Trucks

×

TECHNICKÉ ÚDAJE PODVOZKU MODELU VOLVO FE

Výšky podvozkov

Nízky

pribl. 880 mm

Stredný

pribl. 950 mm

Vysoký

pribl. 1050 mm

Max. zaťaženie prednej nápravy (t)

  Vzduchové Parabolické
Nízky 7.1/7.5/8 9
Stredný 7.1/7.5/8 9
Vysoký 7.1/7.5/8 9

Odpruženie zadnej nápravy

Typ

Nápravy

Odpruženie 

Zaťaženie nápravy/podvozka

 Redukčný  prevod 

Tlačené/vlečené nápravy 

Jednoduchá
náprava 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Parabolické/
S-parabolické pružiny

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-KR 

4x2 

Vzduchové 

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

Dvojnáprava 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Vzduchové 

19/20 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená)

RADD-BR 

6x4 

Parabolické 

23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

Ťažné zariadenia
K dispozícii sú ťažné zariadenia na pripojenie prívesov.

Palivové nádrže
Palivové nádrže môžu byť vyrobené z plastu, ocele alebo hliníka. Objemy sa pohybujú od 160 do 630 litrov. Nádrže v tvare písmena D sa dodávajú v dvoch výškach – 560 a 710 mm.

Nádrže AdBlue
Plast, objem je 32 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do modulu nádrže AdBlue. 

Predné nápravy
Zaťaženie prednej nápravy sa pohybuje v rozmedzí 7,1 až 9 ton.

Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 6,7, 7,1, 7,5 alebo 10,5 ton.

Výška spájacích zariadení točnice

Pohon Podvozok Odpruženie Výška rámu Výška 5W* Pneumatiky Min. výška spájacích zariadení** Menovitá svetlá výška**
4×2              
  Stredný RAD-KR 266 150 315/60R22,5" 992 1097
  Stredný RAD-KR 266 185 295/80R22,5" 1103 1208
  Stredný RAD-KR 266 185 315/70R22.5" 1086 1191
  Stredný RAD-KR 266 185 315/80R22.5" 1114 1219
  Stredný RAD-KR 266 150 295/80R22,5" 1063 1168
  Stredný RAD-KR 266 150 315/70R22.5" 1049 1154

** Približné výšky.

Prípravy pre nadstavbu

Rad otvorov v ráme pre nadstavbu
Horný rad otvorov je vyhradený pre montáž nadstavby. Všetky držiaky v hornom rade otvorov majú odsadenie a 8-milimetrovú rozperu. V hornej rade otvorov nie sú použité žiadne nity.

Príprava pre hydraulickú ruku
Výstužné platne na podvozku sa dajú namontovať už vo výrobe.

Súprava na prípravu na hydraulickú ruku
Výstužné platne na podvozku sa dajú namontovať už vo výrobe. Skriňa akumulátora sa presunula dozadu a upevňovacie platne sú namontované za kabínou, na každej strane podvozka. Súprava na elektrickú prípravu – ELCRANE – je súčasťou balenia.

 

Točnice
K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 150 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.

Brzdy

EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou. EBS je štandardom vo všetkých verziách.

EBS stredný
Okrem prvkov štandardného balíka EBS sa v balíku EBS stredný nachádzajú nasledujúce prvky:

Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.

Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.

 

Hydraulický retardér
Hydraulický retardér pre prevodovku AL306. Kompaktný integrovaný hydraulický retardér je namontovaný na prevodovke a ponúka spomalenie krútiaceho momentu pri brzdení 1 490 Nm.

Páči sa vám? Zajazdite si v ňom

Jediný spôsob, ako spoznať výhody dynamického podvozku, je posadiť sa za volant. Zastavte sa v niektorom z našich Volvo Truck Centier a vyskúšajte si ho sami.