Nákladné vozidlo Volvo je sofistikovaný stroj, ktorého opornou časťou je podvozok. Nezáleží na to, či potrebujete nákladné vozidlo na ťahanie extrémneho nákladu v náročných podmienkach, sklápač alebo ľahký ťahač na cesty, môžeme ho postaviť na rovnakom koncepte podvozku pre všetky nákladné vozidlá s naftovým pohonom. Vyberte si z ponuky vzduchového a listového odpruženia, komponentov s optimalizovanou hmotnosťou a úprav pre montáž nadstavby tak, ako to vyhovuje vašej preprave a vašim požiadavkám.
Pri úprave podvozku na mieru využívame také komponenty a systémy, ktoré budú spoľahlivo fungovať mnoho nasledujúcich rokov.
Sklápač alebo cisterna? Žeriav, prepravník áut alebo hasičské vozidlo? Ľahký alebo s extrémnou nosnosťou? Podvozok Volvo je vždy pripravený na akúkoľvek nadstavbu. Široký výber konfigurácií a rozsiahle možnosti úprav ho dovoľujú prispôsobiť presne podľa vašich požiadaviek.
Všetky nákladné vozidlá Volvo sú navrhnuté tak, aby uľahčili montáž nadstavieb a vychádzali ich výrobcom v ústrety. Široký výber konfigurácií náprav, výšok podvozkov, rázvorov a dodatočného vystuženia umožňuje ľahko vytvoriť ideálne vozidlo na mieru.
Keď si objednáte nákladné vozidlo, výrobcom nadstavby poskytneme okamžitý online prístup do portálu Pokyny pre montáž nadstavby (VBI). Môžu tak zahájiť práce už od okamihu, kedy ide vaše vozidlo do výroby. Kompletné vozidlo tak bude dodané rýchlejšie a efektívnejšie.
Bez ohľadu na terén alebo stav vozovky je nákladné vozidlo Volvo vyrobené tak, aby spoľahlivo dorazilo do cieľa. Zdvíhanie dvojitej nápravy, pohon prednej nápravy a prevodovka I-Shift s terénnou brzdou a pomalými prevodmi predstavujú len niekoľko príkladov z celého radu voliteľných prvkov výbavy, ktoré uľahčujú život v náročnom teréne a na zlých cestách.
Poháňaná predná náprava s automatickou kontrolou trakcie automaticky aktivuje pohon prednej nápravy presne vtedy, keď ju potrebujete, a deaktivuje ju, ak už nie je potrebná. Robustná skriňa nápravy je najnižším bodom vozidla a pri plnom naložení zaisťuje veľkú svetlú výšku.
Naše vzduchové odpruženie zadných kolies pre stavebné nákladné vozidlá poskytuje svetlú výšku až 300 milimetrov a menšie vibrácie ako listové odpruženie. Pružiny, vzduchové mechy a stabilizátory sú umiestnené v lepšie chránenej hornej časti nápravy. To pomáha predchádzať poruchám s dopadom na prevádzkyschopnosť vozidla.
Ťažký náklad? Žiadny problém. Či už si zvolíte vzduchové alebo listové odpruženie, jedna predná náprava dokáže uniesť až 10 ton a v prípade dvojitej prednej nápravy až 20 ton. Vďaka tomu môžete dosiahnuť vyššie marže a uľahčíte manipuláciu s ťažkým alebo nerovnomerne rozloženým nákladom.
Hľadáte trvalé riešenie zadných náprav, vďaka ktorému môžete dosiahnuť vyššie kapacity pre náklad a maximálnu produktivitu? Naša náprava pre ťažké náklady bez problémov unesie až 38 ton.
Ak potrebujete vysokú nosnosť, môžete si vybrať nákladné vozidlo s piatimi nápravami priamo z výroby. Získate ho rýchlejšie a znížite náklady na prispôsobenie. Dodáme vám vozidlo s úplným typovým schválením.
Počíta sa každý kilogram užitočného zaťaženia. Prečo teda jazdiť s váhou, ktorá sa nevypláca? Kombináciou odľahčených prvkov, ako je hmotnostne optimalizovaná montáž prednej a zadnej nápravy, a voľbou vozidla určeného na prepravu po kvalitných cestách, získate dokonale rentabilný stroj: maximálne možné zaťaženie pri zachovaní spoľahlivosti.
Kombináciou našich odľahčených riešení môžete získať ťahač Volvo FM 4×2 s hmotnosťou 6 ton alebo ťahač Volvo FH 4×2 s hmotnosťou 6,6 ton. To znamená väčšie užitočné zaťaženie v rámci maximálnej povolenej hmotnosti, a teda vyšší potenciálny zisk.
Menej paliva, lepšia trakcia a menší polomer otáčania. Zdvíhanie tandemovej nápravy umožňuje odpojiť a zdvihnúť poslednú z poháňaných náprav. Získate tak trakciu a možné zaťaženie dvojitého pohonu s jazdnými vlastnosťami a účinnosťou jednoduchej hnacej nápravy. Po opätovnom naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a aktivuje sa jej pohon.
Zdvíhanie tandemovej nápravy umožňuje lepšiu prevádzku za predpokladu, že nápravu skutočne odpojíte a zdvihnete, keď ju nepotrebujete. Pri spiatočnej ceste so zdvihnutou nápravou sa spotreba paliva zníži. To sa priaznivo prejaví aj vo výsledkoch vašej firmy.
Zdvihnutím zadnej poháňanej nápravy sa vozidlo správa podobne ako vozidlo s pohonom 4×2 alebo 6×2, čo oproti koncepcii 6×4 výrazne zlepší polomer otáčania a manévrovateľnosť. Znižuje tiež opotrebovanie pneumatík. Potrebujete viac trakcie? Stlačením tlačidla na prístrojovom paneli môžete jednoducho presunúť hmotnosť na jednu hnaciu nápravu, pokiaľ to prípustné zaťaženie náprav dovolí.
Diaľkové ovládanie Work Remote je užitočný nástroj pri práci mimo kabíny. Vodič ním dokáže ovládať hnaciu líniu a vybavenie nadstavby. Je bezdrôtový, robustný, s dosahom až 25 m a dlhou výdržou batérie. Jednotka sa nabíja hneď po vložení do dokovacej stanice v kabíne.
Systém Work Remote šetrí čas pri nakladaní a vykladaní a pomáha vyhnúť sa chybám, ako je preťaženie alebo nerovnomerné rozloženie nákladu. Aby bola komunikácia medzi vozidlom a ovládačom riadne zabezpečená, je rádiový signál šifrovaný podľa rovnakého vysokého štandardu ako kľúč od nákladného vozidla.
Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.