Ako elektronický obchod mení logistický priemysel v Číne

Elektronický obchod zmenil nielen spôsob, akým sa v Číne nakupuje, ale aj logistický priemysel krajiny. Odrazu je na prvom mieste prevádzkyschopnosť a efektívnosť.

Volvo FH počas jazdy v Šanghaji

Prudký rast odvetvia elektronického obchodu v Číne ponúka lukratívnu príležitosť pre prepravné spoločnosti ako Sanxiao Logistics.

Elektronický obchod zmenil nielen spôsob, akým sa v Číne nakupuje, ale aj logistický priemysel krajiny. Odrazu je na prvom mieste prevádzkyschopnosť a efektívnosť.

Čínske odvetvie elektronického obchodu ovládlo titulky novín na celom svete, keď minulý rok predbehlo Spojené štáty a stalo sa najväčším trhom tohto druhu. Zástupy čínskych zamestnancov, od trendovej mládeže až po farmárov, začali priam zo dňa na deň kupovať tovar cez internet. V novembri minulého roku prekonali čínski spotrebitelia rekord, keď za jeden deň vytvorili 280 miliónov objednávok v najväčšom elektronickom obchode v krajine. Čínske digitálne nákupné centrá menia nielen spôsob, akým obyvatelia nakupujú, ale aj logistické odvetvie krajiny.

„Teraz už nezohráva hlavnú úlohu cena, ale spôsob, akým dostať tovar včas na určené miesto,“ vysvetľuje Zhou Zhili, prezident spoločnosti Sanxiao Logistics.

Zhou Zhili sedí v kancelárii na predmestí Šanghaja za čajovým stolíkom vyrezaným z koreňa 1 500-ročného stromu. Nalieva čaj podľa tradičného čínskeho postupu, ktorý zahŕňa namočenie a opláchnutie čajových lístkov a viacnásobné opláchnutie šálok a stolíka, až kým sa nedosiahne najlepšia chuť. Za týmto stolom sa Zhou stretáva so svojimi dodávateľmi a zákazníkmi.

Našu značku sme vybudovali pomocou našich nákladných vozidiel Volvo. Ich spoľahlivosť je dôležitá pre získanie zákazky.

Zhou Zhili

Prezident spoločnosti Sanxiao Logistics

Zhou Zhili

Zhou Zhili, zakladateľ a majiteľ spoločnosti Sanxiao Logistics, prevádzkuje vozidlový park s počtom 500 kusov.

Na prvý pohľad pôsobí Zhou Zhili veľmi tradične. Už v časoch dynastie Tang v siedmom storočí štátnici pili čaj a viedli pracovné stretnutia za podobnými stolíkmi. Zhou svojou okrúhlou tvárou a sčesanými čiernymi vlasmi pripomína ešte jednu postavu z dejín, známu pod menom Mao Ce-tung, ktorý je stále vyobrazený na čínskych námestiach a bankovkách.

V skutočnosti je Zhou dôkazom veľkých zmien, ktoré sformovali modernú Čínu za posledných tridsať rokov.

Zhou je pôvodom roľník a pochádza z jednej z najchudobnejších oblastí Číny, kde na začiatku 90-tych rokov vyzbieral od priateľov a príbuzných peniaze na kúpu svojho prvého nákladného vozidla.

„Bol taký šťastný, že som prvú noc strávil vo vozidle,“ spomína Zhou so širokým úškrnom.

Zdola sa vypracoval na riaditeľa vozového parku v spoločnosti Sanxiao, ktorú vtedy vlastnil štát. Keď sa logistická divízia spoločnosti oddelila, aby vytvorila nezávislú logistickú prevádzku, Zhou sa stal jej prezidentom.

V súčasnom období rozmachu spoločnosť Sanxiao Logistics prevádzkuje viac ako 20 logistických stredísk po celej Číne a má vozový park s 500 nákladnými vozidlami vrátane čoraz väčšieho zastúpenia vozidiel Volvo. Zhou kúpil prvé nové Volvo FH, ktoré bolo v Číne predané. Teraz je vlastníkom ôsmich nákladných vozidiel FH z nového radu Volvo.

Jeho spoločnosť je tiež príkladom toho, ako sa môžu aj veľké spoločnosti prispôsobiť zmenám v Číne.

Môže znieť prekvapivo, že spoločnosť Sanxiao Logistics ešte pred šiestimi mesiacmi nedoručovala takmer žiadne dodávky v rámci elektronického obchodu. Dnes predstavujú viac ako 50 % jej obchodnej činnosti.

Nákladné vozidlá Volvo zohrali v tomto procese zmeny kľúčovú úlohu, hovorí Zhou Zhili: „Našu značku sme vybudovali pomocou našich nákladných vozidiel Volvo. Ich spoľahlivosť je dôležitá pre získanie zákazky.“

Zhou Zhili nalieva čaj

Zhou Zhili sedí v kancelárii na predmestí Šanghaja za čajovým stolíkom vyrezaným z koreňa 1 500-ročného stromu.

Rozvoj podnikania vo veľkej, expandujúcej ekonomike, akou je Čína, môže pôsobiť pomerne jednoducho. Napriek veľkosti trhu a rýchlemu tempu ekonomického rastu v krajine však dopravný priemysel brzdí nadmerná kapacita a neefektívnosť – preto mnohí dopravcovia tvrdo bojujú o svoje zisky.

V nadväznosti na veľké, vládou financované projekty na obnovu infraštruktúry, ktoré boli realizované s cieľom obmedziť vplyv globálnej finančnej krízy na krajinu, trh s nákladnými vozidlami prudko vzrástol a v roku 2010 dosiahol vrchol s počtom 1,3 milióna predaných nákladných vozidiel.

Čína v súčasnosti rozhodne netrpí nedostatkom nákladných vozidiel. Často ich vidno stáť na predmestiach, kde čakajú na tovar, kým tretina nákladných vozidiel sa po splnení svojich úloh vracia prázdna.

Prioritou spoločnosti Sanxiao Logistics v tomto konkurenčnom prostredí je sústrediť sa na doručenie hodnotných tovarov, vrátane produktov elektronického obchodu, a prijímanie časovo náročných úloh.

Riadim sa mottom: Buď zmenou, nielen jej nasledovníkom.

Zhou Zhili

Prezident spoločnosti Sanxiao Logistics

Na zvýšenie efektívnosti a zvládnutie ťažkostí typických pre toto podnikanie zamestnala spoločnosť Sanxiao talentovaných ľudí ako súčasného riaditeľa vozového parku, ktorý má logistické skúsenosti vďaka práci pre medzinárodnú spoločnosť TNT. Zatiaľ čo mnohí konkurenti ženú svoje nákladné vozidlá, až kým nezničia motory alebo sa nepokazia na ceste, spoločnosť Sanxiao investovala do Volvo Zlatej zmluvy pre všetky svoje vozidlá Volvo, aby tak zaručila maximálnu prevádzkyschopnosť a nízku spotrebu paliva.

„Momentálne očakávame, že naše nákladné vozidlá zvládnu 40 000 km za mesiac: jazdia bez prestávky,“ dodáva Zhou.

Do istej miery umožnila silný rast elektronického obchodu práve obrovská rozloha Číny. Občania na ďalekom západe krajiny majú teraz prostredníctvom internetu prístup k rovnakým exkluzívnym produktom ako ľudia v kozmopolitnom Šanghaji.

Pokrytie takéhoto veľkého trhu je skutočnou výzvou. Rozvoj spoločnosti Sanxiaou však umožnili aj tieto veľké vzdialenosti. Práve na týchto dlhých trasách sa spoločnosti vrátia investície do vozidiel, ktoré dosahujú vysokú úsporu paliva a prevádzkyschopnosť. Napríklad prvé nové čierne Volvo FH, ktoré spoločnosť kúpila, prejde na ceste zo Šanghaja na ďaleký západ trasu dlhú 4 000 km.

Zhou nad týmito prekážkami stojacimi v ceste rozvoja jeho podnikania len pokrčí plecami. „Prekážky sú zároveň príležitosťami,“ zdôrazňuje. „Riadim sa mottom: Buď zmenou, nielen jej nasledovníkom.“

 

Zhou Zhili s nákladným vozidlom Volvo.

Iba za šesť mesiacov vzrástli dodávky v rámci elektronického obchodu prakticky z nuly do takej miery, že tvoria viac ako 50 percent obchodnej činnosti spoločnosti Sanxiao.

VOZIDLOVÝ PARK

Len Volvo

Vozidlá: 8 FH 440 ťahače 6×2, 6 FH 480 ťahače 6×2 a 8 FH 460 ťahače 6×2 z novej rady.
Pracovné prostredie: Diaľková preprava vo všetkých klimatických podmienkach. Juh Číny má takmer tropické podnebie, zatiaľ čo na severozápade krajiny môžu teploty klesnúť až na mínus 20 °C.
Spôsob využitia: Všetky nákladné vozidlá Volvo sú vybavené prevodovkou I-Shift a dvomi lôžkami. Osem ťahačov FH 460 6×2 je tiež vybavených modernými funkciami ako Volvo dynamické riadenie, Podpora jazdy v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat.
Spotreba paliva: 37 litrov/100 km pre vozidlá s celkovou hmotnosťou súpravy 55 ton.

Súvisiaci obsah

IT prístup

Je dôležité poznať polohu vašich nákladných vozidiel v reálnom čase a presne vedieť, čo prevážajú. To dosiahol Ben van Leeuwen zo spoločnosti Frigolanda....

Expresná prevádzkyschopnosť v USA

Taylor White, viceprezident spoločnosti AMX, má mnoho dôvodov, prečo si zvoliť Volvo. Nové Centrum prevádzkyschopnosti v meste Greensboro v Severnej Karolíne ušetrí spoločnosti čas aj peniaze....

Prvé vozidlo Volvo FH16 v Grécku

Dôsledky gréckej dlhovej krízy zanechali na logistickom sektore silnú stopu. Napriek ťažkým podmienkam sa spoločnosť Marinos Vasilopoulos International Transport rozrastá....

Filtrovať články

5 true 5