Zníženie spotreby paliva, lepšia aerodynamika a vyššie pohodlia vodiča. Práve tieto dôvody stáli za rozhodnutím povoliť dlhšie kabíny nákladných vozidiel na európskych cestách. Nariadenia sú v súlade s klimatickými cieľmi EÚ a mohli by mať významné dôsledky pre firmy podnikajúce v oblasti nákladnej dopravy.
Dizajn nákladných vozidiel v Európe zostáva po mnoho desaťročí bezo zmeny a vyznačuje sa krátkou kabínou, aby sa maximalizovala dĺžka nákladu. Krátke kabíny, často označované aj ako kabíny nad motorom (COE), dominujú najmä preto, že európska legislatíva obmedzuje celkovú dĺžku vozidla vrátane návesu a ťahača. Oproti tomu v USA sa dĺžkové limity vzťahujú iba na náves, čo vysvetľuje, prečo na amerických cestách dominujú predlĺžené kabíny.
Zmeny v európskej legislatíve zavedené v roku 2020 však teraz povoľujú konštruovať aj v Európe nákladné vozidlá s predĺženou prednou časťou. To otvára priestor pre dizajnové zmeny, vďaka ktorým budú nákladné vozidlá aerodynamickejšie, bezpečnejšie a pohodlnejšie.
„Vítame túto legislatívu, pretože nám otvára príležitosť prostredníctvom dizajnu ešte viac zlepšiť energetickú efektívnosť kabín, čo bude prospešné pre našich zákazníkov aj pre životné prostredie,“ hovorí Tomas Thuresson, manažér komercializácie novej ponuky v spoločnosti Volvo Trucks.