Technické údaje podvozkov modelu Volvo FH

  • Výšky podvozkov
  • Max. zaťaženie predných náprav
  • Odpruženie zadnej nápravy
  • Výšky spájacích zariadení, ťahače
  • Spájacie zariadenia
  • Palivové nádrže
  • Nádrže AdBlue
  • Točnice
  • Samostatné zavesenie predných kolies
  • Volvo dynamické riadenie
  • Vlečené nápravy
  • Tlačené nápravy
  • Brzdy

Výšky podvozkov

Extra nízky (ťahač) pribl. 810 mm
Nízky pribl. 850 mm
Stredný pribl. 900 mm
Vysoký pribl. 1 000 mm
Extra vysoký pribl. 1 200 mm

Max. zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

  Vzduchové Listové
Extra nízky 7.5 -
Nízky 8 -
Stredný 9* 9
Vysoký 9 10/18**
Extra vysoký - 10/20**
* So samostatným zavesením predných kolies 8,5
** S dvojitými prednými nápravami (FAA20/FAA21)

Odpruženie zadnej nápravy

Typ Nápravy Odpruženie Zaťaženie nápravy/podvozka Redukčný prevod Vlečené/tlačené nápravy
Jednoduchá          
RAD-L90 4×2 Parabolické/viaclistové 13 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RAD-GR 4×2 Vzduchové 11,5/13 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RAD-G2 4×2 Vzduchové (pre stavebníctvo) 13 t Redukčný prevod v kolese  
           
Dvojnáprava          
RADT-GR 6×2 Vzduchové 19/20,5/22,5/23 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)
RAPD-GR 6×2 Vzduchové 19/22 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Tlačená náprava (pevná/riadená)
RADD-G2 6×4/8×4 Vzduchové (pre stavebníctvo) 21/23/26 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolické 21 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolické/bežné listové 23/26 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-TR2 6×4/8×4 Bežné listové 26/32 t Redukčný prevod v kolese  
RADD-GR 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RAPDT-GR 8×2 Vzduchové 27/30/30,5/31,5/32 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Tlačená náprava (riadená) + vlečená náprava (pevná/riadená)
RADDT-GR 8×4/10×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Vlečená náprava (riadená)
RAPDD-GR 8×4 Vzduchové 27/30,5/32/35 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Tlačená náprava (riadená)
RADDT-G2 8×4/10×4 Vzduchové (pre stavebníctvo) 27/33/36 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Vlečená náprava (riadená)

Výška spájacích zariadení točnice

Pohon Výška podvozku Odpruženie Výška rámu Výška 5W* Pneumatiky Min. výška spájacích zariadení Menovitá svetlá výška**
4×2 Extra nízky RAD-GR 266 140 295–55 867 912
  Extra-nízky RAD-GR 266 140 295–60 887 932
  Nízky RAD-GR 266 140 315–60 955 1015
  Stredný RAD-GR 266 140 315–70 1014 1075
  Stredný RAD-GR 300 140 315–70 1031 1092
  Vysoký RAD-GR 266 140 315–80 1056 1147
  Vysoký RAD-GR 300 140 315–80 1090 1164
6×2 Nízky RADT-GR 266 160 315–60 975 1035
  Stredný RADT-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Stredný RADT-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Vysoký RADT-GR 300 150* 315–80 1160 1234
  Stredný RAPD-GR 266 160 315–70 1034 1095
  Stredný RAPD-GR 300 160 315–70 1051 1112
  Vysoký RAPD-GR 266 160 315–80 1076 1167
  Vysoký RAPD-GR 300 160 315–80 1110 1184
6×4 Vysoký RADD-GR 300 150* 315–80 1173 1234
8×4 Vysoký RAPDD-GR 300 160 315-80 1137 1207
* spájacia výška +60 mm
** približné výšky

Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva ťahača 4×2 je 1 480 litrov.

Nádrže AdBlue
Objemy od 32 do 100 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.

Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie do 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.

Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou.

Samostatné zavesenie predných kolies
Samostatné zavesenie predných kolies umožňuje predným kolesám nezávislý vertikálny pohyb, čím zaručuje vynikajúce jazdné vlastnosti. Je dostupné pre konfigurácie 4×2 a 6×2 a ložnú kapacitu 8,5 ton. Samostatné zavesenie predných kolies teraz možno kombinovať aj so systémom Volvo dynamické riadenie.

Volvo dynamické riadenie
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.
Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav vrátane tých s dvojitými prednými nápravami. Je dostupný aj v kombinácii so samostatným zavesením predných kolies.

Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí.
Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.

Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 10 alebo 15 ton.

Tlačené nápravy
Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

EBS STREDNÝ

Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.

Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci
moment na rozjazd vozidla.

Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)

Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí
pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

VOLITEĽNÁ VÝBAVA

Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.

ESP (Elektronický stabilizačný program)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESP spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá a väčšinu z našich 4- a 5-nápravových vozidiel.

Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.

Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 680 kW.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Páči sa vám? Zajazdite si v ňom

Náš nový dynamický podvozok si najlepšie vyskúšate tak, že si sadnete za volant. Kľúče nájdete u vášho miestneho predajcu spoločnosti Volvo Trucks.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu