Trucks

Špecifikácia
Volvo FE

Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FE.

Podvozok

Nádete tu technické údaje týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, typov zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.

 

 Výška
Low (nízky)pribl. 880 mm
Med (stredný)pribl. 950 mm
High (vysoký)pribl. 1 050 mm

 

 

 VzduchovéParabolické
Low (nízky)7.1/7.5/89
Med (stredný)7.1/7.5/89
High (vysoký)7.1/7.5/89

 

Typ

Nápravy

Odpruženie 

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod 

Tlačené/vlečené nápravy 

Jednoduchá náprava 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4x2 

Parabolické/S-parabolické pružiny

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-KR 

4x2 

Vzduchové 

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

Dvojnáprava 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6x2 

Vzduchové 

19/20 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (fixná/riadená)

RADD-BR 

6x4 

Parabolické 

23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

Spájacie zariadenia

K dispozícii sú ťažné zariadenia na pripojenie prívesov.

 

Palivové nádržeNádrže AdBlue
Palivové nádrže môžu byť vyrobené z plastu, ocele alebo hliníka. Objemy sa pohybujú od 160 do 630 litrov. Nádrže v tvare písmena D sa dodávajú v dvoch výškach – 560 a 710 mm.Objem je 32 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do modulu nádrže. Vyrobené z plastu.               

Predné nápravyVlečené nápravy
Zaťaženie prednej nápravy sa pohybuje v rozmedzí 7,1 až 9 ton.V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 6,7, 7,1, 7,5 alebo 10,5 ton.

 

PohonPodvozokOdpruženieVýška rámuVýška 5W*PneumatikyMin. výška spájacích zariadení**Menovitá svetlá výška**
4×2       
 Med (stredný)RAD-KR266150315/60R22,5"9921 097
 Med (stredný)RAD-KR266185295/80R22,5"1 1031 208
 Med (stredný)RAD-KR266185315/70R22.5"1 0861 191
 Med (stredný)RAD-KR266185315/80R22.5"1 1141 219
 Med (stredný)RAD-KR266150295/80R22,5"1 0631 168
 Med (stredný)RAD-KR266150315/70R22.5"1 0491 154

** Približné výšky.

 

Rad otvorov v ráme pre nadstavbu
Horný rad otvorov je vyhradený pre montáž nadstavby. Všetky držiaky v hornom rade otvorov majú odsadenie a 8-milimetrovú rozperu. V hornom rade otvorov nie sú použité žiadne nity.
Točnice
Točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 150 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty ako voliteľná výbava.
Príprava pre hydraulickú ruku
Výstužné platne na podvozku sa dajú namontovať už vo výrobe.
 

Súprava k príprave na hydraulickú ruku

Výstužné platne na podvozku sa dajú namontovať už vo výrobe. Skriňa akumulátora sa presunula dozadu a upevňovacie platne sú namontované za kabínou, na každej strane podvozka. Súprava na elektrickú prípravu – ELCRANE – je súčasťou balenia.
 

 

 

Elektronicky riadený brzdový systém (EBS) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou. EBS je štandardom vo všetkých verziách.Hydraulický retardér
Hydraulický retardér pre prevodovku AL306. Kompaktný integrovaný hydraulický retardér je namontovaný na prevodovke a ponúka spomalenie krútiaceho momentu pri brzdení o 1490 Nm.
EBS Medium
Okrem prvkov štandardného balíka EBS sa v balíku EBS Medium nachádzajú nasledujúce prvky:

Pomoc pri rozjazde do kopca

Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a zalomenie návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.
 

Hnacia línia

Prezrite si technické parametre motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombinácií pohonných jednotiek a pomocných pohonov.

Motory

 

D8K

G9K320

Emisná normaEuro 6Euro 6

Počet valcov

6

6

Objem

7,7 dm3

8,9 dm3

Zdvih

135 mm

144,5 mm

Vŕtanie valca

110 mm

114 mm

Kompresný pomer

17.5:1

12:01

Ekonomické otáčky

1 000 – 1 700 1/min

1 200 – 1 700 1/min

Výkon motorovej brzdy (2 800 1/min)

120 kW (2 800 1/min)

-

Výkon kompresnej brzdy (2 800 1/min)

170 kW (2 800 1/min)

-

Olejové filtre

1

2

Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene

25,5 l

27,6 l

Chladiaci systém, celkový objem

17 l

12,4 l

 

Interval výmeny oleja
Až do 120 000 km alebo raz za dva roky s olejmi VDS5.

Požiadavky na palivo
EN 590 (norma EU) max 10 ppm síry.

Pomocný pohon namontovaný na motore
Pomer 1 : 1 a výstupný krútiaci moment 600 Nm počas jazdy a pri státí.

Verzia na bionaftu
Motor D8K320 je dostupný aj pre verziu na bionaftu (B100) certifikovanú podľa normy Euro 6. Informácie o servisných intervaloch získate u vášho predajcu spoločnosti Volvo.

 


Pomocný pohon namontovaný na motore

 Výstupný krútiaci momentPomer
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí. Maximálny krútiaci moment počas jazdy s AT2412 = 150 Nm.

 

D8K – VÝKON/KRÚTIACI MOMENT

Výkon podľa: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon pri 2 100 1/min

250 k

Max. krútiaci moment pri 900 – 1 700 1/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon pri 2 100 1/min

280 k

Max. krútiaci moment pri 950 – 1 700 1/min

1 050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Max. výkon pri 2 100 1/min

320 k

Max. krútiaci moment pri 1 050 – 1 600 1/min

1 200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Max. výkon pri 2 200 1/min

350 k

Max. krútiaci moment pri 1 200 – 1 600 1/min

1 400 Nm

 

G9K320 – VÝKON/KRÚTIACI MOMENT

Výkon podľa: EC 582/2011

 

G9K320

 

Max. výkon pri 2 000 – 2 100 1/min

320 k (239 kW)

Max. krútiaci moment pri 1 300 – 1 400 1/min

1 356 Nm

 

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom a chladičom oleja.

 

TypNajvyšší prevodMaximálny krútiaci moment (Nm)Schválená celková hmotnosť súpravy (t)
AT2412GPriamy2 40044

Manuálne prevodovky

Manuálne prevodovky majú pomocný posilňovač.
Krátka radiaca páka je integrovaná v prístrojovom paneli,
nevibruje a pri radení má krátke a presné pohyby.
Prevodovky možno vybaviť pripojením pomocného pohonu.

 

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

ZTO1006

6

1 050

32

ZTO1109

9

1 200

44

 

 

Automatické prevodovky

Automatická prevodovka sa vyznačuje výbornými štartovacími
vlastnosťami a plynulým radením prevodových stupňov, ktoré pokrývajú celý rozsah otáčok. Prevodovka sa ovláda tlačidlami na
prístrojovom paneli. Umožňuje pripojenie pomocného pohonu.

 

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

AL306

6

1 300

32

 

 

Zadné nápravy

Typ

Náprava

Prevodový stupeň

Max. krútiaci moment (Nm)

Max. zaťaženie nápravy/podvozka (t)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

Jednoduchý prevod

 

 

 

 

 

RSS1344E

Jednoduchá

Hypoidný

2 800

13

44

RSS1344CJednoducháHypoidný2 6001344

RTS2370A

Tandemová

Hypoidný

3 550

23

70

Redukčný prevod v kolese

 

 

 

 

 

RSH1370F

Jednoduchá

S kužeľovým kolesom

3 550

13

70

RTH2180C

Tandemová

Hypoidný

1 200

21

80

 

Prevodové pomery zadnej nápravy

RSS1344CRTS2370ARSH1370FRTH2180DRS1344E
2.64:13.09:13.76:12.63:12.47:1
2.85:13.40:14.12:12.94:12.64:1
3.08:13.78:14.55:13.13:12.85:1
3.36:14.13:14.67:13.33:13.08:1
3.70:14.50:15.41:13.57:13.36:1
4.11:15.14:16.18:13.85:1 
4.63:15.67:17.21:14.17:1 
5.29:16.17:1   
6.17:1    

 

 

 

Kombinácie hnacej línie

 D8K250D8K280D8K320D8K350G9K320
Prevodovky     
AT2412G 
ZTO1006   
ZTO1109  
AL306
Nápravy s jednoduchým prevodom     
RSS1344C
RSS1344E 
RTS2370A  
Nápravy s redukčným prevodom v kolese     
RSH1370F
RTH2180D   

Na pohon všetkých zariadení nadstavby je k dispozícii široká ponuka pomocných pohonov nezávislých a závislých od spojky.

 

Namontované na motore

Namontované na prevodovke

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore umožňujúci priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTR-HF/FH/ZF
Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTER1400
Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
PTR-HP/PH/ZF
Pripojovací nadstavec na čerpadlo pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTER100
Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
PTRD-D1D
Dvojitý pohon s nadstavcom na pripojenie čerpadla a nadstavcom na pripojenie príruby.

Kabína

Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a preskúmajte možnosti výbavy.

 

 

 

Denná kabína

Denná kabína s pohodlným a ergonomickým prostredím pre vodiča. Výška interiéru 1 605 mm, dĺžka 1 600 mm, šírka 2 300 mm.

Krátka spacia kabína

Krátka spacia kabína ponúka priestor, kam možno namontovať lôžko pre jednu osobu alebo ho využiť ako „kanceláriu“ s úložnými kapacitami.
Výška interiéru 1 605 mm, dĺžka 2 000 mm, šírka 2 300 mm.

Spacia kabína

Spacia kabína s lôžkom pre jednu osobu. Výška interiéru 1 605 mm, dĺžka 2 200 mm, šírka 2 300 mm.

 

Kabína s nízkym vstupom

Kabína s nízkym vstupom má nízke schodíky a priestor pre jedného až troch pripútaných pasažierov. Výška interiéru 1 605 mm, dĺžka 2 200 mm, šírka 2 300 mm. V ponuke so sklápacími dverami spolujazdca.

 

 

 

Odpruženie kabíny
Mechanické odpruženie prednej a zadnej časti: vinuté pružiny a tlmič nárazov. Pneumatické odpruženie prednej a zadnej časti: vzduchové mechy.
Vykurovanie kabíny
Vykurovanie kabíny sa dodáva v dvoch rôznych vyhotoveniach: samostatné kúrenie s manuálnym ovládaním alebo kúrenie a klimatizácia s manuálnym ovládaním. Ako voliteľná výbava je k dispozícii 2 kW nezávislé kúrenie.
Sedadlo vodiča
Tri rôzne úrovne pohodlia: Comfort, Standard a Economy. Všetky tri umožňujú nastavenie operadla, dĺžku/výšku/sklon a majú integrovanú opierku hlavy.

Úložný priestor v interiéri

Interiér ponúka množstvo praktických a ľahko dostupných úložných priestorov na dokumenty a osobné veci. Nad čelným sklom sú dva úložné priestory a štyri priehradky DIN. Voliteľná ja široká škála úložných priestorov, tunelových priehradiek, podložiek na písanie a háčikov na oblečenie.
Sedadlo spolujazdca
Tri rôzne úrovne pohodlia:
Standard, Economy a Basic.

Klaksóny

Výber z dvoch typov klaksónov – elektrický alebo pneumatický. V ponuke sú buď dva pneumatické klaksóny montované na streche alebo jeden elektrický pod prednou kapotou.

Farebné odtiene kabíny
Výber z približne 300 stálych farebných variantov. Okrem nich si možno objednať aj ďalšie farby podľa priania zákazníka.
Lôžko
Lôžko sa môže skladať z jedného alebo dvoch kusov. Jeho šírka je 580 alebo 780 mm. Voliteľnou výbavou je ochranná tyč.
Volant
V závislosti od konfigurácie nákladného vozidla môže mať volant priemer 460 až 500 mm. Jeho poloha sa dá pneumaticky upraviť.

Kabína s nízkym vstupom

Kabína s nízkym vstupom vozidla FE ponúka jednoduchý prístup s 90-stupňovým otváraním dverí. Dodáva sa v dvoch verziách s rovnou podlahou alebo motorovým tunelom. Vodič má skvelý výhľad – a keďže ide o značku Volvo, bezpečnosť je na prvom mieste.

Systém klimatizácie

Vykurovanie kabíny sa dodáva v dvoch rôznych vyhotoveniach: samostatné kúrenie s manuálnym ovládaním alebo kúrenie a klimatizácia s manuálnym ovládaním. Voliteľnou výbavou je 2 kW nezávislé kúrenie.
Strešné okno
Kabína môže byť vybavená strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Okno môže mať sklenú alebo oceľovú výplň. Ovláda sa manuálne alebo elektronicky.

Čalúnenie sedadiel

Komfortný textil.
Čalúnenie stien
Komfortný textil.

Produktové listy

Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FE vo formáte PDF.

Máte nejaké otázky?

Obchodný zástupca Volvo Trucks vám ich zodpovie. Zastavte sa, zavolajte alebo ho požiadajte, aby prišiel k vám.