Trucks

×

Technické parametre hnacej línie modelu Volvo FE

Motory

 

D8K

G9K320

Emisná norma Euro 6 Euro 6

Počet valcov

6

6

Objem

7,7 dm3

8,9 dm3

Zdvih

135 mm

144,5 mm

Vŕtanie valca

110 mm

114 mm

Kompresný pomer

17.5:1

12:01

Ekonomické otáčky

1 000 – 1 700 1/min

1 200 – 1 700 1/min

Výkon motorovej brzdy (2 800 1/min)

120 kW (2 800 1/min)

-

Výkon kompresnej brzdy (2 800 1/min)

170 kW (2 800 1/min)

-

Olejové filtre

1

2

Objem olejovej náplne vrátane filtrov pri výmene

25,5 l

27,6 l

Chladiaci systém, celkový objem

17 l

12,4 l

Interval výmeny oleja
Až do 120 000 km alebo raz za dva roky s olejmi VDS5.

Požiadavky na palivo
EN 590 (norma EU) max 10 ppm síry.

Pomocný pohon namontovaný na motore
Pomer 1 : 1 a výstupný krútiaci moment 600 Nm počas jazdy a pri státí.

Verzia na bionaftu
Motor D8K320 je dostupný aj pre verziu na bionaftu (B100) certifikovanú podľa normy Euro 6. Informácie o servisných intervaloch získate u vášho predajcu spoločnosti Volvo.

Pomocný pohon namontovaný na motore

  Výstupný krútiaci moment Pomer
PTER-DIN 600 Nm* 1:1
PTER-1400 600 Nm* 1:1
PTER-100 600 Nm* 1:1

* Výstupný krútiaci moment počas jazdy a pri státí. Maximálny krútiaci moment počas jazdy s AT2412 = 150 Nm.

D8K – VÝKON/KRÚTIACI MOMENT

Výkon podľa: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon pri 2 100 1/min

250 k

Max. krútiaci moment pri 900 – 1 700 1/min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon pri 2 100 1/min

280 k

Max. krútiaci moment pri 950 – 1 700 1/min

1 050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Max. výkon pri 2 100 1/min

320 k

Max. krútiaci moment pri 1 050 – 1 600 1/min

1 200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Max. výkon pri 2 200 1/min

350 k

Max. krútiaci moment pri 1 200 – 1 600 1/min

1 400 Nm

G9K320 – VÝKON/KRÚTIACI MOMENT

Výkon podľa: EC 582/2011

G9K320

 

Max. výkon pri 2 000 – 2 100 1/min

320 k (239 kW)

Max. krútiaci moment pri 1 300 – 1 400 1/min

1 356 Nm

Prevodovka I-Shift

12-stupňová prevodovka s deliacim a rozsahovým prevodom s automatickým systémom radenia prevodových stupňov. Prevodovka I-Shift môže byť vo výrobe vybavená kompaktným retardérom, pomocným pohonom a chladičom oleja.

Prevodovka I-Shift

Typ Najvyšší prevod Krútiaci moment motora (Nm) Schválená celková hmotnosť súpravy (t)
AT2412G Priamy 2400 44

Manuálne prevodovky

Manuálne prevodovky majú pomocný posilňovač. Krátka radiaca páka je integrovaná v prístrojovom paneli, nevibruje a pri radení má krátke a presné pohyby. Prevodovky možno vybaviť pripojením pomocného pohonu.

Manuálne prevodovky

Typ

Najvyšší prevod

Krútiaci moment motora (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

Automatické prevodovky

Automatická prevodovka sa vyznačuje výbornými štartovacími vlastnosťami a plynulým radením prevodových stupňov, ktoré pokrývajú celý rozsah otáčok. Prevodovka sa ovláda tlačidlami na prístrojovom paneli. Umožňuje pripojenie pomocného pohonu.

Automatické prevodovky

Typ

Najvyšší prevod

Krútiaci moment motora (Nm)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

AL306

6

1300

32

Zadné nápravy

Typ

Náprava

Prevodový stupeň

Max. krútiaci moment (Nm)

Max. zaťaženie nápravy/podvozka (t)

Schválená celková hmotnosť súpravy (t)

Jednoduchý prevod

 

 

 

 

 

RSS1344C

Jednoduchá

Hypoidný

2800

13

44

RSS1344C Jednoduchá Hypoidný 2600 13 44

RTS2370A

Tandemová

Hypoidný

3550

23

70

Redukčný prevod v kolese

 

 

 

 

 

RSH1370F

Jednoduchá

S kužeľovým kolesom

3550

13

70

RTH2180C

Tandemová

Hypoidný

1200

21

80

Prevodové pomery zadnej nápravy

RSS1344C RTS2370A RSH1370F RTH2180D RS1344E
2.64:1 3.09:1 3.76:1 2.63:1 2.47:1
2.85:1 3.40:1 4.12:1 2.94:1 2.64:1
3.08:1 3.78:1 4.55:1 3.13:1 2.85:1
3.36:1 4.13:1 4.67:1 3.33:1 3.08:1
3.70:1 4.50:1 5.41:1 3.57:1 3.36:1
4.11:1 5.14:1 6.18:1 3.85:1  
4.63:1 5.67:1 7.21:1 4.17:1  
5.29:1 6.17:1      
6.17:1        

Kombinácie hnacej línie

  D8K250 D8K280 D8K320 D8K350 G9K320
Prevodovky          
AT2412G  
ZTO1006      
ZTO1109    
AL306
Nápravy s jednoduchým prevodom          
RSS1344C
RSS1344E  
RTS2370A    
Nápravy s redukčným prevodom v kolese          
RSH1370F
RTH2180D      

Pomocné pohony

Na pohon všetkých zariadení nadstavby je k dispozícii široký sortiment pomocných pohov nezávislých a závislých od spojky.

Namontované na motore

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore umožňujúci priamy pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400
Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.

PTER100
Pomocný pohon namontovaný vzadu na motore s prírubovým pripojením pre hydraulické čerpadlo.

Namontované na prevodovke

PTR-HF/FH/ZF
Pripojenie pomocou príruby pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTR-HP/PH/ZF
Pripojovací nadstavec na čerpadlo pre nízke alebo vysoké otáčky.

PTRD-D1D
Dvojitý pohon s nadstavcom na pripojenie čerpadla a nadstavcom na pripojenie príruby.

Prezrite si Volvo FE zblízka

Vybrať si tú správnu špecifikáciu vozidla? To všetko môžete vyriešiť v našom Volvo Truck Centre.