Trucks

I-Shift s pomalými prevodmi – maximálny výkon pre náročné úlohy

Plynulý rozjazd pri preprave 325 ton nákladu? S unikátnou prevodovkou I-Shift s pomalými prevodmi od spoločnosti Volvo Trucks je to možné.
Preprava mimoriadne ťažkých nákladov
Prevodovka I-Shift s pomalými prevodmi od spoločnosti Volvo Trucks je ideálna na prepravu extrémne ťažkého nákladu, pretože umožňuje nákladným vozidlám pohnúť sa zo zastavenia s nákladom až do 325 ton a jazdiť rýchlosťou od 0,5 km/h.

Prevodovka I-Shift s pomalými prevodmi poskytuje dostatočný výkon na rozjazd s extrémnou záťažou, čo je kriticky dôležité pri ťažkých pracovných úlohách.

Prevod je taký výkonný, že na rovnej ceste umožňuje vozidlu plynulý rozjazd s nákladom až do 325 ton. Prevodový pomer pomáha vodičovi jazdiť pri nízkych rýchlostiach, a to až do 0,5 km/h – výsledkom je doslova jazda krokom. Je to veľmi nápomocné pri vykonávaní presných manévrov, najmä pri cúvaní.

Redukčný prevod, ktorý bol pridaný k štandardnej prevodovke I-Shift, umožňuje dosiahnuť veľký prevodový pomer v prevodovke I-Shift s pomalými prevodmi. Nová prevodovka je o 12 cm dlhšia než štandardná jednotka I-Shift, aby sa do nej zmestil redukčný prevod. Mnoho nových súčastí, ako napríklad ozubené kolesá, radiace puzdrá a deliace redukcie, je vyrobených z vysoko pevných materiálov, vďaka ktorým je prevodovka extrémne odolná.

Prevodovka I-Shift s pomalými prevodmi od spoločnosti Volvo Trucks poskytuje obrovský výkon a umožňuje veľmi pomalý pohyb, vďaka čomu je ideálna napríklad na prepravu dreva, prevádzku veľkých sklápacích nákladných vozidiel a na kombinované ťažké nákladné vozidlá. Umožňuje pritom dosiahnuť optimálnu spotrebu paliva s nákladom aj bez.

Prevodovka tiež umožňuje nákladným vozidlám rozjazd s extrémne ťažkým nákladom. Jedinečná kombinácia pomalých prevodov a optimalizovaného prevodového pomeru zadnej nápravy prináša úsporu paliva a zvyšuje produktivitu pri diaľkovej preprave. Ďalšou výhodou je, že energia spojky v prevodovke I-Shift s pomalými prevodmi je v porovnaní so štandardnou prevodovkou I-Shift približne 25-percentná, čím sa významne znižuje opotrebovanie hnacej línie.

AKO TO FUNGUJE: PREVODOVKA I-SHIFT S POMALÝMI PREVODMI
Nové ozubené súkolie, ktoré bolo pridané k štandardnej prevodovke I-Shift, umožňuje dosiahnuť veľký prevodový pomer v prevodovke I-Shift s pomalými prevodmi. Prevodovka I-Shift s pomalými prevodmi poskytuje jedinečný výkon, rozjazd a manévrovateľnosť. Okrem toho znižuje opotrebovanie súčastí hnacej línie. Ako to teda funguje?

DODATOČNÉ SÚKOLIE
Dodatočné súkolie je umiestnené hneď za spojkou a pozostáva z dvoch prídavných ozubených kolies – jedno na vstupnom hriadeli a druhé na predlohovom hriadeli. Dodatočné súkolie umožňuje upraviť prevodový pomer tak, aby bol takmer dvakrát taký veľký ako v štandardnej prevodovke I-Shift.

NÍZKY PREVODOVÝ POMER
Prevodový pomer je rozdiel v rýchlosti medzi vstupným a výstupným hriadeľom v prevodovke. Keď je zaradený najvyšší prevodový stupeň, prevodový pomer je 1:1, čo znamená, že hriadele sa otáčajú rovnakou rýchlosťou. Na najnižšom prevodovom stupni prevodovky I-Shift s pomalými prevodmi sa výstupný hriadeľ točí 32-krát pomalšie než rýchlosť motora.