"Mám malé deti a chcem, aby vyrastali vo svete, kde môžu dýchať čistý vzduch," hovorí Marie-José Baartmansová, riaditeľka prepravy v spoločnosti BREYTNER.
Tvrdenie, že Marie-José je odhodlaná pre čistejšiu dopravu, je podhodnotené. Posledné desaťročie jej spoločnosť pôsobí ako 100% bezemisná dopravná spoločnosť po prechode z naftových nákladných vozidiel na elektrické. Za ten čas jej flotila elektrických nákladných vozidiel prešla viac ako milión kilometrov.
Je to záväzok a investícia do budúcnosti, ktorá sa už vypláca, a to ako pre jej spoločnosť, tak aj pre jej zákazníkov. "Sme o 10 krokov pred zvyškom odvetvia," hovorí hrdo. "A to nám dáva veľkú výhodu."
S desaťročnými skúsenosťami s elektrickými nákladnými vozidlami získala spoločnosť BREYTNER neoceniteľné znalosti, ktoré jej pomáhajú u zákazníkov. "Môžete sa podeliť o tieto znalosti so svojím zákazníkom a to vám dáva väčšiu pridanú hodnotu voči nim," dodáva.
Spoločnosť sa na tejto ceste tiež veľa naučila, napríklad o nabíjacej stratégii. "Chceme nájsť najlacnejšie ceny energií v kombinácii s tým, aby sme nemuseli robiť počas dňa ďalšie zastávky, pretože zbytočne tak strácame čas," dodáva Marie-José. "Takže sa snažíme nabíjať buď pri vykladaní a nakladaní alebo v noci."
. Moja rada pre ostatné spoločnosti by bola začať čo najskôr."
Keďže sa stále viac spoločností zameriava na udržateľnosť, čisto elektrické riešenie firmy BREYTNER je atraktívnou ponukou pre tých, ktorí chcú minimalizovať svoj vplyv na životné prostredie. "Dopyt prichádza práve od takýchto zákazníkov," verí.
Marie-José vnímala dva veľké dôvody k prechodu na elektrické vozidlá. "Po prvé, videli sme to ako obchodnú príležitosť. Druhým dôvodom boli znalosti o tom, ako fungujú naftové nákladné vozidlá, čo robia vo vnútri mesta a čo vychádza z výfukov. Ak môžete pracovať s čistejšou technológiou, chcete urobiť tento krok."
Prechod na čisto elektrickú prepravu opisuje ako "Vzrušujúci. Inovatívny. Ako byť priekopníkmi". Kľúčom je podľa nej nájsť "nízko visiace ovocie". To môže byť napríklad používanie elektrických nákladných vozidiel na distribučných trasách vo vnútri mesta. "Moja rada pre ostatné spoločnosti by bola začať čo najskôr," hovorí. "Postupujte krok za krokom. Začnite s jedným alebo dvoma nákladnými vozidlami a potom si premyslite dlhodobý implementačný program."