Od doby, keď Reto Lauper prešiel z naftových vozidiel na vozidlá s nulovými emisiami, sa z priekopníka elektromobility stal nadšenec. Jeho spoločnosť E. Bigler Transporte AG bola prvá vo Švajčiarsku, ktorá prevádzkovala Volvo FE Electric pre zvoz odpadu.
"Všetko to začalo tým, keď nás mesto spýtalo, či by sme nemohli mať čisto elektrické vozidlo na zvoz odpadu," hovorí. "Tak som sa zamýšľal, či som pripravený mať elektrické nákladné vozidlá." Teraz vlastní flotilu štyroch a do budúcna má veľké ambície. "K nafte sa už nevrátime," dodáva.
Z pozície riaditeľa firmy Reto na vlastnej koži zažil, aké výhody priniesol prechod na elektrický pohon jeho spoločnosti, jej zamestnancom a komunitám, ktoré obsluhujú. "Malo to veľký vplyv na podnikanie, no nielen kvôli cene, ale aj z hľadiska vplyvu na životné prostredie," doplnil.
Jedno nákladné vozidlo dokáže pracovať celý deň."
Keďže jeho nákladné vozidlá sú tiché a nevytvárajú žiadne emisie, zistil, že pracovný deň je nielen lepší pre ich komunity, ale aj jednoduchší a menej vyčerpávajúci pre jeho vodičov. Jeho zamestnanci mu dokonca povedali, že od prechodu na elektrické vozidlá sa večer cítia viac uvoľnení.
Jedným z najväčších prekvapení pre Reta však bola účinnosť jeho nákladných vozidiel. "Jedno vozidlo dokáže pracovať celý deň a večer ešte stále zostáva v batériách energia." Využívajúc energiu vyrobenú zo solárnych panelov na streche budovy depa, jeho nákladné vozidlá dostanú cez noc plné nabitie, čo im postačí na celodennú prevádzku v nasledujúci deň.
Jednou z kľúčových zmien, ktoré jeho spoločnosť vykonala, bolo prispôsobenie trás nákladných vozidiel. Teraz začínajú na vrchole kopcov a cestou nadol zbierajú odpad, takže počas jazdy regenerujú elektrickú energiu. Nové trasy sú nielen efektívnejšie, ale navyše šetria aj čas.
„Prechod z naftových vozidiel nebol príliš náročný," hovorí. A aké je jeho odporúčanie pre iné spoločnosti k transformácii na elektrické vozidlá? "Len to skúste. Verte v tento prechod na nulové emisie, pretože v budúcnosti to tak bude."