Zníženie spotreby paliva až o 10 %: Prečo je Volvo FH s technológiou I-Save pre francúzskeho dopravcu „výhrou“

4 minúty čítania 4 minúty čítania

Popredný francúzsky dopravca Gautier Fret Solutions (GFS) bol medzi prvými, ktorí testovali nové Volvo FH s technológiou I-Save. Prešiel rok a výsledky sú pôsobivé – spotreba paliva sa znížila o tri litre na každých 100 spotrebovaných litrov.

Spoločnosť Gautier Fret Solutions (GFS) má síce menej ako jeden rok, no Jean-Yves Gautier strávil v priemysle celý život a dedičstvo jeho rodiny siaha oveľa ďalej. V roku 1949 založil jeho otec Rémy Gautier spoločnosť Société des Transports Gautier (STG) so skromnou flotilou dvoch prepravníkov dobytka a jednou cisternou. V minulom roku, keď Jean-Yves predal spoločnosť skupine investorov, mala STG okolo 3 500 zamestnancov. 

Jean-Yves Gautier, zakladateľ a majiteľ GFS

Jean-Yves Gautier, zakladateľ a majiteľ GFS

Začiatkom roku 2019 Jean-Yves Gautier založil v severozápadnom Francúzsku spoločnosť GFS, ktorá sa špecializuje na prepravu náhradných dielov, pneumatík, oleja a nábytku. Jeho nová spoločnosť má už viac ako 450 zamestnancov a flotilu 220 nákladných vozidiel. „Naším cieľom je byť lídrom v západnom Francúzsku v dodávaní priemyselných výrobkov,“ vysvetľuje Jean-Yves Gautier. „Kľúčom k nášmu úspechu je ochota načúvať zákazníkom a prispôsobiť sa zmenám a tiež skutočnosť, že svojim zamestnancom vždy dôverujeme a poskytujeme im to najlepšie vybavenie.“

Rovnako ako pre väčšinu nákladných spoločností, palivo je jedným z najväčších nákladov spoločnosti GFS, okolo 25 – 30 %. „Potrebujeme v čo najväčšej miere optimalizovať našu flotilu a uviesť naše vozidlá do pohybu,“ hovorí Jean-Yves Gautier, ktorý vyzdvihuje tri kľúčové faktory minimalizovania spotreby paliva. „Po prvé, ide o výber vozidla – je dôležité zvoliť správnu pohonnú sústavu. Po druhé, ide o to, aby bol vodič správne preškolený. A po tretie, je to technológia, ku ktorej teraz máme prístup.“ 

Najmodernejšie novinky, ktoré spoločnosť Volvo Trucks pridala do svojich vozidiel, nám pomôžu dosiahnuť úroveň spotreby paliva, ktorá by pred niekoľkými rokmi nebola možná.

Jean-Yves Gautier, GFS

Volvo FH s technológiou I-Save prechádzajúce popri dome

Keď spoločnosť Volvo Trucks potrebovala zákazníka, ktorý by otestoval jej nové vozidlo Volvo FH s technológiou I-Save v reálnych prevádzkových podmienkach, spoločnosť GFS bola jednoznačným kandidátom. Za posledný rok spoločnosť používala Volvo FH s technológiou I-Save, ktoré najazdilo 15 000 – 20 000 km mesačne, s priemernou celkovou hmotnosťou 30 ton. 

Počas 12 mesiacov nákladné vozidlo najazdilo 140 000 km a spoločnosť GFS zaznamenala úsporu paliva 7 – 10 % v porovnaní s ostatnými vozidlami, ako aj zníženie nákladov na AdBlue o 30 – 40 %. „Najmodernejšie novinky, ktoré spoločnosť Volvo Trucks pridala do svojich vozidiel, nám pomôžu dosiahnuť úroveň spotreby paliva, ktorá by pred niekoľkými rokmi nebola možná,“ konštatuje Jean-Yves Gautier. „S týmto novým motorom a novou technológiou bude mať spoločnosť Volvo veľkú výhodu pred konkurenciou.“ 

Vodič Stéphane Huchet vo vozidle Volvo FH s kabínou I-Save

Stéphane Huchet, vodič, GFS

Na vodičov spoločnosti GFS zapôsobila vozidlo Volvo FH s technológiou I-Save podobne. Mnoho z nich tvrdí, že prináša vyšší krútiaci moment, nižšiu úroveň hluku a efektívnejšiu jazdu. „Vzhľadom na typ ciest, na ktorých jazdím, často používam tempomat a funkciu I-See,“ vysvetľuje Stéphane Huchet, ktorý je vodičom kamióna už 26 rokov. „S technológiami I-Save a Turbo Compound môžem pri nízkom prevodovom stupni stále jazdiť obvyklou rýchlosťou a ušetriť tak ešte viac paliva.“

Okrem nových vozidiel a technológií spoločnosť GFS skúma aj alternatívne palivá a v LNG vidí veľký potenciál. Momentálne rokuje s dodávateľom plynu Air Liquide a miestnou samosprávou o vybudovaní čerpacej stanice LNG v blízkosti svojich priestorov. Spoločnosť GFS ako dlhoročný partner spoločnosti Volvo Trucks testuje aj Volvo FH LNG.

„Mali sme niekoľko ukážok a nákladné vozidlá Volvo LNG sú tiež veľmi dobré,“ vysvetľuje Jean-Yves Gautier. „Vďaka dieselovej technológii je to jedno z najvýkonnejších nákladných vozidiel LNG, takže je to určite investícia na zváženie – sledujeme aj túto oblasť!“

Volvo FH s technológiou I-Save prechádza okolo jazera a odráža sa vo vode

 

Gautier Fret Solutions (GFS)
Založená v roku:
2019
Majiteľ: Jean-Yves Gautier
Miesto: Rennes, Francúzsko
Zamestnanci: 450 (vrátane 290 vodičov)
Vozidlový park: 220 nákladných vozidiel
Ročný obrat: 50 miliónov EUR
Najväčší zákazníci: Michelin, TOTAL, Pirelli a Good Year
História: Rémy Gautier založil Société des Transports Gautier (STG) v roku 1949 a pôvodne prepravoval živé zvieratá medzi Rennes a Parížom. Syn Rémyho Gautiera, Jean-Yves, spoločnosť predal v roku 2018 a založil spoločnosť Gautier Fret Solutions (GFS).
Služby: Spoločnosť GFS sa špecializuje na prepravu priemyselných výrobkov v západnom Francúzsku vrátane automobilových súčiastok, pneumatík, oleja a tovaru pre papierenský priemysel.


Volvo FH s technológiou I-Save

Volvo FH s technológiou I-Save je momentálne najúspornejšie vozidlo spoločnosti Volvo Trucks na diaľkovú prepravu. Jeho motor D13TC a aktualizované funkcie na úsporu paliva boli navrhnuté tak, aby znížili náklady na palivo až o sedem percent. Motor D13TC využíva technológiu Turbo Compound, ktorá sa používa vo vysokovýkonných leteckých motoroch, prispôsobenú pre vozovku. Jednotka TC opätovne využíva prebytočné teplo a energiu z výfukových plynov nákladného vozidla. Celá hnacia línia bola tiež kalibrovaná pre maximálnu palivovú účinnosť. Nová konštrukcia piestu umožňuje nižšiu stratu tepelnej energie. Balík I-Save zahŕňa najmodernejšie technológie spoločnosti Volvo Trucks, ako je softvér I-See založený na mapách a technológie I-Cruise a I-Roll. Je to obzvlášť vhodné riešenie pre dopravcov, ktorých vozidlá najazdia viac ako 120 000 km ročne.

Related News

„Je to obrovský rozdiel“: Mimoriadne úspory paliva a AdBlue na náročných fínskych cestách

Fínska spoločnosť Kuljetusliike Antti Airaksinen nedávno začala vo svojich činnostiach distribúcie potravín využívať Volvo FH s technológiou I-Save. Spotreba paliva sa odvtedy znížila o 4,5 litra na 100 kilometrov, čo má ...

„Ťažko sa to dá prekonať“: Zníženie spotreby paliva len na 24 l/100 km s vozidlom Volvo FH I-Save

V spoločnosti Manuel Gonzalez Transportes si po rokoch neustáleho zlepšovania spotreby paliva mysleli, že ich flotila dosiahla úroveň, ktorá už nemôže byť nižšia. Všetko sa zmenilo, keď vyskúšali nové Volvo FH s technológiou I-Save.

...

Prelomové riešenie

V lome Brønnøy Kalk v Nórsku sa testujú autonómne nákladné vozidlá Volvo FH, ktoré na trase dlhej päť kilometrov dopravujú vápenec. Jedná sa o prvé autonómne riešenie spoločnosti Volvo Trucks v skutočnej prevádzke. Jeho cieľom je výrazne ...