Nový systém batérií pozostáva z dvoch samostatných súprav batérií - jedna je určená
na naštartovanie motora a druhá pre všetky ostatné elektrické zariadenia v kabíne vodiča. Batéria určená na štartovanie má jedinú funkciu a nie je ovplyvnená spotrebou energie na fungovanie ostatných elektronických prvkov výbavy vozidla. Kúrenie alebo chladenie počas parkovania, chladnička, multimediálny systém a ostatné osobné vybavenie vodičov vrátane nabíjania notebookov, mobilných telefónov a tabletov je napájané zo samostatných gélových batérií.
Pomocou technológie gélov, nové riešenie systému batérií napomáha napĺňať čoraz vyššie energetické požiadavky, ktoré dnes vyžadujú mnohí zákazníci. V porovnaní s bežnými batériami na báze olova má gélová technológia vyššiu schopnosť udržať vysokú koncentráciu energie po dlhšiu dobu.
"Prínos možno vidieť predovšetkým v diaľkovej doprave a v skutočne horúcich alebo chladných poveternostných podmienkach. Aj počas chladných nocí počas zimy si vodič môže vychutnať plnohodnotný oddych v kabíne vozidla bez potreby vstávať a opätovne štartovať motor, aby sa batérie dobili," vysvetľuje Samuel Nerdal.
Zníženie počtu štartov motora znamená tiež nižšiu spotrebu paliva a zníženie negatívnych dopadov na životné prostredie. " Odparkované vozidlo s motorom na voľnobehu spotrebuje asi 3 litre paliva za hodinu S naším riešením je možné minimalizovať čas voľnobehu a tým výrazne znížiť náklady na pohonné hmoty," hovorí Samuel Nerdal.
Nové gélové batérie ponúkajú omnoho dlhšiu životnosť ako bežné batérie na báze olova a viac nabíjacích cyklov. V skutočnosti vydržia až 10-15 krát dlhšie.
„Náš systém batérií nielenže plní súčasné vysoké nároky na bezpečnú dodávku elektrickej energie, ale tiež prispieva k zvýšeniu času prevádzky a nižším prevádzkovým nákladom. Toto riešenie prinesie prospech našim zákazníkom," hovorí Samuel Nerdal.