Podvozok
Prezrite si technické parametre týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, zadného
odpruženia, výšok spájacích zariadení, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
Všetko, čo potrebujete vedieť o vozidle Volvo FL. A do tých najmenších detailov.
Prezrite si technické parametre týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, zadného
odpruženia, výšok spájacích zariadení, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
Výška | |
---|---|
Nízky | cca 810 – 830 mm |
Stredný | cca 860 mm |
Vysoký | cca 950 mm |
Extra vysoký | cca 960 mm |
Extrémne vysoký* | cca 1 175 mm |
* Len pre Volvo FL 4×4
Vzduchové | Listové | |
---|---|---|
Nízky | 4,0/4,5 t | 4.2 |
Stredný | 4,5/5,0/5,8 t | |
Vysoký | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
Extra vysoký | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
Extrémne vysoký | 5,6 t |
Typ | Odpruženie | Zaťaženie nápravy | Redukčný prevod |
RAD - L80 | Listové | 11,5 t | Samostatný |
RAD – KR | Vzduchové | 13 t | Samostatný |
RAD – A2V | Vzduchové | 10,5 t | Samostatný |
K dispozícii sú ťažné zariadenia na pripojenie prívesov.
Palivové nádržePalivové nádrže môžu byť vyrobené z plastu, ocele alebo hliníka. Objemy sa pohybujú od 80 do 300 litrov. Naviac je v ponuke kombinácia dvoch 215-litrových nádrží, čím získate celkový objem 430 litrov. | AdBlue nádržeNádrž na AdBlue je vyrobená z plastu a má objem 32 litrov. Čerpadlo na kvapalinu AdBlue je zabudované do nádrže. V ponuke je variant pre vozidlá s palivovou nádržou namontovanou vpravo (ADTP-R) a rovnako aj pre nádrž upevnenú vľavo (ADTP-L). |
Volvo FL je vybavené pneumatickými brzdami s odvetrávanými prednými aj zadnými kotúčmi. Elektronicky riadený brzdový systém (EBS) s funkciou proti zablokovaniu bŕzd reaguje rýchlejšie, poskytuje vyššiu bezpečnosť a znižuje opotrebovanie obloženia. Systém zahŕňa funkcie, ako antiblokovacie brzdy (ABS), uzamknutie diferenciálu a kombinovanie bŕzd. Systém kombinovaného brzdenia Brake Blending využíva rôzne typy bŕzd vozidla pre ucelenejšie brzdenie, čím sa dosahuje zníženie opotrebovania bŕzd a pneumatík. Rozšírený balík EBS obsahuje funkciu asistencie rozjazdu do kopca. Brzdové kotúče sú dostupné v rôznych veľkostiach v závislosti od aplikácie.
EBS Medium | |
Monitorovanie stavu systému EBS Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroja Volvo Tech Tool. | Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift). |
Pomoc pri rozjazde do kopca Brzdy sa uvoľnia až vo chvíli, keď motor dosiahne krútiaci moment dostatočný pre rozjazd vozidla bez spätného chodu. | Hydraulický retardér pre prevodovky AL306 Maximálny pomer prevodníka krútiaceho momentu (TC421) je 1,77:1. |
Analýza opotrebenia obloženia Upozornenie na opotrebovanie brzdového obloženia – funkcia počíta zostávajúce kilometre do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy). |
Okrem programových balíkov sú v ponuke nasledujúce možnosti:
Elektronické riadenie stability (ESC) Brzdný stabilizačný systém aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaistená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo e pretočenie návesu. Systém ESC spĺňa legislatívne nároky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá. | Núdzové brzdové svetlo Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu. |
Hydraulický retardér Kompaktný integrovaný hydraulický retardér je namontovaný na prevodovke a ponúka maximálny brzdný účinok 440 kW. |
Prezrite si technické parametre motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombinácií hnacích línií a pomocných pohonov.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Emisná norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet valcov | 4 | 6 |
Objem | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Zdvih | 135 mm | 135 mm |
Vŕtanie valca | 110 mm | 110 mm |
Kompresný pomer | 17.5:1 | 17.5:1 |
Ekonomické otáčky | 1 100 – 1 800 1/min | 1 000 – 1 700 1/min |
Výkon motorovej brzdy (2 800 1/min) | 80 kW | 120 kW |
Výkon motorovej brzdy (2 800 1/min): | – | 170 kW |
Olejové filtre | 1 | 1 |
Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene | 15 l | 20 l |
Chladiaci systém, celkový objem | 13 l | 17 l |
Interval výmeny oleja Požiadavky na palivo | Pomocný pohon namontovaný na motore Verzia na bionaftu |
Pomocný pohon namontovaný na motore
Výstupný krútiaci moment | Pomer | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí. Maximálny krútiaci moment počas jazdy s AT2412 = 150 Nm.
![]() | D5K – Euro 6 výkon/krútiaci moment Výkon podľa: EC 582/2011 |
Výkon podľa: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Max. výkon pri 2 200 1/min | 210 k |
Max. krútiaci moment pri 1 100 – 1 700 1/min | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Max. výkon pri 2 200 1/min | 240 k |
Max. krútiaci moment pri 1 200 – 1 600 1/min | 900 Nm |
![]() | D8K – Výkon/krútiaci moment Výkon podľa: EC 582/2011 |
Výkon podľa: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Max. výkon pri 2 100 1/min | 250 k |
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 700 1/min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Max. výkon pri 2 100 1/min | 280 k |
Max. krútiaci moment pri 950 – 1 700 1/min | 1 050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Max. výkon pri 2 100 1/min | 320 k |
Max. krútiaci moment pri 1 050 – 1 600 1/min | 1 200 Nm |
Manuálne prevodovky sú vybavené posilňovačom riadenia. Krátka radiaca páka je integrovaná v prístrojovom paneli,
nevibruje a pri radení má krátke a presné pohyby. Prevodovky možno vybaviť pomocným pohonom.
Typ | Najvyšší prevod | Max. krútiaci moment (Nm) | Celková hmotnosť vozidla (t) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
6-stupňová automatická prevodovka alebo 8-stupňová automatická prevodovka s tromi jazdnými režimami.
Typ | Najvyšší prevod | Max. krútiaci moment (Nm) | Celková hmotnosť vozidla (t) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Typ | Náprava | Prevod | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. zaťaženie nápravy/podvozka | Celková hmotnosť vozidla (t) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchý prevod |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Jednoduchá | Hypoidný | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Jednoduchá | Hypoidný | 1050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Jednoduchá | Hypoidný | 1050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidný | 2600 | 13 | 44 |
Redukčný prevod v kolese |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Jednoduchá | Hypoidný | 1200 | 11 | 40 |
* Len pre Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Prevodovky | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Nápravy s redukčným prevodom v kolese | |||||
RSH1140C | ● | ● |
V ponuke je celý rad pomocných pohonov nezávislých a závislých
od spojky, ktoré umožňujú poháňať najrôznejšie vybavenie nadstavieb.
Namontované na motore | Namontované na prevodovke |
PTER-DIN Pomocný pohon namontovaný na zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla. PTER1400 Pomocný pohon s prírubovým pripojením namontovaný na zadnej časti motora pre pohon hydraulického čerpadla. PTER100Pomocný pohon s prírubovým pripojením namontovaný na zadnej časti motora pre pohon hydraulického čerpadla. | PTR-HF/FH/ZF Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky. PTR-HP/PH/ZF Pripojovací nadstavec na čerpadlo pre nízke alebo vysoké otáčky. |
Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a jej prvkoch.
![]() | ![]() | ![]() |
Denná kabínaDenná kabína s pohodlným a ergonomicky navhnutým prostredím pre vodiča. Vnútorná výška 1 605 mm |
|
|
Odpruženie kabíny Predné odpruženie kabíny zabezpečujú gumové vankúše, ktorý minimalizuje pohyb vo zvislom smere. O zadné odpruženie sa starajú vinuté pružiny a tlmiče nárazov. | Systém klimatizácie Vykurovanie kabíny sa dodáva v dvoch rôznych vyhotoveniach: manuálne ovládanie kúrenia alebo manuálne ovládanie kúrenia aj klimatizácie. Voliteľnou výbavou je nezávislé kúrenie o výkone 2 kW. |
Farba kabíny V ponuke je približne 300 pevných odtieňov. Okrem nich si možno objednať aj ďalšie farby podľa priania zákazníka. | Úložný priestor v interiéri V kabíne je množstvo praktických a ľahko dostupných úložných priestorov na dokumenty a osobné veci. Nad čelným sklom sa nachádzajú dva úložné priestory s krytom alebo sieťkou a štyri priehradky DIN. Ako voliteľná výbava je dostupná široká škála úložných priestorov, tunelových priehradiek, podložiek na písanie a háčikov na oblečenie. |
Sedadlo vodiča Tri rôzne úrovne pohodlia: Comfort, Standard a Economy. Všetky tri varianty umožňujú nastavenie operadla, dĺžky, výšky a sklonu prednej časti. Nechýba ani integrovaná opierka hlavy. | Klaksóny Máte na výber z dvoch typov extra klaksónov – elektrický alebo pneumatický - dva pneumatické klaksóny namontované na streche alebo jeden elektrický pod prednou maskou. |
Sedadlo spolujazdca Sú dostupné tri rôzne úrovne pohodlia: Standard, Economy alebo Basic. | Lôžko Lôžko môže byť jednodielne alebo dvojdielne a má šírku 580 alebo 780 mm. Voliteľnou výbavou sú ochranná priehradka a detektor dymu. |
Strešné okno Kabínu možno vybaviť strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Výplň môže byť sklenená alebo oceľová. Ovláda sa manuálne alebo elektronicky. | Lôžko (komfortná kabína) Lôžko môže byť jednodielne alebo dvojdielne a má šírku 580 alebo 780 mm. Voliteľnou výbavou sú ochranná priehradka a detektor dymu. |
Volant V závislosti od konfigurácie nákladného vozidla môže mať volant priemer 460 až 500 mm. Jeho poloha sa dá pneumaticky upraviť podľa potreby. | |
Čalúnenie sedadiel Komfortný textil. | |
Čalúnenie stien Komfortný textil. | |
Prevezmite si produktové listy so špecifikáciami vo formáte PDF pre Volvo FL kliknutím na nasledujúce odkazy.