25 inovácií vozidla Volvo FH

Volvo FH od začiatku menilo budúcnosť. V roku 1993 prinieslo zmenu a neustále prináša prelomové možnosti, ako zvýšiť komfort vodičov, bezpečnosť, výkon a prispôsobiteľnosť pracovným potrebám. Tu je 25 inovácií, ktoré priviedli Volvo FH na vrchol.
Nákladné vozidlo Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017)
Spoločnosť Volvo Trucks neustále hľadá nové spôsoby, ako zvýšiť efektivitu a nájsť udržateľné riešenia. V roku 2017 sme predstavili Volvo FH LNG - ťažké nákladné vozidlo s pohonom na skvapalnený zemný plyn alebo bioplyn. Tieto vozidlá môžu znížiť emisie CO2 o 20 až 100 %. To umožňuje ďalšie zníženie ekologického dopadu regionálnych a diaľkových prepravných operácií.
 

Testovanie vozidla Volvo FH s ťažkým nákladom


24: Prevodovka I-Shift s pomalými prevodmi (2016)

Vďaka novým pomalým prevodom je Volvo FH schopné rozjazdu s ešte ťažším nákladom na nerovnom povrchu. Táto funkcia rozširuje uplatnenie vozidla. A pri spiatočnej jazde naprázdno máte vždy k dispozícii vhodný prevod, ktorý zníži spotrebu paliva.

Volvo FH so zdvihnutou nápravou


23: Zdvíhanie tandemovej nápravy (2015)

Hnané nápravy vytvárajú trenie a valivý odpor, čo zvyšuje množstvo spotrebovaného paliva. Keď hnanú nápravu nevyužívate, môžete ju odpojiť a zdvihnúť, a pri spiatočnej ceste naprázdno so zdvihnutou nápravou môžete znížiť spotrebu paliva až o 4 %. Ideálne riešenie vtedy, keď jazdíte jedným smerom s plne naloženým vozidlom a druhým smerom naprázdno.

Volvo FH s dvojspojkovou prevodovkou


22: I-Shift Dual Clutch (2014)

Prevodovka I-Shift Dual Clutch vniesla do vozidla Volvo FH technológiu používanú v pretekárskych vozidlách. Vďaka tomu je jazda ešte hladšia, a to najmä v stúpaniach.

Vodič riadiaci Volvo FH


21: Volvo dynamické riadenie (2013)
Volvo dynamické riadenie poskytuje vodičovi úplne nový zážitok. Vďaka predvídaniu zámerov vodiča až 2000-krát za sekundu a kompenzácii charakteristiky terénu a vetra je riadenie oveľa uvoľnenejšie. Tým sa znižuje napätie chrbta a krku vodiča. Volvo dynamické riadenie zaručí vodičom pri vysokých rýchlostiach stabilitu a udržanie smeru. Pri pomalom a opatrnom manévrovaní zase poskytne viac sily pri točení volantom, bez ohľadu na zaťaženie.

Volvo FH IV. generácie


20: IV. generácia (2012

V roku 2012 uzrel svetlo sveta nový model Volvo FH. Tentoraz s ešte väčším počtom prvkov výbavy, ktoré pomáhajú vodičovi. Kabína získala o jeden kubický meter viac priestoru a väčšie okná, ktoré zlepšili výhľad z vozidla. Prepracovaný podvozok priniesol vylepšenie ovládateľnosti.

Interiér vozidla Volvo FH


19: I-Park Cool (2012)

Volvo FH ponúka ucelený pracovný priestor. A tiež životný. Kvalitný nočný spánok je základom pre bezpečnosť na cestách. A s integrovanou klimatizáciou I-Park Cool nákladné vozidlá Volvo stanovujú nové štandardy udržiavania správnej teploty – a to aj v noci.

Volvo FH v horskom teréne


18:  I-See (2012)
Softvér I-See umožňuje vozidlu Volvo FH využívať poznatky z prejdených ciest. Softvér ich využíva na maximalizáciu úspory paliva s použitím inteligentného tempomatu pri jazde do kopca a z kopca.

Volvo FH s ukážkou varovania pred nárazom


17: Varovanie pred nárazom s núdzovým brzdením (2012)

Vozidlá Volvo FH chránia vodičov od roku 1993. V roku 2012 spoločnosť Volvo Trucks predstavila systém varovania pred nárazom s núdzovým brzdením. Tento prvok aktívnej bezpečnosti je kombináciou radaru a kamery, ktoré spoločne identifikujú vozidlá pred vami.

Volvo FH III. generácie


16: FH III. generácie (2008)

V roku 2008 prešlo Volvo FH veľkou inováciou. Kabína dostala nový dizajn interiéru a stanovila nový štandard v oblasti komfortu vodičov. Predná časť vozidla získala nový charakteristický vzhľad s novou mriežkou chladiča, slnečnou clonou a svetlometmi.

Prístrojový panel ukazujúci systém DAS.


15: Výstraha pre vodiča (2008)

Nákladné vozidlá Volvo udržujú bezpečnosť na cestách. V roku 2008 bol predstavený systém podpory výstrahy vodiča. Systém deteguje nepravidelný pohyb na ceste. Ak vodič vykazuje symptómy únavy, systém upozorní vodiča zvukovým a vizuálnym signálom.

Tlačidlo Podpora jazdy v jazdnom pruhu


14: Podpora jazdy v jazdnom pruhu (2007)

Aby bol vodič v bezpečí, systém Podpora jazdy v jazdnom pruhu sleduje vodorovné dopravné značenie kamerou a upozorní ho, ak ho neúmyselne prekročí.

 

Volvo FH v horskom teréne


13: Volvo motorová brzda+ (2006)

Keď v roku 1993 Volvo FH debutovalo, Motorová brzda Volvo bola veľmi zaujímavým prvkom výbavy. V roku 2006 bol systém inovovaný a jeho brzdná sila sa zvýšila až o 25 percent. Vďaka tomu sú tiahle klesania pre vodičov uvoľnenejšie a znižuje sa zaťaženie bŕzd.

Volvo FH II. generácie


12: FH II. generácie (2001)

Druhá generácia vozidla Volvo FH nastavila nový štandard. Už vtedy úspešné nákladné vozidlo získalo ešte viac prvkov výbavy, ktoré z neho vytvorili lepšie pracovisko pre vodičov a lukratívnejšie vozidlo na prácu. Prepracovaná kabína mala lepšiu aerodynamiku. 

Ilustrácia systému ESP vozidla Volvo FH


11: Elektronický stabilizačný program (2001)

V roku 2001 spoločnosť Volvo Trucks prestavila prvý stabilizačný program na svete, ktorý riadi náves aj ťahač. V nebezpečných situáciách stabilizačný systém okamžite zakročí, zníži výkon motora a aktivuje jednotlivo brzdy každého kolesa nákladného vozidla a návesu.

Bezpečnostné testy vozidla Volvo FH


10: Kabína s absorpciou energie (2001)
Spoločnosť Volvo Trucks neustále hľadá nové cesty na zvýšenie bezpečnosti. V prípade nehody kabína absorbujúca energiu prenesie energiu smerom dozadu, aby sa vnútri zaistil nevyhnutný priestor na prežitie.

Volvo I-Shift


9: I-Shift (2001)

V roku 2001 získali vozidlá Volvo FH prevodovku I-Shift. Revolúcia v oblasti prevodoviek. Bol to prevodový systém, stvorený exkluzívne na automatickú zmenu prevodov – niečo, čo predtým v prípade nákladných vozidiel nik nevyrobil. Volvo FH tým získalo obrovskú výhodu – vodič sa môže sústrediť na premávku a zároveň mať k dispozícii optimálny výkon na diaľkovú prepravu.

 

Kotúčová brzda


8: Kotúčové brzdy s elektronicky riadením brzdovým systémom (1999)

Vysoký výkon je dôležitý v prípade všetkých súčastí nákladného vozidla. S kotúčovými brzdami so systémom EBS získalo Volvo FH v roku 1999 špičkový výkon a otvorili sa tým nové možnosti pre ďalšie prvky výbavy.

Bezpečnostné testy vozidla Volvo


7: Systém proti podbehnutiu spredu (1996)
Bezpečnosť je dôležitá nielen pre osoby v nákladnom vozidle. V prípade čelnej zrážky s osobným vozidlom je vozidlo Volvo FH navrhnuté tak, aby systém pohltil časť sily zrážky posunutím dozadu. Spoločnosť Volvo Trucks tento prvok zaviedla dlho predtým, než sa stal povinným.

Testovanie bezpečnosti airbagov


6: Airbag (1995)

Spoločnosť Volvo ako prvý výrobca ťažkých nákladných vozidiel na svete predstavila v roku 1995 airbag vodiča.

Motor D12


5: Motor D12A (1993)

Vďaka motoru D12A získalo Volvo FH skvelý náskok. Nový motor ponúkal výnimočný výkon. Mal jeden vstrekovač na valec, vačkovým hriadeľom v hlave valcov a štyri ventily pre každý valec. Keď vodiči dostali vozidlo na otestovanie, motor bol jednou z vecí, ktorá naozaj vynikala.

Volvo FH jazdiace z kopca lesnou cestou


4: Motorová brzda Volvo (1993)

Motorová brzda Volvo poskytovala vozidlu Volvo FH už od začiatku skvelý brzdný výkon. Znížila zaťaženie bŕzd – a umožnila dosiahnuť vyššiu priemernú rýchlosť v kopcovitom teréne pri súčasnom zvýšení bezpečnosti.

Testovanie aerodynamiky modelu Volvo FH


3: Aerodynamika (1993)

Volvo FH ako dovtedy prvé nákladné vozidlo podstúpilo náročné testovanie vo vzduchových tuneloch, aby sa dosiahla optimálna aerodynamika. Tým sa zabezpečil lepší výkon a nižšia spotreba paliva.

Interiér vozidla Volvo FH


2: Kabína (1993)

Jednou z hlavných výhod modelu Volvo FH pri uvedení na trh bol interiér orientovaný na vodiča. Kabína bola navrhnutá na základe nespočetného množstva testov so skutočnými vodičmi. Každé rozhodnutie sa prijímalo s ohľadom na ich potreby. Výsledkom bola kabína, ktorá na záujemcov skutočne zapôsobila. Volvo FH sa stalo nielen miestom na prácu, ale aj miestom na život.

Dve vozidlá Volvo FH


1: Podvozok (1993)

Vývoj vozidla Volvo FH bol súčasťou väčších plánov spoločnosti Volvo Trucks. Jednou z vecí, vďaka ktorým bolo Volvo FH od začiatku obľúbeným, bol nový podvozok. Bol navrhnutý ako základ, na ktorom mohli stavať ďalší inžinieri. Vznikla stabilná platforma otvorená kreativite – a základ pre budúce úspešné rady nákladných vozidiel.

Súvisiace články

Aké výhody prináša vodičom systém Volvo dynamické riadenie

Dokonalá stabilita pri vysokých rýchlostiach, úplná kontrola pri nízkych rýchlostiach a výrazné zníženie namáhania svalov a kĺbov. Revolučný systém Volvo dynamické riadenie (VDS) od svojho uvedenia v roku 2013 od základu zmenil správanie mnohých ľudí ...

Ako prevodovka I-Shift Dual Clutch pomáha talianskej prepravnej spoločnosti Sartori ušetriť palivo na náročných horských cestách

Rodinná prepravná spoločnosť Sartori Trasporti potrebuje v hornatých regiónoch na severe Talianska vozidlá, ktoré ponúkajú vysoký výkon a nízku spotrebu paliva. Model Volvo FH s prevodovkou I-Shift Dual Clutch je pre nich ideálnym riešením....

S pomalými prevodmi cez zamrznuté lesy

Zľadovatené, úzke, kopcovité cesty a celková hmotnosť 76 ton. Preprava dreva cez fínske lesy je náročná úloha pre vodičov aj vozidlá. Vďaka prevodovke Volvo I-Shift s pomalými prevodmi sa však Saku Simpanen a jeho tím môžu vydať do hornatého terénu ...