Trucks

×

Volvo FH so systémom I-Save víťazí v dvoch testoch úspory paliva

| 4 minúty | 4 minúty
V dvoch samostatných testoch vykonaných nemeckými časopismi o nákladných vozidlách sa Volvo FH so systémom I-Save umiestnilo na špici z hľadiska spotreby paliva. „To skutočne potvrdzuje, že sa naša usilovná práca vypláca. A s našimi novými vylepšeniami motora bude Volvo FH so systémom I-Save ešte úspornejšie,“ hovorí Peter Franzén, produktový manažér pre motory v spoločnosti Volvo Trucks.
Volvo FH so systémom I-Save pri jazde na diaľkovej testovacej trase
Volvo FH so systémom I-Save v dvoch nezávislých testoch preukázalo, že je možné spojiť nízku spotrebu paliva s vysokou rýchlosťou..

V testoch, ktoré vykonali popredné nemecké odborné časopisy Trucker a Transport, sa Volvo FH 500 so systémom I-Save stretlo s ostatnými európskymi konkurentmi a dosiahlo pôsobivých výsledkov. Zvíťazilo v obidvoch testoch spotreby paliva z hľadiska kombinovanej spotreby nafty a AdBlue.

Nákladné vozidlo Volvo porazilo svojich konkurentov aj z hľadiska udržania vysokej priemernej rýchlosti na testovacích diaľkových trasách. Okrem toho Volvo FH so systémom I-Save získalo najvyšší počet bodov v celkovom hodnotení vozidiel časopisu Trucker.
 

Volvo FH so systémom I-Save kombinuje vysokú rýchlosť s nízkou spotrebou paliva

„Tieto testy sú veľmi presné a naozaj nám umožňujú predviesť, čo dokážeme. Našim konštruktérom sa podarilo skombinovať vysokú rýchlosť s veľmi nízkou spotrebou paliva, čo je fantastický úspech. V čase rastúcich cien pohonných hmôt je hospodárne využitie paliva dôležitejšie ako inokedy,“ hovorí Peter Franzén.

Je veľmi pôsobivé, že sme v tých testoch zvíťazili, hoci nákladné vozidlo nebolo vybavené najnovším typom motora.

Volvo FH so systémom I-Save sa vyrába od roku 2019. Jeho konceptom je čo najviac zlepšiť spotrebu paliva vzájomným zladením hnacej línie, softvéru a aerodynamiky vozidla. Od jeho uvedenia na trh bolo pridaných a zdokonalených mnoho nových funkcií.

Peter Franzén, produktový manažér pre motory v spoločnosti Volvo Trucks

Nákladné vozidlo Volvo použité v testoch zahŕňalo niekoľko nedávnych úprav aerodynamického dizajnu s cieľom zlepšiť prúdenie vzduchu, ako sú užšie škáry v prednej časti kabíny a ďalšie predĺženie dverí. Vozidlo štartuje vždy v režime Eco, aby sa zaistila maximálna úspora paliva. „Ide o veľké množstvo malých vylepšení, ktoré spolu zaistia takéto dobré výsledky v testoch. A je veľmi pôsobivé, že sme v tých testoch zvíťazili, hoci nákladné vozidlo nebolo vybavené novým motorom. Najnovšie aktualizácie znížia spotrebu paliva ešte výraznejšie. Bude veľmi zaujímavé zistiť výsledok nadchádzajúcich testov v odbornej tlači,“ hovorí Peter Franzén.

Nízka spotreba AdBlue

Srdcom systému I-Save je motor s technológiou Turbo Compound. Medzi jeho nedávne modernizácie, ktoré boli zavedené tento rok, patrí zdokonalenie procesu spaľovania paliva, zníženie trenia v motore a vylepšenie olejového systému. Okrem toho má motor nové energeticky úsporné čerpadlo riadenia a vylepšený vzduchový kompresor, ktoré šetria palivo tým, že efektívnejšie stláčajú vzduch.
Nový inteligentný softvér I-Torque zvyšuje energetickú účinnosť analýzou topografických údajov zo systému I-See a prispôsobením riadenia skutočnej trase.
„Naši konštruktéri preverili každý detail, aby bol motor ešte hospodárnejší. Aktualizovali sme aj našu automatizovanú prevodovku I-Shift. Rýchlejšia odozva prispieva k plynulejšej jazde a lepšej spotrebe paliva,“ hovorí Peter Franzén.

Vďaka nedávno predstaveným vylepšeniam môže systém I-Save kumulatívne prispieť k zníženiu spotreby paliva až o 13 % – oproti úrovni spotreby v dobe, kedy bol po prvýkrát predstavený.
Ďalšou výhodou vozidla Volvo FH so systémom I-Save je nízka spotreba AdBlue, ktorá je rovnako ako nafta čoraz drahšia.

„Spotreba paliva má pre dopravcov zásadný význam a my sa budeme aj naďalej pozerať na každý prvok, aby sme našli ďalšie zlepšenie. Som veľmi hrdý na to, že môžeme ponúknuť produkt, ktorý našim zákazníkom pomôže zvýšiť ziskovosť a zároveň znížiť dopad emisií CO₂,“ hovorí Peter Franzén.

Test magazínu Trucker v skratke

Celková dĺžka skúšobnej trasy: 340 km na diaľkových trasách severne od nemeckého Mníchova

Celková hmotnosť súpravy: 40 ton

Technické parametre nákladného vozidla Volvo: ľahký podvozok, Globetrotter XL

Výsledky: Volvo FH 500 so systémom I-Save malo najlepšiu spotrebu paliva. Navyše zaznamenalo najvyššiu priemernú rýchlosť a získalo najvyšší počet bodov v celkovom hodnotení.

Test časopisu Transport v skratke

Celková dĺžka skúšobnej trasy: 93 km na diaľkových trasách v okolí nemeckého Mníchova

Celková hmotnosť súpravy: 40 ton

Technické parametre nákladného vozidla Volvo: ľahký podvozok, Globetrotter XL

Výsledky: Volvo FH 500 so systémom I-Save zaznamenalo najlepšiu spotrebu paliva a najvyššiu

priemernú rýchlosť.

Chcete sa dozvedieť viac o úsporách paliva? Kliknite na nasledujúci odkaz!

Ako zlepšiť úsporu paliva

Súvisiace správy