Trucks

História kladie bezpečnosť na prvé miesto

Volvo je od začiatku priekopníkom v oblasti bezpečnostných inovácií. Maximálna bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky – vo vnútri aj mimo kabíny – bolo vždy prioritou číslo jedna. Objavte naše bezpečnostné inovácie v priebehu rokov.

1959 – Trojbodový bezpečnostný pás

Keď Nils Bohlin vyvinul trojbodový bezpečnostný pás pre model Volvo Amazon, určite netušil, že zmení históriu automobilov. Odhaduje sa, že jeho vynález, ktorý sa používa aj o 60 rokov neskôr, zachránil viac ako milión životov. Je ho hlavne aj vďaka tomu, že sme sa vzdali patentových práv, aby z toho mohol ťažiť celý priemysel.

1960 – Bezpečnostné testy

Od začiatku 60-tych rokov testujeme bezpečnosť kabín našich nákladných vozidiel. Normy sme si stanovili oveľa prísnejšie, než aké definovali vtedajšie dopravné úrady, a vďaka tomu sme bezpečnosť kabín Volvo posunuli na novú, vyššiu úroveň pre nákladné vozidlá.

1977 – Bezpečnostná kabína 

Ďalším míľnikom bola naša bezpečnostná kabína, ktorá bola navrhnutá tak, aby zvládla náročné švédske cestné podmienky a bola testovaná podľa našich prísnych požiadaviek.

1985 – Antiblokovací systém brzdenia (ABS)

Antiblokovací systém brzdenia sme predstavili s cieľom zabrániť  zablokovaniu kolies nákladného vozidla pri prudkom brzdení alebo brzdení na klzkom povrchu. Systém umožňuje opätovné pretáčanie predných kolies, aby pomohol vodičovi udržať kontrolu nad vozidlom.

1996 – Systém ochrany proti podbehnutiu spredu (FUPS)

Zníženie počtu zranení pri zrážkach medzi nákladnými a osobnými vozidlami má veľký vplyv na bezpečnosť premávky. Náš predný systém ochrany proti podbehnutiu zabraňuje, aby sa osobný automobil pri kolízii zakliesnil pod kamión.

2005 – Alkolok

Aby sme podporili bezpečnejšiu jazdu a pomohli znížiť počet úmrtí v cestnej premávke, zaviedli sme alcolock. Tento systém zabraňuje vodičom, ktorí prekračujú zákonný limit alkoholu, naštartovať vozidlo.

2008 – Podpora jazdy v jazdnom pruhu

Bezpečná zmena jazdného pruhu si vyžaduje, aby ste dávali pozor na „mŕtvy uhol“. Na podporu vodiča sme vyvinuli radarový systém, ktorý ho upozorní, ak mu v ceste stojí iné vozidlo.             

2008 – Výstraha pre vodiča

Čulý a sústredený vodič jazdí bezpečnejšie. Náš bezpečnostný prieskum preukázal, že nedostatočná pozornosť je jednou z hlavných príčin nehôd vodičov nákladných vozidiel. S ohľadom na túto skutočnosť sme vyvinuli systém, ktorý monitoruje jazdné vlastnosti, rozpoznáva unavených alebo nepozorných vodičov, a v prípade potreby zobrazuje varovné signály na prístrojovom paneli vodiča. 

2012 – Brzda pre vyrovnanie súpravy

Brzda pre vyrovnanie súpravy eliminuje riziko zalomenia súpravy pri jazde z kopca na klzkých povrchoch za veterných podmienok. Systém využíva krátke brzdné impulzy, ktorými pribrzďuje príves a vyrovnáva tak súpravu.               

2012 – Včasné varovanie pred nárazom s núdzovým brzdením

Nárazy zozadu sú veľmi časté nehody medzi dvoma nákladnými vozidlami, pri ktorých dochádza k zraneniam alebo dokonca aj smrteľným následkom. Skvelým pomocníkom pri monitorovaní premávky pred vami je systém varovania pred nárazom s núdzovým brzdením, ktorý kombinuje radar a kameru. V prípade nebezpečenstva sa spustí alarm a dokonca sa aktivujú aj núdzové bzdy.

2013 – Volvo dynamické riadenie

Volvo dynamické riadenie je mimoriadne citlivý systém, ktorý zaručuje stabilitu vozidla a udržiava presné riadenie, čo pomáha znižovať únavu vodiča a zvyšovať bezpečnosť na cestách. Uvoľnenejší a bezpečnejší zážitok z jazdy v kombinácii s plnou kontrolou nad vozidlom pri všetkých rýchlostiach robí tento systém jedinečným.       

2018 – Volvo dynamické riadenie s asistentom jazdy v jazdnom pruhu

Asistent jazdy v jazdnom pruhu je navrhnutý tak, aby zabránil nákladným vozidlám vybočiť z jazdného pruhu.Ak systém zistí, že sa vozidlo blíži k značeniu jazdného pruhu, jeho softvérový systém upozorní vodiča vibráciou na volante a aktívne pomôže vrátiť vozidlo do stredu jazdného pruhu. 

2021 – Rohová kamera na strane spolujazdca

Ďalším dôležitým bezpečnostným prvkom je rohová kamera na strane spolujazdca. Keď vodič naznačí odbočenie, kamera umiestnená v zrkadle na strane spolujazdca sa automaticky aktivuje. Tento užitočný systém odhalí skryté uhly a vďaka tomu vodič získa vynikajúci prehľad o cyklistoch, chodcoch alebo iných účastníkoch cestnej premávky.

2021 – Adaptívne diaľkové svetlomety

Ak je tma alebo zlé poveternostné podmienky, oceníte maximálny výhľad viac ako kedykoľvek predtým. No niektoré diaľkové svetlá vydávajú silný svetelný lúč. Adaptívne diaľkové LED svetlomety sú výnimočné - automaticky tlmia svetlo nasmerované na ostatných účastníkov cestnej premávky, no napriek tomu pomáhajú vodičovi perfektne vidieť.

AVAS – Externý akustický varovný systém pre elektrické nákladné vozidlá

Pre tých, ktorí žijú v rušných mestách, sú tiché elektrické nákladné vozidlá obrovskou výhodou. Tiché vozidlo však môže zároveň predstavovať potenciálne nebezpečenstvo pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Naši odborníci na akustiku vyvinuli štyri charakteristické, ale nenápadné zvuky, aby si ľudia uvedomili blížiace sa elektrické nákladné vozidlo.

2022 – Active Grip Control

Každý vodič nákladného vozidla chce mať kontrolu nad svojím  vozidlom, najmä ak sa povrch cesty ukáže ako náročný. Klzký povrch je pre kamión nebezpečný – ako pre vodiča, tak aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky. Active Grip Control je naša patentovaná technológia navrhnutá na zlepšenie stability, zrýchlenia a brzdenia vozidla v klzkých podmienkach.

2022 – Podpora na predchádzanie bočný kolízám

V rušných dopravných situáciách môže byť aj pre toho najskúsenejšieho vodiča ťažké vnímať všetko okolo vozidla. Tento systém využíva duálny radar na každej strane nákladného vozidla, aby zistil, kedy do rizikovej oblasti vstúpia iní účastníci cestnej premávky, napríklad cyklisti. Ak naznačíte, že chcete odbočiť, systém vás upozorní, ak niekto (alebo niečo) prichádza zozadu alebo vám skríži cestu.