Trucks

Špecifikácia
Volvo FH Aero

Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FH Aero.

Hnacia línia

Prezrite si technické údaje motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombináciie hnacích línií a pomocných pohonov.

Ťažké elektrické vozidlá - pomer výkonu a krútiaceho momentu

 

G13 – pomer výkonu a krútiaceho momentu

Čístý výkon podľa normy EC 582/2011

D13 – pomer výkonu a krútiaceho momentu

Čistý výkon podľa normy EC 582/2011

D13 I-Save – pomer výkonu a krútiaceho momentu

Čístý výkon podľa normy EC 582/2011

Elektrický pohon

Volvo FH Aero Electric

Výkon

Trvalý výkon až 330 – 490 kW (450 – 666 k)

Dojazd

Až 300 km (ťahač s návesom, pohon 4x2)

Čas nabíjania (plné nabitie)

9,5 h striedavým prúdom (43 kW)
2,5 h jednosmerným prúdom (250 kW)

Kapacita batérií

360 – 540 kWh, 4 až 6 batérií

  

Plynový pohon

G13

Emisná norma

Euro 6

Počet valcov

6

Objem

12,8 dm³

Zdvih

158 mm

Vŕtanie valca

131 mm

Kompresný pomer

17:01

Ekonomické otáčky

900 – 1 400 1/min

Výkon motorovej brzdy

200 kW

Výkon motorovej brzdy*

380 kW (2 300 1/min)

Olejové filtre

2 plnoprietokové

Objem oleja vrátane filtrov pri výmene

35 l

Chladiaci systém, celkový objem

38 l

  
 

G13 420 k (309 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min

420 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min.

2 100 Nm

  
 

G13 460 k (338 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min

460 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 950 – 1 400 1/min

2 300 Nm

  
 

G13 500 k (368 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min

500 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 980 – 1 404 1/min.

2 550 Nm

  
     

Naftový pohon

D13

D13 I-Save 

Emisná norma

Euro 6

Euro 6

 

Počet valcov

6

6

 

Objem

12,8 dm³

12,8 dm³

 

Zdvih

158 mm

158 mm

 

Vŕtanie valca

131 mm

131 mm

 

Kompresný pomer

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomické otáčky

900 – 1 400 1/min

900 – 1 300 1/min.

 

Výkon motorovej brzdy

175 kW (2 300 1/min)

150 kW

 

Výkon motorovej brzdy*

340 kW (2 300 1/min)

435 kW (2 300 1/min)

 

Olejové filtre

2 plnoprietokové

2 plnoprietokové

 

Objem oleja vrátane filtrov pri výmene

35 l

35 l

 

Chladiaci systém, celkový objem

24 l

26 l

 
    

Požiadavky na palivo

Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2.generácie (EN15940, syntetická nafta)

Interval výmeny oleja

Do 150 000 km alebo raz ročne, olej VDS4.

 

 

D13 420 k (309 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

420 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min.

2 100 Nm

  
 

D13 I-Save 420 k (309 kW)*

 

  
 

Max. výkon pri 1 230 – 1 600 1/min

420 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 900 – 1 230 1/min.

2 400 Nm

  
 

D13 460 k (338 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

460 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 1/min.

2 300 Nm

  
 

D13 I-Save 460 k (338 kW)*

   
 

Max. výkon pri 1 240 – 1 600 1/min.

460 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 900 – 1 240 1/min.

2 600 Nm

  
 

D13 I-Save 480 k (353 kW)*

   
 

Max. výkon pri 1 250 – 1 600 1/min.

480 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 900 – 1 250 1/min.

2 700 Nm

  
 

D13 500 k (368 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

500 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 1/min.

2 500 Nm

  
 

D13 I-Save 500 k (368 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 250 – 1 600 1/min.

500 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 900 – 1 250 1/min.

2 800 Nm

  
 

D13 540 k (397 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 458 – 1 700 1/min.

540 k

  
 

Max. krútiaci moment pri 1 000 – 1 400 1/min.

2 600 Nm

  
     

*Možnosť prevádzky na bionaftu B100

Pomocný pohon namontovaný na motore

 

Výstupný krútiaci moment

Pomer 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1 000 Nm*

1.26:1

 
    

* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.

I-Shift

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Celková hmotnosť súpravy (t)

AT2412

Priamy

2 400

44

AT2612

Priamy

2 600

100

ATO2612

Rýchlobeh

2 600

100

AT2812

Priamy

2 800

70

ATO3112

Rýchlobeh

3 150

100

    

Technické parametre I-Shift Dual Clutch

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Celková hmotnosť súpravy (v tonách)

SPO2812

Rýchlobeh

2 800

80

    

Typ

Náprava

Prevodový stupeň

Max. krútiaci moment (Nm)

Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t)

Celková hmotnosť súpravy (t)

Jednoduchý prevod

RSS1244B

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

12

44

RSS1344C/E

Jednoduchý

Hypoidný

2 600

13

44

RSS1344E

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

13

44

RSS1352A

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

13

52

RSS1370A/B

Jednoduchý

Hypoidný

3 800

13

70

RTS2370A

Tandemový

Hypoidný

3 800

23

70

RTS2310A

Tandemový

Hypoidný

3 800

23

100

Redukcia náboja

RSH1370F

Jednoduchá

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

13

70

RT2610B/F

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

26

100

RTH3210F

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

32

100

RTH3212F

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

32

100

RTH3312

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

33

100

RTH3815

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

38

100

      

Prevodové pomery zadnej nápravy

Jednoduché nápravy

RSS1244B

RSS1344C

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RSH1370F

2.06:1

2.31:1*

2.06:1

2.06:1

2.06:1

3.46:1

2.17:1

2.47:1*

2.17:1

2:17.1

2.17:1

3.61:1

2.31:1

2.47:1*

2.31:1

2.31:1

2.31:1

3.76:1

2.47:1

2.85:1*

2.47:1

2.47:1

2.47:1

4.12:1

2.64:1

3.08:1*

2.64:1

2.64:1

2.64:1

4.55:1

2.85:1

3.36:1*

2.85:1

2.85:1

2.85:1

5.41:1

3.08:1

3.70:1

3.08:1

3.08:1

3.08:1

 
3.36:1

4.11:1

3.36:1

3.36:1

3.40:1**

 
 

4.63:1

  

3.67:1**

 
 

5.29:1

  

4.11:1**

 
 

6.17:1

    
      

* Pre RSS1344E

** Pre RSS1370B

Tandemové nápravy

RST2370A/B

RTS2310A

RTH2610B

RTH2610F

RTH2610B7F

RTH3210F

RTH3212F

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:1

3.33:13.61:14.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.93:1

3.97:1

3.97:1

3.97:1

3.93:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

 

6.18:1

 

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

   

7.21:1

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

       
         

 

D13 420 k

D13 460 k

D13 500 k

D13 540 k

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukciou náboja

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

     

 

D13 I-Save 420 k

D13 I-Save 460 k

D13 I-Save 500 k

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

 

ATO2612

 

AT2812

  

ATO3112

  

I-Shift Dual Clutch

SP2812

 

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1244B

 

RSS1344C/E

 

RSS1344E

 

RSS1352A

 

RSS1370A/B

 

RTS2370A

 

RTS2310A

 

Nápravy s redukciou náboja

RSH1370F

 

RTH2610F

 

RTH3210

 

RTH3312

 

RTH3815

 

    

 

G13 420 k

G13 460 k

G13 500 k

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1344E

 

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RTS2310A

Nápravy s redukciou náboja

RSH1370F

RTH2610F

    

Na pohon najrôznejšieho vybavenia nadstavby je v ponuke celý rad pomocných pohonov, závislých aj nezávislých na spojke a s vysokým krútiacom momentom.

Pomocné pohony nezávislé od spojky

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

PTER-100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

Pomocné pohony závislé od spojky

PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.

PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.

PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.

Exteriér a interiér

Vyhľadajte si technické údaje o rozmeroch kabíny a objavte prvky výbavy, ktoré ponúkajú. 

Zvoliť si môžete jeden žo štyroch variant exteriéru, aby vozidlo vyhovovalo vašim potrebám. 

Volvo FH Aero with the basic exterior trim


Základná výbava

Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá. Chrómové svetlomety. Slnečná clona, kryty zrkadiel a míraumél vo farbe Lightning šedá. 

Volvo FH Aero with the enhanced exterior trim


Vylepšená výbava

Mriežka chladiča vo farbe kabíny. Chrómové svetlomety. Slnečná clona, kryty zrkadiel, kľučky dverí a nárazník vo farbe Lightning šedá.

Volvo FH Aero with highest level exterior trim


Najvyššia úroveň výbavy

Mriežka chladiča, kryty zrkadiel, slnečná clona, kľučky dverí, nárazník a spojler vo farbe kabíny. Chrómové svetlomety.

Volvo FH Aero with basic with sturdy front exterior trim


Základná výbava s robustnou prednou časťou

Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá. Čierne svetlomety. Slnečná clona a kryty zrkadiel vo farbe Lightning šedá. Oceľový nárazník nalakovaný šedou farbou.

Volvo FH Aero je v ponuke so šiestimi úrovňami výbavy interiéru, ktoré vyhovujú rôznym potrebám.

Volvo FH Aero with vinyl and textile trim robust, interior trim level


Vinylová a textilná výbava Robust

Odolné materiály z vinylu a textilu v modernom farebnom vyhotovení, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FH Aero with textile trim dynamic, interior trim level


Textilná výbava Dynamic

Textilný interiér v modernom farebnom vyhotovení v rôznych odtieňoch sivej, ktorý ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FH Aero with plush trim progressive, interior trim level


Plyšová výbava Progressive

Mäkké plyšové obloženie v decentnom farebnom vyhotovení, ktoré sa hodí sa k rôznym častiam obloženia interiéru.

Volvo FH Aero with leather trim robust, interior trim level


Kožená výbava Robust

Interiér v decentnom farebnom vyhotovení s celokoženými sedadlami v dvoch farbách, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FH Aero with leather trim dynamic, interior trim level


Kožená výbava Dynamic

Interiér v rôznych odtieňoch sivej s celokoženými sedadlami v dvojfarebnom prevedení, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FH Aero with leather trim progressive, interior trim level


Kožená výbava Progressive

Interiér v rôznych odtieňoch Skylark (béžová) s celokoženými sedadlami v dvojfarebnom prevedení, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FH Aero globetrotter XXL cab with measurements, viewed from the side

Globetrotter XXL: pohodlie a priestor

Kabína Globetrotter XXL ponúka bezpečné a pohodlné prenocovanie až pre dve osoby na širšom a dlhšom spodnom lôžku, ktoré prináša ešte väčšie pohodlie počas spánku vďaka predĺženej verzii. 

Volvo FH Aero globetrotter XL cab with measurements, viewed from the side

Globetrotter XL: mnoho úložného priestoru

Kabína Globetrotter XL (CAB-XHSL) tiež ponúka dostatok priestoru na pohodlné prenocovanie až pre dve osoby a okrem toho vďaka pridanej výške disponuje ešte väčšími úložnými priestormi. Vnútorná výška kabíny je 220 cm (211 cm v časti nad krytom motora).

Volvo FH Aero globetrotter cab with measurements, viewed from the side

Globetrotter: miesto pre dvoch

Kabína Globetrotter (CAB-HSLP) poskytuje komfortný priestor pre prenocovanie až dvoch osôb. Vďaka svojej vertikálnej konštrukcii naviac disponuje dostatkom úložného priestoru. Vnútorná výška je 205 cm (196 cm v časti nad krytom motora).

Volvo FH Aero sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Spacia kabína

Spacia kabína (CAB-SLP) poskytujúca pohodlný nocľah až pre dve osoby. Vnútorná výška je 171 cm, 162 cm v časti nad krytom motora.

Volvo FH Aero low sleeper cab with measurements, viewed from the side


Nízka spacia kabína

Nízka spacia kabína (CAB-LSLP) so zníženou strechou a odpružením kabíny ponúka doplnkový priestor pre náklad nad kabínou.  Vnútorná výška je 147 cm, 138 cm v časti nad krytom motora.

Ťahač

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpruženie

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

4x2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22.5

3 430

3 800

3 9503 225

4x2

High (vysoký)

Listové/vzduchové

315/80-R22.5

3 440

3 800

3 9503 225

4x2

Med (stredný)

Listové/vzduchové

315/70-R22.5

3 350

3 720

3 870

3 145

4x2

Low (nízky)

Vzduchové/vzduchové

315/60-R22.5

3 230

3 600

3 750

3 025

4x2

Low (nízky)

Vzduchové/vzduchové

315/60-R22.5

3 250

3 620

3 770

3 045

4x2

X-Low (extra nízky)

Vzduchové/vzduchové

295/60-R22.5

3 210

3 580

3 730

3 005

6x2

Med (stredný)

Listové/vzduchové

315/70-R22.5

3 350

3 720

3 870

3 145

        

 

Podvozok určený na dostavbu

 

 

 

Výška A (mm)

Výška B (mm)

Výška C (mm)

Výška D (mm)

Pohon

Výška podvozku

Odpruženie

Pneumatiky

CAB-SLP

CAB-HSLP

CAB-XHSL

CAB-LSLP

6×2

High (vysoký)

Vzduchové/vzduchové

315/80-R22.5

3 410

3 780

3 930

3 205

6×2

Med (stredný)

Vzduchové/vzduchové

315/70-R22.5

3 330

3 700

3 850

3 125

6×2

Low (nízky)

Vzduchové/vzduchové

315/60-R22.5

3 230

3 600

3 750

3 025

6×2

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 460

3 830

3 980

3 255

6×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 450

3 820

3 970

3 245

8×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 480

3 850

4 000

3 275

10×4

High (vysoký)

Listové/listové

315/80-R22.5

3 480

3 850

4 000

3 275

        

*Približné výšky

Štvorbodové odpruženie kabíny

Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.

 

Otvory pre nasávanie vzduchu

Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný prívod vzduchu.

 

Farby

Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.

 

Čalúnenie

Na výber je viacero štýlov. Vinyl, textil a plyš. Niektoré poťahy sedadiel (okrem vinylu a textilu) sa dajú objednať s funkciou ventilácie.

 

Sedadlo vodiča

Vyberte si z troch úrovní pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 240 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.

 

Sedadlo spolujazdca

Dostupné tri úrovne pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy. Dostupný je aj pohyblivý variant sedadla.

 

Lôžka

Skonštruované tak, aby poskytovali pohodlné prenocovanie. Rozmery lôžka 74×200 cm, stredná časť šírky 81,5 cm alebo 74×200 cm, s možnosťou rozšírenia na 88×200 cm so strednou časťou šírky 95,5 cm. Lôžko v kabíne Globetrotter XXL má dĺžku 213 cm. Šírka pri hlave je 99 cm, v strednej časti 106,5 cm a pri nohách 91 cm. Vybavte si kabínu 16-centimetrovým penovým matracom s taštičkovými pružinami pre vynikajúce pohodlie. Na výber sú tri stupne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné: sklápacie lôžko s nastaviteľným operadlom a horné lôžko Comfort (rozmery 60×190 cm alebo 70×190 cm).

Úložný priestor v interiéri

Kabína je vybavená prednou policou so štyrmi zásuvkami DIN a dvomi veľkými úložnými priestormi s roletovými dverami na strane vodiča a na strane spolujazdca. Zadná stena disponuje ľahkou hornou zadnou poličkou s vynikajúcim osvetlením. Pod lôžkom nájdete dve zasúvacie priehradky s celkovým objemom 130 litrov. Okrem toho sú v ponuke dva menšie úložné priestory pod matracom s objemom 10 l (pri nohách) a 15 l (pri hlave). Pri nohách lôžka je odkladacia priehradka na PET fľašu.

 

Vonkajšie úložné priestory

Na oboch stranách kabíny nájdete veľké úložné priestory, ktoré sa otvárajú z vonkajšieho priestoru alebo z interiéru. Dodatočný nevykurovaný úložný priestor s objemom 30 litrov sa nachádza pod kabínou na oboch stranách.

 

Strešný otvor/strešné okno

Každá kabína je vybavená pevným priehľadným otvorom, prípadne voliteľným strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Slúži tiež ako núdzový východ. Strešné okno sa ovláda ručne alebo elektricky.

 

Volant

V závislosti od technických parametrov vozidla je dostupný v dvoch veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm. Výšku volantu možno nastaviť v rozsahu až 90 mm a jeho uhol meniť v rozsahu 28°. Vodič má vďaka kĺbovému nastaveniu možnosť prispôsobiť si vertikálnu polohu volantu v rozmedzí -5° až +15°.  Integrované ovládacie prvky vo volante umožňujú bezpečné a pohodlné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom paneli a bočnom displeji.

 

Systém klimatizácie

Reguláciu teploty umožňujú tri rôzne systémy klimatizácie. Ventilátor s tradičným vyhrievaním chladiacou kvapalinou. Manuálna klimatizácia (MCC). Klimatizácia s automatickým riadením teploty (ECC/ECC2). Systém môže mať senzory svetla, hmly a kvality vzduchu. A dá sa doplniť aj o nezávislé teplovzdušné/teplovodné kúrenie a systém I-Park Cool (nezávislá klimatizácia kabíny).

 

I-ParkCool 

Kabínu viete ochladiť na príjemnú teploty bez zapínania motora. Systém I-ParkCool totiž dokáže regulovať teplotu v interiéri aj počas státia vozidla. Spolupracuje s nezávislým kúrením kabíny s cieľom vytvoriť príjemnú klímu: oceníte to hlavne v noci, keď teplota prudko klesá. A naviac je tichý - je približne o 20 dB tichší než konkurenčné riešenia na trhu, čo znižuje hluk a zvyšuje kvalitu odpočinku. Systém je plne integrovaný s bežným ventilačným systémom vozidla a horúci alebo studený vzduch sa podľa potreby pohodlne a rovnomerne rozvádza bežnými ventilačnými otvormi. Nemá vplyv ani na aerodynamiku kabíny, ani na vnútornú výšku. S výnimkou vyhrievania kabíny (PH-CAB).

Podvozok

Nádete tu technické údaje týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, typov zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.

X-Low (extra nízky), ťahač

pribl. 810 mm

Low (nízky)

pribl. 850 mm

Med (stredný)

pribl. 900 mm

High (vysoký)

pribl. 1 000 mm

X-High (extra vysoký)

pribl. 1 200 mm

  

 

Vzduchové

Listové

X-Low (extra nízky)

8

-

Low (nízky)

8

-

Med (stredný)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

   

*S dvojitými prednými nápravami

Typ

Nápravy

Odpruženie

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Vlečené/tlačené nápravy

Jednoduchý

RAD-L90

4x2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4x2

Vzduchové

11,5/13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4x2

Vzduchové (pre stavebníctvo)

13 t

Redukčný prevod v kolese

 
      

Náprava

RADT-GR

6x2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)

RAPD-GR

6x2

Vzduchové

16/19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (pevná/riadená)

RAPD-G4

6x2

Vzduchové

16 t

Samostatný

Tlačená náprava (pevná)

RADD-G2

6×4/8×4

Vzduchové (pre stavebníctvo)

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-BR

6×4/8×4

Parabolické

20/21 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/bežné listové

23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Bežné listové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR3

8x4

Bežné listové

38 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená) + vlečená náprava (pevná/riadená)

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená)

RADDT-G2

8×4/10×4

Vzduchové (pre stavebníctvo)

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

      

V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže

Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva v nádrži ťahača 4×2 je 1 510 litrov. Nádrž na LNG vo veľkostiach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).

Nádrže AdBlue

Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.

Brzdy

Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.

 

EBS Medium

Balík EBS Medium obsahuje okrem balíka EBS Standard aj nasledujúce prvky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroja Volvo Tech Tool.

 

Auto Hold

Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.

 

Analýza opotrebovania obloženia

Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).

 

Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy

Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

Dodatočná voliteľná výbava:

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:

 

Brzda pre vyrovnanie súpravy

Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.

 

Elektronické riadenie stability (ESC)

Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.

 

Svetlo núdzového brzdenia

Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.

Volvo dynamické riadenie

Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Možno ho kombinovať s nezávislým odpružením predných kolies.

Tlačené nápravy

Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

Vlečené nápravy

Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.

Zdvíhanie tandemovej nápravy

U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie  6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.

Zobrazené funkcie nemusia byť súčasťou štandardnej výbavy alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.

Radi by ste sa na niečo spýtali?

Obchodný zástupca Volvo Trucks vám ochotne odpovie. Zastavte sa, zavolajte alebo ho požiadajte, aby vás navštívil.