Ako prevodovka I-Shift Dual Clutch pomáha talianskej prepravnej spoločnosti Sartori ušetriť palivo na náročných horských cestách

Rodinná prepravná spoločnosť Sartori Trasporti potrebuje v hornatých regiónoch na severe Talianska vozidlá, ktoré ponúkajú vysoký výkon a nízku spotrebu paliva. Model Volvo FH s prevodovkou I-Shift Dual Clutch je pre nich ideálnym riešením.

Zakladateľ spoločnosti Sartori Trasporti Giorgio (vľavo) s dcérou Cristianou, synom Enricom (vpravo) a manželom Cristiany Federicom.

Keď Giorgio Sartori, hlava spoločnosti Sartori, pred päťdesiatimi rokmi začínal s podnikaním
na trojkolesovom úžitkovom vozidle, robil to z čistej vášne pre nákladné vozidlá. Čoskoro sa skontaktoval so spoločnosťami, ktoré potrebovali pomoc s prepravou náhradných dielov a kože,
a odvtedy upevňoval túto silnú spoluprácu s najprestížnejšími talianskymi a medzinárodnými značkami luxusných kožených výrobkov.

Spoločnosť Sartori Trasporti podniká v Taliansku a jazdí prevažne medzi provinciou Vicenza, kde sa nachádza jej ústredie, a Toskánskom, kde doručuje tovar svojim zákazníkom.

Spoločnosť Sartori Trasporti podniká v Taliansku a jazdí prevažne medzi provinciou Vicenza, kde sa nachádza jej ústredie, a Toskánskom, kde doručuje tovar svojim zákazníkom.

Giorgio v súčasnosti vedie spoločnosť spolu so synom Enricom, ktorý je zodpovedný za vozidlový park, údržbu a logistiku nákladnej dopravy, a dcérou Cristinou, ktorá má na starosti plánovanie
a administratívu. Cristianin manžel Federico je tiež zapojený do podnikania a členovia rodiny trávia veľa času v ústredí spoločnosti v meste Arzignano.

„Podľa mňa je rodinný podnik veľkou výhodou, najmä keď je tak dobre zjednotený ako ten náš. Občas sa, samozrejme, vyskytnú aj zvady, ale vždy to prekonáme bez väčších ťažkostí,” Giorgio Sartori.

V spoločnosti Sartori Trasporti sa už od založenia kládol veľký dôraz na kvalitu, presnosť
a dochvíľnosť. Okrem toho začali už dávnejšie na svoje dodávky využívať nákladné vozidlá Volvo.
V súčasnosti majú vo vozidlovom parku 29 nákladných vozidiel, pričom 16 z nich sú modely Volvo.

Keďže jazdíme po hornatých trasách, potrebujeme vozidlá s vysokým výkonom a nízkou spotrebou paliva.

Ráno a skoro večer je počas nakladania a vykladania nákladných vozidiel na pracovisku spoločnosti Sartori mimoriadne rušno.

Ráno a skoro večer je počas nakladania a vykladania nákladných vozidiel na pracovisku spoločnosti Sartori mimoriadne rušno.

Každý deň, medzi šiestou a ôsmou hodinou ráno a ku koncu dňa sa nákladné vozidlá zoradia pred bránami spoločnosti Sartori,
kde sú pripravené na manipulačné operácie. Ide o pôsobivý kolotoč vysokozdvižných vozíkov, ktorý pripomína let kolibríkov –
zo skladu na plošiny čakajúcich návesov. Syn Enrico dohliada na túto krehkú fázu nakladania
a vykladania nákladných vozidiel spolu
so švagrom Federicom.

„Vozidlá nakladáme za úsvitu, pretože musia odísť skôr a prejsť vzdialenosť v čo najkratšom čase, aby splnili skladové požiadavky našich zákazníkov. Máme aj vodičov, ktorí jazdia iba
v noci: odchádzajú večer a na miesto určenia dorazia ráno.”

Enrico zbožňuje nákladné vozidlá, rovnako ako jeho otec, a je vášnivým vyznávačom technológií.
S obrovským záujmom sleduje všetky inovácie z dielne spoločnosti Volvo Trucks a je veľmi spokojný s najnovšími prírastkami – dvomi nákladnými vozidlami Volvo FH s prevodovkou I-Shift Dual Clutch, ktorá sa osvedčila ako ideálna voľba pre ich trasu v Toskánsku. 

Spoločnosť Sartori Trasporti si všimla, aké veľké úspory možno dosiahnuť pri používaní prevodovky I-Shift Dual Clutch počas jazdy v kopcovitom teréne. Prevodovka Dual Clutch je v takýchto podmienkach vo svojom živle vďaka rýchlemu a šikovnému preraďovaniu, pri ktorom sa neznížia otáčky motora.

Spoločnosť Sartori Trasporti si všimla, aké veľké úspory možno dosiahnuť pri používaní prevodovky I-Shift Dual Clutch počas jazdy v kopcovitom teréne. Prevodovka Dual Clutch je v takýchto podmienkach vo svojom živle vďaka rýchlemu a šikovnému preraďovaniu, pri ktorom sa neznížia otáčky motora.

 

„Podľa môjho názoru predstavuje výkon 50 percent príjmov vozidla. Súvisí však so spotrebou paliva, ktorá musí byť primeraná. Keďže jazdíme po hornatých trasách, potrebujeme vozidlá
s vysokým výkonom a nízkou spotrebou paliva. Pri najnovšej dvojspojkovej prevodovke rátame
so znížením spotreby paliva o 3 percentá v porovnaní s predchádzajúcou verziou.”

V číselnom vyjadrení to znamená, že vďaka nákladným vozidlám s prevodovkou Dual Clutch, ktoré najazdia 150 000 kilometrov, sa spoločnosť Sartori Trasporti môže na konci roka tešiť na úspory nafty vo výške 2 500 EUR. Výhod pre podnikanie je však viac. 

Nákladné vozidlá spoločnosti Sartori Trasporti zvyčajne najazdia 150 000 kilometrov ročne. V kombinácii s prevodovkou I-Shift Dual Clutch odhadujú pri každom nákladnom vozidle ročnú úsporu paliva až 2 500 eur.

Nákladné vozidlá spoločnosti Sartori Trasporti zvyčajne najazdia 150 000 kilometrov ročne. V kombinácii
s prevodovkou I-Shift Dual Clutch odhadujú pri každom nákladnom vozidle ročnú úsporu paliva až 2 500 eur.

 

„Po uplynutí šiestich mesiacov odhadujeme ďalšie úspory vďaka hnacej línii a to aj pri miernom zvýšení priemernej rýchlosti a nižšom opotrebovaní pneumatík – všetko vďaka rovnomerným otáčkam motora. Momentálne testujeme pneumatiky, s ktorými môžeme prejsť 400 000 km,”
hovorí Enrico.

Podnik Sartori dnes síce prosperuje, ale rodina už zažila aj ťažké časy, najmä počas finančnej krízy, ktorá v Taliansku prepukla pred pár rokmi. Mali našťastie svoje vlastné sklady, nemuseli
platiť žiadne nájomné a spolu so zákazníkmi úspešne prekonali toto náročné obdobie.

Otec Giorgio na stavenisku nového ústredia spoločnosti Sartori.

Otec Giorgio na stavenisku nového ústredia spoločnosti Sartori.

„Vzhľadom na skutočnosť, že naše finančné ťažkosti boli navzájom prepojené, sme pokračovali v spolupráci. S mnohými zákazníkmi máme dlhodobé vzťahy, ktoré nadviazal ešte môj otec. Vznikol tak pozitívny kolobeh, ktorého základnou myšlienkou je vzájomná pomoc,” vysvetľuje Cristiana Sartori.

Dnes sa finančná kríza javí vzdialená a rodinný podnik má všetky potrebné predpoklady
na ďalší rast. Rodina Sartori už začala investovať do budúcnosti prostredníctvom výstavby nového ústredia v blízkosti mesta Arzignano, v ktorom budú sídliť zlúčené podniky Sartori Trasporti a Velo Trans SRL, spoločnosť s 51 % vlastníckym podielom.

„Zlúčenie našich dvoch spoločností do jednej prevádzky na rozlohe 10 000 metrov štvorcových
nám uľahčí prácu, zabezpečí sa optimalizácia priestoru a zdrojov, a opäť sa zlepší úroveň poskytovaných služieb. Plánujeme sa presťahovať na budúcu jar,” hovorí Giorgio Sartori
so spokojným úsmevom.

SARTORI TRASPORTI SRL

Založená: 1966.
Vlastníctvo: Giorgio Sartori. Rodina Sartori vlastní aj 51 % prepravnej spoločnosti Velo Trans SRL.
Sídlo ústredia: Arzignano, Vicenza.
Počet zamestnancov: 36 (vrátane vodičov).
Druhy činnosti: Preprava tovarov tretích strán, najmä kože rôzneho druhu, chemických výrobkov, textílií a strojov. Spoločnosť má certifikát UNI EN ISO 9001:2008 od roku 1996.
Počet nákladných vozidiel Volvo: 16.
Funkcie: Všetky ťahače Volvo najnovšej generácie sú vybavené prevodovkou I-Shift Dual Clutch
a zdokonalenými technickými parametrami (Volvo dynamické riadenie, Podpora jazdy v jazdnom pruhu a Varovanie pred nárazom s núdzovým brzdením).
Spotreba paliva: 35 litrov/100 km na cestách do Toskánska, 28 litrov/100 km na cestách
do Kampánie.
Trh: Spoločnosť Sartori Trasporti podniká v Taliansku a jazdí prevažne medzi provinciou Vicenza, kde sa nachádza jej ústredie, a Toskánskom, kde doručuje tovar svojim zákazníkom. Keďže spoločnosť prepravuje aj chemikálie na prípravu kože do rôznych tovární, takmer nikdy nejazdí naprázdno.