Typ |
Nápravy |
Odpruženie |
Zaťaženie nápravy/podvozka |
Redukčný prevod |
Tlačené/vlečené nápravy |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá |
|||||
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolické/viaclistové |
13 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-GR |
4×2 |
Vzduchové |
11,5/13 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G2 |
4×2 |
Vzduchové |
13 t |
Redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G4 |
4×2 |
Vzduchové |
11,5/12 t |
Samostatný |
|
Dvojnáprava |
|||||
RADT-GR |
6×2/8×2 |
Vzduchové |
19/20,5/22,5/23 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená) |
RAPD-GR |
6×2 |
Vzduchové |
19/19/22 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Tlačená náprava (pevná/riadená) |
RAPD-G4 |
6×2 |
Vzduchové |
16 t |
Samostatný |
Pevná tlačená náprava |
RADD-BR |
6×4/8×4 |
Parabolické |
20/21 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RADD-TR1 |
6×4/8×4 |
Parabolické/viaclistové |
23/26 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RADD-TR2 |
6×4/8×4 |
Viaclistové |
26/32 t |
Redukčný prevod v kolese |
|
RADD-TR3 |
6×4/8×4 |
Parabolické |
38 t |
Redukčný prevod v kolese |
|
RADD-GR |
6×4/8×4 |
Vzduchové |
17/21/23/26 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RADDT-GR |
8×4/10×4 |
Vzduchové |
27/33/36 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
Riadená vlečená náprava |
RAPDD-GR |
8×4 |
Vzduchové |
27/30,5/32/35 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
riadená tlačená náprava |
RAPDT-GR |
8×2 |
Vzduchové |
27/30/30,5/31,5/32 t |
Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
3 nápravy/riadená tlačená náprava a riadená alebo pevná vlečená náprava |
Pohon |
Podvozok |
Odpruženie |
Výška rámu |
Výška 5W* |
Pneumatiky |
Min. výška spájacích zariadení** |
Menovitá svetlá výška** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 |
Extra nízky |
RAD-GR |
266 |
140 |
295/55 |
867 |
912 |
|
Extra-nízky |
RAD-GR |
266 |
140 |
295/60 |
887 |
932 |
Nízky |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/60 |
955 |
1015 |
|
Stredný |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/70 |
1014 |
1075 |
|
Stredný |
RAD-GR |
300 |
140 |
315/70 |
1031 |
1092 |
|
Vysoký |
RAD-GR |
266 |
140 |
315/80 |
1056 |
1147 |
|
Vysoký |
RAD-GR |
300 |
140 |
315/80 |
1090 |
1164 |
|
6×2 |
Nízky |
RADT-GR |
266 |
160 |
315/60 |
975 |
1035 |
|
Stredný |
RADT-GR |
266 |
160 |
315/70 |
1034 |
1095 |
Stredný |
RADT-GR |
300 |
160 |
315/70 |
1051 |
1112 |
|
Vysoký |
RADT-GR |
300 |
150* |
315/80 |
1160 |
1234 |
|
Stredný |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315/70 |
1034 |
1095 |
|
Stredný |
RADT-GR |
300 |
160 |
315/70 |
1051 |
1112 |
|
Vysoký |
RAPD-GR |
266 |
160 |
315/80 |
1076 |
1167 |
|
Vysoký |
RAPD-GR |
300 |
160 |
315/80 |
1110 |
1184 |
|
6×4 |
Vysoký |
RADD-GR |
300 |
150* |
315/80 |
1173 |
1234 |
8×4 |
Vysoký |
RAPDD-GR |
300 |
160 |
315/80 |
1137 |
1207 |
* spájacia výška +60 mm.
** Približné výšky.
Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva pre ťahač 4x2 je 1 480 litrov. Nádrž na zemný plyn vo veľkostiach 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) a 205 kg (495 l). Pre dvojité predné nápravy plastová palivová nádrž EU6 medzi prednými nápravami.
Nádrže AdBlue
Plastové. Objemy od 32 do 100 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do modulu nádrže AdBlue.
Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie do 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.
Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou. EBS je štandardom vo všetkých verziách.
Dynamické riadenie Volvo
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.
Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami.
Ďalšie aktívne funkcie riadenia, ako sú osobné nastavenia a pomoc pri pretáčaní, vďaka ktorým je jazda ešte príjemnejšia a bezpečnejšia.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí.
Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.
Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5, 10 alebo 16 ton.
Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
Okrem prvkov štandardného balíka EBS sa v balíku EBS stredný nachádzajú nasledujúce prvky.
Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)
Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.
Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 440 kW.