Trucks

Špecifikácia
Volvo FM

Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FM.

Hnacia línia

Prezrite si technické údaje motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombináciie hnacích línií a pomocných pohonov.

Elektromotor pre ťažké úžitkové vozidlo – výkon/krútiaci moment

 

G13 – výkon/krútiaci moment

Výkon podľa: EC 582/2011

D11 – výkon/krútiaci moment
 

Výkon podľa: EC 582/2011

D13 – výkon/krútiaci moment
 

Výkon podľa: EC 582/2011

Elektrický pohon

Volvo FM

Výkon

Trvalý výkon až 330 – 490 kW (450 – 666 koní)

Dojazd

Dojazd až 300 km

Čas nabíjania (plné nabitie)

9,5 h striedavým prúdom (43 kW)
2,5 h jednosmerným prúdom (250 kW)

Kapacita batérií

180 – 540 kWh, 2 až 6 batérií

Hnacia línia

2 – 3 elektromotory, prevodovka I-Shift

  

Plynový pohon

G13

  

Emisná norma

Euro 6

  

Počet valcov

6

  

Objem

12,8 dm³

  

Zdvih

158 mm

  

Vŕtanie valca

131 mm

  

Kompresný pomer

17.0:1  

Ekonomické otáčky

900 – 1 400 1/min

  

Výkon motorovej brzdy

200 kW 

  

Výkon motorovej brzdy*

380 kW (2 300 1/min.)

  

Olejové filtre

2 plnoprietokové

  

Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene

35 l

  

Chladiaci systém, celkový objem

38 l

  
    

*voliteľná výbava

 

G13 420 koní (309 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min

420 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min.

2 100 Nm

  
 

G13 460 koní (338 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min

460 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 950 – 1 400 1/min

2 300 Nm

  
 

G13 500 koní (368 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min

500 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 980 – 1 404 1/min.

2 550 Nm

  
     

Naftový pohon

D11

D13  

Emisná norma

Euro 6

Euro 6

 

Počet valcov

6

6

 

Objem

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Zdvih

152 mm

158 mm

 

Vŕtanie valca

123 mm

131 mm

 

Kompresný pomer

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomické otáčky

1 000 – 1 500 1/min.

900 – 1 400 1/min

 

Výkon motorovej brzdy

155 kW 

175 kW 

 

Výkon motorovej brzdy*

270 kW (2 300 1/min)

340 kW (2 300 1/min)

 

Olejové filtre

2 plnoprietokové

2 plnoprietokové

 

Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene

35 l

35 l

 

Chladiaci systém, celkový objem

22 l

24 l

 
    

*voliteľná výbava

Požiadavky na palivo


Palivo s nízkym obsahom síry (EN590, max. 10 častíc síry na milión). Bionafta druhej generácie (EN15940, syntetická nafta).
Volvo FM s pohonom na plyn v automobilovej kvalite.

 

 

 

D11 330 koní (246 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

330 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 877 – 1 400 1/min.

1 600 Nm

  
 

D11 380 koní (279 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

380 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 938 – 1 400 1/min.

1 800 Nm

  
 

D11 430 koní (317 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

430 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 1 008 – 1 400 1/min.

2 050 Nm

  
 

D11 460 koní (338 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

460 koní

  
 

Max. krút. moment pri 1 050 – 1 400 1/min.

2 200 Nm

  
 

D13 420 koní (309 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

420 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min.

2 100 Nm

  
 

D13 460 koní (338 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

460 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 1/min.

2 300 Nm

  
 

D13 500 koní (368 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

500 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 1/min.

2 500 Nm

  
     

I-Shift

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.

Typ

Najvyšší prevod

Krútiaci moment motora (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

AT2412

Priamy

2 400

44

AT2612

Priamy

2 600

100

ATO2612

Rýchlobeh

2 600

100

    

Technické parametre I-Shift Dual Clutch

Typ

Najvyšší prevod

Krútiaci moment motora (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

SPO2812

Rýchlobeh

2 800

80

    

Typ

Náprava

Prevodový stupeň

Max. krútiaci moment (Nm)

Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

Jednoduchý prevod

RSS1244

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

13

44

RSS1344C/E

Jednoduchý

Hypoidný

2 600

13

44

RSS1352A

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

13

52

RSS1370A/B

Jednoduchý

Hypoidný

3 800

13

70

RTS2370A

Tandemový

Hypoidný

3 800

23

80

RTS2310

Tandemový

Hypoidný

3 800

23

100

Redukcia náboja

RSH1365

Jednoduchá

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

13

65

RSH1370F

Jednoduchá

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

13

70

RTH2610B/F

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

26

100

RTH3210

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

32

100

RTH3312

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

33

120

RTH3815*

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

38

150

      

 * pre Volvo FM 4x4.

Prevodové pomery zadnej nápravy

Jednoduché nápravy

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1370A/B

RSH1370F

RSH1365*

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.46:1

3.61:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.61:1

3.76:1

2.31:1

2.31:1**

2.85:1

3.76:1

4.12:1

2.47:1

2.47:1**

3.08:1

4.12:1

4.55:1

2.64:1

2.47:1

3.40:1***

4.55:1

5.41:1

2.85:1

2.85:1

3.67:1***

5.41:1

 

3.08:1

3.08:1

4.11:1***

 

 

 

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

  

 

 

4.11:1

  

 

 

4.63:1

   
 

5.29:1

   
     

* Dostupné s vozidlom Volvo FM 4x4

** Pre RSS1344E

*** Pre RSS1370B

Tandemové nápravy

RST2370A

RTS2310

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:14.14:1
2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

  

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

  

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

  

6.17:1

4.63:1

    
      

 

D11 330 koní

D11 370 koní

D11 410 koní

D11 450 koní

D13 420 koní

D13 460 koní

D13 500 koní

I-Shift

AT2412

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

RSS1370A/B

RTS2370A

RSS2310A

RSH1365

Nápravy s redukciou náboja

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

        

 

G13 420 koní

G13 460 koní

G13 500 koní

I-Shift

AT2412

 

AT2612

ATO2612

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1244

RSS1344C/E

RSS1352A

 

RSS1370A/B

RTS2370A

 

RTS2310A

Nápravy s redukciou náboja

RSH1370F

RTH2610F

    

 

Výstupný krútiaci moment

Pomer 

EPTT350

350 Nm*

1.26:1

 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1 000 Nm*

1.26:1

 
    

* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.

Pomocné pohony nezávislé od spojky

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

PTER-100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

Pomocné pohony závislé od spojky

PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.

PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.

PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.

Exteriér a interiér

Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a objavte prvky výbavy.

Na výber sú dva varianty kabín, aby vozidlo vyhovovalo rôznym potrebám.

 

Volvo FM with basic exterior trim level


Základná výbava

Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá, chrómové  svetlomety, slnečná clona, ​​kryty zrkadiel a nárazník vo farbe Lightning šedá

Volvo FM with enhanced exterior trim level


Vylepšená výbava

Mriežka chladiča vo farbe Thunder šedá, kryty zrkadiel, kľučky dverí, slnečná clona a nárazník vo farbe kabíny, chrómové svetlomety.

Volvo FM s piatimi úrovňami výbavy interiéru ponúka možnosti výberu.

Volvo FM with textile trim dynamic, interior trim level


Textilná výbava Dynamic

Textilný interiér v modernom farebnom prevedení s odolnými materiálmi v rôznych odtieňoch šedej a fialovej. 

Volvo FM with vinyl and textile trim robust, interior trim level


Vinylová a textilná výbava Robust

Odolné materiály z vinylu a textilu v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FM with plush trim progressive, interior trim level


Plyšová výbava Progressive

Plyšové obloženie interiéru s mäkkými textíliami v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FM with leather trim robust, interior trim level


Kožená výbava Robust


Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.

Volvo FM with leather trim progressive, interior trim level


Kožená výbava Progressive


Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.

Volvo FM day cab with measurements, viewed from the side 

Denná kabína

Denná kabína (FM-DAY) s pohodlným a ergonomickým prostredím pre vodiča. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.

Volvo FM low day cab with measurements, viewed from the side


Nízka denná kabína

Nízka denná kabína (FM-LDAY) je vhodná pre aplikácie, ako ťažobný priemysel, chladiace skriňové nadstavby, čerpadlá a vozidlá s hydraulikou. Vnútorná výška 148 cm: 104 cm v časti nad motorovým priestorom.

Volvo FM sleeper cab with measurements, viewed from the side


Spacia kabína

Spacia kabína (FM-SLP) poskytuje pohodlný priestor na prenocovanie jednej osoby. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.

Volvo FM low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Nízka spacia kabína

Nízka spacia kabína (FM-LSLP) so zníženou strechou poskytuje dodatočný nákladný priestor nad kabínou. Vnútorná výška 148 cm: 104 centimetrov v časti nad motorovým priestorom.

Volvo FM globetrotter cab with measurements, viewed from the side


Globetrotter

Kabína Globetrotter (FM-HSLP) disponuje pohodlným priestorom na prenocovania až dvoch osôb. Vďaka jej vertikálnemu tvaru má ďalší úložný priestor v hornej časti. Vnútorná výška 201 cm: 157 cm v časti nad motorovým priestorom.

Volvo FM crew cab with measurements, viewed from the side 

Kabína pre posádku

Kabína pre posádku, do ktorej sa vojde niekoľko ďalších pasažierov (až 7 osôb). Vnútorná výška 1 590 mm.

Štvorbodové odpruženie kabíny

Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.

 

Otvory pre nasávanie vzduchu

Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný prívod vzduchu.

 

Farby

Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.

 

Sedadlo vodiča

Vyberte si z troch úrovní pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 200 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.

 

Sedadlo spolujazdca

Tri úrovne pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy.

 

Lôžka

Rozmery dolného lôžka 70×200 cm. Vynikajúce pohodlie ponúka 16-centimetrový matrac s taštičkovými pružinami. Na výber sú tri úrovne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné horné lôžko Comfort pre kabínu Globetrotter: 70×190 cm alebo 60×190 cm

Úložný priestor v interiéri

Priestor nad čelným sklom obsahuje dve odkladacie schránky s roletovými dvierkami a štyri zásuvky ISO, z ktorých jedna je vyhradená pre tachograf (v prípade nízkej kabíny dve zásuvky ISO). Pod lôžkom v spacej kabíne a kabíne Globetrotter nájdete dve veľké odkládacie schránky dostupné zvonku a jednu veľkú schránku (o objeme 44 litrov) prístupnú po zdvihnutí matracu a veka. Spacia časť obsahuje dve priehradky pre časopisy a malé osobné predmety. Prístrojový panel má štyri otvorené úložné priestory, malú odkládaciu schránku, priestor pre zásuvku DIN, odkládaciu vaničku a držiak na fľaše. Denná kabína môže byť vybavená úložným priestorom o objeme 60 litrov s otvormi pre prilby, dózy na potraviny, atď.

 

Úložný priestor na vonkajšej časti

Úložné priestory, ku ktorým je prístup zvonka, sa nachádzajú za sedadlami spolujazdca a vodiča.

 

Strešné okno

Kabína je vybavená strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Na jeho vnútornej strane je perforované tienidlo, ktoré pri otvorenom okne slúži zároveň ako sieťka proti hmyzu. Strešné okno má manuálne alebo elektrické ovládanie (voliteľná výbava). K dispozícii je tiež strešné okno z ocele, určené na využitie v stavebníctve alebo náročných prostrediach.

 

Volant

V závislosti od technických parametrov vozidla je dostupný v dvoch veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm. Výšku volantu možno nastaviť v rozsahu až 90 mm a jeho uhol meniť v rozsahu 28°. Vodič má vďaka kĺbovému nastaveniu možnosť prispôsobiť si vertikálnu polohu volantu v rozmedzí -5° až +15°.  Integrované ovládacie prvky vo volante umožňujú bezpečné a pohodlné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom paneli a bočnom displeji.

 

Systém klimatizácie

Dva rôzne systémy klimatizácie spĺňajú všetky potreby:

  • Manuálna klimatizácia (MCC).
  • Klimatizácia s automatickým riadením teploty (ECC/ECC2).

Systém klimatizácie je možné dovybaviť nezávislým vyhrievaním kabíny a motora.

Podvozok

Prezrite si technické parametre výšky podvozkov, max. zaťaženia predných náprav, typu zadného odpruženia, výšky spájacích zariadení, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.

X-Low (extra nízky), ťahač

pribl. 810 mm

Low (nízky)

pribl. 850 mm

Med (stredný)

pribl. 900 mm

High (vysoký)

pribl. 1 000 mm

X-High (extra vysoký)

pribl. 1 200 mm

  

 

Vzduchové

Listové

X-Low (extra nízky)

8

-

Low (nízky)

8

-

Med (stredný)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

   

*Dvojité predné nápravy FAL20

Typ

Nápravy

Odpruženie

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Tlačené/vlečené nápravy

Jednoduchá

RAD-L90

4x2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4x2

Vzduchové

11,5/13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4x2

Vzduchové (pre stavebníctvo)

13 t

Redukčný prevod v kolese

 

RAD-G4

4x2

Vzduchové

12 t

Samostatný

 

Náprava

RADT-GR

6x2/8x2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)

RAPD-GR

6x2

Vzduchové

16/19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (pevná/riadená)

RAPD-G4

6x2

Vzduchové

16 t

Samostatný

Tlačená náprava (pevná)

RADD-G2

6×4/6x6/8x4/8x6 

Vzduchové

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-BR

6×4/8x4

Parabolické

20/21 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/viaclistové

23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Viaclistové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR3

6×4/8×4

Parabolické

38 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

17/21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

RAPDD-GR

8×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená)

RAPDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená), vlečená náprava (pevná/riadená)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

      

V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže

Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva je 1 510 litrov pre ťahač 4x2. Nádrž na LNG vo veľkostiach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l). Pre dvojité predné nápravy s plastovou palivovou nádržou EU6 medzi prednými nápravami.

Nádrže AdBlue
Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.

Brzdy

Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.
 

EBS stredný

Okrem prvkov štandardného balíka EBS, sú v balíku EBS stredný nasledujúce doplnky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.

 

Auto hold

Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.

 

Analýza opotrebovania obloženia

Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).

 

Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy

Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

Dodatočná voliteľná výbava:

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:

 

Brzda pre vyrovnanie súpravy

Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.

 

Elektronické riadenie stability (ESC)

Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.

 

Svetlo núdzového brzdenia

Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.

Volvo dynamické riadenie

Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Možno ho kombinovať s nezávislým odpružením predných kolies.

Tlačené nápravy

Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.

Vlečené nápravy

Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.

Zdvíhanie tandemovej nápravy

U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie  6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.
 

Konfigurácie náprav pre elektrický pohon 

Ťahač: 4x2, 6x2, 6x4

Podvozok určený na dostavbu: 4x2,6x2, 6x4, 8x2, 8x4

Všetky nápravy majú vzduchové odpruženie. 

Produktové listy

Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FM vo formáte PDF.

  • FM Rigid
  • FM Tractor
FM Tractor
FM Rigid

Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.

Radi by ste sa na niečo spýtali?

Obchodný zástupca Volvo Trucks vám ochotne odpovie. Zastavte sa, zavolajte alebo ho požiadajte, aby prišiel k vám.