Typ |
Nápravy |
Odpruženie |
Zaťaženie nápravy/podvozka |
Redukčný prevod |
Vlečené/tlačené nápravy |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá |
|
||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolické/viaclistové |
13 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-GR |
4×2 |
Vzduchové |
11,5/13 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Vzduchové (pre stavebníctvo) |
13 t |
Redukčný prevod v kolese |
|
Dvojnáprava |
|||||
RADT-GR |
6×2 |
Vzduchové |
19/20,5/22,5/23 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená) |
RAPD-GR |
6×2 |
Vzduchové |
19/22 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Tlačená náprava (pevná/riadená) |
RADD-G2 |
6×4/8×4 |
Vzduchové (pre stavebníctvo) |
21/23/26 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolické |
21 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolické/bežné listové |
23/26 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Bežné listové |
26/32 t |
Redukčný prevod v kolese |
|
RADD-TR3 |
8x4 |
Bežné listové |
38 t |
Redukčný prevod v kolese |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Vzduchové |
21/23/26 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAPDT-GR |
8×2 |
Vzduchové |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Tlačená náprava (riadená) + vlečená náprava (pevná/riadená) |
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Vzduchové |
27/33/36 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Vlečená náprava (riadená) |
RAPDD-GR |
8×4 |
Vzduchové |
27/30,5/32/35 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Tlačená náprava (riadená) |
RADDT-G2 |
8×4/10×4 |
Vzduchové (pre stavebníctvo) |
27/33/36 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Vlečená náprava (riadená) |
Pohon |
Výška podvozku |
Odpruženie |
Výška rámu |
Výška 5W* |
Pneumatiky |
Min. výška spájacích zariadení |
Menovitá svetlá výška** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Extra nízky |
RAD-GR |
266 |
140 |
295-55 |
867 |
912 |
Extra-nízky |
RAD-GR |
266 |
140 |
295-60 |
887 |
932 |
|
Nízky |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-60 |
955 |
1015 |
|
Stredný |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-70 |
1014 |
1075 |
|
Stredný |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-70 |
1031 |
1092 |
|
Vysoký |
RAD-GR |
266 |
140 |
315-80 |
1056 |
1147 |
|
Vysoký |
RAD-GR |
300 |
140 |
315-80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Nízky |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-60 |
975 |
1035 |
Stredný |
RADT-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Stredný |
RADT-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Vysoký |
RADT-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1160 |
1234 |
|
Stredný |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-70 |
1034 |
1095 |
|
Stredný |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-70 |
1051 |
1112 |
|
Vysoký |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315-80 |
1076 |
1167 |
|
Vysoký |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Vysoký |
RADD-GR |
300 |
150* |
315-80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Vysoký |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315-80 |
1137 |
1207 |
* spájacia výška +60 mm
** približné výšky
Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva pre ťahač 4x2 je 1 480 litrov. Nádrž na zemný plyn vo veľkostiach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).
Nádrž AdBlue
Objemy od 32 do 100 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.
Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie do 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.
Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou.
Dynamické riadenie Volvo
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.
Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Je dostupný aj v kombinácii so samostatným zavesením predných kolies.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí.
Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.
Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 10 alebo 15 ton.
Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)
Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.
Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 680 kW.