Vzhľadom k tomu, že udržateľnosť a elektrifikácia sú pre mného spoločnosti na prvom mieste, môžu byť elektrické nákladné vozidlá rozhodujúcim faktorom medzi získaním a stratou zákaziek.
"Pre našich veľkých zákazníkov je to jeden z ich hlavných cieľov," hovorí Hans-Peter Dreier, generálny riaditeľ spoločnosti Dreier Transport and Logistics. "Podmienky od zákazníkov sú čoraz náročnejšie. Prichádzajú s požiadavkou, že v budúcnosti chcú, aby niektoré trasy vykrývali len elektrickými nákladnými vozidla – a kedy s tým môžeme začať?"
Hans-Peter verí, že včasné nasadenie flotily elektrických nákladných vozidiel dáva jeho spoločnosti náskok pred konkurenciou vo výberových konaniach. Hans-Peter preto nečaká, kým jeho zákazníci budú požadovať elektrické nákladné vozidlá, ale využíva túto výhodu a ponúka im ich už teraz.
Vhodnú technológiu tu už máme.”
"Prechod na elektrické vozidlá je ako nová kapitola," hovorí Hans-Peter Dreier. "Nakoniec bude nafta nahradená elektrickými vozidlami, najmä v scenároch ako ten náš, kde využívame kombináciu železnice na dlhé vzdialenosti a elektrických nákladných vozidiel na čistejšiu prepravu v meste."
"Veľa kombinujeme železničnú a cestnú prepravu," hovorí Hans-Peter. Spoločnosť Dreier, ktorá pôsobí na medzinárodnej úrovni, posiela výmenné nadstavby cez noc na vlakoch, kde ich nasledujúce ráno vyzdvihnú nákladné vozidlá a odvezú posledných pár kilometrov na miesto určenia.
Je to efektívne a udržateľné, najmä keď spoločnosť Dreier používa jedno zo svojich 24 elektrických nákladných vozidiel Volvo. Do roku 2026 majú v pláne rozšíriť flotilu na 75 e-truckov. "Keď raz začnete s elektrickými nákladnými vozidlami, už pri nich aj zostanete," hovorí Hans-Peter.
Hans-Peter nevidí dôvod na obavy: "Vhodné technológie tu už máme," hovorí. "Musíte byť otvorení zmenám - a funguje to."
Transformácia celej firmy a zaškoľovanie zamestnancov na nové technológie je často náročné, ale vodiči spoločnosti Dreier sa veľmi dobre prispôsobili elektrickým nákladným vozidlám. "Adaptácia vodičov bola veľmi rýchla. So spoločnosťou Volvo máme výhodu," hovorí Hans-Peter. "V decembri sme absolvovali skúšobnú jazdu v elektrickom nákladnom vozidle a po prvých piatich minútach bolo všetko jasné. Nie je vlastne až taká zmena. Pre vodiča je zmena len v hlave."
Hans-Peter priznáva, že na začiatku boli jeho vodiči znepokojení dojazdom. "Mali strach, čo sa stane, keď im zostane 5, 10, 15% batérie. Ale to je normálne. Je to predsa nová skúsenosť," dodáva. "Vodiči, ktorí jazdia s elektrickým nákladným vozidlom, nechcú už meniť."