Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FH16.
Prezrite si technické parametre motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombinácií hnacích línií a pomocných pohonov.
Naftový pohon | D17 |
---|---|
Emisná norma | Euro 6 |
Počet valcov | 6 |
Objem | 17,3 dm³ |
Zdvih | 165 mm |
Vŕtanie valca | 149 mm |
Kompresný pomer | 17.3:1 |
Ekonomické otáčky | 900 – 1 300 1/min. |
Výkon motorovej brzdy | 246 kW (2200 1/min.) |
Výkon motorovej brzdy* | 525 kW (2 200 1/min) |
Olejové filtre | 2 plnoprietokové, 1 obtokový |
Objem oleja pri výmene vrátane filtrov | 42 l |
*Voliteľné
Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry), bionafta 2.generácie (EN15940, syntetická nafta)
do 100 000 km alebo raz ročne, olej VDS4.5
D17 600 k (441 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 500 – 1 700 1/min | 600 k | |||
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 400 1/min | 3 000 Nm | |||
D17 700 k (515 kW)* |
| |||
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 700 k | |||
Max. krútiaci moment pri 950 – 1 400 1/min | 3 400 Nm | |||
D17 780 k (574 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 780 k | |||
Max. krútiaci moment pri 1 000 – 1 200 1/min. | 3 800 Nm | |||
* Možnosť prevádzky na bionaftu.
12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
ATO3112 | Rýchlobeh | 3 000 | 100 |
ATO3512 | Rýchlobeh | 3 400 | 100 |
ATO3812 | Rýchlobeh | 3 800 | 100 |
| Náprava | Prevodový stupeň | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
Jednoduchý prevod | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1370A/B | Jednoduchá | Hypoidný | 3 800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemová | Hypoidný | 3 800 | 23 | 70 |
RTS2310 | Tandemová | Hypoidný | 3 800 | 23 | 100 |
Redukcia náboja | |||||
RSH1370F | Jednoduchá | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 33 | 100 |
RTH3815 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 38 | 100 |
| D17 600 k | D17 700 k | D17 780 k |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
ATO3112 | • |
|
|
ATO3512 | • |
| |
ATO3812 | • | ||
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • |
Nápravy s redukciou náboja | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • |
| Výstupný krútiaci moment | Pomer |
|
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 |
|
EPTT1000 | 1 000 Nm* | 1.26:1 | |
* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.
Na pohon najrôznejšieho vybavenia nadstavby je v ponuke celý rad pomocných pohonov, závislých aj nezávislých na spojke a s vysokým krútiacom momentom.
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTER100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.
PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.
Vyhľadajte si technické údaje o rozmeroch kabíny a objavte prvky výbavy, ktoré ponúkajú.
K dispozícii sú tri rôzne verzie výbavy exteriéru, aby vozidlo vyhovovalo rôznym potrebám.
Základná výbava
Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá, chrómové svetlomety, slnečná clona, kryty zrkadiel a nárazník vo farbe Lightning šedá.
Základná výbava s robustnou prednou časťou
Mriežka chladiča vo farbe Thunder šedá, kryty zrkadiel a slnenčná clona lakované striebornou farbou, lesklé chrómované kľučky dverí, čierne svetlomety, oceľový nárazník lakovaný šedou farbou.
Volvo FH16 má jedinečnú koženú výbavu interiéru.
Kožená výbava modelu Volvo FH16
Kožený interiér s odolnými materiálmi v rôznych odtieňoch Coral (oranžová) a Raven (tmavosivá), ktoré ladia s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Globetrotter XXL: pohodlie a priestor
Kabína Globetrotter XXL tiež ponúka bezpečné a pohodlné prenocovanie až pre dve osoby s dlhším a širším spodným lôžkom. Je dlšia, prestrannejšia a pohodlnejšia.
Globetrotter XL: veľa úložného priestoru
Kabína Globetrotter XL (CAB-XHSL) sa vyznačuje dostatkom priestoru pre pohodlné prenocovanie až dvoch osôb a vďaka pridanej výške disponuje ešte väčšími odkladacími priestormi. Vnútorná výška kabíny je 220 cm (211 cm v časti nad krytom motora).
Kabína Globetrotter: miesto pre dvoch
Kabína Globetrotter (CAB-HSLP) poskytuje komfortný priestor pre prenocovanie dvoch osôb. Vďaka svojej vertikálnej konštrukcii disponuje väčším úložným priestorom. Vnútorná výška je 205 cm (196 cm v časti nad krytom motora).
Spacia kabína
Spacia kabína (CAB-SLP) ponúka komfortný priestor na spanie až pre dve osoby. Vnútorná výška je 171 cm, 162 cm v časti nad krytom motora
Nízka spacia kabína
Nízka spacia kabína (CAB-LSLP) so zníženou strechou a odpružením poskytuje doplnkový priestor pre náklad nad kabínou. Vnútorná výška je 147 cm, 138 cm v časti nad krytom motora.
Ťahač |
|
|
| Výška A (mm) | Výška B (mm) | Výška C (mm) | Výška D (mm) |
Pohon | Výška podvozku | Odpruženie | Pneumatiky | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4x2 | High (vysoký) | Listové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 430 | 3 800 | 3 950 | 3 225 |
4x2 | High (vysoký) | Listové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 440 | 3 810 | 3 960 |
|
4x2 | Med (stredný) | Listové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 350 | 3 720 | 3 870 | 3 145 |
4x2 | Low (nízky) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 230 | 3 600 | 3 750 | 3 025 |
4x2 | Low (nízky) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 250 | 3 620 | 3 770 | 3 045 |
6x2 | Med (stredný) | Listové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 350 | 3 720 | 3 870 | 3 145 |
Podvozok určený na dostavbu |
|
|
| Výška A (mm) | Výška B (mm) | Výška C (mm) | Výška D (mm) |
Pohon | Výška podvozku | Odpruženie | Pneumatiky | CAB-SLP | CAB-HSLP | CAB-XHSL | CAB-LSLP |
---|---|---|---|---|---|---|---|
6x2 | High (vysoký) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 410 | 3 780 | 3930 | 3 205 |
6x2 | Med (stredný) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 330 | 3 700 | 3 850 |
|
6x2 | Low (nízky) | Vzduchové/vzduchové | 315/80-R22.5 | 3 230 | 3 600 | 3 750 | 3 025 |
6x4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 460 | 3 830 | 3 980 | 3 255 |
6x4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 450 | 3 820 | 3 970 | 3 245 |
6x4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 480 | 3 850 | 4 000 | 3 275 |
10×4 | High (vysoký) | Listové/listové | 315/80-R22.5 | 3 480 | 3 850 | 4 000 | 3 275 |
*Približné výšky
Štvorbodové odpruženie kabíny
Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.
Otvory pre nasávanie vzuduchu
Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný otvor pre nasávanie vzduchu.
Farby
Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.
Čalúnenie
Čierna textília, vinyl, koža alebo dvojfarebná koža. Niektoré poťahy sedadiel (okrem textilu) sa dajú objednať aj s funkciou ventilácie.
Sedadlo vodiča
Vybrať si môžete Dynamic alebo Progressive. Všetky špecifikácie možno objednať s voliteľným čalúnením. Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 240 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.
Sedadlo spolujazdca
Na výber je z dvoch variantov: Standard a Comfort. Obidve úrovne sa dajú objednať s voliteľným čalúnením. Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy. Dostupný je aj pohyblivý variant sedadla.
Lôžka
Skonštruované tak, aby poskytovali pohodlné prenocovanie. Rozmery lôžka 74×200 cm, stredná časť šírky 81,5 cm alebo 74×200 cm, s možnosťou rozšírenia na 88×200 cm so strednou časťou šírky 95,5 cm. Lôžko v kabíne Globetrotter XXL má dĺžku 213 cm. Šírka pri hlave je 99 cm, v strednej časti 106,5 cm a pri nohách 91 cm. Vybavte si kabínu 16-centimetrovým penovým matracom s taštičkovými pružinami pre vynikajúce pohodlie. Na výber sú tri stupne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné aj: sklápacie lôžko s nastaviteľným operadlom a horné lôžko Comfort (rozmery 60×190 cm alebo 70×190 cm).
Úložné priestory v interiéri
Kabína obsahuje prednú policu so štyrmi zásuvkami DIN a dva veľké úložné priestory s roletovými dverami na strane vodiča a na strane spolujazdca. Zadná stena je vybavená ľahkou hornou zadnou poličkou s vynikajúcim osvetlením. Pod lôžkom nájdete dve zasúvacie priehradky s celkovým objemom 130 litrov. Okrem toho sú k dispozícii dva menšie úložné priestory pod matracom, pri nohách (10 l) a hlave (15 l) lôžka, a úložný priestor na PET fľašu pri hlave lôžka.
Vonkajšie úložné priestory
Na oboch stranách kabíny nájdete veľké úložné priestory, ktoré sa otvárajú z vonkajšieho priestoru alebo z interiéru. Dodatočný nevykurovaný úložný priestor s objemom 30 litrov sa nachádza pod kabínou na oboch stranách.
Strešný otvor/strešné okno
Každá kabína je vybavená pevným priehľadným otvorom, prípadne voliteľným strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Slúži tiež ako núdzový východ. Strešné okno sa dá nastaviť manuálne alebo elektricky.
Volant
K dispozícii je v dvoch rôznych veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm v závislosti od technických parametrov nákladného vozidla. Výška volantu sa môže nastaviť až o 90 mm a uhol volantu možno meniť v rozsahu 28 stupňov. Volant je možné nastaviť do zvislej polohy medzi -5° a +15°, a tak zlepšiť pohodlie vodiča. Ovládacie prvky na volante umožňujú bezpečné a komfortné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom displeji vodiča a bočnom displeji.
Systém klimatizácie
Tri alternatívne systémy klimatizácie vám umožňujú regulovať teplotu. Ventilátor s tradičným vyhrievaním chladiacou kvapalinou. Klimatizácia s manuálnou reguláciou (MCC). Klimatizácia s automatickou reguláciou teploty (ECC/ECC2). Dostupné aj so snímačmi, ktoré monitorujú intenzitu slnečného svetla, hmlu a kvalitu vzduchu. Doplňte systém o nezávislé teplovzdušné a teplovodné kúrenie a systém I-Park Cool, krátkodobý chladič vzduchu v kabíne.
I-ParkCool
Na to, aby ste si mohli užívať klimatizovanú kabínu, nemusíte zapínať motor. Systém I-ParkCool reguluje teplotu v kabíny aj počas státia. Spolupracuje s nezávislým kúrením kabíny s cieľom vytvoriť príjemnú teplotu: to sa zíde napríklad v noci, keď teplota prudko a náhle klesne. Chladič je tichý. Tento systém generoval približne o 20 dB menej hluku ako konkurenčné systémy na trhu, čím sa znižuje znečistenie hlukom a napomáha sa odpočinku. Systém je plne integrovaný do bežného systému ventilácie vzduchu vozidla a horúci alebo studený vzduch je rovnomerne distribuovaný bežnými vetracími otvormi podľa potreby. Systém nemá vplyv ani na aerodynamiku kabíny, ani na vnútornú výšku. S výnimkou vyhrievania kabíny (PH-CAB).
Nádete tu technické údaje týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, typov zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
Low (nízky) | pribl. 850 mm |
Med (stredný) | pribl. 900 mm |
High (vysoký) | pribl. 1 000 mm |
X-High (extra vysoký) | pribl. 1 200 mm |
| Vzduchové | Listové |
---|---|---|
Low (nízky) | 8 | - |
Med (stredný) | 10/20* | 9 |
High (vysoký) | 10/20* | 10/20* |
X-High (extra vysoký) | - | 10/20* |
*Dvojité predné nápravy
Typ | Nápravy | Odpruženie | Zaťaženie nápravy/podvozka | Redukčný prevod | Vlečené/tlačené nápravy |
Jednoduchá | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolické/viaclistové | 13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-GR | 4x2 | Vzduchové | 11,5/13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G2 | 4x2 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 13 t | Redukčný prevod v kolese | |
RAD-G4 | 4x2 | Vzduchové | 12 t | Samostatný | |
Náprava | |||||
RADT-GR | 6x2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená) |
RAPD-GR | 6x2 | Vzduchové | 16/19/22 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (pevná/riadená) |
RADD-G2 | 6×4/8x4 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabolické | 20/21 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR1 | 6×4/8x4 | Parabolické/bežné listové | 23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR2 | 6×4/8x4 | Bežné listové | 26/32 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR3 | 8x4 | Bežné listové | 38 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RAPDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená), vlečená náprava (pevná/riadená) |
RAPDT-GR | 8×4/10×4 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
RAPDT-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená) |
RADDT-G2 | 8×4/10×4 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre príves s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva v nádrži ťahača 4×2 je 1 510 litrov.
Nádrže AdBlue
Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.
Brzdy
Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.
EBS Medium
Balík EBS Medium obsahuje okrem balíka EBS Standard aj nasledujúce prvky:
Kontrola stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroja Volvo Tech Tool.
Auto Hold
Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).
Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Dodatočná voliteľná výbava:
Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.
Svetlo núdzového brzdenia
Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.
Systém automatického spúšťania v závislosti od rýchlosti
Tento systém automaticky spustí vzduchové odpruženie vozidla pri jazde nad určitou rýchlosťou s cieľom obmedziť odpor vetra.
Volvo dynamické riadenie
Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a pri brzdení na nerovnom povrchu udržiava volant v priamej polohe. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Možno ho kombinovať s nezávislým odpružením predných kolies.
Tlačené nápravy
Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
Vlečené nápravy
Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením. Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.
Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FH16 vo formáte PDF.
Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.