Technické parametre hnacej línie pre Volvo FH

  • Motory
  • Prevodovka I-Shift
  • Programové balíky I-Shift
  • Dvojspojková prevodovka I-Shift
  • Zadné nápravy
  • Prevodové pomery zadnej nápravy
  • Kombinácie hnacej línie
  • Pomocné pohony

Motory

  D13K   D13K460TC a D13K500TC G13C* 
Emisná norma  Euro 6  Euro 6  Euro 6
Počet valcov  6 6
Objem  12,8 dm³  12,8 dm³  12,8 dm³
Zdvih  158 mm  158 mm  158 mm
Vŕtanie valca  131 mm  131 mm  131 mm
Kompresný pomer  18 : 1 (420, 460, 500 k), 17 : 1 (540 k) 17:1 17:1
Ekonomické otáčky  950–1 400 ot./min  900 – 1 300 ot./min.  1 000 – 1 400 ot./min.
Výkon motorovej brzdy 200 kW (2 300 1/min.) - -
Výkon mot. brzdy VEB+  375 kW (2 300 ot./min.) 375 kW (2 300 ot./min.) 375 kW (2 300 ot./min.)
Výkon VEB+  je voliteľná výbava. je voliteľná výbava. je voliteľná výbava. 
Olejové filtre  2 plnoprietokové, 1 obtokový   2 plnoprietokové, 1 obtokový   2 plnoprietokové, 1 obtokový 
Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene  33 l  35 l  33 l 
Chladiaci systém, celkový objem  38 l  38 l  39,5 l 

* LNG

Požiadavky na palivo

Bezsírne palivo (EN590, max. 10 ppm síry)
Bionafta generácie 2 (EN15940, syntetická nafta)

 

Interval výmeny oleja

do 100 000 km alebo raz ročne, olej VDS4. 

Pomocný pohon namontovaný na motore

  Výstupný krútiaci moment  Pomer 
EPTT350  350 Nm*  1.26:1
EPTT650  650 Nm*  1.26:1
EPTT1000  1 000 Nm*  1.26:1

* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.

D13K – výkon/krútiaci moment

D13K – výkon/krútiaci moment

Výkon podľa nariadenia ES 582/2011

Krútiaci moment motora D13TC

D13TC – výkon/krútiaci moment

Výkon podľa nariadenia ES 582/2011

 

Model D13TC je v ponuke v dvoch variantoch výkonu: 460 a 500 koní. Vďaka dosiahnutiu vysokého krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach je to doposiaľ najefektívnejší motor s nízkou spotrebou paliva. Motor D13TC s výkonom 460 k dosahuje rovnaký krútiaci moment ako motor D13 s výkonom 540 k – avšak pri nižších otáčkach. Motor s technológiou I-Save s výkonom 500 k dosahuje krútiaci moment 2800 Nm ako motor D16 pri rovnako nízkych otáčkach.

 

Umožňuje to technológia Turbo Compound - prídavná turbína extrahuje energiu z výfukových plynov a premieňa ju na mechanickú energiu. Táto energia sa premieňa na krútiaci moment priamo na kľukovom hriadeli a výsledom je výkonný a veľmi úsporný motor.

D13K420 (309 kW)   
Max. výkon pri 1 400 – 1 800 ot./min  420 k 
Max. krútiaci moment pri otáčkach 860 – 1 400 ot./min  2 100 Nm 
D13K460 (338 kW)   
Max. výkon pri 1 400 – 1 800 ot./min  460 k 
Max. krútiaci moment pri otáčkach 900 – 1 400 ot./min  2 300 Nm  
D13K460TC (338 kW)  
Max. výkon pri 1 250 – 1 600 ot./min. 460 k
Max. krútiaci moment pri otáčkach 900 – 1 250 ot./min. 2 600 Nm 
D13K500 (368 kW)   
Max. výkon pri 1 400 – 1 800 ot./min 500 k 
Max. krútiaci moment pri otáčkach 980 – 1 270 ot./min 2 500 Nm 
D13K500TC (368 kW)  
Max. výkon pri 1 250 – 1 600 ot./min. 500 k
Max. krútiaci moment pri otáčkach 900 – 1 250 ot./min. 2 800 Nm
D13K540 (397 kW)   
Max. výkon pri otáčkach 1 450 – 1 800 ot./min  540 k 
Max. krútiaci moment pri otáčkach 1 000 – 1 460 ot./min 2 600 Nm 
G13C – VÝKON/KRÚTIACI MOMENT

G13C – VÝKON/KRÚTIACI MOMENT

Výkon podľa nariadenia ES 582/2011

G13C420 (309 kW)  
Max. výkon pri 1 400 – 1 800 ot./min 420 k
Max. krútiaci moment pri otáčkach 1 000 – 1 400 ot./min 2 100 Nm
G13C460 (338 kW)  
Max. výkon pri 1 700 – 1 800 ot./min 460 k
Max. krút. moment pri otáčkach 1 050 – 1 400 1/min. 2 300 Nm
Prevodovka I-shift

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja.

Technické parametre

Typ Najvyšší prevod Krútiaci moment motora (Nm) Schválená celková hmotnosť súpravy (v tonách)
AT2412F*
Priamy  2400 44
AT2612F
Priamy  2600 100
ATO2612F
Rýchlobeh  2600 100

* nie je k dispozícii pre modely D13K460TC a D13K500TC

Technické parametre dvojspojkovej prevodovky I-Shift

Typ  Najvyšší prevod  Krútiaci moment motora (Nm) Schválená celková hmotnosť súpravy (v tonách)
SPO2812 Rýchlobeh 2800 80

Programové balíky I-Shift

Základná verzia (TP-BAS)
TP-BAS je štandardný softvérový balík, ktorý sa dodáva s prevodovkou I-Shift a obsahuje všetky základné funkcie prevodovky pre všestranné možnosti jazdy.

Softvér I-Shift pre radenie v oblasti distribúcie (TP-DIST)
TP-DIST prispôsobí činnosť prevodovky konkrétnym podmienkam distribučného segmentu. Softvérový balík obsahuje funkcie, ktoré zlepšujú manévrovateľnosť pri rozbehu zo státia, ovládaní a počas jazdy pri nízkej rýchlosti.

Softvér I-Shift pre radenie v oblasti stavebníctva (TP-CON)
TP-CON prispôsobí činnosť prevodovky konkrétnym podmienkam stavebného segmentu. Softvérový balík obsahuje funkcie, ktoré zlepšujú manévrovateľnosť pri rozbehu zo státia, ovládaní a počas jazdy pri nízkej rýchlosti. Tento softvér si poradí aj s náročnejšími cestnými podmienkami.

Softvér I-Shift pre radenie v oblasti diaľkovej dopravy (TP-LONG)
TP-LONG obsahuje inteligentné funkcie, ktoré minimalizujú spotrebu paliva. Tento programový balík je ideálny pre diaľkovú prepravu, pri ktorej sa kladie veľký dôraz na úsporu paliva. Tento balík obsahuje funkciu I-Roll.

Preprava ťažkých nákladov (TP-HD)
TP-HD optimalizuje činnosť prevodovky I-Shift pre prepravu ťažkých nákladov s veľkou celkovou hmotnosťou súpravy (>85 ton). Nezáleží na celkovej hmotnosti súpravy – vodič si môže kedykoľvek optimalizovať jazdné vlastnosti zapnutím alebo vypnutím režimu prepravy ťažkých nákladov a aktivovaním režimu diaľkovej prepravy. Funkcie tohto softvérového balíka ponúkajú aj výhody pre nákladné vozidlá s viacerými návesmi.

Programové balíky I-Shift

Vybrané varianty TP-BAS TP-DIST TP-CON TP-LONG TP-HD**
Základné funkcie pomocných pohonov (APF-BAS)
Rozšírené funkcie pomocných pohonov (APF-ENH) o o o o o
Základné nastavenie radenia prevodových stupňov (AMSO-BAS)
Rozšírené nastavenie radenia prevodových stupňov vrátane funkcie Kickdown (AMSO-AUT) o o o
Základné funkcie výbavy profesionál (AVO-BAS)
Zlepšená výkonnosť – Zlé cesty (AVO-ENH) o o o
Základná stratégia radenia
Výkonové radenie
Monitorovanie teploty prevod. oleja
Rozjazd s vysokou hmotnosťou
I-Roll (•)
Smart Cruise Control (•)
Ovládanie rozjazdu
Rozšírená stratégia radenia (GCW ≤ 85 t)
Preprava ťažkých nákladov (85 t < GCW ≤ 180 t)
Extra nízky pomalý prevod* (ASO-ULC) o o o
Pomalý prevod* (ASO-C) o o o
Viacrýchlostná spiatočka* (ARSO-MSR) o o o
I-See, využitie údajov z GPS o o

• Štandardná výbava (•) Funkcia sa môže použiť, ak je aktivovaný balík TP-LONG. o Voliteľná výbava – Nie je dostupná
*Len pre AT2612F, ATO2612F, ATO3112F a ATO3512F. ARSO-MSR vyžaduje ASO-ULC alebo ASO-C.
**Len pre AT2612D, AT2612F, ATO2612F, ATO3112F a ATO3512F.

Zadné nápravy

Typ  Náprava Prevodový stupeň Max. krútiaci moment (Nm) Max. zaťaženie nápravy/podvozka (tony) Schválená celková hmotnosť súpravy (v tonách)
Jednoduchý prevod          
RSS1144A Jednoduchá Hypoidný 2800 11.5/11.7 44
RSS1244B Jednoduchá Hypoidný 2800 12 44
RSS1344C/D Jednoduchá Hypoidný 2600 13 44
RSS1344E Jednoduchá Hypoidný 2800 13 44
RSS1352A Jednoduchá Hypoidný 2800 13 52
RSS1356 Jednoduchá Hypoidný 2400/2800 13 56/44
RSS1360 Jednoduchá Hypoidný 3550 13 60
RSS1370A/B Jednoduchá Hypoidný 3550 13 70
RTS2370A Tandemová Hypoidný 3550 23 70
Redukčný prevod v kolese          
RSH1370F Jednoduchá S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice 3550 13 70
RTH2610F Tandemová S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice 3550 26 100
RTH3210F Tandemová S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice 3550 32 100
RTH3312 Tandemová S kužeľovým prevodom tvaru strutkovnice 3550 33 120

Prevodové pomery zadnej nápravy

RSS1144 RSS1244B RSS1344C/D RSS1344E RSS1352A RSS1356 RSS1360 RSS1370A/B RTS2370A RSH1370F RTH2610F RTH3210F RTH3312
2.31:1 2.31:1 2.31:1* 2.31:1 2.31:1 2.50:1 2.47:1 2.06:1 2.43:1 3.46:1 3.33:1 3.33:1 3.61:1
2.47:1 2.47:1 2.47:1* 2.47:1 2.47:1 2.64:1 2.64:1 2.17:1 2.57:1 3.61:1 3.46:1 3.46:1 3.76:1
2.64:1 2.64:1 2.64:1* 2.64:1 2.64:1 2.79:1 2.85:1 2.31:1 2.83:1 3.76:1 3.61:1 3.61:1 4.12:1
2.85:1 2.85:1 2.85:1* 2.85:1 2.85:1 3.10:1 3.08:1 2.47:1 3.09:1 4.12:1 3.76:1 3.76:1 4.55:1
3.08:1 3.08:1 3.08:1* 3.08:1 3.08:1 3.44:1 3.40:1 2.64:1 3.40:1 4.55:1 3.97:1 3.97:1 5.41:1
3.36:1 3.36:1 3.36:1* 3.36:1 3.36:1 3.67:1 3.67:1 2.85:1 3.78:1 5.41:1 4.12:1 4.12:1 7.21:1
    3.70:1       4.11:1 3.08:1 4.13:1   4.55:1 4.55:1  
    4.11:1         3.40:1** 4.50:1   5.41:1 5.41:1  
    4.63:1         3.67:1** 5.14:1     7.21:1  
    5.29:1         4.11:1** 5.67:1        
    6.17:1           6.17:1        

* Pre RSS1344D
** Pre RSS1370B

Kombinácie hnacej línie

  D13K420   D13K460 D13K500 D13K540 D13K460TC D13K500TC G13C420 G13C460
Prevodovka I-Shift                
AT2412F        
AT2612F  
ATO2612F  
AT2812F              
ATO3112F              
Dvojspojková prevodovka I-Shift                 
SP02812     ●  ●  ●    
Nápravy s jednoduchým prevodom                
RSS1144A
RSS1244B
RSS1344C/D
RSS1344E
RSS1352A
RSS1356
RSS1360
RSS1370A/B
RTS2370A
Nápravy s redukčným prevodom v kolese                
RSH1370F
RTH2610F
RTH3210F    
RTH3312    

Pomocné pohony

Na pohon všetkých zariadení nadstavby je k dispozícii široký sortiment pomocných pohov nezávislých a závislých od spojky.

Pomocný pohon nezávislý od spojky

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
PTER-100: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.

Pomocné pohony závislé od spojky

PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.
PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu

Prezrite si Volvo FH zblízka

Objednajte si vaše dokonalé nákladné vozidlo. Začnite návštevou vášho miestneho predajcu spoločnosti Volvo Trucks.

Vyhľadajte vášho miestneho predajcu