Trucks

Mattias Ahlberg Tomas Thuresson
2024-01-29
Technológia a inovácie
Authors
Mattias Ahlberg
Total Offer Intro Manager
Tomas Thuresson
Manažér komercializácie novej ponuky

Nové nákladné vozidlá a ich funkcie – všetko, čo by vás mohlo zaujímať

Optimalizovaná energetická účinnosť, lepší výhľad a väčšie pohodlie pre vodiča – toto všetko môžete očakávať od inovácií, ktoré spoločnosť Volvo Trucks predstavila 29. januára. Zásadná modernizácia funkcií sľubuje značné výhody pre prepravný priemysel, vodičov a spoločnosť ako celok. Tu je prehľad najdôležitejších noviniek.
 

Predstavenie najnovších nákladných vozidiel a inovácií spoločnosti Volvo Trucks patrí svojim rozsahom medzi najväčšie v odvetví ťažkých nákladných vozidiel za posledné roky. K prezentovaným inováciám patrí okrem iného aerodynamický dizajn exteriéru, ale aj technológie zamerané na zvýšenie efektívnosti a bezpečnosti. Medzi novinky patrí  úsporný motor D17 pre Volvo FH16 a Volvo FH16 Aero s pôsobivým výkonom a krútiacim momentom. Nové produkty a funkcie sú vyvinuté s cieľom vyhovieť potrebám a preferenciám prepravných spoločností, vodičov a spoločnosti ako celku.  
 

Prehľad najdôležitejších noviniek:  

  1. Nová aerodynamická kabína modelov Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero
  2. Kamerový monitorovací systém dostupný u väčšiny modelov nákladných vozidiel
  3. Aerodynamické vylepšenia na všetkých kabínach
  4. Zdokonalený audio systém a ďalšie moderné prvky v interiéri   
  5. Volvo FH Aero s kabínou Globetrotter XXL je v ponuke pre všetky priemyselné segmenty v Európe  
  6. Nový motor s výkonom až 780 koní a krútiacim momentom 3 800 Nm pre modely Volvo FH16 a FH16 Aero
  7. Väčšia úspora paliva s inovovaným systémom I-See
     

„Máme obrovskú radosť, že zákazníkom môžeme ponúknuť také pôsobivé množstvo inovácií a noviniek. Jedná sa o zásadný krok k zlepšeniu energetickej účinnosti a zníženiu uhlíkovej stopy. Taktiež sme zvýšili bezpečnosť vďaka vylepšenému výhľadu vodiča – predstavujeme kamerový monitorovací systém, ktorý nahradil tradičné bočné zrkadlá. A vodičom ponúkneme lepšie pracovné prostredie. Som presvedčený, že tento krok bude prínosom pre naše odvetvie a aj pre celú spoločnosť,“ hovorí Tomas Thuresson, manažér komercializácie novej ponuky v spoločnosti Volvo Trucks.
 

Úplne nová a efektívna aerodynamická kabína

Najvýraznejšou novinkou je aerodynamická kabína, ktorou sa pýšia modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero. Vďaka zmenám v smernici Európskej únie o hmotnosti a rozmeroch nákladných vozidiel mohla byť predná časť kabíny predĺžená s cieľom znížiť odpor vzduchu. Dizajn kabíny bol precízne prepracovaný, aby sme dosiahli čo najoptimálnejšie aerodynamické vlastnosti.
 

„Znížený odpor vzduchu vedie k lepšej energetickej účinnosti, a to bez ohľadu na to, či má vozidlo naftový, plynový alebo elektrický pohon. Výsledkom sú nižšie emisie CO2 a nižšie prevádzkové náklady zákazníka. A to je významný krok pre prevádzkovateľov,“ hovorí Mattias Ahlberg, manažér novej komplexnej ponuky v spoločnosti Volvo Trucks.    
 

Pokiaľ vás zaujímajú ďalšie informácie a chcete vidieť nové Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero v praxi, pozrite si video predstavujúce celý modelový rad. 

Príjemnejšie riadenie s kamerovým monitorovacím systémom

Ďalšou významnou inováciou spoločnosti Volvo Trucks je využitie kamerového monitorovacieho systému namiesto tradičných bočných zrkadiel. Toto je niekoľko zásadných výhod:

 

  • V porovnaní s tradičnými bočnými zrkadlami generujú kamery umiestnené na ramenách vozidla minimálny odpor vzduchu. 
  • Vylepšený priamy výhľad bez obmedzení v porovnaní s bežnými spätnými zrkadlami.
  • Dážď a nečistoty na bočnom okne už neovplyvňujú výhľad dozadu.
  • Funkcia oddialenia zorného poľa pomáha vodičovi bezpečne riadiť, pretože má viac informácií o premávke v okolí nákladného vozidla. 
  • Referenčné čiary označujúce koniec návesu sa zobrazujú v hlavnom pohľade a vodičovi uľahčujú, napríklad, bezpečne zmeniť jazdný pruh. 
  • Kvalitnejšie nočné videnie vďaka technológii infračerveného svetla.
  • Pre vyššiu bezpečnosť vodiča možno systém aktivovať na ovládacom paneli pri lôžku a monitorovať tak aktivitu v okolí zaparkovaného vozidla. 
     

„Kamerový monitorovací systém ponúka širokú škálu funkcií a chcem zdôrazniť, že v kombinácii s ním dodávame obľúbenú rohovú kameru na strane spolujazdca. V takom prípade sa nachádza na rovnakom ramene, ako spätná kamera,“ hovorí Mattias Ahlberg.
 

Kamerový monitorovací systém je v ponuke pre všetky modely kabín okrem tých, ktoré majú extra nízku strechu alebo klasifikáciu FLADR. Tu prinášame prehľad rozdielov medzi kamerovým monitorovacím systémom a tradičnými vonkajšími spätnými zrkadlami.

Keďže kamerový monitorovací systém nahrádza vonkajšie spätné zrkadlá, zlepšuje aerodynamiku a aj výhľad z vozidla.

Aj malé vylepšenia majú významný efekt

Všetky kabíny prešli aerodynamickými vylepšeniami. Niektoré zmeny nie sú však viditeľné na prvý pohľad. Patria k nim užšie medzery a tesniace priestory medzi komponentmi kabíny pre plynulejšie prúdenie vzduchu. Oblasť nad čelným sklom bola tiež optimalizovaná s cieľom minimalizovať odpor vzduchu. 
 

„Stručne povedané, implementovali sme množstvo malých vylepšení, ktoré spolu zvyšujú aerodynamiku kabín. Modernizovali sme aj kompletné osvetlenie a nahradili ho výhradne LED diódami. Modernejšie pôsobí aj znak Volvo Iron Mark – má teraz úplne nový, čistejší dizajn, ktorý ladí s celkovou estetikou vozidla,“ hovorí Tomas Thuresson.
 

A čo prináša interiér?

Inovovaný dizajn exteriéru a pokrokový prístup sa premietli aj v interiéri vozidla. Dôraz sme kládli na vytvorenie takého prostredia pre vodičov, kde by sa im príjemnejšie pracovalo a lepšie  oddychovalo. 
 

  • Kvalitný audiosystém s výborným zvukom možno doplniť o zosilňovačmi a subwoofermi pre lepší zážitok.
  • Intuitívne rozhranie na bočnom displeji vodičovi umožňuje personalizované zobrazenia.
  • Viac zásuviek (USB-C) na nabíjanie zariadení (mobilné telefóny, tablety atď.).
  • Jednoduchší prístup vodiča k novej mikrovlnnej rúre, elegantne integrovanej do prednej police.
  • Displeje kamerového monitorovacieho systému umiestnené pri prednom stĺpiku optimalizujú priamy výhľad.
  • Nový kľúč na diaľkové ovládanie so vstavanou funkciou ovládania svetla.
     

Bude kabína Globetrotter XXL v ponuke pre viac segmentov?

Vzhľadom k tomu, že novelizovaná smernica Európskej únie o hmotnosti a rozmeroch nákladných vozidiel povoľuje dlhšie kabíny s aerodynamickým dizajnom, je možné kabínu Globetrotter XXL uplatniť na európskych cestách. Modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero s kabínou Globetrotter XXL je vďaka tomu optimálne použiť vo všetkých prepravných odvetviach v Európe, a to bez vplyvu na zaťaženie vozidla. Či už prepravujete drevo, cement alebo automobily, môžete si dopriať kabínu s väčším vnútorným priestorom a širším lôžkom. 

„Toto je skutočná výhoda pre vodičov, ktorí trávia na cestách viac času,“ hovorí Mattias Ahlberg.

Mattias Ahlberg, manažér novej komplexnej ponuky, Volvo Trucks a Tomas Thuresson, manažér komercializácie novej ponuky, Volvo Trucks.
„Máme obrovskú radosť, že zákazníkom môžeme ponúknuť také pôsobivé množstvo inovácií a noviniek. Urobili sme značný krok smerom k zlepšeniu energetickej účinnosti a zníženiu uhlíkovej stopy.”

Vyšší výkon a krútiaci moment na prepravu ťažkých nákladov

Podstatnou novinkou, ktorá poteší dopravcov v segmente prepravy ťažkých nákladov, je úplne nový 17-litrový motor. Je to najvýkonnejší motor, aký kedy spoločnosť Volvo vyrobila – ponúka výkon až 780 koní a krútiaci moment 3 800 Nm.
 

„Z hľadiska technológie ide o motor svetovej triedy. Je energeticky účinný a má rýchlu odozvou, nižšiu hmotnosť, vysokú produktivitu a lepšiu účinnosť motorových bŕzd. Vysoký krútiaci moment pomáha vodičovi nechať dlhšie zaradený vyšší prevodový stupeň a šetriť tak palivo. To prospieva životnému prostrediu a zákazníkom znižuje prevádzkové náklady,“ hovorí Tomas Thuresson.

 

Nový motor sa dodáva v troch úrovniach výkonu:

  • 600 koní a 3 000 Nm
  • 700 koní a 3 400 Nm
  • 780 koní a 3 800 Nm
Úplne nový 17-litrový motor – najvýkonnejší, aký kedy spoločnosť Volvo Trucks vyrobila – ponúka výkon až 780 koní a krútiaci moment 3 800 Nm.

I-See pre príjemnejší zážitok z jazdy

Medzi ďalšie novinky zamerané na zážitok z jazdy patria inovácie  systému I-See. Bol upravený tak, aby prispôsobil rýchlosť vozidla zákrutám, kruhovým objazdom a dopravným značkám s najvyššou povolenou rýchlosťou. Výsledkom je lepší zážitok z jazdy a intenzívnejšie využívaniu tempomatu.  

„Cieľom je umožniť vodičom využívať tempomat oveľa častejšie. Prínosom bude lepší zážitok z jazdy, nižšia spotreba energie a nižšie uhlíkové emisie. Vodiči si užijú pohodlnejší pracovný deň s podpornými funkciami, ktoré im zjednodušia jednotlivé úkony,“ hovorí Tomas Thuresson.  

Všetky tieto inovácie majú veľký potenciál, aby spoločnostiam v prepravnom odvetví pomohli splniť ciele udržateľnosti, zlepšiť bezpečnosť a aj prilákať a udržať si špičkových vodičov.

Chcete sa dozvedieť viac? Zoznámte sa s našimi nákladnými vozidlami a zistite, ako ich môžeme prispôsobiť vašim potrebám.