20. roky 20. storočia boli obdobím rychleho pokroku pre nákladné vozidlá
a nákladnú automobilovú prepravu. Začiatkom desaťročia boli nákladné vozidlá väčšinou vybavené reťazovým pohonom a plnými gumovými pneumatikami. Keď v roku 1928 zišlo z výrobného pásu prvé nákladné vozidlo Volvo pod názvom "Séria 1", uzrelo Švédsko prvýkrát nákladné
vozidlo s hnacím hriadeľom, so vzduchovými pneumatikami a vodič sedel
v úplne uzatvorenej kabíne.
Avšak nákladné vozidlo Séria 1 nebolo výkonné, pretože malo jednoduchý štvorvalcový benzínový motor s výkonom iba 28 koní a oficiálny úložný priestor nesmel prekročiť 1 500 kg (polovica celkovej hmotnosti vozidla). Napriek tomu základná konštrukcia tohto prvého nákladného vozidla bola veľmi dobrá - ľudia ho pravidelne využívali na prepravu nákladu dokonca
o dvojnásobnej hmotnosti, ako bolo oficiálne povolené.