Krivka krútiaceho momentu vznetového motora

Pozrite sa na naše krivky

Výborný krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Mimoriadne široký rozsah krútiaceho momentu. A maximálny krútiaci moment korešpondujúci s najvyšším výkonom v stredných otáčkach. Porovnajte krivky krútiaceho momentu našich motorov a sami uvidíte ten rozdiel. Posaďte sa za volant a pocítite dynamické zrýchlenie, bezkonkurenčnú ťažnú silu a hospodárnu jazdu plnú pôžitku pri nižšej rýchlosti. 

 

Prezrite si úplné technické údaje pohonných jednotiek

Úspora paliva zvyšuje vaše zisky a prispieva k udržateľnému rozvoju

Zabudovaná hospodárnosť a ohľaduplnosť k životnému prostrediu

Vďaka obrovskému výkonu motora D16 a veľkému rozsahu krútiaceho momentu dokáže model FH16 splniť aj tie najťažšie úlohy s mimoriadne vysokou produktivitou. Výhody sa prejavia vo vašich finančných výsledkoch. 

Motorová brzda VEB+ s jedinečnou konštrukciou vačkového hriadeľa

Motorová brzda Volvo – VEB+

Naša patentovaná motorová brzda VEB+ využíva jedinečnú konštrukciu vačkového hriadeľa na absorbovanie až 470 kW (639 koní) s motorom D16. V kombinácii s prevodovkou I-Shift a inteligentným tempomatom prispieva k udržiavaniu vyššej priemernej rýchlosti bez toho, aby sa znížila bezpečnosť alebo navýšila spotreba paliva.

Čistejšie, ekologickejšie motory

Naše motory Euro 6, krok C predstavujú ďalší veľký krok smerom k ekologickejšej preprave a k zníženiu dopadu na životné prostredie. Výkon zostáva rovnaký, ale spotreba paliva sa znižuje. 

Naše riešenie pre splnenie normy Euro 6: prehľad

Princíp nášho riešenia pre splnenie normy Euro 6

1. Motor 
Nové komponenty motora zlepšujú prietok výfukových plynov a zabezpečujú, aby sa dostali do systému dočisťovania v optimálnej teplote.

2. Siedmy vstrekovač
(nie je potrebný pri motore D13K420)
Špeciálny vstrekovač nafty, ktorý sa používa na riadenie teploty katalyzátora DOC a zabezpečuje aj efektívne fungovanie filtra pevných častíc (DPF) a katalytickej redukcie SCR.

3. Dieselový oxidačný katalyzátor (DOC)
Oxidačný katalyzátor produkuje NO2 potrebný na to, aby DPF mohol účinne spáliť častice. V chladných podmienkach naviac vytvára teplo nutné na regeneráciu.

4. Dieselový filter pevných častíc (DPF)
Filter zachytáva pevné častice (PM) a ukladá ich, kým sa nespália počas regenerácie. Regenerácia prebieha automaticky, bez potreby zásahu vodiča.

5. Selektívna katalytická redukcia (SCR)
V zmiešavacej komore sa výfukové plyny zmiešajú s roztokom AdBlue. V katalyzátore sa oxidy dusíka (NO2) menia na neškodný plynný dusík a vodnú paru.

6. Redukčný katalyzátor (ASC)
Posledný krok predtým, než výfukové plyny opustia potrubie, v ktorom sa odstránia prípadné zvyšky amoniaku (NH3).

Výkon Volvo FH16

Voľba výkonu je na vás

Pri modeli Volvo FH16 si môžete vybrať zo štyroch rôznych výkonových variantov. 

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Vyšší výkon. Nižšia spotreba

Navštívte vášho predajcu Volvo Trucks a presvedčte sa sami o výkone a efektívnosti našich motorov.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu