Trucks

×

9 najvýraznejších vylepšení hnacej línie Volvo Trucks normy Euro 6 pre úsporu paliva

Nezáleží na tom, či podnikáte v diaľkovej preprave, regionálnej preprave, distribúcií alebo stavebníctve, tieto najnovšie úpravy pre Euro 6 Step E prinášajú výraznú úsporu paliva pre všetky segmenty. Spoločnosť Volvo sa zamerala na celú hnaciu líniu a urobila množstvo vylepšení, ktoré nielen zlepšujú spotrebu paliva, ale taktiež zaisťujú plynulejší a príjemnejší zážitok z jazdy – na cestách aj v teréne.
Volvo FH jazdí za slnečného dňa samo po diaľnici.

Tu je 9 najdôležitejších zmien:

1. Modernizovaný motor D13TC. Ak poznáte model Volvo FH s technológiou I-Save, iste viete, že pri diaľkovej preprave dokáže výrazne znížiť náklady na palivo. Kľúčom k tomu je motor D13TC, srdce technológie I-Save a doteraz najúspornejší motor spoločnosti Volvo. Tieto najnovšie vylepšenia ho však posunuli na ďalšiu úroveň. Zdokonalil sa proces spaľovania paliva, znížilo sa trenie v motore a zlepšil sa olejový systém. Zdokonalil sa aj systém na dočisťovanie výfukových plynov (EATS), bola znížená hmotnosť motora a zaviedla sa nová generácia systému riadenia motora. S cieľom rozšíriť našu ponuku pre úsporu paliva, je teraz motor D13TC k dispozícii s novým výkonom 420 koní.
 

2. Vylepšené motory D11 a D13 eSCR. V oboch motoroch bol zdokonalený proces spaľovania a znížené trenie. Zvýšená účinnosť je zaistená začlenením patentovaného zvlneného piestu motora D13TC, ktorý optimalizuje vstrekovanie paliva. Zdokonalili sme aj systém EATS, znížili hmotnosť motora a zaviedli novú generácia systému riadenia motora. Zákazníci pracujúci v stavebníctve ocenia, že minimálna rýchlosť tempomatu sme teraz znížili na 4 km/h. Pre ešte väčšiu flexibilitu je motor D13 eSCR teraz v ponuke pre bionaftu B100 s výkonom 460 a 500 koní.

 

3. Modernizovaná prevodovka I-Shift. Prevodovka I-Shift teraz prináša plynulejšie, rýchlejšie zmeny prevodových stupňov a doteraz najharmonickejší zážitok z jazdy. Medzi inovácie patrí aj nový systém a stratégia radenia prevodových stupňov, ako aj nový systém spojky pre motory D13. Modernejšia prevodovka I-Shift je dostupná pre všetky ťažké nákladné vozidlá a model Volvo FE.
 

4. Nový softvér I-Torque. I-Torque, nový inteligentný softvér krútiaceho momentu spoločnosti Volvo, optimalizuje krútiaci moment motora, čím šetrí palivo. Na základe topografických údajov zo systému I-See a celkovej hmotnosti súpravy softvér I-Torque automaticky vypočíta optimálny krútiaci moment motora. Softvér I-Torque je momentálne v ponuke s našimi novými palivovými balíkmi pre naftové motory D13 Euro 6 Step E.
Pozrite si toto krátke video, kde sa o systéme I-Torque dozviete viac.

5. Prepracovaná aerodynamika.
Kabíny Volvo FM a Volvo FH boli vylepšené pre optimalizáciu aerodynamiky. Oba tieto modely dostali zdokonalené tesnenia okolo mriežky chladiča a predných prídavných svetiel, nový kryt držiaka spätných zrkadiel a rozšírené lemy blatníkov pre zlepšenie prúdenia vzduchu okolo kolies (pre vozidlá s pneumatikami 385/55). Volvo FH získalo aj ďalšie predĺženie dverí a vylepšenie spojlerov kabíny XHSL (Extra High Sleeper Cab = Extra vysoká spacia kabína).

 

6. Nové energeticky úsporné čerpadlo posilňovača riadenia. Nové elektronicky riadené čerpadlo posilňovača riadenia spoločnosti Volvo zaisťuje presnejšiu kontrolu nad riadením a pomáha tak znížiť energiu potrebnú pre jazdu v priamom smere. Pre náročných zákazníkov v diaľkovej preprave a zákazníkov s dlhou dobou voľnobehu to predstavuje možnosť, ako znížiť energetické straty. Čerpadlo posilňovača riadenia je súčasťou nových palivových balíkov spoločnosti Volvo pre naftové motory D11 a D13 Euro 6.
 

7. Účinnejšie vzduchové kompresory. Spoločnosť Volvo predstavila novú generáciu vzduchových kompresorov, ktoré šetria palivo efektívnejším vytváraním tlaku vzduchu. Tie sú teraz štandardom pre všetky naftové motory D11 a D13 Euro 6.
 

8. Nové vzduchové, palivové a olejové filtre a aj nové veľkosti nádrží AdBlue. Nové filtre sú navrhnuté tak, aby bolo možné namontovať iba správny filter, ktorý zabezpečí optimálny výkon motora a maximalizuje jeho životnosť. Filtre Volvo sú vyrobené zo špeciálne upraveného plisovaného filtračného papiera a majú veľkú plochu, ktorá zaisťuje vynikajúcu filtračnú kapacitu a dlhú životnosť. A aby sa vodičom uľahčilo dopĺňanie paliva aj močoviny pri rovnakej zastávke, inovovali sme aj veľkosť nádrží AdBlue spoločnosti Volvo, aby zodpovedali zvýšenej efektivite modernizovaných naftových motorov D11 a D13 Euro 6.
 

9. Alternátory so životnosťou dlhšou o 50 %. Aby bol život na cestách pohodlnejší, predstavila spoločnosť Volvo novú generáciu 150 A alternátorov so životnosťou dlhšou o 50 %. Komunikácia s alternátorom bola vylepšená vďaka pridanej funkcii LIN (Local Interconnect Network = lokálna prepojená sieť), ktorá spoločnosti Volvo Trucks umožňuje diagnostikovať alternátor, porozumieť, kedy je potrebné ho vymeniť, a plánovať nabíjanie tak, aby sa predĺžila životnosť komponentov zaisťujúcich riadenie výkonu. Nové alternátory sú štandardom pre naftové modely Euro 6 FH a FH16. Pre ešte väčší komfort pridala spoločnosť Volvo do ponuky pre tieto modely aj nový, väčší 180 A alternátor.

 

Chcete sa dozvedieť viac o tom, ako znížiť spotrebu paliva? Pozrite si časť Ako zvýšiť úsporu paliva nákladných vozidiel, v ktorej nájdete prehľad kľúčových faktorov, ktoré ovplyvňujú spotrebu paliva, emisie a náklady na vozidlový park súvisiace s palivom.

Máte ešte nejaké otázky?

Obchodný zástupca spoločnosti Volvo Trucks vám ich iste zodpovie. Zastavte sa v Truck Centre, zavolajte alebo ho požiadajte, aby vás navštívil.