Trucks

Špecifikácia
Volvo FH16

Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FH16.

Hnacia línia

Prezrite si technické parametre motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombinácií hnacích línií a pomocných pohonov.

D17 – výkon/krútiaci moment

Dieselový pohon

D17

Emisná norma

Euro 6

Počet valcov

6

Objem

17,3 dm³

Zdvih

165 mm

Vŕtanie valca

149 mm

Kompresný pomer

17.3:1

Ekonomické otáčky

900 – 1 300 ot./min.

Výkon motorovej brzdy

246 kW (2200 ot./min.)

Výkon motorovej brzdy*

525 kW (2 200 ot./min)

Olejové filtre

2 plnoprietokové, 1 obtokový

Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene

42 l

  

*Voliteľné

Požiadavky na palivo

Palivo s nízkym obsahom síry (EN590, max. 10 častíc síry na milión).
Bionafta druhej generácie (EN15940, syntetická nafta)

Interval výmeny oleja

do 100 000 km alebo raz ročne, olej VDS4.5

 

D17 600 koní (441 kW)

 

 

Max. výkon pri 1 500 – 1 700 ot./min

600 koní

 

Max. krútiaci moment pri otáčkach 900 – 1 400 ot./min

3 000 Nm

 

D17 700 koní (515 kW)*

 

 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 ot./min

700 koní

 

Max. krútiaci moment pri otáčkach 950 – 1 400 ot./min

3 400 Nm

 

D17 780 koní (574 kW)

 
 

Max. výkon pri 1 700 ot./min.

780 koní

 

Max. krútiaci moment pri 1 000 – 1 200 ot./min.

3 800 Nm

     

* Možnosť prevádzky na bionaftu.

I-Shift

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.

Technické parametre

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

AT2812

Priamy

2 800

60

ATO3112

Rýchlobeh

3 150

100

ATO3512 

Rýchlobeh

3 550

100

ATO3812

Rýchlobeh

3 800

100

    

 

Náprava

Prevodový stupeň

Max. krútiaci moment (Nm)

Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

Jednoduchý prevod

RSS1370A/B

Jednoduchá

Hypoidný

 3 800

13

70

RTS2370A

Tandemová

Hypoidný

3 800

23

70

RTS2310

Tandemová

Hypoidný

3 800

23

100

Redukcia náboja

RSH1370F

Jednoduchá

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

13

70

RTH2610F

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

26

100

RTH3210

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

32

100

RTH3312

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

33

100

RTH3815

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

38

100

      

 

D17 600 koní

D17 700 koní

D17 780 koní

I-Shift

ATO3112

 

 

ATO3512

 

 

ATO3812

  

    

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukciou náboja

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

    

 

Výstupný krútiaci moment

Pomer

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1 000 Nm*

1.26:1

 
    

* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.

Na pohon najrôznejšieho vybavenia nadstavby je v ponuke celý rad pomocných pohonov, závislých aj nezávislých na spojke a s vysokým krútiacom momentom.

Namontované na motore

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

PTER100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

Pomocné pohony závislé od spojky

PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.

PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.

PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.

Exteriér a interiér

Vyhľadajte si technické údaje o rozmeroch kabíny a objavte prvky výbavy, ktoré ponúkajú. 

K dispozícii sú tri rôzne verzie výbavy exteriéru, aby vozidlo vyhovovalo rôznym potrebám.

Volvo FH16 with basic exterior trim level 

Základná výbava

Hromovosivá mriežka chladiča a kľučky dverí. Chrómové svetlomety. Bleskovosivá clona proti slnku, kryty zrkadiel a nárazník.

Volvo FH16 with basic with sturdy front, exterior trim level 

Základná výbava s robustnou prednou časťou

Hromovosivá mriežka chladiča. Kryty zrkadiel a clona proti slnku nalakované nastrieborno. Lesklé chrómové kľučky dverí. Čierne svetlomety. Oceľový nárazník nalakovaný nasivo.

Volvo FH16 má jedinečnú koženú výbavu interiéru.

Volvo FH16 with leather trim Volvo FH16, interior trim level


Kožená výbava modelu Volvo FH16

Kožený interiér s odolnými materiálmi v rôznych odtieňoch Coral (oranžová) a Raven (tmavosivá), ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FH16 globetrotter XXL with measurements, viewed from the side

Globetrotter XXL: pohodlie a priestor

Kabína Globetrotter XXL tiež ponúka bezpečné a pohodlné prenocovanie až pre dve osoby s dlhším a širším spodným lôžkom. Je dlšia, prestrannejšia a pohodlnejšia. 

Volvo FH16 globetrotter XL with measurements, viewed from the side

Globetrotter XL: veľa úložného priestoru

Kabína Globetrotter XL (CAB-XHSL) tiež ponúka dostatok priestoru pre pohodlné prenocovanie až dvoch osôb a vďaka pridanej výške disponuje ešte väčšími odkladacími priestormi. Vnútorná výška kabíny je 220 cm (211 cm v časti nad krytom motora).

Volvo FH16 globetrotter cab with measurements, viewed from the side

Kabína Globetrotter: miesto pre dvoch

Kabína Globetrotter (CAB-HSLP) poskytuje komfortný priestor pre prenocovanie dvoch osôb. Vďaka svojej vertikálnej konštrukcii disponuje väčším úložným priestorom. Vnútorná výška je 205 cm (196 cm v časti nad krytom motora).

Volvo FH16 sleeper cab with measurements, viewed from the side

Spacia kabína

Spacia kabína (CAB-SLP) poskytuje komfortný priestor na spanie až pre dve osoby. Vnútorná výška je 171 cm, 162 cm v časti nad krytom motora

Volvo FH16 low sleeper cab with measurements, viewed from the side

Nízka spacia kabína

Nízka spacia kabína (CAB-LSLP) so zníženou strechou a odpružením umožňuje prepravu nákladu nad kabínou. Vnútorná výška je 147 cm, 138 cm v časti nad krytom motora.

Ťahač

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpruženie

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22.5

3 430

3 800

3 950

3 225

4x2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22.5

3 440

3 810

3 960

 

4x2

Med (stredný)

Listové/vzduchové

315/80-R22.5

3 350

3 720

3 870

3 145

4x2

Low (nízky)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22.5

3 230

3 600

3 750

3 025

4x2

Low (nízky)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22.5

3 250

3 620

3 770

3 045

6x2

Med (stredný)

Listové/vzduchové

315/80-R22.5

3 350

3 720

3 870

3 145

        

Podvozok určený na dostavbu

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpruženie

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6x2

High (vysoký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22.5

3 410

3 780

3930

3 205

6x2

Med (stredný)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22.5

3 330

3 700

3 850

 

6x2

Low (nízky)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22.5

3 230

3 600

3 750

3 025

6x4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 460

3 830

3 980

3 255

6x4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 450

3 820

3 970

3 245

6x4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 480

3 850

4 000

3 275

10×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 480

3 850

4 000

3 275

        

 *Približné výšky

Štvorbodové odpruženie kabíny

Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.

 

Otvory pre nasávanie vzuduchu

Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný otvor pre nasávanie vzduchu.

 

Farby

Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.

 

Čalúnenie

Čierna textília, vinyl, koža alebo dvojfarebná koža. Niektoré poťahy sedadiel (okrem textilu) sa dajú objednať aj s funkciou ventilácie.

 

Sedadlo vodiča

Vybrať si môžete Dynamic alebo Progressive. Všetky špecifikácie možno objednať s voliteľným čalúnením. Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 240 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.

 

Sedadlo spolujazdca

Na výber je z dvoch variantov: Standard a Comfort. Obidve úrovne sa dajú objednať s voliteľným čalúnením. Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy. Dostupný je aj pohyblivý variant sedadla. 

 

Lôžka

Skonštruované tak, aby poskytovali pohodlné prenocovanie. Rozmery lôžka 74×200 cm, stredná časť šírky 81,5 cm alebo 74×200 cm, s možnosťou rozšírenia na 88×200 cm so strednou časťou šírky 95,5 cm. Lôžko v kabíne Globetrotter XXL má dĺžku 213 cm. Šírka pri hlave je 99 cm, v strednej časti 106,5 cm a pri nohách 91 cm. Vybavte si kabínu 16-centimetrovým penovým matracom s taštičkovými pružinami pre vynikajúce pohodlie. Na výber sú tri stupne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné aj: sklápacie lôžko s nastaviteľným operadlom a horné lôžko Comfort (rozmery 60×190 cm alebo 70×190 cm).

Úložné priestory v interiéri

Kabína obsahuje prednú policu so štyrmi zásuvkami DIN a dva veľké úložné priestory s roletovými dverami na strane vodiča a na strane spolujazdca. Zadná stena je vybavená ľahkou hornou zadnou poličkou s vynikajúcim osvetlením. Pod lôžkom nájdete dve zasúvacie priehradky s celkovým objemom 130 litrov. Okrem toho sú k dispozícii dva menšie úložné priestory pod matracom, pri nohách (10 l) a hlave (15 l) lôžka, a úložný priestor na PET fľašu pri hlave lôžka.

 

Vonkajšie úložné priestory

Na oboch stranách kabíny nájdete veľké úložné priestory, ktoré sa otvárajú z vonkajšieho priestoru alebo z interiéru. Dodatočný nevykurovaný úložný priestor s objemom 30 litrov sa nachádza pod kabínou na oboch stranách.

 

Strešný otvor/strešné okno

Každá kabína je vybavená pevným priehľadným otvorom, prípadne voliteľným strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Slúži tiež ako núdzový východ. Strešné okno sa dá nastaviť manuálne alebo elektricky.

 

Volant

K dispozícii je v dvoch rôznych veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm v závislosti od technických parametrov nákladného vozidla. Výška volantu sa môže nastaviť až o 90 mm a uhol volantu možno meniť v rozsahu 28 stupňov. Volant je možné nastaviť do zvislej polohy medzi -5° a +15°, a tak zlepšiť pohodlie vodiča. Ovládacie prvky na volante umožňujú bezpečné a komfortné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom displeji vodiča a bočnom displeji.

 

Systém klimatizácie

Tri alternatívne systémy klimatizácie vám umožňujú regulovať teplotu. Ventilátor s tradičným vyhrievaním chladiacou kvapalinou. Klimatizácia s manuálnou reguláciou (MCC). Klimatizácia s automatickou reguláciou teploty (ECC/ECC2). Dostupné aj so snímačmi, ktoré monitorujú intenzitu slnečného svetla, hmlu a kvalitu vzduchu. Doplňte systém o nezávislé teplovzdušné a teplovodné kúrenie a systém I-Park Cool, krátkodobý chladič vzduchu v kabíne.

 

I-ParkCool 

Na to, aby ste si mohli užívať klimatizovanú kabínu, nemusíte zapínať motor. Systém I-ParkCool reguluje teplotu v kabíny aj počas státia. Spolupracuje s nezávislým kúrením kabíny s cieľom vytvoriť príjemnú teplotu: to sa zíde napríklad v noci, keď teplota prudko a náhle klesne. Chladič je tichý. Tento systém generoval približne o 20 dB menej hluku ako konkurenčné systémy na trhu, čím sa znižuje znečistenie hlukom a napomáha sa odpočinku. Systém je plne integrovaný do bežného systému ventilácie vzduchu vozidla a horúci alebo studený vzduch je rovnomerne distribuovaný bežnými vetracími otvormi podľa potreby. Systém nemá vplyv ani na aerodynamiku kabíny, ani na vnútornú výšku. S výnimkou vyhrievania kabíny (PH-CAB).

Podvozok

Nádete tu technické údaje týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, typov zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.

Low (nízky)

pribl. 850 mm

Med (stredný)

pribl. 900 mm

High (vysoký)

pribl. 1 000 mm

X-High (extra vysoký)

pribl. 1 200 mm

  

 

Vzduchové

Listové

Low (nízky)

8

-

Med (stredný)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

   

*Dvojité predné nápravy

Typ

Nápravy

Odpruženie

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Vlečené/tlačené nápravy

Jednoduchá

RAD-L90

4x2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4x2

Vzduchové

11,5/13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4x2

Vzduchové (pre stavebníctvo)

13 t

Redukčný prevod v kolese

 

RAD-G4

4x2

Vzduchové

12 t

Samostatný

 

Náprava

RADT-GR

6x2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)

RAPD-GR

6x2

Vzduchové

16/19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (pevná/riadená)

RADD-G2

6×4/8x4

Vzduchové (pre stavebníctvo)21/23/26 tJednoduchý/redukčný prevod v kolese 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolické20/21 tJednoduchý/redukčný prevod v kolese 

RADD-TR1

6×4/8x4

Parabolické/bežné listové23/26 tJednoduchý/redukčný prevod v kolese 

RADD-TR2

6×4/8x4

Bežné listové26/32 tRedukčný prevod v kolese 

RADD-TR3

8x4

Bežné listové38 tRedukčný prevod v kolese 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové21/23/26 tJednoduchý/redukčný prevod v kolese 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové27/30/30,5/31,5/32 tJednoduchý/redukčný prevod v koleseTlačená náprava (riadená), vlečená náprava (pevná/riadená)

RAPDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové27/33/36 tJednoduchý/redukčný prevod v koleseVlečená náprava (riadená)

RAPDT-GR

8×4

Vzduchové27/30,5/32/35 tJednoduchý/redukčný prevod v koleseTlačená náprava (riadená)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vzduchové (pre stavebníctvo)27/33/36 tJednoduchý/redukčný prevod v koleseVlečená náprava (riadená)
      

V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre príves s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva v nádrži ťahača 4×2 je 1 510 litrov.

Nádrže AdBlue

Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.

Brzdy

Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.

 

EBS Medium

Balík EBS Medium obsahuje okrem balíka EBS Standard aj nasledujúce prvky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroja Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.

 

Analýza opotrebovania obloženia

Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).

 

Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy

Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

Dodatočná voliteľná výbava:

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:

 

Brzda pre vyrovnanie súpravy

Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.

 

Elektronické riadenie stability (ESC)

Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.

 

Svetlo núdzového brzdenia

Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.

Systém automatického spúšťania v závislosti od rýchlosti

Tento systém automaticky spustí vzduchové odpruženie vozidla pri jazde nad určitou rýchlosťou s cieľom obmedziť odpor vetra.

Volvo dynamické riadenie

Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Možno ho kombinovať s nezávislým odpružením predných kolies.

Tlačené nápravy

Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

Vlečené nápravy

Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.

Zdvíhanie tandemovej nápravy

U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie  6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.

Produktové listy

Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FH16 vo formáte PDF.

Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.

Radi by ste sa na niečo spýtali?

Obchodný zástupca Volvo Trucks vám ochotne odpovie. Zastavte sa, zavolajte alebo ho požiadajte, aby prišiel k vám.