Systém je neuveriteľne rýchly; zapojenie zubovej spojky trvá menej než polovicu sekundy. Tým sa vždy zaručí maximálna trakcia a mobilita.

Jonas Odermalm

Manažér stavebného segmentu, Volvo Trucks

Video živého testu – Automatické ovládanie trakcie

Štvorročná Sophie v

Naša najnáročnejšia skúšobná jazda zo všetkých

ATC sa aktivuje automaticky

Ako to funguje

Keď sa na ceste šmýka, systém Automatické riadenie trakcie automaticky aktivuje a uvoľní pohon prednej nápravy vtedy, keď to potrebujete. Snímače na zadných kolesách zaznamenajú, keď začnete strácať trakciu, a ihneď aktivujú pohon na všetky kolesá. Výkon sa následne cez ozubenú spojku prenesie do hnanej prednej nápravy a nákladné vozidlo pokračuje v ceste bez prerušenia krútiaceho momentu a bez spomalenia. Hnaná predná náprava ostane aktívna dovtedy, kým vodič neuvoľní pedál akcelerátora.

ATC nevyžaduje interakciu s vodičom – jednoducho funguje. Na prístrojovom paneli je však spínač, ktorý vám umožní manuálne zapojiť prednú nápravu alebo pri mimoriadne náročných podmienkach jazdy aktivovať všetky uzávierky diferenciálu.

Tento osvedčený systém je už niekoľko rokov technológiou spoločnosti Volvo Construction Equipment. Sme prvým výrobcom, ktorý zaviedol tento revolučný systém do stavebného nákladného vozidla.

ATC sa používa len vtedy, keď je to potrebné, aby sa znížila spotreba paliva a opotrebovanie

Šetrite vzácne palivo

Väčšina vodičov potrebuje podľa našich výskumov pohon na všetky kolesá len 5 % času. To znamená, že hnaná predná náprava míňa palivo 95 % času. Automatické ovládanie trakcie vám pomôže dosiahnuť maximálnu palivovú hospodárnosť. Keď nepotrebujete dodatočnú trakciu, systém automaticky uvoľní prednú nápravu, čím zníži vašu spotrebu paliva až o 2 % (na základe jazdného cyklu v regionálnej doprave). Vďaka automatickému uvoľneniu prednej nápravy sa tiež znižuje opotrebovanie.

ATC zabezpečuje trakciu, keď ju potrebujete

Bez kompromisov

S hnanou prednou nápravou predídete problémom. Keď je však zapojená, obmedzuje manévrovanie s nákladným vozidlom. ATC vám na rozdiel od trvalých systémov pohonu na všetky kolesá ponúka to najlepšie z oboch svetov. Keď sa zapojí predná hnaná náprava, získate potrebnú trakciu. Keď je odpojená (väčšinu času), zlepšíte manévrovateľnosť vášho nákladného vozidla.

Podvozok vozidla Volvo FMX bol navrhnutý tak, aby chránil všetky dôležité súčasti.

Všetko je chránené

Podvozok vozidla Volvo FMX bol navrhnutý tak, aby chránil všetky dôležité súčasti. Paralelné a spájacie tyče sú súbežné s nápravou, v zákryte s jej puzdrom. Brzdové komory a palivové nádrže sú tiež riadne chránené.

Hnaná predná náprava je v rovnakej polohe ako nepoháňaná, pričom vzniká pri strmom stúpaní oveľa lepší nájazdový uhol (28 ° s pneumatikami 13R22.5). Hnaná predná náprava je tiež dostupná so vzduchovým odpružením zadnej nápravy a svetlou výškou 300 mm.

Získajte viac informácií o vzduchovom odpružení zadnej nápravy
Dostupné konfigurácie pre rad FMX s automatickým ovládaním trakcie

Dostupné konfigurácie

  • Podvozok určený na dostavbu 4×4
  • Ťahač 4×4
  • Podvozok určený na dostavbu 6×6
  • Ťahač 6×6
  • Podvozok určený na dostavbu 8×6
  • Podvozok určený na dostavbu 10×6

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Máte to pod kontrolou

Chcete si vyskúšať automatické ovládanie trakcie? Skontaktujte sa s vaším miestnym predajcom spoločnosti Volvo Trucks.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu