|
D13K |
D13K420TC, D13K460TC a D13K500TC | G13C* |
---|---|---|---|
Emisná norma |
Euro 6 |
Euro 6 |
Euro 6 |
Počet valcov |
6 |
6 |
6 |
Objem |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
12,8 dm³ |
Zdvih |
158 mm |
158 mm |
158 mm |
Vŕtanie valca |
131 mm |
131 mm |
131 mm |
Kompresný pomer |
18 : 1 (420, 460, 500 k), 17 : 1 (540 k) |
17:01 |
17:01 |
Ekonomické otáčky |
950–1 400 ot./min |
900 – 1 300 ot./min. |
1 000 – 1 400 ot./min. |
Výkon motorovej brzdy |
200 kW (2 300 1/min.) |
- |
- |
Výkon mot. brzdy VEB+ |
375 kW (2 300 ot./min.) |
375 kW (2 300 ot./min.) |
375 kW (2 300 ot./min.) |
Výkon VEB+ |
je voliteľná výbava. |
je voliteľná výbava. |
je voliteľná výbava. |
Olejové filtre |
2 plnoprietokové, 1 obtokový |
2 plnoprietokové, 1 obtokový |
2 plnoprietokové, 1 obtokový |
Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene |
33 l |
35 l |
33 l |
Chladiaci systém, celkový objem |
38 l |
38 l |
39,5 l |
* LNG
Bezsírne palivo (EN590, max. 10 ppm síry)
Bionafta generácie 2 (EN15940, syntetická nafta)
Do 150 000 km alebo raz ročne, olej VDS4.
|
Výstupný krútiaci moment |
Pomer |
---|---|---|
EPTT350 |
350 Nm* |
1.26:1 |
EPTT650 |
650 Nm* |
1.26:1 |
EPTT1000 |
1 000 Nm* |
1.26:1 |
*Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.
Výkon podľa nariadenia ES 582/2011
Výkon podľa nariadenia ES 582/2011
D13TC je k dispozícii s výkonom 420, 460 a 500 k. Krútiaci moment je však vyšší ako u iných motorov D13. Motor D13TC s výkonom 460 k dosahuje rovnaký krútiaci moment ako motor D13 s výkonom 540 konských síl – avšak pri nižších otáčkach. A motor I-Save s výkonom 500 k sa pohybuje v teritóriách motora D16 vďaka krútiacemu momentu 2800 Nm pri rovnako nízkych otáčkach.
Umožňuje to technológia Turbo Compound, ktorá využíva doplnkovú turbínu za turbodúchadlom na opätovné využitie nadbytočnej energie z výfukových plynov. Táto energia sa premieňa na krútiaci moment priamo na kľukovom hriadeli – vďaka čomu je výsledkom výkonný a extrémne úsporný motor.
D13K380 (279 kW) |
|
---|---|
Max. výkon pri 1 700 ot./min. |
380 k |
Max. krútiaci moment pri 830 – 1 400 ot./min. |
1 814 Nm |
D13K420 (309 kW) |
|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 ot./min. |
420 k |
Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 ot./min. |
2 100 Nm |
D13K420TC (309 kW) |
|
Max. výkon pri 1 230 – 1 600 ot./min. |
420 k |
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 230 ot./min. |
2 400 Nm |
D13K460 (345 kW) |
|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 ot./min. |
460 k |
Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 ot./min. |
2 300 Nm |
D13K460TC (345 kW) |
|
Max. výkon pri 1 240 – 1 600 ot./min. |
460 k |
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 240 ot./min. |
2 600 Nm |
D13K500 (368 kW) |
|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 ot./min. |
500 k |
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 ot./min. |
2 500 Nm |
D13K500TC (368 kW) |
|
Max. výkon pri 1 250 – 1 600 ot./min. |
500 k |
Max. krútiaci moment pri otáčkach 900 – 1 250 ot./min. |
2 800 Nm |
D13K540 (397 kW) |
|
Max. výkon pri 1 458 – 1 700 ot./min. |
540 k |
Max. krútiaci moment pri otáčkach 1 000 – 1 400 ot./min |
2 600 Nm |
Výkon podľa nariadenia ES 582/2011
G13C420 (309 kW) |
|
---|---|
Max. výkon pri 1 400 – 1 800 ot./min |
420 k |
Max. krútiaci moment pri otáčkach 1 000 – 1 400 ot./min |
2 100 Nm |
G13C460 (338 kW) |
|
Max. výkon pri 1 700 – 1 800 ot./min. |
460 k |
Max. krútiaci moment pri 1 050 – 1 400 ot./min. |
2 300 Nm |
G13C500 (368 kW) |
|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 ot./min |
500 k |
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 404 ot./min. |
2 500 Nm |
Typ |
Najvyšší prevod |
Krútiaci moment motora (Nm) |
Schválená celková hmotnosť súpravy (v tonách) |
---|---|---|---|
AT2412G | Priamy | 2400 | 44 |
AT2612G | Priamy | 2600 | 100 |
ATO2612G | Rýchlobeh | 2600 | 100 |
AT2812G | Priamy | 2800 | 60 |
ATO3112G | Rýchlobeh | 3150 | 100 |
Typ |
Náprava |
Prevodový stupeň |
Max. krútiaci moment (Nm) |
Max. zaťaženie nápravy/podvozka (tony) |
Schválená celková hmotnosť súpravy (v tonách) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchý prevod |
|||||
RSS1244B |
Jednoduchá |
Hypoidný |
2800 |
12 |
44 |
RSS1344C/D |
Jednoduchá |
Hypoidný |
2600 |
13 |
44 |
RSS1344E |
Jednoduchá |
Hypoidný |
2800 |
13 |
44 |
RSS1352A |
Jednoduchá |
Hypoidný |
2800 |
13 |
52 |
RSS1356 |
Jednoduchá |
Hypoidný |
2400/2800 |
13 |
56/44 |
RSS1360 |
Jednoduchá |
Hypoidný |
3550 |
13 |
60 |
RSS1370A/B |
Jednoduchá |
Hypoidný |
3550 |
13 |
70 |
RTS2370A |
Tandemová |
Hypoidný |
3550 |
23 |
70 |
RTS2310A |
Tandemová |
Hypoidný |
3550 |
23 |
100 |
Redukčný prevod v kolese |
|||||
RSH1370F |
Jednoduchá |
S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice |
3550 |
13 |
70 |
RTH2610F |
Tandemová |
S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice |
3550 |
26 |
100 |
RTH3210 |
Tandemová |
S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice |
3550 |
32 |
100 |
RTH3312 |
Tandemová |
S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice |
3550 |
33 |
120 |
RTH3815 |
Tandemová |
S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice |
3550 |
38 |
150 |
RSS1244B |
RSS1344C/D |
RSS1344E |
RSS1352A |
RSS1356 |
RSS1360 |
RSS1370A/B |
RTS2370A |
RTS2310A |
RSH1370F |
RTH2610F |
RTH3210G |
RTH3312B |
RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.31:1 |
2.31:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.50:1 | 2.47:1 | 2.06:1 | 2.43:1 | 2.06:1 | 3.46:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.47:1 |
2.47:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.17:1 | 2.57:1 | 2.17:1 | 3.61:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.64:1 |
2.64:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.79:1 | 2.85:1 | 2.31:1 | 2.83:1 | 2.31:1 | 3.76:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
2.85:1 |
2.85:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 3.10:1 | 3.08:1 | 2.47:1 | 3.09:1 | 2.47:1 | 4.12:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.08:1 |
3.08:1* | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.44:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 3.40:1 | 2.64:1 | 4.55:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.36:1 |
3.36:1* | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.67:1 | 3.67:1 | 2.85:1 | 3.78:1 | 2.85:1 | 5.41:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 7.21:1 | |
|
3.70:1 | 4.11:1 | 3.08:1 | 4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | ||||||
|
4.11:1 | 3.40:1** | 4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | |||||||
|
4.63:1 | 3.67:1** | 5.14:1 | 3.70:1 | 7.21:1 | ||||||||
|
5.29:1 | 4.11:1** | 5.67:1 | 4.11:1 | |||||||||
|
6.17:1 | 6.17:1 | 4.63:1 |
* Pre RSS1344D/E
** Pre RSS1370B
|
D13K380 | D13K420 | D13K460 | D13K500 | D13K540 | D13K420TC | D13K460TC | D13K500TC | G13C420 | G13C460 | G13C500 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
I-Shift |
||||||||||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||||||
AT2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
ATO2612G | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
AT2812G | ● | |||||||||||
ATO3112G | ● | |||||||||||
Dvojspojková prevodovka I-Shift |
||||||||||||
SP02812 |
● | ● | ● | ● | ● | |||||||
Nápravy s jednoduchým prevodom |
||||||||||||
RSS1244B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1344C/D |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1344E |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1352A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1356 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RSS1360 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||
RSS1370A/B |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTS2370A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTS2310A |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
Nápravy s redukčným prevodom v kolese |
||||||||||||
RSH1370F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH2610F |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ||
RTH3210 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3312 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |||||
RTH3815 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
PTER-100: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.
PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.