Trucks

Technické parametre podvozkov modelu Volvo FMX

Výšky podvozkov

Stredný 

pribl. 900 mm

Vysoký

pribl. 1 000 mm

Extra vysoký 

pribl. 1 200 mm

Extrémne vysoký 

pribl. 1 240 mm

Max. zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

 

Vzduchové 

Listové 

Stredný 

10/20*

10 

Vysoký 

10/20*

10/20**

Extra vysoký 

10/20**

Extrémne vysoký 

10/20***

* S dvojitými prednými nápravami FAL20 na GRAS-GR
** S dvojitými prednými nápravami FAA20
*** S dvojitými prednými nápravami FAA21

Maximálne zaťaženie prednej nápravy (v tonách)

FA-LOW

Nízka predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy do 9/18 ton.

FA-MED

Stredná predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy do 10/20 ton.

FA-HIGH

Vysoká predná náprava pre vysoké podvozky, zaťaženie nápravy do 10/20 ton.

FA-XHIGH

Extravysoká predná náprava pre podvozky X-High, zaťaženie nápravy do 10/20 ton.

FA-XXHIGH

Poháňaná predná náprava, zaťaženie nápravy do 10/20 ton.

Dvojité predné nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH

Dostupné v konfigurácii 8×2, 8×4 a 10×4, zaťaženie nápravy do 20 ton.

Odpruženie zadnej nápravy

Typ

Náprava jazdnej súpravy

Typ odpruženia

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Ostatné nápravy

Jednoduchá

     

RAD-L90

4×2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové 

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4×2

Vzduchové 

13 t

Redukčný prevod v kolese

 

RAD-G4

4×2

Vzduchové

12 t

Samostatný

 

RAD-L90

4×4

Parabolické/viaclistové

13 t

Redukčný prevod v kolese 

 

RAD-G2

4×4

Vzduchové

13

Redukčný prevod v kolese

 

      

Dvojnáprava

     

RADT-GR

6×2/8×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Pevná/riadená/samoriadená vlečená náprava

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

16/19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Pevná/riadená tlačená náprava

RAPD-G4

6×2

Vzduchové

16 t

Samostatný

Fixné

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Vzduchové

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolické

20/21 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/viaclistové

23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Viaclistové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

17/21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-BR

6×6

Parabolické

21 t

Redukčný prevod v kolese

 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

3 nápravy/riadená tlačená náprava a riadená alebo pevná vlečená náprava

RADD-TR3

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolické

38 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Riadená vlečená náprava

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

riadená tlačená náprava

RADDT-G2

8×4/10×4/10×6

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

3 nápravy/riadená vlečená náprava

RADD-TR1

6×6/8×6

Parabolické/viaclistové

26 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×6/8×6

Viaclistové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

Spájacie zariadenia
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia môžu byť namontované v intervaloch 25 milimetrov. 
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže v objemoch od 150 do 900 litrov. Maximálny objem paliva ťahača 4×2 je 1 480 litrov.
Pre dvojité predné nápravy s plastovou palivovou nádržou EU6 medzi prednými nápravami.
Nádrže AdBlue
Plastové. Objemy od 32 do 100 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. 
Točnice
Certifikovaná montáž povoľuje zaťaženie až 36 ton. K dispozícii sú točnice s profilmi v tvare L podľa normy ISO montované v rôznych výškach, čo ponúka zaujímavú voľnosť výberu. Točnica namontovaná na prírube je variantom s nízkou hmotnosťou, pretože nevyžaduje montážnu platňu. Výška točnice nad podvozkom je približne od 140 mm. Zabudovaný indikátor mazania a pripojenia prívesu je pre špecifické varianty v ponuke ako voliteľná výbava.
Brzdy
EBS (Elektronicky riadený brzdový systém) ponúka vynikajúcu odozvu, výkon a reakciu pri brzdení, ako aj prístup k mnohým praktickým funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybraný sortiment konfigurácií náprav a výšok podvozka). Inovujte váš brzdový systém pridaním balíka EBS Medium alebo dodatočnou voliteľnou výbavou.
EBS je štandardom vo všetkých verziách.

Dynamické riadenie Volvo
Aktívne riadenie s vrstvením točivého momentu. Pri nízkych rýchlostiach poskytuje viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad.
Systém Volvo dynamické riadenie je teraz dostupný pre všetky konfigurácie náprav, okrem kombinácií s hnanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).
Ďalšie aktívne funkcie riadenia, ako sú osobné nastavenia a pomoc pri pretáčaní, vďaka ktorým je jazda ešte príjemnejšia a bezpečnejšia.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
Umožňuje uvoľnenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy na tandemovom podvozku s cieľom znížiť spotrebu paliva a polomer otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí.
Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovým podvozkom) vybavené kotúčovými brzdami.
Automatické ovládanie trakcie (ATC)
V prípade potreby automaticky zapojí hnanú prednú nápravu a uvoľní ju, ak to podmienky terénu dovoľujú, pričom šetrí palivo a zlepšuje manévrovateľnosť. Funkcia ATC je súčasťou štandardnej výbavy všetkých konfigurácií Volvo FMX s hnanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).
Vlečené nápravy
V ponuke je viac konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5, 10 alebo 16 ton. 
Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

EBS stredný

Okrem prvkov štandardného balíka EBS, sú v balíku EBS stredný nasledujúce doplnky:

Ovládanie stavu systému EBS 
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment na rozjazd vozidla.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozornenie na opotrebovanie obloženia – výpočet zostávajúcej vzdialenosti, ktorá sa môže prejsť so súčasným brzdovým obložením. (Len pre kotúčové brzdy.)
Uvoľnenie automatickej parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič stlačí pedál akcelerátora a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

 

Dodatočná voliteľná výbava

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko vybočenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a výkyvy návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2-, 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.
Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h brzdové svetlá blikajú štyrikrát za sekundu. 
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym účinkom 440 kW.

PÁČI SA VÁM? ZAJAZDITE SI V ŇOM

Náš nový dynamický podvozok si najlepšie vyskúšate tak, že si sadnete za volant. Kľúče nájdete u vášho miestneho predajcu spoločnosti Volvo Trucks.