Investovanie do plynu pre budúcnosť

Viac ako 25 % vozidiel spoločnosti Transnugon poháňa plyn. Výkonný riaditeľ Pablo Bordils Montero v tom vidí mnoho výhod – či už v zmysle nákladov na palivo alebo príležitosti nájsť nových zákazníkov. „Naším cieľom je mať flotilu vozidiel s pohonom iba na plyn. Nové Volvo FH LNG to umožňuje.”
Volvo FH LNG jazdiace cez Valenciu.

Spoločnosť Transnugon testovala nákladné vozidlá Volvo FH LNG niekoľko týždňov. „Predstavujú veľký krok vo vývoji nákladných vozidiel s pohonom na plyn. Po prvý raz je tu nákladné vozidlo na plyn, ktoré je rovnako dobré ako naftové,” hovorí Pablo Bordils Montero.

Pablo Bordils Montero

„S výsledkami sme viac ako spokojní. Vozidlá Volvo FH LNG sme tiež porovnávali s inými nákladnými vozidlami na cestách a prekonajú všetko, vrátane naftových vozidiel,” hovorí Pablo Bordils Montero.

Spoločnosť Transnugon sídli v presne nedefinovanej priemyselnej zóne na okraji Valencie na východnom pobreží Španielska. Návštevníkov privíta diskrétna značka na plote a nákladné vozidlá sú už zavčas ráno roztrúsené na veľkom asfaltovom parkovisku. Kancelária sídli v niekoľkých budovách, ktoré pripomínajú kasárne. Vedľa nich sídli umyváreň a malá dielňa.

V skutočnosti tu nič nenapovedá tomu, že firma Transnugon je rýchlo rastúcou prepravnou spoločnosťou s veľkými ambíciami. Počas len dva a pol roka sa spoločnosť zmenila z malej rodinnej firmy s niekoľkými zákazníkmi a približne 50 vozidlami na spoločnosť s modernou flotilou až 250 nákladných vozidiel. A počet nákladných vozidiel sa každým dňom zvyšuje.

„Dôvodom, že sa nám podarilo dosiahnuť taký rast je, že sme sa odvážili riskovať a sme flexibilní. Nikdy nehovoríme nie. Ak zákazník požaduje nové nákladné vozidlo, kúpime ho bez rozmýšľania nad tým, čo bude neskôr. Vďaka veľkej kapacite dokážeme vždy splniť želania našich zákazníkov. A ak klient požaduje vyslať zajtra 25 dodávok do Madridu, urobíme to,” hovorí Pablo Bordils Montero, výkonný riaditeľ spoločnosti a jeden z troch jej majiteľov.

Volvo FH LNG na španielskom vidieku.

Okrem nižších nákladov na palivo priniesla spoločnosti Transnugon investícia do vozidiel s pohonom na plyn aj príležitosť odlíšiť sa od konkurenciu, pretože v danej oblasti sú jednou z mála spoločností, ktoré používajú nákladné vozidlá s pohonom na plyn.

Väčšina ich zákazníkov pôsobia v potravinárskom odvetví a spoločnosť Transnugon distribuuje mrazené, čerstvé a sušené potraviny do obchodov a supermarketov, väčšinou v okolí Valencie, ale aj do ostatných častí Španielska.
„Takmer každý deň jazdíme po tých istých cestách a svojim zákazníkom poskytujeme služby 24 hodín denne, každý deň v týždni a po celý rok. A pretože pracujeme s potravinami, je mimoriadne dôležité, aby boli naše vozidlá v dobrom stave a my dorazili načas,” hovorí Pablo Bordils Montero.

Predtým, ako začal Pablo pred tromi rokmi pracovať v spoločnosti Transnugon, bol jedným z jej zákazníkov. Rodina jeho manželky prevádzkuje spoločnosť, ktorá dodáva minerálnu vodu do jedného z najväčších španielskych potravinárskych reťazcov a Transnugon bol ich prepravcom. Keď Transnugon nestíhal rásť požadovaným tempom, majitelia sa obrátili na Pabla a ponúkli mu príležitosť prevziať firmu. „Mal som so spoločnosťou Transnugon dobrý vzťah, ale nevedel som toho veľa o fungovaní logistiky. To všetko malo za následok, že som odkúpil tretinu spoločnosti a vstúpil ako akcionár.”

V súčasnosti Pablo Bordils Montero vlastní spoločnosť spolu s dvomi bratmi Jorge Núñez Gonzálezom a José Maria Núñez Gonzálezom, ktorých otec José Maria Núñez Romero spoločnosť Transugon koncom 90. rokov založil. „Síce nie sme rodina, ale cítime sa tak. Všetci vieme, čo máme robiť a všetci pracujeme a zarábame rovnako. Dobrá spolupráca bola základnou podmienkou, aby sme sa dostali tam, kde sme dnes.”

Keď vstúpil Pablo do spoločnosti, začalo sa obdobie veľkých zmien. V krátkom čase vymenil všetky staré vozidlá za nové. „Vďaka moderným vozidlám sme mohli zákazníkom poskytnúť lepšie služby a získali sme tým viacero zákaziek a možnosť kúpiť ďalšie nákladné vozidlá.”

Dopredu ma poháňa skúšanie nových vecí a neustále zlepšovanie sa.

Pablo Bordils Montero, výkonný riaditeľ, Transnugon

Spoločnosť Transnugon testovala prvé vozidlá na plyn v čase, keď menili jej starý vozový park. Testy dopadli dobre a viedli k jednej z najdôležitejších investícií spoločnosti – zakúpeniu 30 vozidiel na plyn a vlastnej čerpacej stanice.

„Dopredu ma poháňa skúšanie nových vecí a neustále zlepšovanie sa. Okrem toho sa rýchlo začnem nudiť, čo ma núti plánovať a posúvať sa dopredu. Naša čerpacia stanica je toho dôkazom. Našiel som ju raz večer, keď som surfoval po internete. Všetko je to o zvedavosti,” hovorí Pablo Bordils Montero.

 

Čerpacia stanica spoločnosti Transnugon

Pred tromi rokmi spoločnosť Transnugon kúpila svoje prvé nákladné vozidlá s pohonom na plyn. V rovnakom čase spoločnosť investovala do vlastnej čerpacej stanice. Dnes tu vykonáva 78 percent dopĺňania paliva, čo spoločnosti umožňuje nakupovať veľké množstvá a udržiavať náklady na nízkej úrovni.

Volvo FH počas jazdy cez most.

„Nákladné vozidlá na plyn naši zákazníci veľmi oceňujú a predstavujú pre nich pridanú hodnotu, ktorú môžu využiť v marketingovej komunikácii,” hovorí Pablo Bordils Montero.

Investíciu do nákladných vozidiel s pohonom na plyn sme uskutočnili čisto z ekonomických dôvodov. V tom čase bola cena nafty vysoká a plyn oveľa lacnejší. Vlastná čerpacia stanica bola rentabilnou investíciou. Hoci cena nafty klesla, plyn je pre spoločnosť Transnugon stále o 35 percent lacnejší. Vďaka nakupovaniu veľkých množstiev majú oveľa lepšiu cenu, než pri čerpaní paliva inde. Okrem toho to ušetrí množstvo času.

Dnes má Transnugon 58 nákladných vozidiel s pohonom na plyn, čo predstavuje viac ako štvrtinu ich celkového vozového parku. A hoci za investíciou do vozidiel na plyn bola finančná motivácia, Pablo v nej vidí aj ďalšie výhody, ako napríklad možnosť ponúknuť zákazníkom ekologickejšiu prepravu.
„Nákladné vozidlá na plyn naši zákazníci veľmi oceňujú a predstavujú pre nich pridanú hodnotu, ktorú môžu využiť v marketingovej komunikácii. Problémy so znečistením v mestách budú v budúcnosti viesť k prísnejším obmedzeniam a ďalšie spoločnosti budú vyžadovať prepravu pomocou vozidiel s pohonom na plyn,” dopĺňa Pablo.

Volvo FH LNG je prvé nákladné vozidlo s pohonom na plyn, ktoré ponúka rovnaký výkon a jazdné vlastnosti ako naftové modely.

Pablo Bordils Montero, výkonný riaditeľ, Transnugon

Pablovým ďalším cieľom je vozový park čisto z plynových vozidiel. A po testovaní vozidla Volvo FH LNG pred pár týždňami sa táto vízia stala realizovateľnou. „Volvo FH LNG je prvé nákladné vozidlo s pohonom na plyn, ktoré ponúka rovnaký výkon a jazdné vlastnosti ako naftové modely. Fungujú rovnako dobre pri otočení cesty do Madridu, ako aj pri preprave na kratšie vzdialenosti.”

Transnugon teraz plánuje rozšíriť svoj vozový park o niekoľko nákladných vozidiel Volvo FH LNG. Okrem toho, že nákladné vozidlá možno používať na všetky druhy prepravy, veľkým plusom je nízka spotreba paliva. Marže prepravných spoločností v Španielsku sú malé a pre Pablovu spoločnosť je každé percento dôležité.

„Spotreba paliva vozidla Volvo FH LNG je o sedem až osem percent nižšia v porovnaní s inými nákladnými vozidlami na plyn. A v porovnaní s naftovými nákladnými vozidlami je rozdiel 15 percent,” dodáva. Zameranie spoločnosti Transnugon na nákladné vozidlá s pohonom na plyn ich odlíšilo od konkurencie a Pablo je presvedčený, že spoločnosť bude aj naďalej rásť. 

Baldassarre Monge.

„Keď sme začínali, povedali sme, že raz budeme mať 100 nákladných vozidiel. Teraz ich máme 250. Keď premýšľam, kde sme dnes a zamyslím sa nad všetkými možnosťami, nevidím žiadne limity. Ak dokážeme pritiahnuť dobrý personál a nových partnerov, myslím, že sa môžeme stať najväčším prepravcom v Španielsku.”

Transnugon v skratke

Založená v roku: 1998
Preprava: Väčšinou regionálna preprava pre rôzne potravinárske spoločnosti
Výkonný riaditeľ: Pablo Bordils Montero
Majitelia: Pablo Bordils Montero, Jorge Núñez González a José Maria Núñez ­González
Obrat v roku 2016: 12 miliónov eur
Predpokladaný obrat v roku 2017: 22 miliónov eur
Počet zamestnancov: pribl. 288
Veľkosť vozového parku: pribl. 250 nákladných vozidiel, z toho 34 nákladných vozidiel Volvo a 58 nákladných vozidiel s pohonom na plyn
Čas retencie (používania pred odpredaním): tri až päť rokov

Related News

Ľahšie nákladné vozidlá pre vyššie užitočné zaťaženie

Spoločnosť Arclid Transport pôsobiaca na vysoko konkurenčnom trhu musela maximalizovať užitočné zaťaženie a zvýšiť produktivitu. Správca vozidlového parku Peter Conway úspešne dosiahol tieto ciele prostredníctvom investícií do špecifických ...

IT prístup

Je dôležité poznať polohu vašich nákladných vozidiel v reálnom čase a presne vedieť, čo prevážajú. To dosiahol Ben van Leeuwen zo spoločnosti Frigolanda....

Rozvoz s chladnou hlavou

Mark Clare pred dvadsiatimi rokmi kúpil mliekareň a založil vlastný podnik iba s jedným nákladným vozidlom. Dnes jeho podnik považujú za jedného z najlepších dodávateľov mrazeného tovaru a tovaru s reguláciou teploty v Írsku....

Filtrovať články

5 true 5