Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FL.
Prezrite si technické parametre motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombinácií pohonných jednotiek a pomocných pohonov.
D5 – výkon/krútiaci moment
Výkon podľa: EC 582/2011
D8 – výkon/krútiaci moment
Výkon podľa: EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FL |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 180 kW (240 k) |
Dojazd | Až 450 km |
Čas nabíjania (plné nabitie) | 8 h striedavým prúdom (43 kW) 2,3 h jednosmerným prúdom (150 kW) |
Kapacita batérií | 280 – 565 kWh, 3 až 6 batérií |
Nafta | D5 | D8 |
---|---|---|
Emisná norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet valcov | 4 | 6 |
Objem | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Zdvih | 135 mm | 135 mm |
Vŕtanie valca | 110 mm | 110 mm |
Kompresný pomer | 17.5:1 | 17.5:1 |
Ekonomické otáčky | 1 100 – 1 800 1/min | 1 000 – 1 700 1/min |
Výkon motorovej brzdy | 80 kW (2 800 1/min) | 120 kW (2 800 1/min) |
Účinok kompresnej brzdy* | – | 170 kW (2 800 1/min) |
Olejové filtre | 1 | 1 |
Objem oleja vrátane filtrov pri výmene | 15 l | 20 l |
Chladiaci systém, celkový objem | 13 l | 17 l |
* možnosť |
D5 210 k (154 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 2 200 1/min | 210 k | |||
Max. krútiaci moment pri 1 100 – 1 700 1/min | 800 Nm | |||
D5 240 k (177 kW)* |
| |||
Max. výkon pri 2 200 1/min | 240 k | |||
Max. krútiaci moment pri 1 200 – 1 600 1/min | 900 Nm | |||
*v ponuke aj s B100, bionaftou |
D8 250 k (184 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 2 100 1/min | 250 k | |||
Max. krútiaci moment pri 900 – 1 700 1/min | 950 Nm | |||
D8 280 k (206 kW) |
| |||
Max. výkon pri 2 100 1/min | 280 k | |||
Max. krútiaci moment pri 950 – 1 700 1/min | 1 050 Nm | |||
D8 320 k (235 kW)* | ||||
Max. výkon pri 2 100 1/min | 320 k | |||
Max. krútiaci moment pri 1 050 – 1 600 1/min | 1 200 Nm | |||
*v ponuke aj s B100, bionaftou |
Interval výmeny oleja
Až do 100 000 km alebo raz za dva roky s olejmi VDS5.
Požiadavky na palivo
EN 590 (norma EU) max 10 ppm síry.
Pomocný pohon namontovaný na motore
Pomer 1 : 1 a výstupný krútiaci moment až 600 Nm počas jazdy a pri státí.
Pomocný pohon namontovaný na motore
| Výstupný krútiaci moment | Pomer | |
---|---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 | |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 | |
* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí. Maximálny krútiaci moment počas jazdy s AT2412 = 150 Nm.
Manuálne prevodovky
Manuálne prevodovky majú pomocný posilňovač. Krátka radiaca páka je integrovaná v prístrojovom paneli, nevibruje a pri radení má krátke a presné pohyby. Prevodovky možno vybaviť pripojením pomocného pohonu.
Typ | Najvyšší prevod | Max. krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1 050 | 32.5 |
ZTO1109 | 9 | 1 200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
Automatické prevodovky
6-stupňová automatická prevodovka alebo 8-stupňová automatická prevodovka s tromi jazdnými režimami.
Typ | Najvyšší prevod | Max. krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1 600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1 200 | 36 |
Zadné nápravy
Typ | Náprava | Prevodový stupeň | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
Jednoduchý prevod | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS0819A | Jednoduchá | Hypoidný | 950 | 8.5 | 19 |
RSS1125A | Jednoduchá | Hypoidný | 1 050 | 11.5 | 25 |
RSS1132A | Jednoduchá | Hypoidný | 1 050 | 11.5 | 32.5 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidný | 2 600 | 13 | 44 |
Redukcia náboja | |||||
RSH1140C* | Jednoduchá | Hypoidný | 1 200 | 11 | 40 |
* Len pre Volvo FL 4×4
Prevodové pomery zadnej nápravy
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3.31:1 | 3.58:1 | 3.78:1 | 5.86:1 | 3.70 |
3.58:1 | 3.73:1 | 4.13:1 | 6.31:1 | 4.11 |
3.73:1 | 3.90:1 | 4.50:1 |
| 4.63 |
3.91:1 | 4.11:1 | 5.14:1 |
| 5.29:1 |
4.10:1 | 4.33:1 | 5.67:1 |
| 6.17:1 |
4.30:1 | 4.63:1 | 6.17:1 |
| |
4.56:1 | 4.88:1 |
|
| |
4.88:1 | 5.13:1 |
|
| |
5.13:1 | 5.29:1 |
|
| |
5.29:1 | 5.57:1 |
|
| |
5.57:1 | 5.86:1 |
|
| |
5.86:1 |
|
|
| |
D5 210 k | D5 240 k | D8 250 k | D8 280 k | D8 320 k | |
Prevodovky | |||||
---|---|---|---|---|---|
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Nápravy s redukciou náboja | |||||
RSH1140C | ● | ● | |||
Na pohon všetkých zariadení nadstavby je k dispozícii široký sortiment pomocných pohov nezávislých a závislých od spojky.
Namontované na motore
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
PTER100: Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.
Namontované na prevodovke
PTR-HF/FH/ZF: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-HP/PH/ZF: Pripojovací nadstavec na čerpadlo pre nízke alebo vysoké otáčky.
Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a jej prvkoch.
Denná kabína
Denná kabína s pohodlným a ergonomickým priestorom pre vodiča. Vnútorná výška 1 605 mm
Krátka spacia kabína
Krátka spacia kabína ponúka miesto navyše, kam možno namontovať lôžko pre jednu osobu alebo ho využiť ako „kanceláriu“ s úložným priestorom. Vnútorná výška 1 605 mm.
Kabína pre posádku
Priestorná kabína pre posádku, do ktorej sa vojde niekoľko ďalších pasažierov (až 7 osôb). Vnútorná výška 1 605 mm.
Odpruženie kabíny
Predné odpruženie kabíny zabezpečuje gumový vankúš, ktorý minimalizuje pohyb vo vertikálnom smere. Zadné odpruženie tvorí vinutá pružina a tlmič nárazov.
Farebné odtiene kabíny
V ponuke je približne 300 stálych farebných variantov. Možno si objednať aj ďalšie farby podľa želania zákazníka.
Sedadlo vodiča
Tri rôzne úrovne pohodlia: Comfort, Standard a Economy. Všetky tri umožňujú nastavenie operadla, dĺžky, výšky a naklonenia dopredu a vo všetkých je integrovaná opierka hlavy.
Sedadlo spolujazdca
Tri rôzne úrovne pohodlia: Standard, Economy a Basic.
Lôžka
Lôžko sa môže skladať z jedného alebo dvoch kusov. Jeho šírka je 580 alebo 780 mm. Voliteľné sú ochranná tyč a detektor dymu.
Volant
V závislosti od konfigurácie nákladného vozidla môže mať volant priemer 460 až 500 mm. Jeho poloha sa dá pneumaticky upraviť
Čalúnenie sedadiel
Komfortný textil.
Čalúnenie stien
Komfortný textil.
Vykurovanie kabíny
Vykurovanie kabíny sa dodáva v dvoch vyhotoveniach: samostatné kúrenie s manuálnym ovládaním alebo kúrenie a klimatizácia s manuálnym ovládaním. Voliteľné je 2 kW nezávislé kúrenie.
Úložný priestor v interiéri
V kabíne je množstvo praktických a ľahko dostupných úložných priestorov na dokumenty a osobné veci. Nad čelným sklom sa nachádzajú dva úložné priestory s krytom alebo sieťkou a štyri priehradky DIN. Voliteľné sú: široká škála úložných priestorov, tunelových priehradiek, podložiek na písanie a háčikov na oblečenie.
Klaksóny
Môžete si vybrať z dvoch ďalších typov klaksónov - buď dva pneumatické klaksóny montované na streche alebo jeden elektrický pod prednou kapotou.
Lôžko (komfortná kabína)
Lôžko sa môže skladať z jedného alebo dvoch kusov. Jeho šírka je 580 alebo 780 mm. Voliteľné sú ochranná tyč a detektor dymu.
Strešné okno
Kabína môže byť vybavená strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Jeho ovládanie môže byť manuálne alebo elektrické.
Systém klimatizácie
Vykurovanie kabíny sa dodáva v dvoch rôznych vyhotoveniach: samostatné kúrenie s manuálnym ovládaním alebo kúrenie a klimatizácia s manuálnym ovládaním. Ako voliteľná výbava je k dispozícii 2 kW nezávislé kúrenie.
Nádete tu technické údaje týkajúce sa výšky podvozkov, maximálneho zaťaženia predných náprav, typov zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
Low (nízky) | pribl. 810 – 830 mm |
Med (stredný) | pribl. 860 mm |
High (vysoký) | pribl. 950 mm |
X-High (extra vysoký) | pribl. 960 mm |
XX High (extrémne vysoký)* | pribl. 1 175 mm |
* Len pre Volvo FL 4×4
Vzduchové | Listové | |
---|---|---|
Low (nízky) | 4,0/4,5 t | 4.2 |
Med (stredný) | 4,5/5,0/5,8 t | |
High (vysoký) | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
X-High (extra vysoký) | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
XX-High (extrémne vysoký) | 5,6 t | |
Typ | Odpruženie | Zaťaženie nápravy | Redukčný prevod |
---|---|---|---|
RAD – L80 | Listové | 11,5 t | Samostatný |
RAD – KR | Vzduchové | 13 t | Samostatný |
RAD – A2V | Vzduchové | 10,5 t | Samostatný |
K dispozícii sú ťažné zariadenia na pripojenie prívesov.
Palivové nádrže
Palivové nádrže môžu byť vyrobené z plastu, ocele alebo hliníka. Objemy sa pohybujú od 80 do 300 litrov. V ponuke je aj kombinácia dvoch 215-litrových nádrží, čím získate celkový objem 430 litrov.
Nádrže AdBlue
Nádrž na AdBlue je vyrobená z plastu a jej objem je 32 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže. Dostupný variant pre vozidlá s palivovou nádržou vpravo (ADTP-R) aj vľavo (ADTP-L).
Volvo FL je vybavené pneumatickými brzdami s vetranými prednými aj zadnými kotúčmi. Elektronicky riadený brzdový systém (EBS) s funkciou proti zablokovaniu bŕzd reaguje rýchlejšie, poskytuje vyššiu bezpečnosť a znižuje opotrebovanie obloženia. Medzi vlastnosti systému patria funkcia proti zablokovaniu bŕzd (ABS), uzamknutie diferenciálu a synchronizácia bŕzd. Systém kombinovaného brzdenia Brake Blending využíva rôzne typy bŕzd vozidla na dosiahnutie plynulejšieho brzdenia a zníženie opotrebovania bŕzd a pneumatík. Rozšírený balík EBS obsahuje funkciu asistencie štartu do kopca. Brzdové disky sú dostupné v rôznych veľkostiach v závislosti od aplikácie.
EBS Medium
Okrem prvkov štandardného balíka EBS sa v balíku EBS Medium nachádzajú nasledujúce prvky:
Kontrola stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroja Volvo Tech Tool.
Pomoc pri rozjazde do kopca
Brzdy sa uvoľnia, až keď motor dosiahne dostatočný krútiaci moment pre rozjazd vozidla
Hydraulický retardér pre prevodovky AL306
Kompaktný integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontovaný na prevodovke. Maximálny účinok 400 kW.
Maximálny pomer prevodníka krútiaceho momentu (TC421) je 1,77:1.
Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Analýza opotrebovania obloženia
Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).
Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Elektronické riadenie stability (ESC) Systém stabilizácie bŕzd aktivuje samostatne brzdy na každom kolese, a tak poskytuje stabilitu celej súprave a minimalizuje jej vybočenie, prevrátenie a zalomenie návesu. Systém ESC spĺňa právne predpisy elektronického riadenia stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-nápravové vozidlá. |
Núdzové brzdové svetlo
Pri panickom brzdení v rýchlosti nad 50 km/h vyšlú brzdové svetlá štyri záblesky za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom 440 kW.
Údaje – všetko, čo potrebujete. Prevezmite si produktové listy vo formáte PDF pre vozidlo Volvo FL z nasledujúcich prepojení.