Trucks

Špecifikácia
Volvo FMX

Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FMX.

Hnacia línia

Prezrite si technické údaje motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombináciie hnacích línií a pomocných pohonov.

Elektromotor pre ťažké úžitkové vozidlo – výkon/krútiaci moment

 

D11 – výkon/krútiaci moment

Výkon podľa: EC 582/2011

D13 – výkon/krútiaci moment

Výkon podľa: EC 582/2011

Elektrický pohon

Volvo FMX Electric

Výkon

Trvalý výkon až 330 – 490 kW (450 – 666 koní)

Dojazd

Až 300 km

Čas nabíjania (plné nabitie)

9,5 h striedavým prúdom (43 kW)
2,5 h jednosmerným prúdom (250 kW)

Kapacita batérií

180 – 540 kWh, 2 až 6 batérií

  

Naftový pohon

D11

D13 

Emisná norma

Euro 6

Euro 6

 

Počet valcov

6

6

 

Objem

10,8 dm³

12,8 dm³

 

Zdvih

152 mm

158 mm

 

Vŕtanie valca

123 mm

131 mm

 

Kompresný pomer

18.0:1

18.0:1

 

Ekonomické otáčky

1 000 – 1 500 1/min.

900 – 1 400 1/min

 

Výkon motorovej brzdy

155 kW (2 300 1/min)

175 kW (2 300 1/min)

 

Výkon motorovej brzdy*

270 kW (2 300 1/min)

340 kW (2 300 1/min)

 

Olejové filtre

2 plnoprietokové

2 plnoprietokové

 

Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene

35 l

35 l

 

Chladiaci systém, celkový objem

22 l

24 l

 

 

   

*voliteľná výbava

Požiadavky na palivo

Palivo s nízkym obsahom síry (EN590, max. 10 častíc síry na milión).
Bionafta druhej generácie (EN15940, syntetická nafta)

 

D11 330 koní (246 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

330 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 877 – 1 400 1/min.

1 600 Nm

  
 

D11 380 koní (279 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

380 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 938 – 1 400 1/min.

1 800 Nm

  
 

D11 430 koní (317 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

430 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 1 008 – 1 400 1/min.

2 050 Nm

  
 

D11 460 koní (338 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 700 1/min.

460 koní

  
 

Max. krút. moment pri 1 050 – 1 400 1/min.

2 200 Nm

  
 

D13 420 koní (309 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

420 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min.

2 100 Nm

  
 

D13 460 koní (338 kW)

   
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

460 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 1/min.

2 300 Nm

  
 

D13 500 koní (368 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min.

500 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 1/min.

2 500 Nm

  
 

D13 540 koní (397 kW)

 

  
 

Max. výkon pri 1 458 – 1 700 1/min.

540 koní

  
 

Max. krútiaci moment pri 1 000 – 1 400 1/min.

2 600 Nm

  
     

I-Shift

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.

Technické parametre

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

AT2412

Priamy

2 400

44

AT2612

Priamy

2 600

100

ATO2612

Rýchlobeh

2 600

100

    

Technické parametre I-Shift Dual Clutch

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

SPO2812

Rýchlobeh

2 800

80

    

Powertronic

Plne automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu a olejovým chladičom. Radí bez straty výkonu. Prevodovka Powertronic môže byť vo výrobe vybavená pomocným pohonom, integrovaným retardérom a núdzovým čerpadlom posilňovača riadenia. 

Typ

Najvyšší prevod

Maximálny krútiaci moment (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

PT2106

Priamy

2 100

44

PT2606

Priamy

2 600

60

    

Prevodovka Powertronic – zabudované režimy jazdy

Economy

Určený pre hospodárnu jazdu s nízkou spotrebou paliva. Radenie nastáva pri tých najhospodárnejších otáčkach.

Performance

Používa sa v situáciách, kedy je potrebný vysoký výkon motora. Radenie nastáva pri vyšších otáčkach motora.

Typ

Náprava

Prevodový stupeň

Max. krútiaci moment (Nm)

Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

Jednoduchý prevod

RSS1344C/E

Jednoduchý

Hypoidný

2 600

13

44

RSS1370A/B

Jednoduchý

Hypoidný

3 800

13

70

RTS2370A

Tandemový

Hypoidný

3 800

23

80

RSS1244B

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

12

44

RTS2310A

Tandemový

Hypoidný

3 800

23

100

RSS1352A

Jednoduchý

Hypoidný

2 800

13

52

      

Redukcia náboja

RSH1365

Jednoduchá

Špirálové skosenie

2 400

13

65

RSH1370F

Jednoduchá

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

13

70

RTH2610F

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

26

100

RTH3210

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

32

100

RTH3312

Tandemová

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

33

120

RTH3815

Jednoduchá

Kužeľový so špirálovým ozubením

3 800

38

150

      

Prevodové pomery zadnej nápravy

Jednoduché nápravy

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1370A/B

RSH1365

RSH1370F

2.06:1

2.06:1

2.06:1

2.47:1

3.61:1

3.46:1

2.17:1

2.17:1

2.17:1

2.64:1

3.76:1

3.61:1

2.31:1

2.31:1*

2.31:1

2.85:1

4.12:1

3.76:1

2.47:1

2.47:1*

2.47:1

3.08:1

4.55:1

4.12:1

2.64:1

2.47:1*

2.64:1

3.40:1

 

4.55:1

2.85:1

2.85:1*

2.85:1

3.67:1

 

5.41:1

3.08:1

3.08:1*

3.08:1

4.11:1

 

 

3.36:1

3.36:1*

3.36:1

 

 

 

 

3.70:1

 

 

 

 

 

4.11:1

 

 

 

 

 

4.63:1

 

 

 

 

 

5.29:1

 

 

 

 
      

Tandemové nápravy

RTS2370A

RTS2310A

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

2.43:1

2.06:1

3.33:1

3.33:1

3.61:1

4.14:1

2.57:1

2.17:1

3.46:1

3.46:1

3.76:1

4.58:1

2.83:1

2.31:1

3.61:1

3.61:1

4.12:1

5.43:1

3.09:1

2.47:1

3.76:1

3.76:1

4.55:1

7.22:1

3.40:1

2.64:1

3.97:1

3.97:1

5.41:1

 

3.78:1

2.85:1

4.12:1

4.12:1

6.18:1

 

4.13:1

3.08:1

4.55:1

4.55:1

7.21:1

 

4.50:1

3.36:1

5.41:1

5.41:1

 

 

5.14:1

3.70:1

6.18:1

6.18:1

 

 

5.67:1

4.11:1

 

7.21:1

 

 

6.17:1

4.63:1

 

 

 

 

      

 

D11 330 koní

D11 370 koní

D11 410 koní

D11 450 koní

D13 420 koní

D13 460 koní

D13 500 koní

D13 540 koní

Powertronic

PT2106

 

   

PT2606

 

 

 

 

I-Shift

AT2412

 

 

AT2612

ATO2612

I-Shift Dual Clutch

SP02812

 

 

 

 

 

Nápravy s jednoduchým prevodom

RSS1244B

RSS1344C/E

RSS1352

RSS1356

RTS2370A

RSS1370A/B

RTS2310A

Nápravy s redukciou náboja

RSH1365

 

RSH1370F

RTH2610F

RTH3210

RTH3312

RTH3815

Hnaná predná náprava/deliaca prevodovka

FAA11/FAA21/V2501TB

         

 

Výstupný krútiaci moment

Pomer 

EPTT650

650 Nm*

1.26:1

 

EPTT1000

1 000 Nm*

1.26:1

 
    

* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.

Pomocné pohony nezávislé od spojky

PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

PTER-100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.

Pomocné pohony závislé od spojky

PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.

PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.

PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.

PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.

PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.

Exteriér a interiér

Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a objavte prvky výbavy.

Jedinečný dizajn modelu Volvo FMX bol navrhnutý pre náročné prevádzkové podmienky. 

Volvo FMX with basic exterior trim level


Základná výbava

Mriežka chladiča a kľučka dverí vo farbe Thunder šedá, slnečná clona vo farbe Lightning šedá, chrómové svetlomety, oceľový nárazník lakovaný šedou farbou. 

Volvo FMX ponúka päť úrovní výbavy interiéru, aby vyhovovalo rôznym potrebám.

Volvo FMX with textile trim dynamic, interior trim level


Textilná výbava Dynamic

Textilný interiér v modernom farebnom prevedení s odolnými materiálmi v rôznych odtieňoch šedej a fialovej. 

Volvo FMX with vinyl and textile trim robust, interior trim level


Vinylová a textilná výbava Robust

Odolné materiály z vinylu a textilu v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FMX with plush trim progressive, interior trim level


Plyšová výbava Progressive

Plyšové obloženie interiéru s mäkkými textíliami v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.

Volvo FMX with leather trim robust, interior trim level


Kožená výbava Robust

Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.

Volvo FMX with leather trim progressive, interior trim level


Kožená výbava Progressive

Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.

FMX day cab with measurements, viewed from the side 

Denná kabína

Denná kabína (FMX-DAY) s pohodlným a ergonomickým prostredím pre vodiča. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.

FMX low day cab with measurements, viewed from the side


Nízka denná kabína

Nízka denná kabína (FMX-LDAY) je vhodná pre aplikácie, ako ťažobný priemysel, chladiace skriňové nadstavby, čerpadlá a vozidlá s hydraulikou. Vnútorná výška 148 cm: 104 cm v časti nad motorovým priestorom.

FMX sleeper cab with measurements, viewed from the side


Spacia kabína

Spacia kabína (FMX-SLP) poskytuje pohodlný priestor na prenocovanie jednej osoby. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.

FMX low sleeper cab with measurements, viewed from the side 

Nízka spacia kabína

Nízka spacia kabína (FMX-LSLP) so zníženou strechou poskytuje dodatočný nákladný priestor nad kabínou. Vnútorná výška 148 cm: 104 centimetrov v časti nad motorovým priestorom.

FMX globetrotter cab with measurements, viewed from the side


Globetrotter

Kabína Globetrotter (FMX-HSLP) disponuje pohodlným priestorom na prenocovania až dvoch osôb. Vďaka jej vertikálnemu tvaru má ďalší úložný priestor v hornej časti. Vnútorná výška 201 cm: 157 cm v časti nad motorovým priestorom.

FMX crew cab with measurements, viewed from the side 

Kabína pre posádku

Kabína pre posádku, do ktorej sa vojde niekoľko ďalších pasažierov (až 9 osôb). Vnútorná výška 1 590 mm.

Štvorbodové odpruženie kabíny

Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.

 

Otvory pre nasávanie vzduchu

Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný prívod vzduchu.

 

Farby

Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.

 

Sedadlo vodiča

Vyberte si z troch úrovní pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 200 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.

 

Sedadlo spolujazdca

Tri úrovne pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy.

 

Lôžka

Rozmery dolného lôžka 70×200 cm. Vynikajúce pohodlie ponúka 16-centimetrový matrac s taštičkovými pružinami. Na výber sú tri úrovne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné horné lôžko Comfort pre kabínu Globetrotter: 70×190 cm alebo 60×190 cm

Úložný priestor v interiéri

Priestor nad čelným sklom obsahuje dve odkladacie schránky s roletovými dvierkami a štyri zásuvky ISO, z ktorých jedna je vyhradená pre tachograf (v prípade nízkej kabíny dve zásuvky ISO). Pod lôžkom v spacej kabíne a kabíne Globetrotter nájdete dve veľké odkládacie schránky dostupné zvonku a jednu veľkú schránku (o objeme 44 litrov) prístupnú po zdvihnutí matracu a veka. Spacia časť obsahuje dve priehradky pre časopisy a malé osobné predmety. Prístrojový panel má štyri otvorené úložné priestory, malú odkládaciu schránku, priestor pre zásuvku DIN, odkládaciu vaničku a držiak na fľaše. Denná kabína môže byť vybavená úložným priestorom o objeme 60 litrov s otvormi pre prilby, dózy na potraviny, atď.

 

Úložný priestor na vonkajšej časti

Úložné priestory, ku ktorým je prístup zvonka, sa nachádzajú za sedadlami spolujazdca a vodiča.

 

Strešné okno

Kabína je vybavená strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Na jeho vnútornej strane je perforované tienidlo, ktoré pri otvorenom okne slúži zároveň ako sieťka proti hmyzu. Strešné okno má manuálne alebo elektrické ovládanie (voliteľná výbava). K dispozícii je tiež strešné okno z ocele, určené na využitie v stavebníctve alebo náročných prostrediach.

 

Volant

V závislosti od technických parametrov vozidla je dostupný v dvoch veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm. Výšku volantu možno nastaviť v rozsahu až 90 mm a jeho uhol meniť v rozsahu 28°. Vodič má vďaka kĺbovému nastaveniu možnosť prispôsobiť si vertikálnu polohu volantu v rozmedzí -5° až +15°.  Integrované ovládacie prvky vo volante umožňujú bezpečné a pohodlné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom paneli a bočnom displeji.

 

Systém klimatizácie

Dva rôzne systémy klimatizácie spĺňajú všetky potreby:

  • Manuálna klimatizácia (MCC).
  • Klimatizácia s automatickým riadením teploty (ECC/ECC2).

Systém klimatizácie je možné dovybaviť nezávislým vyhrievaním kabíny a motora.

Podvozok

Prezrite si technické parametre výšky podvozkov, max. zaťaženia predných náprav, typu zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.

Med (stredný)

pribl. 900 mm

High (vysoký)

pribl. 1 000 mm

X-High (extra vysoký)

pribl. 1 200 mm

XX-High (extrémne vysoký)

pribl. 1 240 mm

  

 

Vzduchové

Listové

Med (stredný)

10/20*

9

High (vysoký)

10/20*

10/20*

X-High (extra vysoký)

-

10/20*

XX-High (extrémne vysoký)

-

10/20*

 

*Dvojité predné nápravy

FA-LOW

Nízka predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy až 9 ton.

FA-MED

Stredná predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy až 10/20 ton.

FA-HIGH

Vysoká predná náprava pre vysoké podvozky, zaťaženie nápravy až 10/20 ton.

FA-XHIGH

Extra vysoká predná náprava pre podvozky X-High, zaťaženie nápravy až 10/20 ton.

FA-XXHIGH

Poháňaná predná náprava, zaťaženie nápravy až 10/20 ton.

Dvojité predné nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH

Dostupné v konfigurácii 8×2, 8×4 a 10×4, zaťaženie nápravy až 20 ton.

  

Typ

Nápravy

Odpruženie

Zaťaženie nápravy/podvozka

Redukčný prevod

Ostatné nápravy

Jednoduchá

RAD-L90

4×2

Parabolické/viaclistové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-GR

4×2

Vzduchové

13 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAD-G2

4×2/4×4

Vzduchové 

13 t

Redukčný prevod v kolese

 

RAD-G4

4×2

Vzduchové

12 t

Samostatný

 

RAD-L90

4×4

Parabolické/viaclistové

13 t

Redukčný prevod v kolese

 

Náprava

RADT-GR

6×2/8×2

Vzduchové

19/20,5/22,5/23 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená)

RAPD-GR

6×2

Vzduchové

16/19/22 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (pevná/riadená)

RAPD-G4

6×2

Vzduchové

16 t

Samostatná

Tlačená náprava (pevná)

RADD-G2

6×4/6×6/8×4/8×6

Vzduchové

21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-BR

6×4/6×6/8×4/8×6

Parabolické

20/21 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR1

6×4/8×4

Parabolické/viaclistové

26/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RADD-TR2

6×4/8×4

Bežné listové

26/32 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADD-GR

6×4/8×4

Vzduchové

17/21/23/26 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

 

RAPDT-BR

6×6

Parabolické

21 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADDT-GR

8×2

Vzduchové

27/30/30,5/31,5/32 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená), vlečená náprava (pevná/riadená)

RADD-TR3

6×4/6x6/8x4/8x6

Parabolické

38 t

Redukčný prevod v kolese

 

RADDT-GR

8×4/10×4

Vzduchové

27/30,5/32/35 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Tlačená náprava (riadená)

RADDT-G2

8×4/10x4/10x6

Vzduchové

27/33/36 t

Jednoduchý/redukčný prevod v kolese

Vlečená náprava (riadená)

RADD-TR1

6x6/8x6

Parabolické/viaclistové

26 t

Redukčný prevod v kolese

 

      

V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.

Palivové nádrže

Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva je 1510 litrov pre ťahač 4×2. Pre dvojité predné nápravy EU6 plastová palivová nádrž medzi prednými nápravami.

Nádrž AdBlue
Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.

Brzdy

Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.

EBS stredný

Okrem prvkov štandardného balíka EBS, sú v balíku EBS stredný nasledujúce doplnky:

 

Kontrola stavu systému EBS 

Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.

 

Auto hold

Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.

 

Analýza opotrebovania obloženia

Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).

 

Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy

Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).

Dodatočná voliteľná výbava:

Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:

 

Brzda pre vyrovnanie súpravy

Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.

 

Elektronické riadenie stability (ESC)

Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.

 

Svetlo núdzového brzdenia

Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu. 

 

Hydraulický retardér

Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.

Volvo dynamické riadenie

Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav okrem náprav s poháňanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6). Ďalšie funkcie aktívneho riadenia, ako sú osobné nastavenia a kontrola pretáčania, robia jazdu ešte príjemnejšou a bezpečnejšou.

Automatické ovládanie trakcie (ATC)

V prípade potreby systém automaticky zapne pohon prednej nápravy a uvoľní ju, ak to podmienky terénu dovoľujú, pričom šetrí palivo a zlepšuje manévrovateľnosť. Systém ATC je súčasťou štandardnej výbavy všetkých konfigurácií Volvo FMX s poháňanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).

Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
 

Vlečené nápravy

Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.

Zdvíhanie tandemovej nápravy

U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie  6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.

Produktové listy

Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FMX vo formáte PDF.

  • FMX Rigid
  • FMX Tractor
FMX Tractor
FMX Rigid

Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie sústavy.

Radi by ste sa na niečo spýtali?

Obchodný zástupca Volvo Trucks vám ochotne odpovie. Zastavte sa, zavolajte alebo ho požiadajte, aby prišiel k vám.