Môžete nám, prosím, na úvod zhrnúť, ako vznikla spoločnosť J.R.Steindorfer?
Našu dopravnú spoločnosť sme založili v septembri 1991 v Prahe, takže máme historickú českú „Koncesní listinu“ na prevádzkovanie štyroch vozidiel v medzinárodnej autodoprave. Po rozdelení Československa v roku 1993 sme sa preregistrovali na Slovensko a začali budovať modernú dopravnú spoločnosť. V roku 1995 sme ako prví na Slovensku zaviedli online satelitný monitoring vozidiel „Euteltracs“ s palubnými počítačmi od firmy Kapsch. Rozvoj spoločnosti, ako i rastúce nároky nás priviedli v roku 1999 k vybudovaniu vlastného areálu s potrebnými službami pre kamióny – tankovanie, umývanie, parkovanie, pneuservis, skladovanie a najmä servis a opravy vozidiel VOLVO. Ak k tomu pripočítame i stanicu technickej kontroly, tak všetky potrebné služby sme dokázali sústrediť na jednom mieste. Bola to však doba vysokej nezamestnanosti a dostatku vodičov, čo vytváralo všeobecne dobré predpoklady pre rozvoj dopravy. V dnešnej dobe by som sa takého projektu bál, okrem iných faktorov, i z dôvodu nedostatku pracovnej sily.
Dnešná doba prináša so sebou rôzne a veľakrát aj neočakávané zmeny. Ako sa s nimi Vaša spoločnosť vysporiadala?
Pravdou je, že za tých tridsať rokov sa veľa vecí veľmi zmenilo, a rýchlosť zmien rastie kvadraticky. Rozvoj IT sektora i prebiehajúca štvrtá priemyselná revolúcia 4.0 zasiahli do výroby i služieb, dopravu nevynímajúc. Tento logický vývoj nemožno zastaviť z dôvodu pozitívneho vplyvu na ekológiu, bezpečnosť dopravy, zlepšenie naturálnych i finančných ukazovateľov a pod.
Na druhej strane sám život prináša nepredvídateľné situácie, ktoré sú veľmi ťažko riešiteľné. Veď kto by si pred tridsiatimi rokmi pomyslel, že budeme mať nedostatok vodičov, alebo že vypukne celosvetová pandémia nevídaných rozmerov ...
Negatívne účinky však mali zásahy zo strany štátu, ktoré účelovo obohatili určitú skupinu ľudí na úkor celej spoločnosti. Ako príklad uvediem výmenný kurz eura voči slovenskej korune, kde u exportne orientovaných spoločností došlo k okamžitému poklesu tržieb o 25%. Ďalším príkladom je zavedenie predraženého mýta, kde sa naše tvrdenia o jeho nevýhodnosti potvrdili až po dlhých desiatich rokoch. Je pre nás veľkým zadosťučinením, že jeho vtedajší obhajcovia ho dnes kritizujú !
Priniesla dnešná situácia pre Vašu spoločnosť aj pozitívne zmeny?
Myslím že po výmene vládnej garnitúry dochádza konečne k očiste spoločnosti a návratu k právnemu štátu. Rovnosť pred zákonom je dôležitá rovnako pre občana, ako i dopravcu. Všetci si pamätáme preťažovanie kamiónov, či karuselové obchody niektorých dopravných spoločností. Rovnaké podmienky pri podnikaní sú základom pre kvalitnú hospodársku súťaž. O to viac nás teší, že nová vláda akceptovala naše požiadavky v tejto hospodársky ťažkej situácii a vyšla nám v ústrety znížením dane z motorových vozidiel i zľavami z mýta, čím čiastočne zlepšila podmienky pre podnikanie v cestnej doprave.
Dnes preberáte flotilu 7 vozidiel Volvo FH. Aké uplatnenie nájdu vo Vašom vozovom parku?
Naša flotila sa skladá výlučne z vozidiel VOLVO, pričom nové, kvalitné vozidlá nahradia staršie jazdené vozidlá s ubehnutými miliónmi kilometrov. Tieto vozidlá budú prednostne zaradené na prepravu potravín, ako i na Slovensku zavádzaného systému zvozu a rozvozu zásielok Palletways.
Všetky ťahače sú vybavené palivovo úspornými motormi Volvo D13TC s technológiou Turbo Compound.
Veľmi sa tešíme zavedeniu nových vozidiel do prevádzky, nakoľko sú to naše prvé vozidlá s touto technológiou. Technická prezentácia, ako i pochvalné referencie dopravcov potvrdzujú, že VOLVO nespí na vavrínoch, ale v technických vylepšeniach sa vždy snaží držať náskok pred konkurenciou.
Ak sa rozhodujete pre kúpu nového vozidla, aké parametre považujete pre Vašu spoločnosť najdôležitejšie?
Ako pri každom výberovom konaní: kvalita, hospodárnosť, cena, lojalita k značke, servisné služby. Ak by sme sa rozhodovali len podľa cien, tak by sme žiaľ nejazdili so značkou VOLVO. Kvalita, spotreba paliva, lojalita a servis teda presúvajú jazýčky váh k značke VOLVO.
Mať skúsených a šikovných vodičov je dnes veľmi dôležité. Aký je váš recept na udržanie si tých najlepších?
Myslím že neexistuje univerzálny recept na udržanie zamestnancov. Každý človek je iný, každý má iné predstavy, iné záujmy, iný vzťah k práci. Najlepším riešením je pravdepodobne hľadanie optimálneho pomeru medzi slušným odmeňovaním, kvalitným pracovným prostredím tvoreným práve prideleným vozidlom a korektnými vzťahmi na pracovisku.
Aké sú v súčasnosti pre vás tie najväčšie výzvy v podnikaní v nákladnej doprave?
Najväčšou výzvou je úspešné zavedenie systému zvozu a rozvozu paletových zásielok Palletways, ktorý je od roku 1994 úspešne zavedený v 24 európskych štátoch a má 450 členov napojených na 23 HUB-ov v celej Európe.
FAKTY O SPOLOČNOSTI J.R.STEINDORFER, s.r.o.
Andrea Ondrejíková
Marketing & PR Coordinator, Volvo Group Slovakia, s.r.o.
Mobil: +421 903 220 585
E-mail: andrea.ondrejikova@volvo.com
Spoločnosť Volvo Trucks poskytuje kompletné prepravné riešenia pre profesionálnych a náročných partnerov, pričom prináša kompletnú ponuku stredných a ťažkých nákladných vozidiel. Podporu zákazníkom zabezpečuje celosvetová sieť, ktorú tvorí 2 200 predajcov a servisných dielní v 130 krajinách. Nákladné vozidlá Volvo sa montujú v 12 krajinách po celom svete. V roku 2023 bolo na celom svete dodaných približne 145,000 nákladných vozidiel Volvo. Spoločnosť Volvo Trucks je súčasťou skupiny Volvo Group, jedného z popredných svetových výrobcov nákladných vozidiel, autobusov a konštrukčných zariadení, ako aj lodných a priemyselných motorov. Spoločnosť Volvo Group poskytuje tiež finančné a servisné služby. Práca spoločnosti Volvo Trucks je založená na základných hodnotách – kvalita, bezpečnosť a starostlivosť o životné prostredie.