Trucks

Technické údaje podvozkov modelu Volvo FM

Výšky podvozkov

Extra nízky (ťahač)

pribl. 810 mm

Nízky

pribl. 850 mm

Stredný

pribl. 900 mm

Vysoký

pribl. 1 000 mm

Extra vysoký

pribl. 1 200 mm

Max. zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

 

Vzduchové

Listové

Extra nízky

8

Nízky

8

Stredný

10/20*

9

Vysoký

10/20*

10/20**

Extra vysoký

-

10/20**



* S dvojitými prednými nápravami (FAL20 na GRAS-GR)
** S dvojitými prednými nápravami (FAA20/FAA21)

Odpruženie zadnej nápravy

 Typ

Nápravy

Odpruženie

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Tlačené/vlečené nápravy

Jednoduchá

         

RAD-L90

4×2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

11,5/13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4×2

Vzduchové

13 t

Redukčný prevod v kolese

 

RAD-G4

4×2

Vzduchové

11,5/12 t

Samostatný

 

Dvojnáprava

         

RADT-GR

6×2/8×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

19/19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (pevná/riadená)

RAPD-G4

6×2

Vzduchové

16 t

Samostatný

Pevná tlačená náprava

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolické

20/21 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/viaclistové

23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Viaclistové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Parabolické

38 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

17/21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Riadená vlečená náprava

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

riadená tlačená náprava

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

3 nápravy/riadená tlačená náprava a riadená alebo pevná vlečená náprava

Výška spájacích zariadení točnice

Pohon

Podvozok

Odpruženie

Výška rámu

Výška 5W*

Pneumatiky

Min. výška spájacích zariadení**

Menovitá svetlá výška**

4×2

Extra nízky

RAD-GR

266

140

295/55

867

912

 

Extra-nízky

RAD-GR

266

140

295/60

887

932

 

Nízky

RAD-GR

266

140

315/60

955

1015

 

Stredný

RAD-GR

266

140

315/70

1014

1075

 

Stredný

RAD-GR

300

140

315/70

1031

1092

 

Vysoký

RAD-GR

266

140

315/80

1056

1147

 

Vysoký

RAD-GR

300

140

315/80

1090

1164

6×2

Nízky

RADT-GR

266

160

315/60

975

1035

 

Stredný

RADT-GR

266

160

315/70

1034

1095

 

Stredný

RADT-GR

300

160

315/70

1051

1112

 

Vysoký

RADT-GR

300

150*

315/80

1160

1234

 

Stredný

RAPD-GR

266

160

315/70

1034

1095

 

Stredný

RADT-GR

300

160

315/70

1051

1112

 

Vysoký

RAPD-GR

266

160

315/80

1076

1167

 

Vysoký

RAPD-GR

300

160

315/80

1110

1184

6×4

Vysoký

RADD-GR

300

150*

315/80

1173

1234

8×4

Vysoký

RAPDD-GR

300

160

315/80

1137

1207


* spájacia výška +60 mm.
** Približné výšky.

Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva pre ťahač 4x2 je 1 480 litrov. Nádrž na zemný plyn vo veľkostiach 115 kg (275 l), 155 kg (375 l) a 205 kg (495 l). Pre dvojité predné nápravy plastová palivová nádrž EU6 medzi prednými nápravami.

Nádrže AdBlue
Plastové. Objemy od 32 do 100 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do modulu nádrže AdBlue. 

Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie do 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.

Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou. EBS je štandardom vo všetkých verziách.

 

Dynamické riadenie Volvo
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.
Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami.
Ďalšie aktívne funkcie riadenia, ako sú osobné nastavenia a pomoc pri pretáčaní, vďaka ktorým je jazda ešte príjemnejšia a bezpečnejšia.

Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. 
Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.

Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5, 10 alebo 16 ton.

Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

EBS stredný

Okrem prvkov štandardného balíka EBS sa v balíku EBS stredný nachádzajú nasledujúce prvky.
Ovládanie stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)
Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

Dodatočná voliteľná výbava

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá.
Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s max. brzdným účinkom 440 kW.

PÁČI SA VÁM? ZAJAZDITE SI V ŇOM

Náš nový dynamický podvozok si najlepšie vyskúšate tak, že si sadnete za volant. Kľúče nájdete u vášho miestneho predajcu spoločnosti Volvo Trucks.