Elektrické podvozky na dostavbu ťažkého radu poskytujú ešte širšiu škálu využitia a umožňujú navrhnúť elektrické nákladné vozidlo s rovnakou flexibilitou ako s iným hnacím ústrojenstvom. Získate tak výhody lepšej manévrovateľnosti, tichšej prevádzky a nulových emisií výfukových plynov.
Flexibilné podvozky na dostavbu ťažkého radu* Volvo FM Electric, Volvo FMX Electric a Volvo FH Electric umožňujú prechod na tiché vozidlá s nulovými emisiami pri prakticky ľubovoľnej preprave.
Elektrické podvozky na dostavbu možno optimalizovať na širokú škálu špecializovaných prepravných činností, vrátane distribúcie tovaru, zvozu odpadu a stavebných prác. Tieto segmenty často pôsobia v mestských oblastiach a vyznačujú sa menšími dennými nájazdmi, preto sú mimoriadne vhodné na elektrifikáciu.
Vďaka možnosti presného zladenia kapacity akumulátora s konkrétnou činnosťou možno vytvoriť optimálne a cenovo najefektívnejšie elektrické riešenie prepravy, ktoré spĺňa požiadavky na podnikanie aj na udržateľnosť.
"Elektrický pohon má výbornú odozvu, preto podvozky na dostavbu uľahčujú vedenie vozidla v úzkych uličkách aj pri meniacom sa tempe mestskej premávky. Pretože elektrické nákladné vozidlá nevytvárajú žiadne výfukové plyny a sú tiché, zaisťujú vodičom lepšie pracovné prostredie. Prispievajú tým k lepšiemu prostrediu pre život obyvateľov mesta. Vďaka týmto vlastnostiam možno elektrické nákladné vozidlá prevádzkovať v mestských zónach, kam nákladné vozidlá s tradičnými typmi hnacieho ústrojenstva nemajú prístup alebo ho majú len vo vymedzenom čase," hovorí Jessica Sandström, senior viceprezidentka pre produktový manažment a udržateľnosť v spoločnosti Volvo Trucks.
Je zrejmé, že veľkú časť prepravy tovaru by bolo možné elektrifikovať už dnes a tieto podvozky na dostavbu by mohli celý proces ešte výraznejšie urýchliť.
Podvozky na dostavbu možno osadiť dvoma až šiestimi akumulátormi, presne podľa požiadaviek z hľadiska dojazdu a užitočného zaťaženia. Kabíny sú k dispozícii v rôznych veľkostiach podľa konkrétnych potrieb a prevádzky. Rozšírené možnosti využitia akumulátorov a kabín umožňujú kratší rázvor až 3 900 milimetrov. V kombinácii so širokou ponukou konfigurácií náprav možno vďaka tomu nákladné vozidlá upraviť na prakticky akúkoľvek prepravnú činnosť.
S tromi typmi účinných pomocných pohonov je navyše prechod na elektrický motor pre výrobcov nadstavieb aj zákazníkov ešte jednoduchší:
Modely Volvo FH, FM a FMX Electric majú celkovú hmotnosť súpravy (GCW) až 44 ton a sú k dispozícii ako ťahače aj podvozky na dostavbu. Ponúkajú dojazd až 300 km, čo stačí pri väčšine použití v mestskej a regionálnej preprave. Nákladné vozidlá však zvládnu v priebehu pracovného dňa prejsť až 500 km, ak ich dobijete, napríklad počas obednej prestávky.
* Nákladné vozidlá s jedným podvozkom na dostavbu a pridanou nadstavbou na konkrétne použitie (žeriav, zvoz odpadu, domiešavač betónu, chladiaca skriňa atď.)