Krivka krútiaceho momentu vznetového motora

Prehliadnite si naše krivky

Výborný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Mimoriadne široký rozsah krútiaceho momentu. A maximálny krútiaci moment korešpondujúci s najvyšším výkonom v stredných otáčkach. Porovnajte krivky krútiaceho momentu našich motorov a sami uvidíte ten rozdiel. Posaďte sa za volant a pocítite dynamické zrýchlenie, bezkonkurenčnú ťažnú silu a hospodárnu jazdu plnú pôžitku pri nižšej rýchlosti. 

 

Prezrite si úplné technické údaje motorov

Úspora paliva zvyšuje vaše zisky a prispieva k udržateľnému rozvoju

Zabudovaná hospodárnosť a ohľaduplnosť k životnému prostrediu

Zvýšený kompresný pomer pre motory s výkonmi 420 a 460 koní. Nové optimalizované turbodúchadlo pre motory s výkonmi 500 a 540 koní. Vstrekovanie s technológiou common rail a starostlivo vyladený softvér pre najlepšie ovládanie motora. A naviac nižšie vnútorné trenie. Všetko bolo vyvinuté s cieľom optimalizovať úsporu paliva a zaistiť lepší krútiaci moment motora a jeho reakciu pri nízkych otáčkach. Tieto výhody sa prejavia na vašich finančných výsledkoch. A aj na životnom prostredí.

Volvo FH – motorová brzda

Motorová brzda Volvo – VEB+

Naša patentovaná motorová brzda VEB+ využíva jedinečnú konštrukciu vačkového hriadeľa na absorbovanie až 375 kW (510 koní) s motorom D13. V kombinácii s prevodovkou I-Shift a inteligentným tempomatom prispieva k udržaniu vyššej priemernej rýchlosti bez toho, aby sa znížila bezpečnosť alebo navýšila spotreba paliva.

Čistejšie, ekologickejšie motory

Naše motory Euro 6, krok C predstavujú ďalší veľký krok smerom k ekologickejšej preprave a k zníženiu dopadu na životné prostredie. Výkon zostáva rovnaký, ale spotreba paliva sa znižuje. 

Naše riešenie pre splnenie normy Euro 6: prehľad

Princíp nášho riešenia pre splnenie normy Euro 6

1. Motor 
Nové komponenty motora zlepšujú prietok výfukových plynov a zabezpečujú, aby sa dostali do systému dočisťovania v optimálnej teplote.

2. Siedmy vstrekovač
(nie je potrebný pri motore D13K420)
Špeciálny vstrekovač nafty, ktorý sa používa na riadenie teploty katalyzátora DOC a zabezpečuje aj efektívne fungovanie filtra pevných častíc (DPF) a katalytickej redukcie SCR.

3. Dieselový oxidačný katalyzátor (DOC)
Oxidačný katalyzátor produkuje NO2 potrebný na to, aby DPF mohol účinne spáliť častice. V chladných podmienkach naviac vytvára teplo nutné na regeneráciu.

4. Dieselový filter pevných častíc (DPF)
Filter zachytáva pevné častice (PM) a ukladá ich, kým sa nespália počas regenerácie. Regenerácia prebieha automaticky, bez potreby zásahu vodiča.

5. Selektívna katalytická redukcia (SCR)
V zmiešavacej komore sa výfukové plyny zmiešajú s roztokom AdBlue. V katalyzátore sa oxidy dusíka (NO2) menia na neškodný plynný dusík a vodnú paru.

6. Redukčný katalyzátor (ASC)
Posledný krok predtým, než výfukové plyny opustia potrubie, v ktorom sa odstránia prípadné zvyšky amoniaku (NH3).

Volvo FH – výkon

Voľba výkonu je na vás

Vybrať si môžete zo štyroch rôznych výkonových variantov – 420, 460, 500 alebo 540 k.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Vyšší výkon. Nižšia spotreba

Navštívte vášho predajcu Volvo Trucks a presvedčte sa sami o výkone a efektívnosti našich motorov.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu