Ľahké a stredne ťažké nákladné vozidlá Volvo sa až do roku 1932 nepovažovali za veľmi moderné; boli vybavené brzdami na dvoch kolesách a kolesami s drevenými lúčmi. Bolo jasné, že nastal čas pre menšie a oveľa pokrokovejšie nákladné vozidlá. Výsledkom boli veľmi populárne nákladné vozidlá Volvo radov LV71 a LV73, a to až do takej miery, že tieto dva rady umožnili spoločnosti Volvo stať sa v polovici 30. rokov hlavným exportérom nákladných vozidiel.
Najradikálnejším krokom v tomto období bol však presun motora, pôvodne umiestneného za prednou nápravou, vyššie a dopredu nad nápravu, čím sa výrazne zlepšilo rozloženie zaťaženia nápravy. Výsledkom tejto inovacie bolo, že nákladné vozidlá Volvo LV8 a LV9, dva veľmi populárne rady, sa stali koncom 30. rokov 20. storočia štandardnými švédskymi nákladnými vozidlami na trhu.