Trucks

Expresná prevádzkyschopnosť v USA

Taylor White, viceprezident spoločnosti AMX, má mnoho dôvodov, prečo si zvoliť Volvo. Nové Centrum prevádzkyschopnosti v meste Greensboro v Severnej Karolíne ušetrí spoločnosti čas aj peniaze.
Nákladné vozidlo spoločnosti Alabama Motor Express
Rodinný podnik Alabama Motor Express začínal v 80-tych rokoch 20. storočia len s hŕstkou nákladných vozidiel. V súčasnosti sa rozrástol na obrovskú prevádzku s 310 zamestnancami a vozovým parkom s 240 nákladnými vozidlami.

Taylor White, viceprezident spoločnosti AMX, má mnoho dôvodov, prečo si zvoliť Volvo. Jedným z nich je nové Centrum prevádzkyschopnosti v meste Greensboro v Severnej Karolíne, ktoré ušetrí spoločnosti čas aj peniaze.

Rodinný podnik Alabama Motor Express začínal v 80-tych rokoch 20. storočia len s hŕstkou nákladných vozidiel. V súčasnosti sa rozrástol na obrovskú prevádzku s 310 zamestnancami a vozovým parkom s 240 nákladnými vozidlami – z toho 70 % tvoria vozidlá Volvo. 

„V spoločnosti som pôsobil celý život“, hovorí Taylor White, ktorý sa o miesto viceprezidenta spoločnosti Alabama Motor Express delí so svojím bratom Collinsom Whiteom, „a boli časy, keď sme mali samé vozidlá Volvo, ale aj časy, keď tvorili 40 % vozového parku. Ak by sa ma však niekto spýtal, ktoré nákladné vozidlo je najspoľahlivejšie, Volvo by bolo jednoznačnou voľbou.“

Okrem kvality značky má Taylor White teraz ďalší dôvod, prečo si zvoliť Volvo: Nové Centrum prevádzkyschopnosti s rozlohou 123 000 metrov štvorcových nachádzajúce sa v centrále spoločnosti Volvo v meste Greensboro v Severnej Karolíne pomáha spoločnosti AMX ušetriť čas aj peniaze a zvyšuje aj ich šance na udržanie si vodičov.

Ako pri každom veľkom vozovom parku, aj nákladné vozidlá spoločnosti AMX majú občas technické problémy a Taylor White potvrdzuje, že spoločnosť využíva služby Centra prevádzkyschopnosti. Nedávny incident mu pripomenul, ako veľmi sa spolieha na servis a akú úlohu zohráva v rámci operácií spoločnosti AMX.

Počas diaľkovej operácie začalo nákladné vozidlo vodičovi signalizovať problém s prevodovkou, pričom ihneď odoslalo správu spoločnosti AMX a vytvorilo nový prípad v Centre prevádzkyschopnosti. Operátor služby Volvo Action Service si poznamenal jeho polohu a zavolal najbližšiemu predajcovi, aby získal potrebný náhradný diel, no išlo o nevybavenú objednávku, ktorej získanie by trvalo týždeň. Operátor skúšal znova a našiel predajcu, ktorý bol len o míľu ďalej než pôvodný predajca, ktorý mal náhradný diel na sklade. Vodiča dostali späť na cestu v priebehu niekoľkých hodín.

„Ušetrili sme päť dní prestojov. Centrum prevádzkyschopnosti urobilo toto rozhodnutie a nasmerovalo nás do inej dielne – ušetrili nám náklady a to pre nás veľa znamená,“ dodáva Taylor White.

Pred pár rokmi mohol technický problém zdržať vodiča aj na niekoľko dní. Nielenže by sa oneskoril s doručením dodávky, ale spoločnosti AMX by okrem toho vznikli ďalšie náklady spojené s prenájmom hotelovej izby, opravami a stratou ďalších dodávok.

Ak by sa ma niekto spýtal, ktoré nákladné vozidlo je najspoľahlivejšie, Volvo by bolo jednoznačnou voľbou.

Keď hrozí riziko prestojov, vodiči sa navyše začínajú obzerať po iných miestach, aby uživili svoje rodiny, ale súčasná fluktuácia vodičov v spoločnosti AMX sa drží na úrovni aspoň 10 % pod priemerom v odvetví. 

„Musíme to neustále zdôrazňovať. Je ťažké číselne vyjadriť význam prestojov a výdavky s nimi spojené,“ vysvetľuje Taylor White.

Spoločnosť Volvo Trucks vie, že keď nákladné vozidlá stoja, spoločnosti prichádzajú o zisk. Preto sú operátori služby Volvo Action Service v Centre prevádzkyschopnosti k dispozícii 24 hodín denne, sedem dní v týždni, 365 dní v roku. Centrum prevádzkyschopnosti vybavuje 20 000 prípadov za mesiac. Pri rozširovaní ponuky služieb sa toto číslo neustále zvyšuje. Za mesiac vybavia operátori v priemere 18 000 prichádzajúcich telefonátov a sami vykonajú približne 28 000 telefonátov.

 

Diaľková diagnostika upozorní vodičov na aktuálne technické problémy, ako aj na pravidelné kontroly vozidla. V núdzových prípadoch zasahujú operátori služby VAS získaním informácií o vozidlovom parku a určením geografickej polohy nákladných vozidiel a ich vzdialenosti od predajcov. 

Nové technológie sú vzrušujúce, hovorí Taylor White, a je presvedčený, že obsiahla komunikácia medzi nákladným vozidlom a platformou diaľkovej diagnostiky spoločnosti Volvo predstavuje obrovský krok pre celé odvetvie nákladných vozidiel.

„Takto odstránite riziko výskytu chyby. Naši mechanici, predajcovia a zástupcovia spoločnosti Volvo sa preto nemusia spoliehať na vodičove slová. Môžu sa jednoducho pozrieť a zistiť, čo sa deje.“

Vedenie záznamov a aktualizácie priebehu práce sú tiež jednoduchšie vďaka funkcii ASIST, webovej servisnej komunikačnej platforme spoločnosti Volvo, ktorá zaznamenáva každý incident od chvíle, keď nákladné vozidlo ohlási chybu, až do momentu, keď je späť na ceste. 

„Bez toho by sme nevedeli rozoznať, či sme odviedli dobrú prácu alebo nie. Služba zaznamenáva každý detail, a ak sa vyskytnú nevyriešené problémy, môžeme sa na to pozrieť. Vaše nákladné vozidlá nebudú len tak stáť.“

Zatiaľ čo Volvo rozširuje svoju ponuku služieb, spoločnosť AMX sa tiež rozrastá a White očakáva, že tento trend bude pokračovať. Potvrdzuje, že veľkým faktorom ich úspechu je partnerstvo so spoločnosťou Volvo Trucks. 

„Robíme to, v čom sme veľmi dobrí, a to je dosť dôležité. Máme podporu a ponúkame produkty, ktoré sa uplatňujú takým tempom, že máme pocit dobrého výkonu – a to je vzrušujúce,“ hovorí Taylor White.

 

CENTRUM PREVÁDZKYSCHOPNOSTI SPOLOČNOSTI VOLVO TRUCKS

Miesto: Greensboro, Severná Karolína

Otvorené: 2014

Operátori: centrum zamestnáva 40 operátorov služby Volvo Action Service. Operátori sú dostupní 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Do tímu špecialistov na prevádzkyschopnosť patria aj technici zaručujúci spoľahlivosť výrobkov, ktorí sú zodpovední za diagnostiku, rozvoj servisných informácií a pracovných nástrojov, a zabezpečujú riešenie problémov. Nájdete tu aj zamestnancov podpory predaja a špecialistov na náhradné diely.

Prípady: Operátori vybavia v priemere 18 000 prichádzajúcich telefonátov za mesiac a sami vykonajú približne 28 000 telefonátov. Viac ako 13 000 z nich tvoria prípady s využitím telematickej brány alebo plánovanej údržby.

Bezplatne: Centrum prevádzkyschopnosti poskytuje pre každé nové nákladné vozidlo Volvo zakúpené v Severnej Amerike bezplatnú podporu počas prvých dvoch rokov.