Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FH Aero.
Prezrite si technické údaje motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombináciie hnacích línií a pomocných pohonov.
Čístý výkon podľa normy EC 582/2011
Čistý výkon podľa normy EC 582/2011
Čístý výkon podľa normy EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FH Aero Electric |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 330 – 490 kW (450 – 666 k) |
Dojazd | Až 300 km (ťahač s návesom, pohon 4x2) |
Čas nabíjania (plné nabitie) | 9,5 h striedavým prúdom (43 kW) |
Kapacita batérií | 360 – 540 kWh, 4 až 6 batérií |
Plynový pohon | G13 |
---|---|
Emisná norma | Euro 6 |
Počet valcov | 6 |
Objem | 12,8 dm³ |
Zdvih | 158 mm |
Vŕtanie valca | 131 mm |
Kompresný pomer | 17:01 |
Ekonomické otáčky | 900 – 1 400 1/min |
Výkon motorovej brzdy | 200 kW |
Výkon motorovej brzdy* | 380 kW (2 300 1/min) |
Olejové filtre | 2 plnoprietokové |
Objem oleja vrátane filtrov pri výmene | 35 l |
Chladiaci systém, celkový objem | 38 l |
G13 420 k (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 420 k | |||
Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min. | 2 100 Nm | |||
G13 460 k (338 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 460 k | |||
Max. krútiaci moment pri 950 – 1 400 1/min | 2 300 Nm | |||
G13 500 k (368 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 500 k | |||
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 404 1/min. | 2 550 Nm | |||
Naftový pohon | D13 | D13 I-Save | |
---|---|---|---|
Emisná norma | Euro 6 | Euro 6 | |
Počet valcov | 6 | 6 | |
Objem | 12,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Zdvih | 158 mm | 158 mm | |
Vŕtanie valca | 131 mm | 131 mm | |
Kompresný pomer | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomické otáčky | 900 – 1 400 1/min | 900 – 1 300 1/min. | |
Výkon motorovej brzdy | 175 kW (2 300 1/min) | 150 kW | |
Výkon motorovej brzdy* | 340 kW (2 300 1/min) | 435 kW (2 300 1/min) | |
Olejové filtre | 2 plnoprietokové | 2 plnoprietokové | |
Objem oleja vrátane filtrov pri výmene | 35 l | 35 l | |
Chladiaci systém, celkový objem | 24 l | 26 l | |
Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2.generácie (EN15940, syntetická nafta)
Do 150 000 km alebo raz ročne, olej VDS4.
D13 420 k (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 420 k | |||
Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min. | 2 100 Nm | |||
D13 I-Save 420 k (309 kW)* |
| |||
Max. výkon pri 1 230 – 1 600 1/min | 420 k | |||
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 230 1/min. | 2 400 Nm | |||
D13 460 k (338 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 460 k | |||
Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 1/min. | 2 300 Nm | |||
D13 I-Save 460 k (338 kW)* | ||||
Max. výkon pri 1 240 – 1 600 1/min. | 460 k | |||
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 240 1/min. | 2 600 Nm | |||
D13 I-Save 480 k (353 kW)* | ||||
Max. výkon pri 1 250 – 1 600 1/min. | 480 k | |||
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 250 1/min. | 2 700 Nm | |||
D13 500 k (368 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 500 k | |||
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 1/min. | 2 500 Nm | |||
D13 I-Save 500 k (368 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 250 – 1 600 1/min. | 500 k | |||
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 250 1/min. | 2 800 Nm | |||
D13 540 k (397 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 458 – 1 700 1/min. | 540 k | |||
Max. krútiaci moment pri 1 000 – 1 400 1/min. | 2 600 Nm | |||
*Možnosť prevádzky na bionaftu B100
| Výstupný krútiaci moment | Pomer | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1 000 Nm* | 1.26:1 | |
* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.
12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Priamy | 2 400 | 44 |
AT2612 | Priamy | 2 600 | 100 |
ATO2612 | Rýchlobeh | 2 600 | 100 |
AT2812 | Priamy | 2 800 | 70 |
ATO3112 | Rýchlobeh | 3 150 | 100 |
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Celková hmotnosť súpravy (v tonách) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Rýchlobeh | 2 800 | 80 |
Typ | Náprava | Prevodový stupeň | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t) | Celková hmotnosť súpravy (t) |
Jednoduchý prevod | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244B | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 12 | 44 |
RSS1344C/E | Jednoduchý | Hypoidný | 2 600 | 13 | 44 |
RSS1344E | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 13 | 44 |
RSS1352A | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Jednoduchý | Hypoidný | 3 800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemový | Hypoidný | 3 800 | 23 | 70 |
RTS2310A | Tandemový | Hypoidný | 3 800 | 23 | 100 |
Redukcia náboja | |||||
RSH1370F | Jednoduchá | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 13 | 70 |
RT2610B/F | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 26 | 100 |
RTH3210F | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 32 | 100 |
RTH3212F | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 38 | 100 |
RSS1244B | RSS1344C | RSS1344E | RSS1352A | RSS1370A/B | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.31:1* | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.47:1* | 2.17:1 | 2:17.1 | 2.17:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.47:1* | 2.31:1 | 2.31:1 | 2.31:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.85:1* | 2.47:1 | 2.47:1 | 2.47:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 3.08:1* | 2.64:1 | 2.64:1 | 2.64:1 | 4.55:1 |
2.85:1 | 3.36:1* | 2.85:1 | 2.85:1 | 2.85:1 | 5.41:1 |
3.08:1 | 3.70:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | 3.08:1 | |
3.36:1 | 4.11:1 | 3.36:1 | 3.36:1 | 3.40:1** | |
4.63:1 | 3.67:1** | ||||
5.29:1 | 4.11:1** | ||||
6.17:1 | |||||
* Pre RSS1344E
** Pre RSS1370B
RST2370A/B | RTS2310A | RTH2610B | RTH2610F | RTH2610B7F | RTH3210F | RTH3212F | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.93:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 3.93:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | 7.21:1 | |||||
6.17:1 | 4.63:1 | |||||||
| D13 420 k | D13 460 k | D13 500 k | D13 540 k |
I-Shift | ||||
---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||
SP2812 |
| • | • | • |
Nápravy s jednoduchým prevodom | ||||
RSS1244B | • | •
| • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • |
RSS1344E | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • |
Nápravy s redukciou náboja | ||||
RSH1370F | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • |
| D13 I-Save 420 k | D13 I-Save 460 k | D13 I-Save 500 k |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • |
|
|
AT2612 | • | • |
|
ATO2612 | • | • | |
AT2812 | • | ||
ATO3112 | • | ||
I-Shift Dual Clutch | |||
SP2812 |
| • | • |
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||
RSS1244B | • | • | |
RSS1344C/E | • | • | |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | |
RTS2370A | • | • | |
RTS2310A | • | • | |
Nápravy s redukciou náboja | |||
RSH1370F | • | • | |
RTH2610F | • | • | |
RTH3210 | • | • | |
RTH3312 | • | • | |
RTH3815 | • | • | |
| G13 420 k | G13 460 k | G13 500 k |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||
RSS1244B | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1344E | • | • | |
RSS1352A | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Nápravy s redukciou náboja | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
Na pohon najrôznejšieho vybavenia nadstavby je v ponuke celý rad pomocných pohonov, závislých aj nezávislých na spojke a s vysokým krútiacom momentom.
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTER-100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.
PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.
Vyhľadajte si technické údaje o rozmeroch kabíny a objavte prvky výbavy, ktoré ponúkajú.
Zvoliť si môžete jeden žo štyroch variant exteriéru, aby vozidlo vyhovovalo vašim potrebám.
Základná výbava
Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá. Chrómové svetlomety. Slnečná clona, kryty zrkadiel a míraumél vo farbe Lightning šedá.
Vylepšená výbava
Mriežka chladiča vo farbe kabíny. Chrómové svetlomety. Slnečná clona, kryty zrkadiel, kľučky dverí a nárazník vo farbe Lightning šedá.
Najvyššia úroveň výbavy
Mriežka chladiča, kryty zrkadiel, slnečná clona, kľučky dverí, nárazník a spojler vo farbe kabíny. Chrómové svetlomety.
Základná výbava s robustnou prednou časťou
Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá. Čierne svetlomety. Slnečná clona a kryty zrkadiel vo farbe Lightning šedá. Oceľový nárazník nalakovaný šedou farbou.
Volvo FH Aero je v ponuke so šiestimi úrovňami výbavy interiéru, ktoré vyhovujú rôznym potrebám.
Vinylová a textilná výbava Robust
Odolné materiály z vinylu a textilu v modernom farebnom vyhotovení, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Textilná výbava Dynamic
Textilný interiér v modernom farebnom vyhotovení v rôznych odtieňoch sivej, ktorý ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Plyšová výbava Progressive
Mäkké plyšové obloženie v decentnom farebnom vyhotovení, ktoré sa hodí sa k rôznym častiam obloženia interiéru.
Kožená výbava Robust
Interiér v decentnom farebnom vyhotovení s celokoženými sedadlami v dvoch farbách, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Kožená výbava Dynamic
Interiér v rôznych odtieňoch sivej s celokoženými sedadlami v dvojfarebnom prevedení, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Kožená výbava Progressive
Interiér v rôznych odtieňoch Skylark (béžová) s celokoženými sedadlami v dvojfarebnom prevedení, ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Globetrotter XXL: pohodlie a priestor
Kabína Globetrotter XXL ponúka bezpečné a pohodlné prenocovanie až pre dve osoby na širšom a dlhšom spodnom lôžku, ktoré prináša ešte väčšie pohodlie počas spánku vďaka predĺženej verzii.
Globetrotter XL: mnoho úložného priestoru
Kabína Globetrotter XL (CAB-XHSL) tiež ponúka dostatok priestoru na pohodlné prenocovanie až pre dve osoby a okrem toho vďaka pridanej výške disponuje ešte väčšími úložnými priestormi. Vnútorná výška kabíny je 220 cm (211 cm v časti nad krytom motora).
Globetrotter: miesto pre dvoch
Kabína Globetrotter (CAB-HSLP) poskytuje komfortný priestor pre prenocovanie až dvoch osôb. Vďaka svojej vertikálnej konštrukcii naviac disponuje dostatkom úložného priestoru. Vnútorná výška je 205 cm (196 cm v časti nad krytom motora).
Spacia kabína
Spacia kabína (CAB-SLP) poskytujúca pohodlný nocľah až pre dve osoby. Vnútorná výška je 171 cm, 162 cm v časti nad krytom motora.
Nízka spacia kabína
Nízka spacia kabína (CAB-LSLP) so zníženou strechou a odpružením kabíny ponúka doplnkový priestor pre náklad nad kabínou. Vnútorná výška je 147 cm, 138 cm v časti nad krytom motora.
Ťahač |
|
|
| Výška A (mm) | Výška B (mm) | Výška C (mm) | Výška D (mm) |
Pohon | Výška podvozku | Odpruženie | Pneumatiky | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | High (vysoký) | Listové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 430 | 3 800 | 3 950 | 3 225 |
4x2 | High (vysoký) | Listové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 440 | 3 800 | 3 950 | 3 225 |
4x2 | Med (stredný) | Listové/vzduchové | 315/70-R22.5 | 3 350 | 3 720 | 3 870 | 3 145 |
4x2 | Low (nízky) | Vzduchové/vzduchové | 315/60-R22.5 | 3 230 | 3 600 | 3 750 | 3 025 |
4x2 | Low (nízky) | Vzduchové/vzduchové | 315/60-R22.5 | 3 250 | 3 620 | 3 770 | 3 045 |
4x2 | X-Low (extra nízky) | Vzduchové/vzduchové | 295/60-R22.5 | 3 210 | 3 580 | 3 730 | 3 005 |
6x2 | Med (stredný) | Listové/vzduchové | 315/70-R22.5 | 3 350 | 3 720 | 3 870 | 3 145 |
Podvozok určený na dostavbu |
|
|
| Výška A (mm) | Výška B (mm) | Výška C (mm) | Výška D (mm) |
Pohon | Výška podvozku | Odpruženie | Pneumatiky | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6×2 | High (vysoký) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 410 | 3 780 | 3 930 | 3 205 |
6×2 | Med (stredný) | Vzduchové/vzduchové | 315/70-R22.5 | 3 330 | 3 700 | 3 850 | 3 125 |
6×2 | Low (nízky) | Vzduchové/vzduchové | 315/60-R22.5 | 3 230 | 3 600 | 3 750 | 3 025 |
6×2 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 460 | 3 830 | 3 980 | 3 255 |
6×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 450 | 3 820 | 3 970 | 3 245 |
8×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 480 | 3 850 | 4 000 | 3 275 |
10×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 480 | 3 850 | 4 000 | 3 275 |
*Približné výšky
Štvorbodové odpruženie kabíny
Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.
Otvory pre nasávanie vzduchu
Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný prívod vzduchu.
Farby
Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.
Čalúnenie
Na výber je viacero štýlov. Vinyl, textil a plyš. Niektoré poťahy sedadiel (okrem vinylu a textilu) sa dajú objednať s funkciou ventilácie.
Sedadlo vodiča
Vyberte si z troch úrovní pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 240 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.
Sedadlo spolujazdca
Dostupné tri úrovne pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy. Dostupný je aj pohyblivý variant sedadla.
Lôžka
Skonštruované tak, aby poskytovali pohodlné prenocovanie. Rozmery lôžka 74×200 cm, stredná časť šírky 81,5 cm alebo 74×200 cm, s možnosťou rozšírenia na 88×200 cm so strednou časťou šírky 95,5 cm. Lôžko v kabíne Globetrotter XXL má dĺžku 213 cm. Šírka pri hlave je 99 cm, v strednej časti 106,5 cm a pri nohách 91 cm. Vybavte si kabínu 16-centimetrovým penovým matracom s taštičkovými pružinami pre vynikajúce pohodlie. Na výber sú tri stupne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné: sklápacie lôžko s nastaviteľným operadlom a horné lôžko Comfort (rozmery 60×190 cm alebo 70×190 cm).
Úložný priestor v interiéri
Kabína je vybavená prednou policou so štyrmi zásuvkami DIN a dvomi veľkými úložnými priestormi s roletovými dverami na strane vodiča a na strane spolujazdca. Zadná stena disponuje ľahkou hornou zadnou poličkou s vynikajúcim osvetlením. Pod lôžkom nájdete dve zasúvacie priehradky s celkovým objemom 130 litrov. Okrem toho sú v ponuke dva menšie úložné priestory pod matracom s objemom 10 l (pri nohách) a 15 l (pri hlave). Pri nohách lôžka je odkladacia priehradka na PET fľašu.
Vonkajšie úložné priestory
Na oboch stranách kabíny nájdete veľké úložné priestory, ktoré sa otvárajú z vonkajšieho priestoru alebo z interiéru. Dodatočný nevykurovaný úložný priestor s objemom 30 litrov sa nachádza pod kabínou na oboch stranách.
Strešný otvor/strešné okno
Každá kabína je vybavená pevným priehľadným otvorom, prípadne voliteľným strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Slúži tiež ako núdzový východ. Strešné okno sa ovláda ručne alebo elektricky.
Volant
V závislosti od technických parametrov vozidla je dostupný v dvoch veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm. Výšku volantu možno nastaviť v rozsahu až 90 mm a jeho uhol meniť v rozsahu 28°. Vodič má vďaka kĺbovému nastaveniu možnosť prispôsobiť si vertikálnu polohu volantu v rozmedzí -5° až +15°. Integrované ovládacie prvky vo volante umožňujú bezpečné a pohodlné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom paneli a bočnom displeji.
Systém klimatizácie
Reguláciu teploty umožňujú tri rôzne systémy klimatizácie. Ventilátor s tradičným vyhrievaním chladiacou kvapalinou. Manuálna klimatizácia (MCC). Klimatizácia s automatickým riadením teploty (ECC/ECC2). Systém môže mať senzory svetla, hmly a kvality vzduchu. A dá sa doplniť aj o nezávislé teplovzdušné/teplovodné kúrenie a systém I-Park Cool (nezávislá klimatizácia kabíny).
I-ParkCool
Kabínu viete ochladiť na príjemnú teploty bez zapínania motora. Systém I-ParkCool totiž dokáže regulovať teplotu v interiéri aj počas státia vozidla. Spolupracuje s nezávislým kúrením kabíny s cieľom vytvoriť príjemnú klímu: oceníte to hlavne v noci, keď teplota prudko klesá. A naviac je tichý - je približne o 20 dB tichší než konkurenčné riešenia na trhu, čo znižuje hluk a zvyšuje kvalitu odpočinku. Systém je plne integrovaný s bežným ventilačným systémom vozidla a horúci alebo studený vzduch sa podľa potreby pohodlne a rovnomerne rozvádza bežnými ventilačnými otvormi. Nemá vplyv ani na aerodynamiku kabíny, ani na vnútornú výšku. S výnimkou vyhrievania kabíny (PH-CAB).
Nádete tu technické údaje týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, typov zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
X-Low (extra nízky), ťahač | pribl. 810 mm |
Low (nízky) | pribl. 850 mm |
Med (stredný) | pribl. 900 mm |
High (vysoký) | pribl. 1 000 mm |
X-High (extra vysoký) | pribl. 1 200 mm |
| Vzduchové | Listové |
---|---|---|
X-Low (extra nízky) | 8 | - |
Low (nízky) | 8 | - |
Med (stredný) | 10/20* | 9 |
High (vysoký) | 10/20* | 10/20* |
X-High (extra vysoký) | - | 10/20* |
*S dvojitými prednými nápravami
Typ | Nápravy | Odpruženie | Zaťaženie nápravy/podvozka | Redukčný prevod | Vlečené/tlačené nápravy |
Jednoduchý | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolické/viaclistové | 13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-GR | 4x2 | Vzduchové | 11,5/13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G2 | 4x2 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 13 t | Redukčný prevod v kolese | |
Náprava | |||||
RADT-GR | 6x2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená) |
RAPD-GR | 6x2 | Vzduchové | 16/19/22 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (pevná/riadená) |
RAPD-G4 | 6x2 | Vzduchové | 16 t | Samostatný | Tlačená náprava (pevná) |
RADD-G2 | 6×4/8×4 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-BR | 6×4/8×4 | Parabolické | 20/21 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolické/bežné listové | 23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Bežné listové | 26/32 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR3 | 8x4 | Bežné listové | 38 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RAPDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená) + vlečená náprava (pevná/riadená) |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
RAPDD-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva v nádrži ťahača 4×2 je 1 510 litrov. Nádrž na LNG vo veľkostiach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l).
Nádrže AdBlue
Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.
Brzdy
Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.
EBS Medium
Balík EBS Medium obsahuje okrem balíka EBS Standard aj nasledujúce prvky:
Kontrola stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroja Volvo Tech Tool.
Auto Hold
Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).
Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Dodatočná voliteľná výbava:
Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.
Svetlo núdzového brzdenia
Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.
Volvo dynamické riadenie
Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Možno ho kombinovať s nezávislým odpružením predných kolies.
Tlačené nápravy
Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
Vlečené nápravy
Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.
Zobrazené funkcie nemusia byť súčasťou štandardnej výbavy alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.