Krivka krútiaceho momentu vznetového motora

Pozrite sa na naše krivky

Výborný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Mimoriadne široký rozsah krútiacich momentov. A v strede rozsahu otáčok sa najvyšší krútiaci moment stretáva s najvyšším výkonom. Porovnajte naše krivky krútiaceho momentu
a uvidíte ten rozdiel. Vstúpte do kabíny a pocítite to sami – neuveriteľná akcelerácia, bezkonkurenčná ťažná sila a hospodárna jazda plná pôžitku
pri nižšej rýchlosti. 

Úspora paliva zvyšuje vaše zisky a prispieva k udržateľnému rozvoju

Zabudovaná úspora paliva a nižší vplyv na životné prostredie

Zvýšený kompresný pomer pre motory s výkonmi 420 a 460 koní.
Nové optimalizované turbodúchadlo pre motory s výkonmi 500 a 540 koní. Vstrekovanie s technológiou common rail a vyladený softvér pre najlepšie ovládanie motora: navyše s nižším vnútorným trením. Všetko bolo vyvinuté
s cieľom optimalizovať úsporu paliva a zaistiť lepší krútiaci moment motora
a jeho reakciu pri nízkych otáčkach. Má to veľký vplyv na vaše finančné výsledky. A na životné prostredie.

Motorová brzda VEB+ s jedinečnou konštrukciou vačkového hriadeľa

Motorová brzda Volvo – VEB+

Naša patentovaná motorová brzda VEB+ používa jedinečnú konštrukciu vačkového hriadeľa na absorbovanie až 375 kW (510 koní) s motorom D13 – a až 470 kW (639 koní) s motorom D16. V kombinácii s naším prevodovým systémom I-Shift a inteligentným tempomatom môžete udržiavať vyššiu priemernú rýchlosť bez toho, aby sa znížila bezpečnosť alebo úspora paliva.

Čistejšie, ekologickejšie motory

Vďaka motorom Euro 6 sme urobili ďalší krok v rámci prechodu na ekologickejšiu dopravu s nižším vplyvom na životné prostredie. Pocítite zlepšenie krútiaceho momentu a vyššiu úsporu paliva. Navyše sme znížili hladinu emisií pevných častíc o polovicu a emisie oxidov dusíka sme zredukovali o takmer 80 % v porovnaní s verziou Euro 5.

Naše riešenie pre splnenie normy Euro 6: prehľad

Ako funguje naše riešenie pre splnenie normy Euro 6

1. Motor 
Nové komponenty motora zlepšujú prietok výfukových plynov a zabezpečujú, aby sa dostali do systému dočisťovania v optimálnej teplote.

2. Siedmy vstrekovač
(nie je potrebný pri motore D13K420)
Zvláštny vstrekovač nafty, ktorý sa používa na riadenie teploty katalyzátora DOC a zabezpečuje aj efektívne fungovanie filtra pevných častíc (DPF)
a katalytickej redukcie SCR.

3. Dieselový oxidačný katalyzátor (DOC)
DOC produkuje NO2 potrebný na to, aby DPF mohol účinne spáliť častice.
V chladných podmienkach tiež poskytuje teplo potrebné na regeneráciu.

4. Dieselový filter pevných častíc (DPF)
Filter zachytáva pevné častice (PM) a ukladá ich, kým sa nespália počas regenerácie. Regenerácia je automatická, bez potreby zásahu vodiča.

5. Selektívna katalytická redukcia (SCR)
V zmiešavacej zóne sa výfukové plyny zmiešajú s roztokom AdBlue. V katalyzátore sa oxidy dusíka (NO2) menia na neškodný plynný dusík a vodnú paru.

6. Redukčný katalyzátor (ASC)
Posledný krok predtým, než výfukové plyny opustia potrubie, v ktorom sa odstránia prípadné zvyšky amoniaku (NH3).

Volvo FH s ôsmimi rôznymi výkonmi

Vyberte si výkon

Vyberte si z ôsmich rôznych výkonov: Ponúkame štyri 13-litrové (D13) a štyri 16-litrové (D16) motory.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Vyšší výkon. Nižšia spotreba

Navštívte vášho predajcu spoločnosti Volvo Trucks a presvedčte sa sami o výkone a efektívnosti našich motorov.

Vyhľadajte vášho predajcu