Trucks

×

25 inovácií vozidla Volvo FH

Volvo FH od začiatku menilo budúcnosť. V roku 1993 prinieslo zmenu a neustále prináša prelomové možnosti, ako zvýšiť komfort vodičov, bezpečnosť, výkon a prispôsobiteľnosť pracovným potrebám. Tu je 25 inovácií, ktoré priviedli Volvo FH na vrchol.
Nákladné vozidlo Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017)
Spoločnosť Volvo Trucks neustále hľadá nové spôsoby, ako zvýšiť efektivitu a nájsť udržateľné riešenia. V roku 2017 sme predstavili Volvo FH LNG - ťažké nákladné vozidlo s pohonom na skvapalnený zemný plyn alebo bioplyn. Tieto vozidlá môžu znížiť emisie CO2 o 20 až 100 %. To umožňuje ďalšie zníženie ekologického dopadu regionálnych a diaľkových prepravných operácií.
 


24: Prevodovka I-Shift s pomalými prevodmi (2016)

Vďaka novým pomalým prevodom je Volvo FH schopné rozjazdu s ešte ťažším nákladom na nerovnom povrchu. Táto funkcia rozširuje uplatnenie vozidla. A pri spiatočnej jazde naprázdno máte vždy k dispozícii vhodný prevod, ktorý zníži spotrebu paliva.


23: Zdvíhanie tandemovej nápravy (2015)

Hnané nápravy vytvárajú trenie a valivý odpor, čo zvyšuje množstvo spotrebovaného paliva. Keď hnanú nápravu nevyužívate, môžete ju odpojiť a zdvihnúť, a pri spiatočnej ceste naprázdno so zdvihnutou nápravou môžete znížiť spotrebu paliva až o 4 %. Ideálne riešenie vtedy, keď jazdíte jedným smerom s plne naloženým vozidlom a druhým smerom naprázdno.


22: I-Shift Dual Clutch (2014)

Prevodovka I-Shift Dual Clutch vniesla do vozidla Volvo FH technológiu používanú v pretekárskych vozidlách. Vďaka tomu je jazda ešte hladšia, a to najmä v stúpaniach.


21: Volvo dynamické riadenie (2013)
Volvo dynamické riadenie poskytuje vodičovi úplne nový zážitok. Vďaka predvídaniu zámerov vodiča až 2000-krát za sekundu a kompenzácii charakteristiky terénu a vetra je riadenie oveľa uvoľnenejšie. Tým sa znižuje napätie chrbta a krku vodiča. Volvo dynamické riadenie zaručí vodičom pri vysokých rýchlostiach stabilitu a udržanie smeru. Pri pomalom a opatrnom manévrovaní zase poskytne viac sily pri točení volantom, bez ohľadu na zaťaženie.


20: IV. generácia (2012

V roku 2012 uzrel svetlo sveta nový model Volvo FH. Tentoraz s ešte väčším počtom prvkov výbavy, ktoré pomáhajú vodičovi. Kabína získala o jeden kubický meter viac priestoru a väčšie okná, ktoré zlepšili výhľad z vozidla. Prepracovaný podvozok priniesol vylepšenie ovládateľnosti.


19: I-Park Cool (2012)

Volvo FH ponúka ucelený pracovný priestor. A tiež životný. Kvalitný nočný spánok je základom pre bezpečnosť na cestách. A s integrovanou klimatizáciou I-Park Cool nákladné vozidlá Volvo stanovujú nové štandardy udržiavania správnej teploty – a to aj v noci.


18:  I-See (2012)
Softvér I-See umožňuje vozidlu Volvo FH využívať poznatky z prejdených ciest. Softvér ich využíva na maximalizáciu úspory paliva s použitím inteligentného tempomatu pri jazde do kopca a z kopca.


17: Varovanie pred nárazom s núdzovým brzdením (2012)

Vozidlá Volvo FH chránia vodičov od roku 1993. V roku 2012 spoločnosť Volvo Trucks predstavila systém varovania pred nárazom s núdzovým brzdením. Tento prvok aktívnej bezpečnosti je kombináciou radaru a kamery, ktoré spoločne identifikujú vozidlá pred vami.


16: FH III. generácie (2008)

V roku 2008 prešlo Volvo FH veľkou inováciou. Kabína dostala nový dizajn interiéru a stanovila nový štandard v oblasti komfortu vodičov. Predná časť vozidla získala nový charakteristický vzhľad s novou mriežkou chladiča, slnečnou clonou a svetlometmi.


15: Výstraha pre vodiča (2008)

Nákladné vozidlá Volvo udržujú bezpečnosť na cestách. V roku 2008 bol predstavený systém podpory výstrahy vodiča. Systém deteguje nepravidelný pohyb na ceste. Ak vodič vykazuje symptómy únavy, systém upozorní vodiča zvukovým a vizuálnym signálom.


14: Podpora jazdy v jazdnom pruhu (2007)

Aby bol vodič v bezpečí, systém Podpora jazdy v jazdnom pruhu sleduje vodorovné dopravné značenie kamerou a upozorní ho, ak ho neúmyselne prekročí.

 


13: Volvo motorová brzda+ (2006)

Keď v roku 1993 Volvo FH debutovalo, Motorová brzda Volvo bola veľmi zaujímavým prvkom výbavy. V roku 2006 bol systém inovovaný a jeho brzdná sila sa zvýšila až o 25 percent. Vďaka tomu sú tiahle klesania pre vodičov uvoľnenejšie a znižuje sa zaťaženie bŕzd.


12: FH II. generácie (2001)

Druhá generácia vozidla Volvo FH nastavila nový štandard. Už vtedy úspešné nákladné vozidlo získalo ešte viac prvkov výbavy, ktoré z neho vytvorili lepšie pracovisko pre vodičov a lukratívnejšie vozidlo na prácu. Prepracovaná kabína mala lepšiu aerodynamiku. 


11: Elektronický stabilizačný program (2001)

V roku 2001 spoločnosť Volvo Trucks prestavila prvý stabilizačný program na svete, ktorý riadi náves aj ťahač. V nebezpečných situáciách stabilizačný systém okamžite zakročí, zníži výkon motora a aktivuje jednotlivo brzdy každého kolesa nákladného vozidla a návesu.


10: Kabína s absorpciou energie (2001)
Spoločnosť Volvo Trucks neustále hľadá nové cesty na zvýšenie bezpečnosti. V prípade nehody kabína absorbujúca energiu prenesie energiu smerom dozadu, aby sa vnútri zaistil nevyhnutný priestor na prežitie.


9: I-Shift (2001)

V roku 2001 získali vozidlá Volvo FH prevodovku I-Shift. Revolúcia v oblasti prevodoviek. Bol to prevodový systém, stvorený exkluzívne na automatickú zmenu prevodov – niečo, čo predtým v prípade nákladných vozidiel nik nevyrobil. Volvo FH tým získalo obrovskú výhodu – vodič sa môže sústrediť na premávku a zároveň mať k dispozícii optimálny výkon na diaľkovú prepravu.

 


8: Kotúčové brzdy s elektronicky riadením brzdovým systémom (1999)

Vysoký výkon je dôležitý v prípade všetkých súčastí nákladného vozidla. S kotúčovými brzdami so systémom EBS získalo Volvo FH v roku 1999 špičkový výkon a otvorili sa tým nové možnosti pre ďalšie prvky výbavy.


7: Systém proti podbehnutiu spredu (1996)
Bezpečnosť je dôležitá nielen pre osoby v nákladnom vozidle. V prípade čelnej zrážky s osobným vozidlom je vozidlo Volvo FH navrhnuté tak, aby systém pohltil časť sily zrážky posunutím dozadu. Spoločnosť Volvo Trucks tento prvok zaviedla dlho predtým, než sa stal povinným.


6: Airbag (1995)

Spoločnosť Volvo ako prvý výrobca ťažkých nákladných vozidiel na svete predstavila v roku 1995 airbag vodiča.


5: Motor D12A (1993)

Vďaka motoru D12A získalo Volvo FH skvelý náskok. Nový motor ponúkal výnimočný výkon. Mal jeden vstrekovač na valec, vačkovým hriadeľom v hlave valcov a štyri ventily pre každý valec. Keď vodiči dostali vozidlo na otestovanie, motor bol jednou z vecí, ktorá naozaj vynikala.


4: Motorová brzda Volvo (1993)

Motorová brzda Volvo poskytovala vozidlu Volvo FH už od začiatku skvelý brzdný výkon. Znížila zaťaženie bŕzd – a umožnila dosiahnuť vyššiu priemernú rýchlosť v kopcovitom teréne pri súčasnom zvýšení bezpečnosti.


3: Aerodynamika (1993)

Volvo FH ako dovtedy prvé nákladné vozidlo podstúpilo náročné testovanie vo vzduchových tuneloch, aby sa dosiahla optimálna aerodynamika. Tým sa zabezpečil lepší výkon a nižšia spotreba paliva.


2: Kabína (1993)

Jednou z hlavných výhod modelu Volvo FH pri uvedení na trh bol interiér orientovaný na vodiča. Kabína bola navrhnutá na základe nespočetného množstva testov so skutočnými vodičmi. Každé rozhodnutie sa prijímalo s ohľadom na ich potreby. Výsledkom bola kabína, ktorá na záujemcov skutočne zapôsobila. Volvo FH sa stalo nielen miestom na prácu, ale aj miestom na život.


1: Podvozok (1993)

Vývoj vozidla Volvo FH bol súčasťou väčších plánov spoločnosti Volvo Trucks. Jednou z vecí, vďaka ktorým bolo Volvo FH od začiatku obľúbeným, bol nový podvozok. Bol navrhnutý ako základ, na ktorom mohli stavať ďalší inžinieri. Vznikla stabilná platforma otvorená kreativite – a základ pre budúce úspešné rady nákladných vozidiel.