Podrobný súhrn všetkého, čo potrebujete vedieť o modeli Volvo FMX.
Prezrite si technické údaje motorov, prevodoviek, zadných náprav (vrátane pomerov), kombináciie hnacích línií a pomocných pohonov.
Výkon podľa: EC 582/2011
Výkon podľa: EC 582/2011
Elektrický pohon | Volvo FMX Electric |
---|---|
Výkon | Trvalý výkon až 330 – 490 kW (450 – 666 koní) |
Dojazd | Až 300 km |
Čas nabíjania (plné nabitie) | 9,5 h striedavým prúdom (43 kW) |
Kapacita batérií | 180 – 540 kWh, 2 až 6 batérií |
Naftový pohon | D11 | D13 | |
---|---|---|---|
Emisná norma | Euro 6 | Euro 6 | |
Počet valcov | 6 | 6 | |
Objem | 10,8 dm³ | 12,8 dm³ | |
Zdvih | 152 mm | 158 mm | |
Vŕtanie valca | 123 mm | 131 mm | |
Kompresný pomer | 18.0:1 | 18.0:1 | |
Ekonomické otáčky | 1 000 – 1 500 1/min. | 900 – 1 400 1/min | |
Výkon motorovej brzdy | 155 kW (2 300 1/min) | 175 kW (2 300 1/min) | |
Výkon motorovej brzdy* | 270 kW (2 300 1/min) | 340 kW (2 300 1/min) | |
Olejové filtre | 2 plnoprietokové | 2 plnoprietokové | |
Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene | 35 l | 35 l | |
Chladiaci systém, celkový objem | 22 l | 24 l | |
|
*voliteľná výbava
Palivo s nízkym obsahom síry (EN590, max. 10 častíc síry na milión).
Bionafta druhej generácie (EN15940, syntetická nafta)
D11 330 koní (246 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 330 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 877 – 1 400 1/min. | 1 600 Nm | |||
D11 380 koní (279 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 380 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 938 – 1 400 1/min. | 1 800 Nm | |||
D11 430 koní (317 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 430 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 1 008 – 1 400 1/min. | 2 050 Nm |
D11 460 koní (338 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 700 1/min. | 460 koní | |||
Max. krút. moment pri 1 050 – 1 400 1/min. | 2 200 Nm | |||
D13 420 koní (309 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 420 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 905 – 1 400 1/min. | 2 100 Nm | |||
D13 460 koní (338 kW) | ||||
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 460 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 945 – 1 400 1/min. | 2 300 Nm |
D13 500 koní (368 kW) |
| |||
---|---|---|---|---|
Max. výkon pri 1 404 – 1 700 1/min. | 500 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 980 – 1 400 1/min. | 2 500 Nm | |||
D13 540 koní (397 kW) |
| |||
Max. výkon pri 1 458 – 1 700 1/min. | 540 koní | |||
Max. krútiaci moment pri 1 000 – 1 400 1/min. | 2 600 Nm | |||
12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom, núdzovým čerpadlom servoriadenia a chladičom oleja. Dostupná je aj veria I-Shift s pomalými prevodmi, s extra pomalými prevodmi a viacrýchlostným spätným chodom.
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
AT2412 | Priamy | 2 400 | 44 |
AT2612 | Priamy | 2 600 | 100 |
ATO2612 | Rýchlobeh | 2 600 | 100 |
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
SPO2812 | Rýchlobeh | 2 800 | 80 |
Plne automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu a olejovým chladičom. Radí bez straty výkonu. Prevodovka Powertronic môže byť vo výrobe vybavená pomocným pohonom, integrovaným retardérom a núdzovým čerpadlom posilňovača riadenia.
Typ | Najvyšší prevod | Maximálny krútiaci moment (Nm) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
---|---|---|---|
PT2106 | Priamy | 2 100 | 44 |
PT2606 | Priamy | 2 600 | 60 |
Určený pre hospodárnu jazdu s nízkou spotrebou paliva. Radenie nastáva pri tých najhospodárnejších otáčkach.
Používa sa v situáciách, kedy je potrebný vysoký výkon motora. Radenie nastáva pri vyšších otáčkach motora.
Typ | Náprava | Prevodový stupeň | Max. krútiaci moment (Nm) | Max. zaťaženie nápravy/podvozku (t) | Schválená celková hmotnosť súpravy (t) |
Jednoduchý prevod | |||||
---|---|---|---|---|---|
RSS1344C/E | Jednoduchý | Hypoidný | 2 600 | 13 | 44 |
RSS1370A/B | Jednoduchý | Hypoidný | 3 800 | 13 | 70 |
RTS2370A | Tandemový | Hypoidný | 3 800 | 23 | 80 |
RSS1244B | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 12 | 44 |
RTS2310A | Tandemový | Hypoidný | 3 800 | 23 | 100 |
RSS1352A | Jednoduchý | Hypoidný | 2 800 | 13 | 52 |
Redukcia náboja | |||||
RSH1365 | Jednoduchá | Špirálové skosenie | 2 400 | 13 | 65 |
RSH1370F | Jednoduchá | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 13 | 70 |
RTH2610F | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 26 | 100 |
RTH3210 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 32 | 100 |
RTH3312 | Tandemová | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 33 | 120 |
RTH3815 | Jednoduchá | Kužeľový so špirálovým ozubením | 3 800 | 38 | 150 |
Jednoduché nápravy
RSS1244B | RSS1344C/E | RSS1352 | RSS1370A/B | RSH1365 | RSH1370F |
---|---|---|---|---|---|
2.06:1 | 2.06:1 | 2.06:1 | 2.47:1 | 3.61:1 | 3.46:1 |
2.17:1 | 2.17:1 | 2.17:1 | 2.64:1 | 3.76:1 | 3.61:1 |
2.31:1 | 2.31:1* | 2.31:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 3.76:1 |
2.47:1 | 2.47:1* | 2.47:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.12:1 |
2.64:1 | 2.47:1* | 2.64:1 | 3.40:1 |
| 4.55:1 |
2.85:1 | 2.85:1* | 2.85:1 | 3.67:1 |
| 5.41:1 |
3.08:1 | 3.08:1* | 3.08:1 | 4.11:1 |
|
|
3.36:1 | 3.36:1* | 3.36:1 |
|
|
|
| 3.70:1 |
|
|
|
|
| 4.11:1 |
|
|
|
|
| 4.63:1 |
|
|
|
|
| 5.29:1 |
|
|
| |
RTS2370A | RTS2310A | RTH2610F | RTH3210 | RTH3312 | RTH3815 |
---|---|---|---|---|---|
2.43:1 | 2.06:1 | 3.33:1 | 3.33:1 | 3.61:1 | 4.14:1 |
2.57:1 | 2.17:1 | 3.46:1 | 3.46:1 | 3.76:1 | 4.58:1 |
2.83:1 | 2.31:1 | 3.61:1 | 3.61:1 | 4.12:1 | 5.43:1 |
3.09:1 | 2.47:1 | 3.76:1 | 3.76:1 | 4.55:1 | 7.22:1 |
3.40:1 | 2.64:1 | 3.97:1 | 3.97:1 | 5.41:1 |
|
3.78:1 | 2.85:1 | 4.12:1 | 4.12:1 | 6.18:1 |
|
4.13:1 | 3.08:1 | 4.55:1 | 4.55:1 | 7.21:1 |
|
4.50:1 | 3.36:1 | 5.41:1 | 5.41:1 |
|
|
5.14:1 | 3.70:1 | 6.18:1 | 6.18:1 |
|
|
5.67:1 | 4.11:1 |
| 7.21:1 |
|
|
6.17:1 | 4.63:1 |
|
|
|
|
| D11 330 koní | D11 370 koní | D11 410 koní | D11 450 koní | D13 420 koní | D13 460 koní | D13 500 koní | D13 540 koní |
Powertronic | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PT2106 | • | • | • | • |
| |||
PT2606 |
|
|
|
| • | • | • | • |
I-Shift | ||||||||
AT2412 | • | • | • | • | • | • |
|
|
AT2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
ATO2612 | • | • | • | • | • | • | • | • |
I-Shift Dual Clutch | ||||||||
SP02812 |
|
|
|
|
| • | • | • |
Nápravy s jednoduchým prevodom | ||||||||
RSS1244B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1344C/E | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1352 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1356 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2370A | • | • | • | • | • | • | • | • |
RSS1370A/B | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTS2310A | • | • | • | • | • | • | • | • |
Nápravy s redukciou náboja | ||||||||
RSH1365 | • | • | • | • | • | • | • |
|
RSH1370F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH2610F | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3210 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3312 | • | • | • | • | • | • | • | • |
RTH3815 | • | • | • | • | • | • | • | • |
Hnaná predná náprava/deliaca prevodovka | ||||||||
FAA11/FAA21/V2501TB | • | • | • | • | • | • | • | • |
| Výstupný krútiaci moment | Pomer | |
---|---|---|---|
EPTT650 | 650 Nm* | 1.26:1 | |
EPTT1000 | 1 000 Nm* | 1.26:1 | |
* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí.
PTER-DIN: Pomocný pohon namontovaný v zadnej časti motora pre priamy pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTER-100: Pomocný pohon s prírubovým pripojeným namontovaný v zadnej časti motora pre hydraulické čerpadlo.
PTR-F: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-FL/FH: Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.
PTR-D/PTR-DM/PTR-DH: Nízko-, stredno- a vysokootáčkový s pripojením DIN pre priame pripojenie hydraulického čerpadla.
PTRD-F: Vysoký rozsah otáčok s prírubou pre priamo namontovaný kĺbový hriadeľ.
PTRD-D: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Predná a zadná spojka DIN pre priame pripojenie hydraulických čerpadiel.
PTRD-D1: Vysokootáčkový s dvojitým pohonom. Pripájacia príruba vzadu a spojka DIN vpredu.
PTRD-D2: Vysokootáčkový dvojitý zadný pohon a jednoduchý predný pohon. Dve pripájacie príruby vzadu a spojka DIN vpredu.
Vyhľadajte si technické parametre o rozmeroch kabíny, výšky kabíny nad podlahou a objavte prvky výbavy.
Jedinečný dizajn modelu Volvo FMX bol navrhnutý pre náročné prevádzkové podmienky.
Základná výbava
Mriežka chladiča a kľučka dverí vo farbe Thunder šedá, slnečná clona vo farbe Lightning šedá, chrómové svetlomety, oceľový nárazník lakovaný šedou farbou.
Volvo FMX ponúka päť úrovní výbavy interiéru, aby vyhovovalo rôznym potrebám.
Textilná výbava Dynamic
Textilný interiér v modernom farebnom prevedení s odolnými materiálmi v rôznych odtieňoch šedej a fialovej.
Vinylová a textilná výbava Robust
Odolné materiály z vinylu a textilu v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Plyšová výbava Progressive
Plyšové obloženie interiéru s mäkkými textíliami v modernom farebnom prevedení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia interiéru.
Kožená výbava Robust
Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.
Kožená výbava Progressive
Interiér s odolnými materiálmi a celokoženými sedadlami v dvojfarebnom vyhotovení, ktoré ladí s rôznymi časťami obloženia.
Denná kabína
Denná kabína (FMX-DAY) s pohodlným a ergonomickým prostredím pre vodiča. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.
Nízka denná kabína
Nízka denná kabína (FMX-LDAY) je vhodná pre aplikácie, ako ťažobný priemysel, chladiace skriňové nadstavby, čerpadlá a vozidlá s hydraulikou. Vnútorná výška 148 cm: 104 cm v časti nad motorovým priestorom.
Spacia kabína
Spacia kabína (FMX-SLP) poskytuje pohodlný priestor na prenocovanie jednej osoby. Vnútorná výška 164 cm: 120 cm v časti nad motorovým priestorom.
Nízka spacia kabína
Nízka spacia kabína (FMX-LSLP) so zníženou strechou poskytuje dodatočný nákladný priestor nad kabínou. Vnútorná výška 148 cm: 104 centimetrov v časti nad motorovým priestorom.
Globetrotter
Kabína Globetrotter (FMX-HSLP) disponuje pohodlným priestorom na prenocovania až dvoch osôb. Vďaka jej vertikálnemu tvaru má ďalší úložný priestor v hornej časti. Vnútorná výška 201 cm: 157 cm v časti nad motorovým priestorom.
Kabína pre posádku
Kabína pre posádku, do ktorej sa vojde niekoľko ďalších pasažierov (až 9 osôb). Vnútorná výška 1 590 mm.
Štvorbodové odpruženie kabíny
Vyberte si vinuté pružiny s tlmičmi vpredu aj vzadu, vinuté pružiny vpredu a vzduchové odpruženie vzadu alebo vzduchové odpruženie vpredu aj vzadu.
Otvory pre nasávanie vzduchu
Umiestnené na ľavej strane, vo vyššej alebo nižšej polohe, v závislosti od využitia vozidla. Voliteľný je aj predný prívod vzduchu.
Farby
Stačí si vybrať. V ponuke je približne 650 farieb.
Sedadlo vodiča
Vyberte si z troch úrovní pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Mimoriadna sloboda prichádza vďaka flexibilite: celkový rozsah nastavenia v pozdĺžnom smere je 200 mm a zvisle 100 mm. Sedadlo vodiča je štandardne vybavené opierkou hlavy, nastaviteľným sklopným operadlom, nastavením výšky a vzdialenosti od volantu, nastaviteľnou bedrovou opierkou a nastavením uhla sedadla.
Sedadlo spolujazdca
Tri úrovne pohodlia: Progressive (plyš alebo koža), Dynamic (textil) a Robust (vinyl). Sedadlá spolujazdcov sú štandardne vybavené opierkami hlavy.
Lôžka
Rozmery dolného lôžka 70×200 cm. Vynikajúce pohodlie ponúka 16-centimetrový matrac s taštičkovými pružinami. Na výber sú tri úrovne tvrdosti: mäkký, polotvrdý a tvrdý. Poťahy matracov v dvoch vyhotoveniach: zvyšujú pohodlie a umožňujú vám rýchlejšie upratať. Voliteľné horné lôžko Comfort pre kabínu Globetrotter: 70×190 cm alebo 60×190 cm
Úložný priestor v interiéri
Priestor nad čelným sklom obsahuje dve odkladacie schránky s roletovými dvierkami a štyri zásuvky ISO, z ktorých jedna je vyhradená pre tachograf (v prípade nízkej kabíny dve zásuvky ISO). Pod lôžkom v spacej kabíne a kabíne Globetrotter nájdete dve veľké odkládacie schránky dostupné zvonku a jednu veľkú schránku (o objeme 44 litrov) prístupnú po zdvihnutí matracu a veka. Spacia časť obsahuje dve priehradky pre časopisy a malé osobné predmety. Prístrojový panel má štyri otvorené úložné priestory, malú odkládaciu schránku, priestor pre zásuvku DIN, odkládaciu vaničku a držiak na fľaše. Denná kabína môže byť vybavená úložným priestorom o objeme 60 litrov s otvormi pre prilby, dózy na potraviny, atď.
Úložný priestor na vonkajšej časti
Úložné priestory, ku ktorým je prístup zvonka, sa nachádzajú za sedadlami spolujazdca a vodiča.
Strešné okno
Kabína je vybavená strešným oknom, ktoré sa dá otvoriť na 50 mm. Na jeho vnútornej strane je perforované tienidlo, ktoré pri otvorenom okne slúži zároveň ako sieťka proti hmyzu. Strešné okno má manuálne alebo elektrické ovládanie (voliteľná výbava). K dispozícii je tiež strešné okno z ocele, určené na využitie v stavebníctve alebo náročných prostrediach.
Volant
V závislosti od technických parametrov vozidla je dostupný v dvoch veľkostiach – s priemerom 450 mm alebo 500 mm. Výšku volantu možno nastaviť v rozsahu až 90 mm a jeho uhol meniť v rozsahu 28°. Vodič má vďaka kĺbovému nastaveniu možnosť prispôsobiť si vertikálnu polohu volantu v rozmedzí -5° až +15°. Integrované ovládacie prvky vo volante umožňujú bezpečné a pohodlné ovládanie tempomatu, klaksónu, telefónu a funkcií na informačnom paneli a bočnom displeji.
Systém klimatizácie
Dva rôzne systémy klimatizácie spĺňajú všetky potreby:
Systém klimatizácie je možné dovybaviť nezávislým vyhrievaním kabíny a motora.
Prezrite si technické parametre výšky podvozkov, max. zaťaženia predných náprav, typu zadného odpruženia, ťahačov, prvkov podvozkov a bŕzd.
Med (stredný) | pribl. 900 mm |
High (vysoký) | pribl. 1 000 mm |
X-High (extra vysoký) | pribl. 1 200 mm |
XX-High (extrémne vysoký) | pribl. 1 240 mm |
| Vzduchové | Listové |
---|---|---|
Med (stredný) | 10/20* | 9 |
High (vysoký) | 10/20* | 10/20* |
X-High (extra vysoký) | - | 10/20* |
XX-High (extrémne vysoký) | - | 10/20* |
|
*Dvojité predné nápravy
FA-LOW | Nízka predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy až 9 ton. |
FA-MED | Stredná predná náprava pre stredné podvozky, zaťaženie nápravy až 10/20 ton. |
FA-HIGH | Vysoká predná náprava pre vysoké podvozky, zaťaženie nápravy až 10/20 ton. |
FA-XHIGH | Extra vysoká predná náprava pre podvozky X-High, zaťaženie nápravy až 10/20 ton. |
FA-XXHIGH | Poháňaná predná náprava, zaťaženie nápravy až 10/20 ton. |
Dvojité predné nápravy – FA-HIGH/FA-XHIGH | Dostupné v konfigurácii 8×2, 8×4 a 10×4, zaťaženie nápravy až 20 ton. |
Typ | Nápravy | Odpruženie | Zaťaženie nápravy/podvozka | Redukčný prevod | Ostatné nápravy |
Jednoduchá | |||||
---|---|---|---|---|---|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolické/viaclistové | 13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-GR | 4×2 | Vzduchové | 13 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese |
|
RAD-G2 | 4×2/4×4 | Vzduchové | 13 t | Redukčný prevod v kolese | |
RAD-G4 | 4×2 | Vzduchové | 12 t | Samostatný | |
RAD-L90 | 4×4 | Parabolické/viaclistové | 13 t | Redukčný prevod v kolese | |
Náprava | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Vzduchové | 19/20,5/22,5/23 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (pevná/riadená/samoriadená) |
RAPD-GR | 6×2 | Vzduchové | 16/19/22 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (pevná/riadená) |
RAPD-G4 | 6×2 | Vzduchové | 16 t | Samostatná | Tlačená náprava (pevná) |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Vzduchové | 21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolické | 20/21 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolické/viaclistové | 26/32 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Bežné listové | 26/32 t | Redukčný prevod v kolese | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Vzduchové | 17/21/23/26 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | |
RAPDT-BR | 6×6 | Parabolické | 21 t | Redukčný prevod v kolese |
|
RADDT-GR | 8×2 | Vzduchové | 27/30/30,5/31,5/32 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená), vlečená náprava (pevná/riadená) |
RADD-TR3 | 6×4/6x6/8x4/8x6 | Parabolické | 38 t | Redukčný prevod v kolese |
|
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Vzduchové | 27/30,5/32/35 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Tlačená náprava (riadená) |
RADDT-G2 | 8×4/10x4/10x6 | Vzduchové | 27/33/36 t | Jednoduchý/redukčný prevod v kolese | Vlečená náprava (riadená) |
RADD-TR1 | 6x6/8x6 | Parabolické/viaclistové | 26 t | Redukčný prevod v kolese |
|
V ponuke sú centrálne, polonízko a nízko montované spájacie zariadenia pre prívesy s centrálnymi nápravami. Spájacie zariadenia sa môžu montovať v intervaloch 25 mm.
Palivové nádrže
Hliníkové alebo oceľové nádrže s objemom 150 až 900 litrov. Maximálny objem paliva je 1510 litrov pre ťahač 4×2. Pre dvojité predné nápravy EU6 plastová palivová nádrž medzi prednými nápravami.
Nádrž AdBlue
Objem nádrži sa pohybuje v rozsahu od 32 do 112 litrov. Čerpadlo AdBlue je zabudované do nádrže AdBlue. Plastové.
Brzdy
Elektronicky riadený brzdový systém EBS zaisťuje vynikajúcu odozvu, výkon a citlivosť brźd a zároveň aj prístup k mnohým užitočným funkciám. Systém EBS je teraz dostupný pre kotúčové brzdy aj bubnové brzdy Z-cam (pre vybrané konfigurácie náprav a výšky podvozka). Brzdovú sústavu vozidiel možno dovybaviť balíkom EBS Medium alebo inými voliteľnými funkciami. EBS je štandardnou súčasťou všetkých špecifikácií.
EBS stredný
Okrem prvkov štandardného balíka EBS, sú v balíku EBS stredný nasledujúce doplnky:
Kontrola stavu systému EBS
Monitorovanie stavu systému EBS prostredníctvom elektronického systému vozidla TEA2+ a systému Volvo Tech Tool.
Auto hold
Zabrzdite nákladné vozidlo až do jeho úplného zastavenia a funkcia Auto Hold udrží naposledy vyvinutý brzdný tlak, aby uchovala vozidlo na mieste, až kým vodič nezošliapne plynový pedál.
Analýza opotrebovania obloženia
Upozorňuje na stav brzdového obloženia a vypočítava zostávajúcu vzdialenosť do úplného opotrebenia súčasného brzdového obloženia (len pre kotúčové brzdy).
Automatické uvoľnenie parkovacej brzdy
Parkovacia brzda sa uvoľní, keď vodič zošliapne plynový pedál a je zaradený rýchlostný stupeň (len pri prevodovke I-Shift).
Dodatočná voliteľná výbava:
Okrem programových balíkov existujú aj nasledujúce možnosti:
Brzda pre vyrovnanie súpravy
Umožňuje vodičovi nastaviť impulzné brzdenie návesu. Brzda sa automaticky aktivuje a minimalizuje sa riziko zalomenia jazdnej súpravy.
Elektronické riadenie stability (ESC)
Elektronický stabilizačný program aplikuje brzdnú silu na každé koleso samostatne, vďaka čomu je zaručená lepšia stabilita celej súpravy. Systém reaguje na tendenciu k zalomeniu súpravy, prevráteniu alebo pretočeniu návesu. Systém ESC spĺňa právne legislatívne požiadavky na elektronické riadenie stability vozidla a je dostupný pre 2- a 3-, 4- a 5-nápravové vozidlá.
Svetlo núdzového brzdenia
Pri panickom brzdení v rýchlostiach nad 50 km/h začnú brzdové svetlá blikať štyrikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktný retardér namontovaný na prevodovke s maximálnym brzdným účinkom až 440 kW.
Aktívne riadenie s prekrývaním krúciaceho momentu. Pri nízkych rýchlostiach dodáva viac sily pri točení volantom, redukuje trhnutia a udržiava priamy smer pri brzdení na povrchu s premenlivým trením. Volant sa automaticky vráti do neutrálnej polohy pri jazde vpred aj vzad. Volvo dynamické riadenie je teraz dostupné pre všetky konfigurácie náprav okrem náprav s poháňanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6). Ďalšie funkcie aktívneho riadenia, ako sú osobné nastavenia a kontrola pretáčania, robia jazdu ešte príjemnejšou a bezpečnejšou.
Automatické ovládanie trakcie (ATC)
V prípade potreby systém automaticky zapne pohon prednej nápravy a uvoľní ju, ak to podmienky terénu dovoľujú, pričom šetrí palivo a zlepšuje manévrovateľnosť. Systém ATC je súčasťou štandardnej výbavy všetkých konfigurácií Volvo FMX s poháňanou prednou nápravou (4×4, 6×6, 8×6 a 10×6).
Tlačené nápravy
Pre ťahače a podvozky určené na dostavbu sú k dispozícii varianty s pevným riadením a aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 4,5, 7,5 alebo 9 ton.
Vlečené nápravy
Niekoľko konfigurácií – pevné s jednoduchou alebo dvojitou montážou kolies, so samoriadením alebo aktívnym riadením.
Zaťaženie nápravy: 7,5, 9,5 alebo 10 ton.
Zdvíhanie tandemovej nápravy
U vozidiel s tandemovou dvojnápravou umožňuje odpojenie a zdvihnutie zadnej hnanej nápravy, čo sa prejaví znížením spotreby paliva a polomeru otáčania. Vodič môže po vyložení nákladu zdvihnúť nápravu stlačením tlačidla na prístrojovom paneli. Po naložení vozidla sa náprava automaticky spustí a zapojí. Zdvíhanie tandemovej nápravy je dostupné pre konfigurácie 6×4 a 8×4 so vzduchovým odpružením (s tandemovou dvojnápravou) a kotúčovými brzdami.
Všetky údaje, ktoré potrebujete vedieť. Kliknutím na nasledujúce odkazy si môžete stiahnuť produktové listy pre model Volvo FMX vo formáte PDF.
Zobrazené funkcie nemusia byť štandardné alebo dostupné pre všetky úrovne výbavy a všetky hnacie sústavy.