Trucks

Technické údaje podvozkov modelu Volvo FH

Výšky podvozkov

Extra nízky (ťahač)

pribl. 810 mm

Nízky

pribl. 850 mm

Stredný

pribl. 900 mm

Vysoký

pribl. 1 000 mm

Extra vysoký

pribl. 1 200 mm

Max. zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

 

Vzduchové

Listové

Extra nízky

7.5

-

Nízky

8

-

Stredný

10/20*

9

Vysoký

10/20*

10/18**

Extra vysoký

-

10/20**


* S dvojitými prednými nápravami (FAL20 na GRAS-GR)
** S dvojitými prednými nápravami (FAA20/FAA21)

Odpruženie zadnej nápravy

Typ

Nápravy

Odpruženie

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Vlečené/tlačené nápravy

Jednoduchá

       

 

RAD-L90

4×2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

11,5/13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4×2

Vzduchové (pre stavebníctvo)

13 t

Redukčný prevod v kolese

 
           

Dvojnáprava

         

RADT-GR

6×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (pevná/riadená)

RADD-G2

6×4/8×4

Vzduchové (pre stavebníctvo)

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolické

21 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/bežné listové

23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Bežné listové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR3

8x4

Bežné listové

38 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená) + vlečená náprava (pevná/riadená)

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vzduchové (pre stavebníctvo)

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

Výška spájacích zariadení točnice

Pohon

Výška podvozku

Odpruženie

Výška rámu

Výška 5W*

Pneumatiky

Min. výška spájacích zariadení

Menovitá svetlá výška**

4×2

Extra nízky

RAD-GR

266

140

295-55

867

912

 

Extra-nízky

RAD-GR

266

140

295-60

887

932

 

Nízky

RAD-GR

266

140

315-60

955

1015

 

Stredný

RAD-GR

266

140

315-70

1014

1075

 

Stredný

RAD-GR

300

140

315-70

1031

1092

 

Vysoký

RAD-GR

266

140

315-80

1056

1147

 

Vysoký

RAD-GR

300

140

315-80

1090

1164

6×2

Nízky

RADT-GR

266

160

315-60

975

1035

 

Stredný

RADT-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Stredný

RADT-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Vysoký

RADT-GR

300

150*

315-80

1160

1234

 

Stredný

RAPD-GR

266

160

315-70

1034

1095

 

Stredný

RAPD-GR

300

160

315-70

1051

1112

 

Vysoký

RAPD-GR

266

160

315-80

1076

1167

 

Vysoký

RAPD-GR

300

160

315-80

1110

1184

6×4

Vysoký

RADD-GR

300

150*

315-80

1173

1234

8×4

Vysoký

RAPDD-GR

300

160

315-80

1137

1207

 

* spájacia výška +60 mm
** približné výšky

Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva pre ťahač 4x2 je 1 480 litrov. Nádrž na zemný plyn vo veľkostiach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).

Nádrž AdBlue
Objemy od 32 do 100 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.

Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie do 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.

Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou.

Dynamické riadenie Volvo
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.
Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Je dostupný aj v kombinácii so samostatným zavesením predných kolies.

Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí.
Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.

Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 10 alebo 15 ton.

Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

EBS stredný

Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.

Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.

Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)

Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

Dodatočná voliteľná výbava

Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.

Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.

Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.

Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 680 kW.

PÁČI SA VÁM? ZAJAZDITE SI V ŇOM

Náš nový dynamický podvozok si najlepšie vyskúšate tak, že si sadnete za volant. Kľúče nájdete u vášho miestneho predajcu spoločnosti Volvo Trucks.