Je to Volvo, nech sa stane čokoľvek

Švédska rodinná firma Sanfridssons jazdí na nákladných vozidlách Volvo od svojich začiatkov v roku 1961. Pred 25 rokmi bola jednou z prvých prepravných spoločností na svete, ktorá si zakúpila model Volvo FH.

Spoločnosť Sanfridssons sa počas rokov vyvinula z malej vidieckej prepravnej firmy na modernú spoločnosť poskytujúcu služby s národným dosahom.

Göran Sanfridsson

Hoci je Göran Sanfridsson generálnym riaditeľom firmy, stále pomáha nakladať a vykladať svoje firemné nákladné vozidlá.

Je 5.45 h a Göran Sanfridsson už pracuje. Napriek tomu, že je generálny riaditeľ rodinnej prevádzky, je rád súčasťou praktických povinností a neváha podať pomocnú ruku pri nakladaní a vykladaní nákladných vozidiel a iných mechanických prácach.

„Môj brat a ja sme vyrástli na vidieku obklopení nákladnými vozidlami a vodičmi. Ako malý chlapec som stále sníval o jazde na nákladnom vozidle a zvykol som otravovať otca, aby som mohol ísť s ním, keď v dedine doručoval mlieko. Už vtedy som bol ranné vtáča,” spomína Göran s úsmevom.

Alf Sanfridsson, otec bratov, bol pôvodne farmárskym chlapcom, ktorý si potreboval nájsť spôsob obživy, keď jeho brat prebral starostlivosť o chod farmy. Spoločnosť Gäsene Dairy vtedy náhodou otvárala novú distribučnú linku a potrebovala niekoho, kto by vozil ich ranné rozvážky mlieka. Alf sa rozhodol, že sa stane mliekarom a kúpil si svoje prvé nákladné vozidlo Volvo. Čoskoro ho oslovili, aby popoludní prevážal štrk, a s postupom času narastal počet jeho zákazníkov. Alf, ktorý bol spokojný so svojim nákladným vozidlom od spoločnosti Volvo, si mohol zakúpiť čoraz viac vozidiel a zamestnať čoraz viac vodičov. V priebehu rokov jeho podnikanie narastalo vďaka veľkým klientom, ako je spoločnosť Herrljunga Cider, známa švédska spoločnosť na výrobu jablkového muštu, a zmenilo sa z malej dedinskej prepravnej spoločnosti na modernú servisnú spoločnosť s národným dosahom.

Rodina Sanfridssonovcov

Göran Sanfridsson (vľavo) so svojím otcom Alfom (v strede) a bratom Torbjörnom ako sa zhovárajú pri Torbjörnovej zbierke veteránov a starých traktorov.

Alf Sanfridsson

Keď Alf Sanfridsson založil svoju prepravnú spoločnosť, rozvážal mlieko pre firmu Gäsene Dairy, ktorá v oblasti ešte stále pôsobí.

Čoskoro boli do podnikania zapojení Alfovi traja synovia a bolo prirodzené, že ju jedného dňa po svojom otcovi prevezmú. Keď šiel v roku 2006 do dôchodku, už v spoločnosti niekoľko rokov pracovali a podnikanie si medzi sebou rozdelili tak, aby si navzájom nezavadzali. Najstarší syn Göran je generálnym riaditeľom, Mat sa stará o farmársku spoločnosť Ljungs Foder a najmladší brat Torbjörn je manažérom prepravy. Otec Alf je šťastne na dôchodku, ale vždy po ruke, ak je potrebná dobrá rada.

„Nášmu otcovi sa spolu so zákazníkmi skvelo darilo pri rozvíjaní spoločnosti a starostlivosti o vzťahy s nimi. To isté sa dá povedať aj o vzťahoch s našimi zamestnancami a so spoločnosťou Volvo Trucks. Otec vždy argumentoval tým, že ak je o vás dobre postarané, tak sa rozhodnete zostať. Je to jedna z najdôležitejších lekcií života, ktoré sme s bratmi od neho dostali,” hovorí Göran.

Pritiahnutie a udržanie talentovaných zamestnancov bolo stredobodom úspechu spoločnosti Sanfridssons. Spoľahlivé vozidlá a silný dôraz na bezpečnosť v premávke boli dôležité súčasti skladačky na udržanie personálu aj zákazníkov.

Svante Alexandersson

Svante Alexandersson pracuje ako vodič v spoločnosti Sanfridssons už 34 rokov a jazdil na troch generáciách modelu Volvo FH.

„Existujú ľudia, ktorí si myslia, že naša rodina je skutočne lojálna vozidlám Volvo, ale nám ide hlavne o to, aby nákladné vozidlá fungovali bez nepotrebných opráv. Sú našimi nástrojmi a za tie roky prešli naše nákladné vozidlá Volvo mnohé kilometre. A naši vodiči boli vždy veľmi spokojní. Takže sme nikdy nemali dôvod na zmenu dodávateľa,” vysvetľuje Göran.

Ohľad na vodičov priniesol, že niekoľko zamestnancov zostalo v spoločnosti pracovať počas veľkej časti ich pracovného života. Vodič, ktorý tu je najdlhšie, 34 rokov, sa volá Svante Alexandersson. Je taktiež vodičom, ktorý jazdil na prvom modeli Volvo FH pri jeho uvedení v roku 1993, a stále si pamätá, aký mal vtedy on aj iní z neho pocit.

Ako malý chlapec som stále sníval o jazde na nákladnom vozidle a zvykol som otravovať otca, aby som mohol ísť s ním.

Göran Sanfridsson

Generálny riaditeľ

„Alf Sanfridsson mi povedal, že dostanem nové nákladné vozidlo. Keď nám Volvo FH doručili, bolo to niečo úplne nové. Keďže sme boli na začiatku takmer jediní, ktorí ho mali, dostávalo sa nám veľa pozornosti. Mnoho ľudí sa za nami otočilo, keď sme prechádzali okolo. Mal som to nákladné vozidlo 12 rokov, než nakoniec začalo svoj druhý život inde,” hovorí.

 

Volvo FH spoločnosti Sanfridssons

V roku 1993 bola spoločnosť Sanfridssons jednou z prvých spoločností na svete, ktorá si zakúpila model Volvo FH a tento model je doteraz medzi zamestnancami obľúbený.

Herrljunga Cider

Spoločnosť Sanfridssons rástla spolu so zákazníkmi, ako napríklad Herrljunga Cider, s ktorou spoločnosť Sanfridssons začala spolupracovať ešte v roku 1977.

Odvtedy Svante jazdil na ďalších dvoch generáciách modelu Volvo FH, vďaka čomu mal možnosť zblízka sledovať, ako postupoval jeho vývoj. Tvrdí, že vzduchové odpruženie nápravy a uvedenie prevodovky I-Shift doslova zachránilo jeho telo pred zničením a posilňovač riadenia je skvelou pomocou pri preprave návesov, ako aj cúvaní a vykladaní pri rozvážkach. So svojim posledným modelom Volvo FH16 550 je obzvlášť spokojný.

„Koncepcia vývoja vozidla Volvo FH je fantastická. Volant, ako aj sedadlá v tomto poslednom nákladnom vozidle majú úplne nový potenciál nastavenia. Kúrenie funguje bezproblémovo, strešné okno vpúšťa dnu dobré svetlo a väčšia vzdialenosť sedadla od čelného skla prináša do kabíny viac vzduchu, takže sa pri šoférovaní cítim lepšie. A čo sa týka postele, v kabíne modelu Volvo FH je najlepšia,” hovorí. A dodáva:

„Tu v spoločnosti Sanfridssons sa starajú o svojich zamestnancov. Nikdy neboli žiadne pochybnosti, že my vodiči máme mať najlepšie vybavenie, ako je vybavenie kabíny. Ako zamestnanec si vážite práve toto.”

Nákladné vozidlo spoločnosti Sanfridssons v Zambii.

Pred pár rokmi Alf Sanfridsson náhodou narazil na jedno zo svojich starých nákladných vozidiel Volvo FH počas svojej návštevy v Zambii. Vozidlo malo najazdených viac ako 3,4 milióna kilometrov a stále na ňom bolo logo Herrljunga Cider.

Svante aj Göran sú veľmi nadšení aj z motorov Volvo. V súčasnosti jazdia na syntetickú naftu (HVO) už dva a pol roka. Vďaka tomuto obnoviteľnému palivu dokázala spoločnosť Sanfridssons znížiť svoj dopad na životné prostredie a Göran podrobne sleduje vývoj nových udržateľných hnacích náprav pre budúcnosť odvetvia prepravy. Problémy týkajúce sa životného prostredia boli rodine Sanfridssonovcov vždy blízke, pretože vyrastali na vidieku medzi lesmi a lúkami. Je prirodzené a zjavné, že by mali využiť možnosť uchovávať zdroje a školiť svojich vodičov v oblasti úspory paliva.

O nákladné vozidlá spoločnosti je taktiež veľmi dobre postarané a do momentu odpredaja často najazdia až 1,2 miliónov kilometrov. Niektoré z nich následne odcestovali až do Afriky. Pred pár rokmi Alf náhodou narazil na jedno zo svojich starých nákladných vozidiel Volvo FH počas svojej návštevy v Zambii. Vtedy už malo najazdených 3,4 milióna kilometrov a africký vodič a jeho dvaja pomocníci pri nakladaní boli veľmi hrdí na svoje nákladné vozidlo, ktoré má stále nalepené logo spoločnosti Herrljunga Cider.

Koncepcia vývoja vozidla Volvo FH je fantastická.

Svante Alexandersson

Vodič

„Povedali mi, že nákladné vozidlo funguje výborne a odkedy dorazilo, nepotrebovalo nič iné iba bežný servis. Myslíme si, že je úžasné, že naše staré Volvo FH má taký dlhý život v inej časti sveta,” uzatvára Göran Sanfridsson.

Sanfridssons

Založená v roku: 1961
Vlastníci: Göran, Mats a Torbjörn Sanfridsson.
Počet nákladných vozidiel: 37, z toho 32 vozidiel Volvo.
Zamestnanci: 58, z toho 50 vodičov.
Hlavný náklad: Nápoje, plastové potrubia, betón, drevo, kameň, koreniny.
Čas retencie (nákladné vozidlá): 8 až 10 rokov.
Veľkí zákazníci: Herrljunga Cider, Pipelife, Kryddhuset a ďalší.
Prvé Volvo FH: Zakúpené v roku 1993, predané v roku 2006.
Osvedčenie o bezpečnosti cestnej premávky: Od roku 2015.

Related News

Ľahšie nákladné vozidlá pre vyššie užitočné zaťaženie

Spoločnosť Arclid Transport pôsobiaca na vysoko konkurenčnom trhu musela maximalizovať užitočné zaťaženie a zvýšiť produktivitu. Správca vozidlového parku Peter Conway úspešne dosiahol tieto ciele prostredníctvom investícií do špecifických ...

IT prístup

Je dôležité poznať polohu vašich nákladných vozidiel v reálnom čase a presne vedieť, čo prevážajú. To dosiahol Ben van Leeuwen zo spoločnosti Frigolanda....

Rozvoz s chladnou hlavou

Mark Clare pred dvadsiatimi rokmi kúpil mliekareň a založil vlastný podnik iba s jedným nákladným vozidlom. Dnes jeho podnik považujú za jedného z najlepších dodávateľov mrazeného tovaru a tovaru s reguláciou teploty v Írsku....