Technické parametre podvozkov modelu Volvo FMX

  • Výšky podvozkov
  • Max. zaťaženie predných náprav
  • Odpruženie zadnej nápravy
  • Spájacie zariadenia
  • Palivové nádrže
  • Nádrže AdBlue
  • Točnice
  • Volvo dynamické riadenie
  • Zdvíhanie tandemovej nápravy
  • Automatické ovládanie trakcie
  • Vlečené nápravy
  • Vlečené nápravy
  • Brzdy

Výšky podvozkov

Stredný  pribl. 900 mm
Vysoký pribl. 1 000 mm
Extra vysoký  pribl. 1 200 mm
Extrémne vysoký  pribl. 1 240 mm

Max. zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

  Vzduchové  Listové 
Stredný  10 
Vysoký  10/20*
Extra vysoký    10/20*
Extrémne vysoký    10/20*
* Dvojité predné nápravy (FAA20/FAA21)

Maximálne zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

FA-LOW Nízka predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy do 9 ton.
FA-MED Stredná predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy do 10 ton.
FA-HIGH Vysoká predná náprava pre vysoké podvozky, zaťaženie nápravy do 10 ton.
FA-XHIGH Extra vysoká predná náprava pre podvozky X-High, zaťaženie nápravy do 10/18* ton.
FA-XXHIGH Poháňaná predná náprava, zaťaženie nápravy do 9/18* ton.
Dvojité predné nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH Dostupné v konfigurácii 8×2 a 8×4, zaťaženie nápravy do 18 ton.

Odpruženie zadnej nápravy

Typ Náprava jazdnej súpravy Typ odpruženia Zaťaženie nápravy/podvozka Redukčný prevod Ostatné nápravy
Jednoduchá           
RAD-L90 4×2 Parabolické/viaclistové 13 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RAD-GR 4×2 Vzduchové  13 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RAD-G2 4×2 Vzduchové  13 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RAD-L90 4×4 Parabolické/viaclistové 13 t Redukčný prevod v kolese   
           
Dvojnáprava           
RADT-AR 6×2 Parabolické 19/21 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Pevná vlečená náprava
RADT-GR 6×2/8×2 Vzduchové 19/20,5/22,5/23 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Pevná/riadená/samoriadená vlečená náprava
RAPD-GR 6×2 Vzduchové 19/22 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese Pevná/riadená tlačená náprava
RADD-G2 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-BR 6×4/8×4 Parabolické 21 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-TR1 6×4/8×4 Parabolické/bežné listové 23/26 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-TR2 6×4/8×4 Bežné listové 26/32 t Redukčný prevod v kolese  
RADD-GR 6×4/8×4 Vzduchové 21/23/26 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese  
RADD-BR 6×6 Parabolické 21 t Redukčný prevod v kolese  
RADD-TR1 6×6 Parabolické/bežné listové 26 t Redukčný prevod v kolese  
RADD-TR2 6×6 Bežné listové 26/32 t Redukčný prevod v kolese  
RAPDT-GR 8×2 Vzduchové 27/30/30,5/31,5/32 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese 3 nápravy/riadená tlačená náprava a riadená alebo pevná vlečená náprava
RADDT-GR 8×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese 3 nápravy/riadená vlečená náprava
RAPDD-GR 8×4 Vzduchové 27/30,5/32/35 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese 3 nápravy/riadená tlačená náprava
RADDT-G2 8×4 Vzduchové 27/33/36 t Jednoduchý/redukčný prevod v kolese 3 nápravy/riadená vlečená náprava
RADD-BR 8×6 Parabolické 21 t Redukčný prevod v kolese  
RADD-TR1 8×6 Parabolické/bežné listové 26 t Redukčný prevod v kolese  
RADD-TR2 8×6 Bežné listové 26/32 t Redukčný prevod v kolese  

Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm. 

Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva ťahača 4×2 je 1 480 litrov. 

Nádrže AdBlue
Plastové. Objemy od 32 do 90 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do modulu nádrže AdBlue. 

Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie do 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.

Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou.

Volvo dynamické riadenie
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.

Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav, okrem kombinácií s hnanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).

Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí.

Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.

Automatické ovládanie trakcie (ATC)
V prípade potreby automaticky zapojí hnanú prednú nápravu a uvoľní ju, ak to podmienky terénu dovoľujú, pričom šetrí palivo a zlepšuje manévrovateľnosť. Funkcia ATC je súčasťou štandardnej výbavy všetkých konfigurácií Volvo FMX s hnanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).

Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton. 

Tlačené nápravy
Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5 alebo 9 ton.

EBS STREDNÝ

Okrem prvkov štandardného balíka EBS, sú v balíku EBS stredný nasledujúce doplnky:

Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.

Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.

Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)

Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

VOLITEĽNÁ VÝBAVA

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:

Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.

ESP (Elektronický stabilizačný program)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESP spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.

Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu. 

Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 440 kW.

Prevziať

Technické parametre podvozka

Prevziať komplexné technické parametre podvozkov vo formáte PDF. Prevziať(PDF, 3.2 MB)
Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Páči sa vám? Zajazdite si v ňom

Náš nový dynamický podvozok si najlepšie vyskúšate tak, že si sadnete za volant. Kľúče nájdete u vášho miestneho predajcu spoločnosti Volvo Trucks.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu