"Pokiaľ bude existovať elektrické riešenie, budeme do neho investovať," hovorí Marcel Vermeulen, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Millenaar & van Schaik Transport.
Stretávame sa s Marcelom na jednom z najnovších projektov Millenaar & van Schaik: spevnenie 19 kilometrov riečnej hrádze v Holandsku. V tejto operácii majú nasadené tri bezemisné elektrické sklápače Volvo a celkovo prevádzkujú osemnásť elektrických sklápačov Volvo. Spoločnosť Millenaar & van Schaik bola vybraná, pretože projekt kladie veľký dôraz na ochranu životného prostredia, udržateľnosť a minimalizáciu hluku.
"Som veľkým ambasádorom elektromobility," hovorí Marcel. "Nie je potrebné sa obávať dojazdu." Na začiatku spoločnosť Millenaar & van Schaik zistila, že nemá dostatok miest pre nabíjanie svojich nákladných vozidiel. "Na jednom projekte nebolo dostatok energie na úplné nabitie našich nákladných vozidiel cez noc, čo znamenalo znamenalo stratu produktivity," vysvetľuje.
Spoločnosť Millenaar & van Schaik preto investovala do dvoch vlastných nabíjacích staníc, jednej na svojej domácej základni neďaleko Schipholu a druhej mobilnej neďaleko projektu vo východnej časti Holandska.
Ich klient investoval do vybudovania Watthubu, najväčšieho miesta pre rýchle nabíjanie nákladných vozidiel a ťažkej stavebnej techniky na svete. Nachádza sa na diaľnici A15 v Holandsku, ktorá spája Rotterdam a Nemecko, a prevádzkovatelia nákladných vozidiel si môžu rezervovať garantovaný nabíjací slot s možnosťou nabíjania rýchlosťou až 350 kW. Elektrina je 100% udržateľne vyrábaná z veternej a solárnej energie. Teraz majú jeho nákladné vozidlá vyhradené miesto pre nabíjanie, či už ide o rýchle doplnenie energie alebo plné nabitie počas noci.
Po nočnom nabití zvládnu tiché elektrické nákladné vozidlá prevážať ťažké náklady na krátke vzdialenosti 10 až 12 hodín bez potreby ďalšieho nabíjania. Ak však potrebujú dobiť, možno to naplánovať počas obedňajšej prestávky vodiča alebo na konci zmeny. Krátke "zapoj a choď", ako to opisuje Marcel. Potom sú opäť vydávajú na cestu.
"Každý rok pribúdajú projekty, ktoré vyžadujú bezemisné elektrické nákladné vozidlá," vysvetľuje Marcel. "Takže sme žiadaní, náš kalendár je plný rôznych príležitostí, a tým pádom nemáme obavy o naše investície a budúcnosť."
Všetko, čo vieme o doprave, sa pretvorí vplyvom elektrifikácie."
V skutočnosti Marcel hovorí, že dopyt jeho zákazníkov po elektrických nákladných vozidlách v súčasnosti prevyšuje ich ponuku. Jeho rada pre iné spoločnosti, ktoré váhajú s prechodom na elektrické vozidlá, je jednoznačná: teraz je ten správny čas. "Uistite sa, že ste v čele bezemisnej dopravy a nie v druhej vlne, pretože by ste mohli prísť o obchodné príležitosti," dodáva. "Všetko, čo vieme o doprave, sa pretvorí vplyvom elektrifikácie."
Marcel verí, že popredné miesto v prechode na elektrické vozidlá dáva jeho spoločnosti konkurenčnú výhodu a spoločnosť Millenaar & van Schaik má odvážne plány na urýchlenie elektrifikácie svojej flotily. "Sme odhodlaní dosiahnuť cieľ stanovený Európskou úniou a našimi zákazníkmi - znížiť našu uhlíkovú stopu. Do roku 2028 budú naše celkové náklady vlastníctva lepšie pre elektrické nákladné vozidlá ako pre naftové."