Ľahšie nákladné vozidlá pre vyššie užitočné zaťaženie

Spoločnosť Arclid Transport pôsobiaca na vysoko konkurenčnom trhu musela maximalizovať užitočné zaťaženie a zvýšiť produktivitu. Správca vozidlového parku Peter Conway úspešne dosiahol tieto ciele prostredníctvom investícií do špecifických prepravných riešení a školenia vodičov.

Peter Conway, správca vozidlového parku, dohliadal na obnovu vozidiel spoločnosti Arclid Transport.

Vykladanie piesku.

Vykladanie piesku v lome spoločnosti Bathgate Group.

Išlo o jednoduchú rovnicu: pri každom kilograme, ktorý odoberiete z hmotnosti nákladného vozidla, získate kilogram užitočného zaťaženia – každé kilo užitočného zaťaženia navyše prispieva k lepšiemu hospodárskemu výsledku. „Nákladné vozidlo, ktoré jazdí naprázdno alebo sa využíva neefektívne, predstavuje premrhané peniaze,” dodáva Peter Conway.

Uplynulo už niekoľko rokov odvtedy, čo sa jeho zamestnávateľ rozhodol pre transformáciu podniku. Jediným zákazníkom spoločnosti Arclid bola dlhý čas jej materská spoločnosť, rodinný podnik Bathgate Group. Zabezpečovala nákladné vozidlá, ktoré prepravovali piesok z pieskového lomu spoločnosti Bathgate Group (Bathgate Silica Sand) v okrese Cheshire na severozápade Anglicka, do rôznych miest v Spojenom kráľovstve. Vzhľadom na tieto okolnosti jazdili nákladné vozidlá spoločnosti cestou späť často naprázdno.

„Prilákanie väčšieho množstva zákazníkov bolo nevyhnutné pre zvýšenie našej produktivity, ale na dosiahnutie úspechu sme museli prispôsobiť podnikanie potrebám trhu a dbať na imidž našej značky,” vysvetľuje Peter Conway.

Spolu s kolegami si boli vedomí toho, že čoraz viac spoločností vyžaduje dodávky načas a značnú ložnú kapacitu. Spoločnosť Arclid preto považovala za nevyhnutné investovať do prémiových vozidiel, ktoré odrážali exkluzívny imidž ich značky ako spoločnosti, ktorá svojim zákazníkom dodá tovar načas a pri maximálnej efektívnosti.

Pre nás je kľúčová možnosť objednať si vozidlo prispôsobené potrebám spoločnosti Arclid Transport namiesto výberu bežného podvozku z montážnej linky.

Peter Conway

Manažér dopravy, Arclid Transport

Potom ako sa zúčastnil na uvedení modelu Volvo FH vo švédskom Gothenburgu v roku 2012, bol Peter Conway presvedčený, že našiel správne vozidlo pre podnikanie spoločnosti Arclid. Rozhodujúcim faktorom bol ľahký podvozok Volvo, ale aj úroveň pohodlia vodiča a bezpečnosť kabín Volvo, ako aj vysokovýkonný motor a palivová hospodárnosť.

Nákladné vozidlo Arclid počas nakladania.

Najnovšie prírastky vo vozidlovom parku spoločnosti Arclid – tri vozidlá Volvo FH – obsahujú mnoho inovácií vrátane ľahkej nápravy značky Volvo Trucks namontovanej v strede, vďaka ktorej ušetrili 280 kíl.

 

Odvtedy tvoria vozidlá Volvo približne 90 percent všetkých nových prírastkov spoločnosti. Peter Conway objednáva vozidlá a úzko spolupracuje so spoločnosťou Thomas Hardie, miestnym predajcom spoločnosti Volvo. Servisné dielne spoločnosti Thomas Hardie sú nákladným vozidlám spoločnosti Arclid k dispozícii počas noci, aby sa zaistili minimálne prestoje – v tomto odvetví naozaj nezvyčajný úkaz. Sú v pravidelnom kontakte a úzko spolupracujú, pokiaľ ide o plánovanie servisu. Keď sú nákladné vozidlá v servise, vodič môže využiť náhradné vozidlo.

Dopravná značka s rýchlosťou vetra.

Na súostroví Lofoty je veterno a Ken-Marek tadeto raz musel prejsť pri rýchlosti vetra viac než 30 metrov za sekundu.

„Pre nás je kľúčová možnosť objednať si vozidlo prispôsobené potrebám spoločnosti Arclid Transport namiesto výberu bežného podvozku z montážnej linky,” vysvetľuje Peter. „Každé ďalšie kilo je pre nás prekážkou v tom, čo sa snažíme v rámci podnikania dosiahnuť. Ak môžeme na jednom vozidle ubrať 100 kíl, keďže väčšina našich vozidiel prepraví denne dva náklady, získame každý deň 200 kíl užitočného zaťaženia na vozidlo. Pri vozidlovom parku s 33 vozidlami a 12-mesačnom období ide o značný rozdiel.”

Nákladné vozidlá spoločnosti Arclid v súčasnosti málokedy jazdia naprázdno. Spoločnosti sa podarilo prilákať nových zákazníkov, pre ktorých prepravujú sypký tovar medzi dodávkami pre spoločnosť Bathgate Group.

Volvo spĺňa každú požiadavku a všetko, čo potrebujeme, je už zabudované do príslušného vozidla.

Peter Conway

Manažér dopravy, Arclid Transport

Nákladné vozidlo Arclid počas jazdy.

Investovanie do prémiových vozidiel je dôležitou súčasťou budovania imidžu značky Arclid ako prémiového poskytovateľa služieb.

Peter Conway je nesmierne hrdý na zmeny, ktoré pozoroval vo vozidlovom parku a podnikateľskej činnosti spoločnosti. Keďže začínal svoju kariéru ako vodič nákladných vozidiel, považuje za dôležité nájsť si čas a vyraziť na cestu, aby sa oboznámil s najnovšími modelmi a technológiami. Investovanie do najlepších dostupných technológií je však iba jednou stranou mince a uvedomuje si, že aj vodiči majú obrovský vplyv. Pri každom doručení nového nákladného vozidla Volvo navštívi inštruktor spoločnosti Thomas Hardie priestory spoločnosti Arclid a po analýze štýlu jazdy vodiča poskytne rady, ako zlepšiť bezpečnosť a palivovú hospodárnosť.

„Chceme byť prémioví, a preto je dôležité, aby naše vozidlá a zamestnanci odrážali profesionálnu povesť spoločnosti a kvalitu zákazníckeho servisu. Našou stratégiou nie je byť najlacnejšou voľbou na ceste – ale chceme aj, aby zákazníci za vynaložené peniaze dostali jednoznačne najlepšiu kvalitu. Z toho dôvodu zamestnávame tím vysoko profesionálnych vodičov a pravidelne investujeme do ich školenia.”

Spoločnosť Arclid Transport neustále hľadá spôsoby na zvýšenie užitočného zaťaženia a vďaka mnohým inováciám sa jej podarilo v troch nových prírastkoch do vozidlového parku – modely Volvo FH – znížiť hmotnosť o ďalších 280 kíl. Významnou zmenou bolo pridanie ľahkej nápravy Volvo namontovanej v strede. (V Spojenom kráľovstve musia mať viac ako 40-tonové súpravy tri nápravy). Spoločnosť Arclid Transport predtým v záujme zníženia vplyvu na užitočné zaťaženie vybavila svoje vozidlá Volvo ľahkou nápravou namontovanou v strede od dodávateľa tretej strany, ktorá bola približne o 400 kíl ľahšia než štandardná tlačená náprava.

Nová ľahká náprava namontovaná v strede od spoločnosti Volvo Trucks je však ešte ľahšia, o ďalších 50 kíl. V dôsledku toho sa nielen zvyšuje užitočné zaťaženie, ale skracujú sa aj zavádzacie časy, keďže nákladné vozidlo sa teraz môže dodať priamo zo závodu spoločnosti Volvo Trucks a nie cez dodávateľa tretej strany.

„Vzhľadom na skutočnosť, že väčšina našich vozidiel prepravuje dva náklady denne, získame vlastne tonu užitočného zaťaženia v porovnaní so situáciou, keby sme používali štandardnú tlačenú nápravu,” hovorí Peter Conway a dodáva: „Ľahká náprava namontovaná v strede od spoločnosti Volvo Trucks je pre nás vlastne ideálna, lebo skracuje zavádzacie časy a všetko zastrešuje Volvo, či už záručné podmienky, dostupnosť náhradných dielov atď. Teraz som si istý, že Volvo spĺňa každú požiadavku a všetko, čo potrebujeme, je už zabudované do príslušného vozidla.”

 

Pieskový lom skupiny Bathgate Group.

Pieskový lom spoločnosti Bathgate Group sa nachádza v okrese Cheshire na severozápade Anglicka. Nákladné vozidlá spoločnosti Arclid Transport odtiaľto prepravujú piesok do celého Spojeného kráľovstva.

Arclid Transport

HISTÓRIA: Založená v roku 1972 ako nezávislá dcérska spoločnosť skupiny Bathgate Group. Spoločnosť Arclid pracovala výlučne pre iné podniky v rámci skupiny, ale v posledných rokoch začala pracovať aj pre externých zákazníkov. V súčasnosti vykonáva spoločnosť Arclid 50 % operácií pre skupinu.

SLUŽBY: Preprava sypkého nákladu, najmä piesku z lomu spoločnosti Bathgate Group v okrese Cheshire, Spojené kráľovstvo. Medzi ďalšie náklady patrí cement, íl, dolomit, fosfát a soľ.

Súvisiaci obsah

Predstavujeme perfektnú zmes

Austrálsky majiteľ vozidlového parku Craig Fox vidí príčinu svojho úspechu v odvetví prepravy v dvoch veciach: snaží sa efektívne vyťažiť vozidlo a prepravovať pestrú škálu tovaru....

175-tonová cestná súprava na ceste cez austrálske vnútrozemie

Kdesi v austrálskom vnútrozemí sedí 52-ročná stará mama za volantom vozidla Volvo FH-16 Tridem so 175-tonovou súpravou. Za sebou má štyri návesy a pred sebou dlhý horúci deň na ceste. Maxine Taylorová, dcéra a vdova vodičov nákladných vozidiel, by ...

Výkopové práce v Kodani

V Kodani prebieha výstavba novej linky metra. Preprava pôdy cez mesto s viac ako miliónom obyvateľov predstavuje pre vodičov nákladných vozidiel skutočnú výzvu. Jedným z nich je Johnny Olsen a toto je jeho príbeh....

Filtrovať články

5 true 5