Výška | |
---|---|
Nízky | pribl. 810 – 830 mm |
Stredný | pribl. 860 mm |
Vysoký | pribl. 950 mm |
Extra vysoký | pribl. 960 mm |
Extrémne vysoký* | pribl. 1 175 mm |
* Len pre Volvo FL 4×4
Palivové nádrže môžu byť vyrobené z plastu, ocele alebo hliníka. Objemy sa pohybujú od 80 do 300 litrov. K dispozícii je aj kombinácia dvoch 215-litrových nádrží, čím získate celkový objem 430 litrov.
Nádrž na roztok AdBlue je vyrobená z plastu a jej objem je 32 litrov. Čerpadlo roztoku AdBlue je zabudované do nádrže. K dispozícii je variant pre vozidlá s palivovou nádržou vpravo (ADTP-R) aj vľavo (ADTP-L).
Volvo FL je vybavené pneumatickými brzdami s vetranými prednými aj zadnými kotúčmi. Elektronicky riadený brzdový systém (EBS) s funkciou proti zablokovaniu bŕzd reaguje rýchlejšie, poskytuje vyššiu bezpečnosť a znižuje opotrebovanie obloženia. Medzi vlastnosti systému patria funkcia proti zablokovaniu bŕzd (ABS), uzamknutie diferenciálu a synchronizácia bŕzd. Systém kombinovaného brzdenia Brake Blending využíva rôzne typy bŕzd vo vozidle na dosiahnutie plynulejšieho brzdenia a zníženie opotrebovania bŕzd a pneumatík. Rozšírený balík EBS obsahuje funkciu asistencie štartu do kopca. Brzdové disky sú dostupné v rôznych veľkostiach v závislosti od aplikácie.
EBS stredný
Okrem prvkov štandardného balíka EBS sa v balíku EBS stredný nachádzajú nasledujúce prvky:
Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)
Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Hydraulický retardér pre prevodovky AL306
Kompaktný integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontovaný na prevodovke. Maximálny účinok je 400 kW.
Maximálny pomer prevodníka krútiaceho momentu (TC421) je 1,77:1.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.
Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 440 kW.