Optimalizovaná energetická účinnosť, lepší výhľad a väčšie pohodlie pre vodiča – toto všetko môžete očakávať od inovácií, ktoré spoločnosť Volvo Trucks predstavila 29. januára. Zásadná modernizácia funkcií sľubuje značné výhody pre prepravný priemysel, vodičov a spoločnosť ako celok. Tu je prehľad najdôležitejších noviniek.
Predstavenie najnovších nákladných vozidiel a inovácií spoločnosti Volvo Trucks patrí svojim rozsahom medzi najväčšie v odvetví ťažkých nákladných vozidiel za posledné roky. K prezentovaným inováciám patrí okrem iného aerodynamický dizajn exteriéru, ale aj technológie zamerané na zvýšenie efektívnosti a bezpečnosti. Medzi novinky patrí úsporný motor D17 pre Volvo FH16 a Volvo FH16 Aero s pôsobivým výkonom a krútiacim momentom. Nové produkty a funkcie sú vyvinuté s cieľom vyhovieť potrebám a preferenciám prepravných spoločností, vodičov a spoločnosti ako celku.
Prehľad najdôležitejších noviniek:
„Máme obrovskú radosť, že zákazníkom môžeme ponúknuť také pôsobivé množstvo inovácií a noviniek. Jedná sa o zásadný krok k zlepšeniu energetickej účinnosti a zníženiu uhlíkovej stopy. Taktiež sme zvýšili bezpečnosť vďaka vylepšenému výhľadu vodiča – predstavujeme kamerový monitorovací systém, ktorý nahradil tradičné bočné zrkadlá. A vodičom ponúkneme lepšie pracovné prostredie. Som presvedčený, že tento krok bude prínosom pre naše odvetvie a aj pre celú spoločnosť,“ hovorí Tomas Thuresson, manažér komercializácie novej ponuky v spoločnosti Volvo Trucks.
Najvýraznejšou novinkou je aerodynamická kabína, ktorou sa pýšia modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero. Vďaka zmenám v smernici Európskej únie o hmotnosti a rozmeroch nákladných vozidiel mohla byť predná časť kabíny predĺžená s cieľom znížiť odpor vzduchu. Dizajn kabíny bol precízne prepracovaný, aby sme dosiahli čo najoptimálnejšie aerodynamické vlastnosti.
„Znížený odpor vzduchu vedie k lepšej energetickej účinnosti, a to bez ohľadu na to, či má vozidlo naftový, plynový alebo elektrický pohon. Výsledkom sú nižšie emisie CO2 a nižšie prevádzkové náklady zákazníka. A to je významný krok pre prevádzkovateľov,“ hovorí Mattias Ahlberg, manažér novej komplexnej ponuky v spoločnosti Volvo Trucks.
Pokiaľ vás zaujímajú ďalšie informácie a chcete vidieť nové Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero v praxi, pozrite si video predstavujúce celý modelový rad.
Ďalšou významnou inováciou spoločnosti Volvo Trucks je využitie kamerového monitorovacieho systému namiesto tradičných bočných zrkadiel. Toto je niekoľko zásadných výhod:
„Kamerový monitorovací systém ponúka širokú škálu funkcií a chcem zdôrazniť, že v kombinácii s ním dodávame obľúbenú rohovú kameru na strane spolujazdca. V takom prípade sa nachádza na rovnakom ramene, ako spätná kamera,“ hovorí Mattias Ahlberg.
Kamerový monitorovací systém je v ponuke pre všetky modely kabín okrem tých, ktoré majú extra nízku strechu alebo klasifikáciu FLADR. Tu prinášame prehľad rozdielov medzi kamerovým monitorovacím systémom a tradičnými vonkajšími spätnými zrkadlami.
Keďže kamerový monitorovací systém nahrádza vonkajšie spätné zrkadlá, zlepšuje aerodynamiku a aj výhľad z vozidla.
Všetky kabíny prešli aerodynamickými vylepšeniami. Niektoré zmeny nie sú však viditeľné na prvý pohľad. Patria k nim užšie medzery a tesniace priestory medzi komponentmi kabíny pre plynulejšie prúdenie vzduchu. Oblasť nad čelným sklom bola tiež optimalizovaná s cieľom minimalizovať odpor vzduchu.
„Stručne povedané, implementovali sme množstvo malých vylepšení, ktoré spolu zvyšujú aerodynamiku kabín. Modernizovali sme aj kompletné osvetlenie a nahradili ho výhradne LED diódami. Modernejšie pôsobí aj znak Volvo Iron Mark – má teraz úplne nový, čistejší dizajn, ktorý ladí s celkovou estetikou vozidla,“ hovorí Tomas Thuresson.
Inovovaný dizajn exteriéru a pokrokový prístup sa premietli aj v interiéri vozidla. Dôraz sme kládli na vytvorenie takého prostredia pre vodičov, kde by sa im príjemnejšie pracovalo a lepšie oddychovalo.
Vzhľadom k tomu, že novelizovaná smernica Európskej únie o hmotnosti a rozmeroch nákladných vozidiel povoľuje dlhšie kabíny s aerodynamickým dizajnom, je možné kabínu Globetrotter XXL uplatniť na európskych cestách. Modely Volvo FH Aero a Volvo FH16 Aero s kabínou Globetrotter XXL je vďaka tomu optimálne použiť vo všetkých prepravných odvetviach v Európe, a to bez vplyvu na zaťaženie vozidla. Či už prepravujete drevo, cement alebo automobily, môžete si dopriať kabínu s väčším vnútorným priestorom a širším lôžkom.
„Toto je skutočná výhoda pre vodičov, ktorí trávia na cestách viac času,“ hovorí Mattias Ahlberg.
„Máme obrovskú radosť, že zákazníkom môžeme ponúknuť také pôsobivé množstvo inovácií a noviniek. Urobili sme značný krok smerom k zlepšeniu energetickej účinnosti a zníženiu uhlíkovej stopy.”
Podstatnou novinkou, ktorá poteší dopravcov v segmente prepravy ťažkých nákladov, je úplne nový 17-litrový motor. Je to najvýkonnejší motor, aký kedy spoločnosť Volvo vyrobila – ponúka výkon až 780 koní a krútiaci moment 3 800 Nm.
„Z hľadiska technológie ide o motor svetovej triedy. Je energeticky účinný a má rýchlu odozvou, nižšiu hmotnosť, vysokú produktivitu a lepšiu účinnosť motorových bŕzd. Vysoký krútiaci moment pomáha vodičovi nechať dlhšie zaradený vyšší prevodový stupeň a šetriť tak palivo. To prospieva životnému prostrediu a zákazníkom znižuje prevádzkové náklady,“ hovorí Tomas Thuresson.
Nový motor sa dodáva v troch úrovniach výkonu:
Medzi ďalšie novinky zamerané na zážitok z jazdy patria inovácie systému I-See. Bol upravený tak, aby prispôsobil rýchlosť vozidla zákrutám, kruhovým objazdom a dopravným značkám s najvyššou povolenou rýchlosťou. Výsledkom je lepší zážitok z jazdy a intenzívnejšie využívaniu tempomatu.
„Cieľom je umožniť vodičom využívať tempomat oveľa častejšie. Prínosom bude lepší zážitok z jazdy, nižšia spotreba energie a nižšie uhlíkové emisie. Vodiči si užijú pohodlnejší pracovný deň s podpornými funkciami, ktoré im zjednodušia jednotlivé úkony,“ hovorí Tomas Thuresson.
Všetky tieto inovácie majú veľký potenciál, aby spoločnostiam v prepravnom odvetví pomohli splniť ciele udržateľnosti, zlepšiť bezpečnosť a aj prilákať a udržať si špičkových vodičov.