Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FM.
Prezrite si technické údaje motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombináciie hnacích línií a pomocných pohonov.
Výkon podľa: EC 582/2011
D11 – výkon/krútiaci moment
Výkon podľa: EC 582/2011
D13 – výkon/krútiaci moment
Výkon podľa: EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FM |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 330 – 490 kW (450 – 666 k) |
Dojazd | Dojazd až 300 km |
Čas nabíjania (plné nabitie) | 9,5 h striedavým prúdom (43 kW) |
Kapacita batérií | 180 – 540 kWh, 2 až 6 batérií |
Hnacia línia | 2 – 3 elektromotory, prevodovka I-Shift |
Plynový pohon | G13 | ||
---|---|---|---|
Emisná norma | Euro 6 | ||
Počet valcov | 6 | ||
Objem | 12,8 dm³ | ||
Zdvih | 158 mm | ||
Vŕtanie valca | 131 mm | ||
Kompresný pomer | 17.0:1 | ||
Ekonomické otáčky | 900 – 1 400 1/min | ||
Výkon motorovej brzdy | 200 kW | ||
Výkon motorovej brzdy* | 380 kW (2 300 1/min.) | ||
Olejové filtre | 2 plnoprietokové | ||
Objem oleja vrátane filtrov pri výmene | 35 l | ||
Chladiaci systém, celkový objem | 38 l | ||
*voliteľná výbava
G13 420 k (309 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 420 k | |||
Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min. | 2 100 Nm | |||
G13 460 k (338 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 460 k | |||
Max. krútiaci moment pri 950 – 1 400 1/min | 2 300 Nm | |||
G13 500 k (368 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 600 – 1 700 1/min | 500 k | |||
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 404 1/min. | 2 550 Nm | |||
Naftový pohon | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Emisná norma | Euro 6 | Euro 6 | |
Počet valcov | 6 | 6 | |
Objem | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Zdvih | 152 mm | 158 mm | |
Vŕtanie valca | 123 mm | 131 mm | |
Kompresný pomer | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomické otáčky | 1 000 – 1 500 1/min. | 900 – 1 400 1/min | |
Výkon motorovej brzdy | 155 kW | 175 kW | |
Výkon motorovej brzdy* | 270 kW (2 300 1/min) | 340 kW (2 300 1/min) | |
Olejové filtre | 2 plnoprietokové | 2 plnoprietokové | |
Objem oleja vrátane filtrov pri výmene | 35 l | 35 l | |
Chladiaci systém, celkový objem | 22 l | 24 l | |
*voliteľná výbava
Požiadavky na palivo
Palivo bez obsahu síry (EN590, max. 10 ppm síry). Bionafta 2.generácie (EN15940, syntetická nafta).
Volvo FM s pohonom na plyn v automobilovej kvalite.
D11 330 k (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 330 k | |||
Max. krútiaci moment pri 877 – 1 400 1/min. | 1 600 Nm | |||
D11 380 k (279 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 380 k | |||
Max. krútiaci moment pri 938 – 1 400 1/min. | 1 800 Nm | |||
D11 430 k (317 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 430 k | |||
Max. krútiaci moment pri 1 008 – 1 400 1/min. | 2 050 Nm |
D11 460 k (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 460 k | |||
Max. krút. moment pri 1 050 – 1 400 1/min. | 2 200 Nm | |||
D13 420 k (309 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 420 k | |||
Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min. | 2 100 Nm | |||
D13 460 k (338 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 460 k | |||
Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 1/min. | 2 300 Nm |
D13 500 k (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 500 k | |||
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 1/min. | 2 500 Nm | |||
12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Priamy | 2 400 | 44 |
AT2612 | Priamy | 2 600 | 100 |
ATO2612 | Rýchlobeh | 2 600 | 100 |
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Rýchlobeh | 2 800 | 80 |
Typ | Náprava | Prevodový stupeň | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
Jednoduchý prevod | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1244 | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 13 | 44 |
RSS1344C/E | Jednoduchý | Hypoidný | 2 600 | 13 | 44 |
RSS1352A | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 13 | 52 |
RSS1370A/B | Jednoduchý | Hypoidný | 3 800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemový | Hypoidný | 3 800 | 23 | 80 |
RTS2310 | Tandemový | Hypoidný | 3 800 | 23 | 100 |
Redukcia náboja | |||||
RSH1365 | Jednoduchá | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 13 | 65 |
RSH1370F | Jednoduchá | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 13 | 70 |
RTH2610B/F | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 33 | 120 |
RTH3815* | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 38 | 150 |
* pre Volvo FM 4x4.
RSS1244 | RSS1344C/E | RSS1370A/B | RSH1370F | RSH1365* |
---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.46:1 | 3.61:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.61:1 | 3.76:1 |
2.31:1 | 2.31:1** | 2.85:1 | 3.76:1 | 4.12:1 |
2.47:1 | 2.47:1** | 3.08:1 | 4.12:1 | 4.55:1 |
2.64:1 | 2.47:1 | 3.40:1*** | 4.55:1 | 5.41:1 |
2.85:1 | 2.85:1 | 3.67:1*** | 5.41:1 |
|
3.08:1 | 3.08:1 | 4.11:1*** |
|
|
| 3.36:1 |
|
|
|
3.70:1 |
| |||
4.11:1 |
| |||
4.63:1 | ||||
5.29:1 | ||||
* Dostupné s vozidlom Volvo FM 4x4
** Pre RSS1344E
*** Pre RSS1370B
RST2370A | RTS2310 | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 | |
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 | |
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 | |
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 | ||
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 | ||
5.67:1 | 4.11:1 | 7.21:1 | |||
6.17:1 | 4.63:1 | ||||
| D11 330 k | D11 370 k | D11 410 k | D11 450 k | D13 420 k | D13 460 k | D13 500 k |
I-Shift | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
AT2412 | • | • | • | • | • | • | • |
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | |||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • |
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||||||
RSS1244 | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • |
RSS2310A | • | • | • | • | • | • | • |
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
Nápravy s redukciou náboja | |||||||
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • |
| G13 420 k | G13 460 k | G13 500 k |
I-Shift | |||
---|---|---|---|
AT2412 | • | • |
|
AT2612 | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • |
Nápravy s jednoduchým prevodom | |||
RSS1244 | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • |
RSS1352A | • | • | |
RSS1370A/B | • | • | • |
RTS2370A | • | • |
|
RTS2310A | • | • | • |
Nápravy s redukciou náboja | |||
RSH1370F | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • |
| Výstupný krútiaci moment | Pomer | |
---|---|---|---|
EPTT350 | 350 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1 000 Nm* | 1.26:1 | |
* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTER-100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.
PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.
Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a objavte prvky výbavy.
Na výber sú dva varianty kabín, aby vozidlo vyhovovalo rôznym potrebám.
Základná výbava
Mriežka chladiča a kľučky dverí vo farbe Thunder šedá, chrómové svetlomety, slnečná clona, kryty zrkadiel a nárazník vo farbe Lightning šedá
Vylepšená výbava
Mriežka chladiča vo farbe Thunder šedá, kryty zrkadiel, kľučky dverí, slnečná clona a nárazník vo farbe kabíny, chrómové svetlomety.
Volvo FM s piatimi úrovňami výbavy interiéru ponúka možnosti výberu.
Textilná výbava Dynamic
Textilný interiér v modernom farebnom prevedení s odolnými materiálmi v rôznych odtieňoch šedej a fialovej.
Vinylová a textilná výbava Robust
Odolné materiály z vinylu a textilu v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Plyšová výbava Progressive
Plyšové obloženie interiéru s mäkkými textíliami v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Kožená výbava Robust
Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.
Kožená výbava Progressive
Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.
Denná kabína
Denná kabína (FM-DAY) s pohodlným a ergonomickým prostredím pre vodiča. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.
Nízka denná kabína
Nízka denná kabína (FM-LDAY) je vhodná pre aplikácie, ako ťažobný priemysel, chladiace skriňové nadstavby, čerpadlá a vozidlá s hydraulikou. Vnútorná výška 148 cm: 104 cm v časti nad motorovým priestorom.
Spacia kabína
Spacia kabína (FM-SLP) poskytuje pohodlný priestor na prenocovanie jednej osoby. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.
Nízka spacia kabína
Nízka spacia kabína (FM-LSLP) so zníženou strechou poskytuje dodatočný nákladný priestor nad kabínou. Vnútorná výška 148 cm: 104 centimetrov v časti nad motorovým priestorom.
Globetrotter
Kabína Globetrotter (FM-HSLP) disponuje pohodlným priestorom na prenocovania až dvoch osôb. Vďaka jej vertikálnemu tvaru má ďalší úložný priestor v hornej časti. Vnútorná výška 201 cm: 157 cm v časti nad motorovým priestorom.
Kabína pre posádku
Kabína pre posádku, do ktorej sa vojde niekoľko ďalších pasažierov (až 7 osôb). Vnútorná výška 1 590 mm.
Štvorbodové odpruženie kabíny
Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.
Otvory pre nasávanie vzduchu
Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný prívod vzduchu.
Farby
Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.
Sedadlo vodiča
Vyberte si z troch úrovní pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 200 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.
Sedadlo spolujazdca
Tri úrovne pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy.
Lôžka
Rozmery dolného lôžka 70×200 cm. Vynikajúce pohodlie ponúka 16-centimetrový matrac s taštičkovými pružinami. Na výber sú tri úrovne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné horné lôžko Comfort pre kabínu Globetrotter: 70×190 cm alebo 60×190 cm
Úložný priestor v interiéri
Priestor nad čelným sklom obsahuje dve odkladacie schránky s roletovými dvierkami a štyri zásuvky ISO, z ktorých jedna je vyhradená pre tachograf (v prípade nízkej kabíny dve zásuvky ISO). Pod lôžkom v spacej kabíne a kabíne Globetrotter nájdete dve veľké odkládacie schránky dostupné zvonku a jednu veľkú schránku (o objeme 44 litrov) prístupnú po zdvihnutí matracu a veka. Spacia časť obsahuje dve priehradky pre časopisy a malé osobné predmety. Prístrojový panel má štyri otvorené úložné priestory, malú odkládaciu schránku, priestor pre zásuvku DIN, odkládaciu vaničku a držiak na fľaše. Denná kabína môže byť vybavená úložným priestorom o objeme 60 litrov s otvormi pre prilby, dózy na potraviny, atď.
Úložný priestor na vonkajšej časti
Úložné priestory, ku ktorým je prístup zvonka, sa nachádzajú za sedadlami spolujazdca a vodiča.
Strešné okno
Kabína je vybavená strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Na jeho vnútornej strane je perforované tienidlo, ktoré pri otvorenom okne slúži zároveň ako sieťka proti hmyzu. Strešné okno má manuálne alebo elektrické ovládanie (voliteľná výbava). K dispozícii je tiež strešné okno z ocele, určené na využitie v stavebníctve alebo náročných prostrediach.
Volant
V závislosti od technických parametrov vozidla je dostupný v dvoch veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm. Výšku volantu možno nastaviť v rozsahu až 90 mm a jeho uhol meniť v rozsahu 28°. Vodič má vďaka kĺbovému nastaveniu možnosť prispôsobiť si vertikálnu polohu volantu v rozmedzí -5° až +15°. Integrované ovládacie prvky vo volante umožňujú bezpečné a pohodlné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom paneli a bočnom displeji.
Systém klimatizácie
Dva rôzne systémy klimatizácie spĺňajú všetky potreby:
Systém klimatizácie je možné dovybaviť nezávislým vyhrievaním kabíny a motora.
Prezrite si technické parametre výšky podvozkov, max. zaťaženia predných náprav, typu zadného odpruženia, výšky spájacích zariadení, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
X-Low (extra nízky), ťahač | pribl. 810 mm |
Low (nízky) | pribl. 850 mm |
Med (stredný) | pribl. 900 mm |
High (vysoký) | pribl. 1 000 mm |
X-High (extra vysoký) | pribl. 1 200 mm |
| Vzduchové | Listové |
---|---|---|
X-Low (extra nízky) | 8 | - |
Low (nízky) | 8 | - |
Med (stredný) | 10/20* | 9 |
High (vysoký) | 10/20* | 10/20* |
X-High (extra vysoký) | - | 10/20* |
*Dvojité predné nápravy FAL20
Typ | Nápravy | Odpruženie | Zaťaženie nápravy/podvozka | Redukčný prevod | Tlačené/vlečené nápravy |
Jednoduchá | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4x2 | Parabolické/viaclistové | 13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-GR | 4x2 | Vzduchové | 11,5/13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G2 | 4x2 | Vzduchové (pre stavebníctvo) | 13 t | Redukčný prevod v kolese | |
RAD-G4 | 4x2 | Vzduchové | 12 t | Samostatný | |
Náprava | |||||
RADT-GR | 6x2/8x2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená) |
RAPD-GR | 6x2 | Vzduchové | 16/19/22 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (pevná/riadená) |
RAPD-G4 | 6x2 | Vzduchové | 16 t | Samostatný | Tlačená náprava (pevná) |
RADD-G2 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Vzduchové | 21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-BR | 6×4/8x4 | Parabolické | 20/21 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolické/viaclistové | 23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Viaclistové | 26/32 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR3 | 6×4/8×4 | Parabolické | 38 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 17/21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
RAPDD-GR | 8×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená) |
RAPDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená), vlečená náprava (pevná/riadená) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva je 1 510 litrov pre ťahač 4x2. Nádrž na LNG vo veľkostiach 155 kg (375 l), 205 kg (495 l) a 225 kg (545 l). Pre dvojité predné nápravy s plastovou palivovou nádržou EU6 medzi prednými nápravami.
Nádrže AdBlue
Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.
Brzdy
Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.
EBS stredný
Okrem prvkov štandardného balíka EBS, sú v balíku EBS stredný nasledujúce doplnky:
Kontrola stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Auto hold
Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).
Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Dodatočná voliteľná výbava:
Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.
Svetlo núdzového brzdenia
Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.
Volvo dynamické riadenie
Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav vrátane nákladných vozidiel s dvojitými prednými nápravami. Možno ho kombinovať s nezávislým odpružením predných kolies.
Tlačené nápravy
Pre ťahače aj podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
Vlečené nápravy
Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.
Konfigurácie náprav pre elektrický pohon
Ťahač: 4x2, 6x2, 6x4
Podvozok určený na dostavbu: 4x2,6x2, 6x4, 8x2, 8x4
Všetky nápravy majú vzduchové odpruženie.
Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FM vo formáte PDF.
Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie línie.