„Ťažko sa to dá prekonať“: Zníženie spotreby paliva len na 24 l/100 km s vozidlom Volvo FH I-Save

4 minúty čítania 4 minúty čítania

V spoločnosti Manuel Gonzalez Transportes si po rokoch neustáleho zlepšovania spotreby paliva mysleli, že ich flotila dosiahla úroveň, ktorá už nemôže byť nižšia. Všetko sa zmenilo, keď vyskúšali nové Volvo FH s technológiou I-Save.

Antonio Pérez jazdí už 30 rokov s nákladnými vozidlami – z toho 28 v spoločnosti Manuel Gonzalez Transportes. Jeho otec bol vodičom kamiónu, rovnako ako jeho šiesti bratia. Môžeme teda povedať, že nákladné vozidlá pozná – a neváhal využiť túto príležitosť a byť medzi prvými, ktorí jazdia na novom Volvo FH s technológiou I-Save.

Antonio Pérez, vodič, Manuel Gonzalez Transportes

Antonio Pérez, vodič, Manuel Gonzalez Transportes

„Jazda je veľmi plynulá, pretože pri takýchto nízkych otáčkach nemôžete nič počuť,“ hovorí pri jazde teplou a suchou krajinou v strednom Španielsku. „Na novom motore sa mi páči, že má lepšiu odozvu pri nízkych otáčkach. Môžete použiť vyšší prevodový stupeň, pretože krútiaci moment je dostatočný. A keďže radíte menej, nákladné vozidlo samozrejme spotrebúva menej paliva.“ 

Toto je potešujúca správa pre Thomasa Fernándeza, prevádzkového manažéra a spoluvlastníka spoločnosti Manuel Gonzalez Transportes. „Pri súčasných cenách je spotreba paliva skutočne dôležitá,“ vysvetľuje. „Marže sú veľmi malé a dnes je všetko o cene. Podnikám už 30 rokov a nebolo to vždy takéto. Teraz je to rovnaké pre všetky spoločnosti v oblasti dopravy. Nemôžete byť drahší ako ktokoľvek iný.“

Môžete použiť vyšší prevodový stupeň, pretože krútiaci moment je dostatočný. A keďže radíte menej, nákladné vozidlo samozrejme spotrebuje menej paliva.

Antonio Perez, vodič, Manuel Gonzalez Transportes

Manuel Gonzalez Transportes je rodinný podnik sídliaci na predmestí Madridu, ktorý sa za posledných 50 rokov postupne rozrástol a rozšíril flotilu na viac ako 80 nákladných vozidiel. Úspešné zníženie a minimalizovanie spotreby paliva – a tým aj zníženie nákladov – je pre budúcnosť spoločnosti nevyhnutné. 

„V súčasnosti je náš priemer okolo 28 litrov na 100 kilometrov, ale pred štyrmi rokmi bol priemer 35 litrov a pred ôsmimi rokmi to bolo 38 litrov,“ vysvetľuje Thomás Fernández. „Klesá to, ale je to náročné, pretože keď boli zavedené normy Euro 5 a Euro 6, kamióny spotrebúvali viac paliva. Môžeme špecifikovať, aké vozidlo chceme – kolesá a podobne – čo veľmi pomáha. No aby som bol úprimný, to je maximum, čo vieme urobiť, keďže nákladné vozidlá nevyrábame.“

Thomás Fernández sa domnieva, že nastala zmena a výrobcovia môžu vyvíjať motory, ktoré spĺňajú európske emisné normy, a zároveň šetria palivo. Poukazuje na nové Volvo FH s technológiou I-Save ako dokonalý príklad. Spoločnosť testuje nový model už niekoľko mesiacov na rôznych trasách s rôznym užitočným zaťažením, pričom vždy vidí rovnaké pozitívne výsledky.

Volvo FH s technológiou I-Save jazdiace na priehrade

„Spotreba paliva už za posledné týždne klesla o dva litre a sme na 24 litroch na 100 kilometrov. V prípade 13-litrového motora sa táto úroveň spotreby paliva dosahuje veľmi ťažko a myslím si, že ju bude ťažké prekonať. Z dlhodobého hľadiska predpokladáme, že klesne ešte viac.“

Model Volvo FH s technológiou I-Save je momentálne najnovším modelom spoločnosti Volvo Trucks, ktorý sa v priebehu rokov bude testovať v spoločnosti Manuel Gonzalez Transportes. „Vždy sme otvorení skúšaniu nových riešení a nákladných vozidiel, ak si myslíme, že pre nás môžu byť dobrou investíciou,“ hovorí Thomás Fernández. „Väčšina našich nákladných vozidiel je značky Volvo a už veľmi dlho úzko spolupracujeme so spoločnosťou Volvo Trucks.“

Prevádzkový manažér a spolumajiteľ Thomás Fernández

Prevádzkový manažér a spolumajiteľ Thomás Fernández

Okrem udržiavania nízkych nákladov a konkurencieschopnosti je ďalšou hlavnou výzvou spoločnosti Manuel Gonzalez Transportes nedostatok vodičov. Je to problém, ktorý je v Španielsku viditeľný v celom tomto odvetví, čiastočne z dôvodu vysokých nákladov na získanie vodičského preukazu. V záujme boja proti tomuto trendu zamestnáva spoločnosť neskúsených vodičov a interne ich školí. Preto privítajú všetky riešenia, ktoré uľahčia jazdu s nákladným vozidlom a pomôžu neskúseným vodičom ušetriť palivo, napríklad aktualizovaná technológia I-See. Thomas Fernández si myslí, že vplyv týchto riešení na jazdu je nevyhnutnou súčasťou zvyšovania produktivity a efektívnosti.

„Pre každé nové vozidlo potrebujete adaptačné obdobie, pretože nejaký čas trvá, kým si ho osvojíte a vyškolíte vodičov,“ vysvetľuje. „Keď prišli prvé automatické prevodovky, nikto ich nechcel. Ľudia tvrdili, že je ťažké s nimi manévrovať a prevody preklzávajú. V dnešnej dobe nikto neakceptuje manuálnu prevodovku. To isté sa stane aj teraz.“

Spotreba paliva už za posledné týždne klesla o dva litre a sme na 24 litroch na 100 kilometrov.

Prevádzkový manažér a spolumajiteľ Thomás Fernández

Niektoré veci však vždy zostanú rovnaké, napríklad základy fungovania úspešnej dopravnej spoločnosti: „Vždy budete potrebovať kombináciu dobrých ľudí a dobrých vozidiel. Neuspejete iba s jedným bez druhého.“ 

 

Manuel Gonzales Transportes
Založená v roku:
 60. roky 20. storočia.
Vlastník: Rodinný podnik, ktorý založil Manuel González Blázquez.
Počet zamestnancov: 125 (vrátane 86 vodičov).
Náklad: Mrazený tovar a tovar s regulovanou teplotou.
Počet nákladných vozidiel: 82 (prevažne Volvo Trucks a niekoľko vozidiel značiek Renault Trucks, MAN a Iveco).
História: Rodinná spoločnosť Manuel Gonzalez Transportes funguje od šesťdesiatych rokov. Dnes má spoločnosť pobočky v ôsmich lokalitách v Španielsku a Portugalsku.
Služby: Spoločnosť ponúka širokú škálu služieb pre rôzny objem nákladov, od expresných dodávok balíkov kdekoľvek v Európe až po prepravu intermodálnych kontajnerových lodí.


Volvo FH s technológiou I-Save

Volvo FH s technológiou I-Save je momentálne najúspornejšie vozidlo spoločnosti Volvo Trucks na diaľkovú prepravu. Jeho motor D13TC a aktualizované funkcie na úsporu paliva boli navrhnuté tak, aby znížili náklady na palivo až o sedem percent. Motor D13TC využíva technológiu Turbo Compound, ktorá sa používa vo vysokovýkonných leteckých motoroch, prispôsobenú pre vozovku. Jednotka TC opätovne využíva prebytočné teplo a energiu z výfukových plynov nákladného vozidla. Celá hnacia línia bola tiež kalibrovaná pre maximálnu palivovú účinnosť. Nová konštrukcia piestu umožňuje nižšiu stratu tepelnej energie. Balík I-Save zahŕňa najmodernejšie technológie spoločnosti Volvo Trucks, ako je softvér I-See založený na mapách a technológie I-Cruise a I-Roll. Je to obzvlášť vhodné riešenie pre dopravcov, ktorých vozidlá najazdia viac ako 120 000 km ročne.

Related News

„Je to obrovský rozdiel“: Mimoriadne úspory paliva a AdBlue na náročných fínskych cestách

Fínska spoločnosť Kuljetusliike Antti Airaksinen nedávno začala vo svojich činnostiach distribúcie potravín využívať Volvo FH s technológiou I-Save. Spotreba paliva sa odvtedy znížila o 4,5 litra na 100 kilometrov, čo má ...

Zníženie spotreby paliva až o 10 %: Prečo je Volvo FH s technológiou I-Save pre francúzskeho dopravcu „výhrou“

Popredný francúzsky dopravca Gautier Fret Solutions (GFS) bol medzi prvými, ktorí testovali nové Volvo FH s technológiou I-Save. Prešiel rok a výsledky sú pôsobivé – spotreba paliva sa znížila o tri litre na každých 100 spotrebovaných litrov.

...

Zníženie spotreby paliva, ktoré predstihli všetky očakávania

Iba za štyri roky znížil český prepravca Vapas spotrebu paliva o 10 %. Kľúčom k jeho úspechu boli pravidelné školenia a vzdelávanie vodičov, ako čo najviac využiť najnovšie technológie spoločnosti Volvo.

...